Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Sain soitettua neuvolaan, eka tapaaminen on viikolla 8+jotain. Taisi olla pääsiäistä edeltävällä viikolla. Neuvolan täti sanoi kuitenkin että kyseessä on "puhdas paperikäynti" eli ei ultrata tai kuunnella sydänääniä. Nyt tehdään vähän hintavertailua, minne mennään varhaisultraan. Meidän klinikka totta kai tarjoaa palvelua, mutta huomasin pikaisesti googlaamalla että se on kalliimmasta päästä. Vaikka olisi ollut kiva antaa tutun lääkärin ultrata, ei me sinne kuitenkaan lääkärin takia mennä. Jos muualta saa jopa 70€ halvemmalla, raha ratkaisee. Valittiin siis alunperin tuo klinikka, koska siellä oli tietyt toimenpiteet halvempia kuin muualla. Niin se aina menee, yhdellä klinikalla on yksi asia halvempi ja toisessa toinen.
Soitettiin myös klinikalle, koska pyysivät sieltä että ilmoitamme tuloksen. Puhelimeen vastannut hoitaja olisi ollut jo varaamassa meille verikoetta, mutta lääkäri sanoi aiemmin (ja saman hoitaja varmisti) että verikoe ei kuulu IVF:n hintaan. En näe mitä arvoa verikokeella olisi nyt, kun luget joka tapauksessa loppuivat viime lauantaihin. Olen kuullut joistakin jotka saavat vain lisästressiä siitä, että arvo onkin viitearvojen alarajalla. Ei kiitos. Kun ei mitään vuotoakaan ole näkynyt, näillä mennään.

Beisla, 8.3 on ohje tehdä testi ja heti pian sen tuloksen mukaan pitää varata ivf:n suunnittelukäynti että pääsee aloittamaan mahd. lääkkeet, joilla oma hormonituotanto vedetään alas. Jos siis pitkällä kaavalla mennään. Mieluummin lyhyellä ehkä itse lähtisin, mutta luotan lääkärien ohjeisiin. It's all in kuitenkin.

Torstaina pyydän vielä ne luget tämän inssin tueksi, voihan se onni vaikka tästäkin vielä potkaista ;)

Maka81: itse Ovuloin lähes aina oikealta puolen kun vasen oli vähän niinku pois pelistä. Sitten kun letrot aloitettiin Alko myös vähä vasen puolikin heräilee mutta tuskin sieltä kummempia ovuointeja tuli....

Riiaba: onko vuoto pysynyt poissa?

Hileinen: siellähän on hilsku pannu tulemaan ja selvästi lääkäritki mukana tossa. No jos aggressiivisesti raskautetaan ni siitä on jo pakko tulla nyytti syliin. Ja jospa ei ivf:n tartteis ees mennä

Gatusa: ihana kuulla sustaki! Mites poika. Oletko siitä kuullut mitään? Tyttö senku kasvaa :D kuulostaa hauskalle kaverille :D

On. Täällä tuli sit se ihan oikea flunssa. Ärhäkkä tapaus. Koko eilisen päivän olin kuumeessa ja kun panadolia oli maksimi annos napsittu ni oli vaan sitten pakko kärsiä. 39.6 oli jopa lämpö ja kyllä odotin että millon saan ottaa uuden panadolin. Sit yön aikana kuume olikin laskenut kokonaan ja heräsin 4 aamupalalle ku oli niin kova nälkä eikä vieläkään nukuta. Liekö tullu eilen nukuttua tarpeeksi. Välillä heräsin istualleenki ja illalla oliko ihan hirvee olo. Pelotti käydä nukkuu ku kuume oli niin korkea. Ukkoki oli ihan ok. Ku haki mulle juomaa kaupasta ja huolehti että onko mulla kaikkee että pärjään. ♡ muutenhan tuo oli lietsussa, tosin en varmaan itsekään olisi jaksanut koko päivää sisällä olla. Onneks otti illalla pojan jo ulos mukaan.

Katjusha: olkoon tämäkin nyt teidän kierto ♡

Pisama: nyt vaan odottelua :D toivon hedelmällistä aikaa!

Ilpuri: meilläki ukko Alko sitten viimein tajuta tämän naisen kierto asiat ja Alko ottaa enemmän tosissaan ku sanoin että nyt on ovis ku ekaks oli ettei halunnu ees tietää ja sit ku sanoin että jos haluu vauvan ni sillon pitää oikeeseen aikaan puuhastella :D

Pätkis: no mutta olikos sulla mitään pikku apuja käytössä? Ja toivotaan ettei tartte ees noita harkita vaan se yhteinen lapsi tulee vielä

Beisla: mulla tuoksu muuttui hunajaiseksi ja sitten pikkuhiljaa muuttui pahaksi ja oliki tulehdus päällä. Luget käytössä rv 12 saakka.

Murkku: nyt vaan sitten plussaamaan!!! +++++♡

Aivan hulluna oli tullut viestejä viikon poissaolon aikana. Meni pari päivää että sain kaikki luettua. Ihan parhautta oli nämä lukuisat plussat!! Välillä tuntuu ettei kukaan plussaa pitkään aikaan ja sitte tulee tällainen puhuri :) Elikkä isosti onnea kaikille plussanneille, teitä oli niin paljon että muistankohan edes kaikkia... Haikara, Beisla, Ninukki ainakin :)

Riiaba syvät pahoittelut vuodosta, pysyvää plussaa toivon teillekin.

