Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa: Neukkutäti sanoi et viikko oviksesta verestä näkyisi. Hyvä tietää ettei aina näin ole :)
oli numeerinen eli luki et hcg alle 5.
Nyt odotan jos vuoto alkaa loppuviikosta.
Pitäs alkaa varsinkin nyt kun terot käytössä :)

Wm, Mulla kun otettiin syksyllä numeerinen hcg verestä niin tulosta ei saanut samana päivänä ja en ollut raskaana, joten tulos oli alle 1. Jos tulos on alle 5 ja sait tuloksen jo tänään niin kuulostaa siltä ns. pikatestiltä. Kaikilla ei kiinnittyminen tapahdu aikaisin eli dpo 5-7 vaan joillakin vasta dpo 10, hcg:n lähtöarvo voi olla alle 1 ja tuplaantuminen voi olla hidasta (esim. Ei joka 2. vaan joka 3. päivä) joten näistä syistä plussa voi tulla testiin myöhään. Eli dpo 11 (raskaana olevalla) hcg voi olla mitä vain väliltä 1-40 riippuen noista tekijöistä ;)

Mä alan olla nyt loppu ja niin on aikakin. 25.2 alkaa arki! Kotiäitiys on ohi ja paluu töihin edessä. Ollaan molemmat vuorotöissä ni tod.näk. se on jatkossa läpsystä vaihto :|

Minski, Larissa ja muut samaa kommentoineet... Se on jännä miten oma psyyke jotenkin kai yrittää suojata pettymyksiltä, kun tietää että tilastollisesti ihan valta osa meistäkin kuitenkin joskus raskautuu ja sitä jaksaa uskoa ihan tosissaan muiden plussiin, mutta jotenkin ei enää omaansa.

Larissa hyvältä kuulostaisi nuo prosentit, voi kunpa... Hyvä että työ piti huolen ettet jättäytynyt taka-alalle :wink

Beisla, joo mulle se lapsettomuuspolin gyne suositteli pitämään taukoa letroista, johan noita on kymmenen kiertoa mennyt. Saa kroppa levätä ennen ivfää. Mutta enköhän silti tikuttele ovista taukokierrotkin, kuitenkin joskus se luomuoviskin yllättää :) Ja aivan huikea alkiomäärä teillä kasvamassa! Pidän kyllä täällä peukkuja että saatte monen monta myös pakkaseen, vaikka ettehän te tietenkään niitä tarvii kun se eka jo tarraa kunnolla kiinni :wink

Hei kaikki ihanaiset pitkästä aikaa! :) Olin pari viikkoa reissussa ja sitä ennen ja sen jälkeen aikamoista kiirettä, joten en ehtinyt edes lukea tätä ketjua. No nyt iski kuume ja flunssa niin oli aikaa taas lueskella ja luettavaa olikin yli 50 sivua! Kaikille en varmasti muista kommentoida... :)

Täällä käyty keskustelua letroista ja clomeista. En hirveän syvällisesti oo niihin perehtynyt, mutta omakohtaista kokemusta on molemmista. Clomeja söin neljä kuukautta ilman seurantaultria (mikä oli mua nyt hoitavan lääkärin mukaan vastuutonta niitä määränneeltä lääkäriltä). Kaikkien ovulaatiota tukevien hormonivalmisteiden kanssa pitää olla seuranta. Clomeista tuli tosi paljon sivuoireita ja ne todennäköisesti ohensi mun limistä, kun kierrot venyivät pahasti. Letroista taas ei ole tullut mielestäni mitään sivuoireita. Tosin menkat on niukentuneet hieman, mutten tiedä mistä se johtuu. Letrojahan voi syödä paljon useampia kiertoja kuin clomeja. Mulla on nyt menossa kahdeksas letrokierto. Ekasta letrokierrosta tulin raskaaksi, mutta se meni tosi varhain (rv 6+?) kesken.

Yleisesti kaikille uusille tervetuloa, vaikka tähän ketjuun ei mielellään tuukkaan niin täältä löytyy kyllä niin asiantuntevaa porukkaa ja on tosi helpottavaa ku huomaa ettei kuitenkaan ole tämän asian kanssa yksin. On monenlaista tarinaa ja moni saa kuitenkin onnellisen lopputuloksen!

Ja yleisesti myös pahoittelut kp ykkösistä ja menkoista, niitä ei tarvis tähän ketjuun lainkaan!

Minttukarkki olipa voimakas allerginen reaktio! Onko sulla ennen ollut mitään vastaavaa? tai onko mitään allergioita taustalla? Mulla oli teininä parina talvena sellainen ongelma että mun kasvot turposi pakkasesta, mutta ei ole sen jälkeen toistunut. Lisäksi mun silmät ei tykkää auringosta luomet kuivuu ja turpoaa. Oli vähän ikävää kun oltiin reissussa Thaimaassa ja sielläkin silmät oirehti. Paljon rasvaa ja aurinkolasit ja hattu koko loman ajan käytössä niin aika vähällä kuitenkin pääsin.

