Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa, pahoittelut negasta! :( toivottavasti kyseessä on vaan aikasen testauksen aiheuttama nega ;)

Murkku, tuosta onkin hyvä lähteä viivaa vahvistamaan muutaman päivän päästä! :)

Ninukki, ne on kuulepa valioyksilöt siellä, laatu korvaa määrän ;)

Gatusa, jospa se hormonitoiminta siellä alkaisi tosiaan muuttumaan pikkuhiljaa! :) onpa kyllä jännä kun ei siel mitään hiutaleita ole ja muutenkin tuntuu ett siel on paljon vähemmän meille peruselintarvikkeita, mut siel on sit varmaan paljon sellasia mistä me ei olla ikinä kuultukaan :)

Ilpuri, plussa sinne tulee eikä mitään tätiä ;)

Beisla, toivottavasti ultrassa näyttää loistokkaalta ja saatte torstaille punktion :)

Nyt jänskättää,soitin neuvolaan sovitusti kun tiputtelu alkoi nyt terojen jälkeen ( la söin viimeisen ja pientä tiputtelua ollut jo pe asti) nyt sitten lupasi yrittää suostuisiko lääkäri kirjoittamaan clomit + terot vai joudunko varaamaan ajan neuvolaan josta sitten tekee lähetteen lapsettomuuspuolelle tutkimuksiin jolloin aika menee reilusti yli kuukauden päähän. Josta sitten kuulemma määräävät ne clomit tai päättävät että pitää odottaa siihen että vuosi on yritystä takana. Heinäkuussa on kulunut vuosi. Ovuloin yleensä myöhään joten en usko että terolutit pelkästään auttaa. Jospa lääkäri nyt suostuisi,huomenna selviää. Tämä odottelu on pahinta.

Muokattu viimeksi:
Paska homma, kirjaimellisesti. :facepalm: Täällä on laajennuksen ja maansiirtojen takia menny jätekaivot epätoimintaan ja taas on vesi ja vessa käyttökiellossa. Otin raskaustestin ja pisupurkinkin mukaan mutta en mä niitä voi täällä tehdä jos ei vessaan pääse... toki jotain tuhruakin oli olevinaan jo äsken joten voi olla ettei tartte testata. Sain yölläkin vasta puoli seitsemän jälkeen aamulla unta, nukkumasa hukassa siis. Lisäksi toimistossa haisee viemäri/jätekaivo.

Mä mietinkin että Gatusasta ei oo nyt kuulunut, onko tän neuvolahomman kanssa menny aikaa?

Kyl mä yöllä/aamulla taas luin mut enhän mä enää muista mitä kukakin on kertonu... :facepalm:

Beisla ym: Siis tuo hoito mitä saatte niin ihan piakkoin ku teillä kerätään m.solut ja hedelmöitetään? Onpa jännää! Nekö sitte laitetaan kohtuun? Tai siis yksi hedelmöittynyt alkio? Sittekö jännätään tarttuuko kiinni?

Gatusa, laitan sulle yksäriä... :) Toki jos muitakin asia kiinnostaa niin voi aiheesta Islam ja imetys vastata myös tähän...:)

Toivottavasti saat pian toivomiasi uutisia Helinäkeiju!

Samat fiilikset ultran jälkeen Ninukki, mutta laadukkaita toivotaan meistä kaikille! Aika jännä ettei sinulla ollut enempää lähtötilanteeseen nähden ja että meidän tilanne on niin samanlainen, vaikka lähtötilanne erilainen onkin. Mutta hienolta kuulostaa ja toivotaan että ainakin pari pienokaista ehtii mukaan! :)

Minulla menee enää Ovitrelle, eli irrotuspiikki tänä iltana ja sitten punktio. Ja piinaava odottelu. Toki munasolujen määrä selviää heti punktion jälkeen, mutta sitten jännittää miten moni hedelmöityy ja miten moni jaksaa sinnitellä siirtoon tai pakkaseen saakka. Viikonlopun joutuu elämään epätietoisuudessa ja niin tietysti sinäkin, jos punktio on jo tällä viikolla. Mille päivälle teidän punktiot muuten osuu Beisla ja Ninukki? Minulla punktio KP 13.

Helinäkeijulle tsempit odotteluun! Uskon että sun tilanteessa clomit voi olla oikea vaihtoehto :)

Beislalle tsepit huomiseen ultraan ja toivotaan että punktio on torstaina :) Jännittää sun puolesta!

Ninukille myös tsempit että pienemmätkin follit kasvaa, mutta kuten sanottu, mieluummin laatua kuin määrää :wink

Diabolicat, mikä kp/dpo siellä on menossa ja joko testasit?