Hileinen oli saanut huippu-uutisia. Nyt vain ivf:ää kohti. Ei taideta ihan samoihin aikoihin mennä, meillä tehdään lyhyen kaavan mukaan ja pistokset alkaa kp2 joka on ens viikon lopulla.

Hei ivf:än kokeneet, teittekö r-testin ennen ku haitte nuo kalliit lääkkeet? Mietin vaan ku eihän sitä koskaan tiedä vaikka yhtäkkiä näin yli kahden vuoden yrittämisen jälkeen plussaiskin... :)

Oli taas tosi pikakommentointia, pakko kiiruhtaa töihin... Hyvää alkanutta tiistaita kanssasisaret :)

Entes nuo letrot tai muut. Kun ainakin esikoisen aikaan raskauduin teroluteilla ja tässä 5 vuodessa oli mennyt munasarjojen tilanne sellaseks ettei siihe enää terolutit auttaneet...

Beisla, me kans tehtiin soittokierros ku haluttiin varhaisultraan. En nyt enää hintoja tarkkaan muista, mutta taisi halvimman ja kalleimman välillä ero olla yli 100 euroa. Saatiin se ultra alle 100 eurolla, mielestäni kalleimmat oli yli 200 euroa mut en enää varmaks muista. :)

Tulihan sitä sitten eilen tikutettua, ihan puhdas nega oli. Ehtoolla oli pakko pukea yöksi vielä sukat, pitkät housut ja hupparikin ku oli kylmä (niin sängyssä ku vessassa taaperon kanssa juostessa). Lapsi opettelee pikku hiljaa kuivaksi, joten jos neiti sängyssä sanoo että pisu- tai kakkahätä niin sitten mennään vaikka vaippakin olis. Kun nimenomaan toivotaan että neiti alkaisi käymään potalla/pytyllä silloinkin kun hänellä on vaippa. :p Ja tietysti isi ei kelpaa... Hän siis edelleen käyttää vaippaa unilla/päiväkodissa/mummilassa/liikenteessä ja kotona sitten tuuletellaan tilaisuuksien mukaan. Viimeksi vahinko kävi jouluaattona ja sekin sen takia, etten suostunut laittamaan neidille Muumi-vaippaa jotta hän voisi pissata siihen, vaan totesin että joko potta, pytty tai kestovaippa. No neiti pissasi sitten lattialle.

Pitkin yötä sitten vaatetus väheni. Aamulla mittasin lämmön, 0,4 astetta normia korkeampi taas mut ei sen enempää. Ja nyt alko tekemään pahaa. Toisaalta on ihan jees oireita, toisaalta taas kun ei sitä kiinnittymisvuotoa ole ollut, niin koen tämän vähän ristiriitaisena. Mä kun oon ajatellu että se kiinnittymisvuoto on mulle ns. ominainen. Mut ehkä nää lisäravinteet on sitäkin muuttanut? Tai lääkitys? Joka tapauksessa nyt ei ole moneen kiertoon tullut ns. kiinnittymisvuodoksi tulkittua ollenkaan.

Muokattu viimeksi:
Beisla todella kannattaa vertailla hintoja varhaisultraan. Itse kävin terveystalolla ensin joka oli 180€ kelakorvauksen jälkeen ja eilen yksityisellä lapsettomuusklinikalla Ovumiassa ja siellä maksoi 100€. Sen halvempaa en ole kyllä löytänyt.

Murkku mahtavaa!! Nyt sitten piinailemaan ;)

Diabolicat, toivotaan että olot enteilee raskautta :) mikä dpo siellä on?

Hyvä Murkku! Nyt sitten vaan plussaamaan parin viikon päästä! :)

Pätkis, ettehän te välttämättä rankempia hoitoja edes tarvitse :) esim letrot tai clomit ovulaation avuksi saattaa jo auttaa. Toki toivotaan että plussa tulee ilmankin!

Hurja hajonta kyllä noissa ultran hinnoissa. Täällä kuulemma tehdään kunnallisella varhaisultra kaikille, hölmöä ettei samoin toimita kaikkialla :/ täällä perustelevat sitä sillä, että varmistetaan viikot heti alussa niin ei tule turhia käyntejä myöhemmin, jos viikot ei vastaakaan arviota.

Ilpuri, se on kai aika yleistä että jos on päässyt jo polin asiakkaaksi niin tarjoavat ultran. Mutta täällä se tehdään kuulemma ihan kaikille!

Larissa, mun mielestä on nyt siis dpo 9? Ovulaatiohan oli siis vissiinkin sunnuntaina 14.02., ovisplussan sain silloin 13.02. ja maanantain 15.02. inssi peruttiin.

No jos on noin varhaiset dpo:t niin se ehtii vielä plussaksi muuttua :)

Mulla on ollut ihan ihmeelliset aamulämmöt tässä kierrossa oviksen jälkeen, nimittäin 36,6 joka aamu (yhtä aamua lukuunottamatta jolloin oli 36,8). Näyttää ihan suoralta sydänkäyrältä :D

Takaisin