Larissalle pahoittelut ettei ensimmäinen letrokierto tuonut toivottua tulosta. Toiveet on kuitenkin aina vähän korkeammalla kun jotain uutta kokeillaan. Mulla on ollu letrokierroissa voimakkaampia "raskausoireita" ku aiemmin. Eli krapulaista ja pahaa oloa ennen menkkoja, oletan että johtuu letroista. Tissit kans paljo kipeämmät oviksen jälkeen ku ennen letroja.

Minni :) ihan huippua, pienen sydän sykki ihanasti!!!

Ja mrsc oli myös plussannut, olikos sulla alkuraskauden ultraa tulossa?

WM pahoittelut verikokeen tuloksesta :(

Pikkuminskille voimia!

Hileinen tuo skeptisyys on itellekin niin tuttua, ajattelen nykyään aina ettei kuitenkaan oo mitään tapahtunu. Välillä toivo nostaa päätään, mutta yritän aina painaa sen takas jotta on helpompaa sitte ku menkat alkaa.

Todella monella oli menossa ivf käynnissä olevassa kierrossa. Mielenkiintoista lukea teidän kertomuksia Beisla, Dolsetti, Ninukki ja oliko Pipanat ainakin. Tietää nyt paljon paremmin mitä meillä edessä.

Omaa napaa sen verran, että meilläkin ivf tulossa seuraavaan kiertoon. Ollaan julkisella hoidoissa ja hoitava lääkäri laittoi lähetteen oulun väestöliittoon. Joulukuussa, kun kävin siellä viimeksi, jäin siihen luuloon että menee loppukevääseen ennen ku päästään ivf:ään asti. Mutta soittivat tuossa tammikuun puolessa välissä että lääkäri halusi että päästään etenemään nopeammin, kun oulussa oli ollut niin pitkät jonot julkiselle. Mietin vielä sellaista että joudutaankohan me nyt maksamaan se reilu 2000€ tuosta ivf:stä vaikka ollaan periaatteessa julkisella hoidossa? Ja iästä olitte kans keskustelleet. Meikäläinen on vielä jonkun kuukauden 37 vuotta ja mies pari vuotta nuorempi. Mulla rasitteena kilpirauhasen vajaatoiminta ja astma.

Junttura, tuskin joudutte kalliimpaa hintaa ivf:stä maksamaan jos pääsette julkisen puolen lähetteellä yksityiselle. Mahtavaa miten nopeasti pääsette :)

Se siitä sitten :-( 30/30 dpo14

d0082f0ede38fa71e7391c70cf918d2f

Ja testi on one step 10mIu/ml
Tuli kaupanpäälle kun tilasin ovistestejä

Muokattu viimeksi:
Minski pahoittelut negasta!!! <3 mulla oli samanlainen aamulla, en edes siitä kuvaa ottanu! Viskasin roskiin vaan!!

Nyt vaan tätiä odotettava. Ei kyllä vielä tuntemuksia, mutta viime yönä näin unta että alkoi.
Kp10 folli oli 11 niin eikö ovis olis sillon kp15 ja menkkojen pitäs alkaa viim. Huomenna?
Yleensä mulla kyllä ollu ovis kp17 ja kierto 30pöivää.

Mymmelisti kp29/30

Mymmelisti, onhan se ovis voinut olla kp 15-17 välillä, riippuen miten isoksi folli on kasvanut ennen puhkeamista. Pahoittelut sinnekin negasta :(

Muokattu viimeksi:
Missä meidän plussat viipyy? :( voi höhlä sais jo edes yksi tulla <3

Hah pakko kertoa teille kun olin tosiaan ultrassa eilen ja ultratäti oli puulla päähän lyöty kun tiesin niin "paljon" asioista :D Hän sanoi, että oot tainnut ottaa asioista selvää tässä :D Hymäilin vain ja ajattelin teitä naiset siellä, että jepjep foorumin ansiota kaikki :D Samoin soitin neuvolaan ja kerroin heti kaikki tarvittavat tiedot, että kävin ultrassa sillon ja sillon ja näkyi johtofolli joten tiedän että ovis oli silloin ja kävin ottamaan hcg arvon keskenmenneessä ym. Ilmeisesti monikaan odottaja ei tiedä näistä asioista mitään kun ne niin kovin ihmetteli? :D Oli kyllä hyvin mielissään, että ei tarvi vääntää kaikkea rautalangasta!

Rv 6+6 ultran mukaan 6+4 :)

onnea minni hyvistä ultrakuulumisista mashaAllah :)

pahoittelut minski negast.

tääl ei ol oikei aikaa ees itelle ni ei ehi ees lukea liiemmin. pahoittelut. ukko valtaa iltasin koneen ettei pysty ees opiskeleen vaan valittaa siitäkin jo mulle aina. anteeks et kysäsen tääl mut löytyskö kellää kotidopleria mikä näyttää sykelukeman?

Muokattu viimeksi:
Takaisin