Dolcetti, myös sun puolesta jännään :) Onko punkio huomenna jo? Toivottavasti saavat hyvän "sadon" kerättyä ja että alkiot lähtevät kehittymään mallikkaasti, :)

NAPAA: Täällä on maha sekaisin, tai siis ripulilla ollut jo viikon mutta nyt möyryää vielä enemmän. :meh: Etovaa oloakin oli eilen ja tänään, jos syöminen venyi. Joko mielikuvituksen tuotetta tämä kaikki tai sitten stressi ja luget aiheuttaa.

Larissa kp 27/30?, dpo 12, letro-kierto 1

Dolcetti, mä en vielä tiedä tarkemmin, mutta ens viikolla, perjantaina selviää tarviiko vielä kuinka kasvatella.

Larissa, tänään siis kp 29/28 eli menkkojen pitäis alkaa tänään. Parin tunnin pidätyksellä...Edellisessä pissassa ois ollu riittävästi pidätysaikaa mut en todellakaan ottanu kuspurkkia ja raskaustestiä tonne metsän rajalle jossa kävin... nyt siis saa taas käyttää vessaa. :woot: Aamulla en viittiny testata ku ramppasin yön vessassa ja muutenkin aattelin et kumminki ne menkat alkaa tänään ni turhaan tulee testattua.

Liitteet

• 1454337356008.jpg
    1454337356008.jpg
    54.5 KB · Katsottu: 209
Mulla on kotona digitaalinen, mutta sitä en haaskaa vielä... :D Koskas meinaat seuraavaks testailla?

Muokattu viimeksi:
hei. kuinka moni täällä käyttää/käyttänyt noita clomeja? kun mietin että pitääkö siinä seurata aina ultralla rakkuloiden kehitystä ja miten iso "riski" monikkoraskauteen??
(anteeksi jo etukäteen,en halua loukata ketään,tiedän että täällä niin monia lapsia haaveilevia ja olisi onnellinen kaksosista ) mutta itse en monikkoraskautta toivo...
syksyllähän minulle sanottiin että ultrassa löytyi PALJON pieniä rakkuloita muttei yhtään isoa...

Helinäkeiju, onhan täällä varmaan joka toinen syönyt clomeja. Suositeltavaa on ultrata joka kierrossa koska kertyy elimistöön, joka paikassa ei tosin katota kertaakaan vastetta. Jonkin verran kasvattaa monikkoriskiä, lääkärit sanoo että vähän mutta mulla esim. Kasvoi 3 hirviöfollia. No eipä tullut lasta eikä paskaa.. Yks kaverini sai ekasta clomikierrosta kaksoset vaikka oli yks johtofolli ja toinen paljon pienempi. Kaikki on mahdollista.

Oon nyt ihan pihalla, mitä kaikkee tääl tapahtuu, mutta tsempit ivf-kiertolaisille!
Pahoittelut negoista ja tädeistä!
Minni ja mrsc saivat hyviä digituloksia, onnea!

Diabolicat, larissa ja murkku, toivotaan et plussa vielä ilmaantuu!

Täällä lähinnä väsyttää, ja välillä ällöttää. Kerran vain kuitenkin olen oksentanu.. Vieläkin oottelen turvallisempia viikkoja.. Rv8+6

Helinäkeiju, kyllä eli mulla esim ohjeistuksena 1 tbl kp 3-7. Vaikutusmekanismi on eri kuin clomeilla (en muista miten eroaa), mutta seuraus on sama eli kasvaa laadukkaampi follikeli sekä munasolu ja ovis tapahtuu.

Letrojen kanssa on myös ekassa kierrossa vasteultra, jotta nähdään montako follia on kasvanut ja onko annos ollut sopiva. Jos annostusta ei muuteta niin jatkossa ei ultraa tarvita.

Helinäkeiju, clomit ei automaattisesti aiheuta monikkoriskiä. Tosi tapauskohtaista. Mulla alotettiin sillä pienimmällä annostuksella ja kahdessa vasteultrassa kp 12 ja kp15 todettiin, että lääkeannos on liian pieni ja suurinkin folli niistä lukuisista oli 10mm... Ekassa ultrassa todettiin muutama 9 mm mutta nekin surkastui pois toiseen ultraan menessä.

Suunniteltiin jo uutta annostusta ja jatkohoitoja. No sitten jotenkin ihmeen kaupalla siitä vielä viikko vierähti ja folli sai jostain virtaa kasvaa ja kp 22 tulikin ovulaatio, jonka sain tikkuun kiinni. Ja siitä kierrosta plussa. <3

Toivottavasti saat pian kaipaamasi hoidon ja sitä kautta toivotun lopputuloksen!

Plussatuulia koko väelle!! +++++++++++

Ninukki, varmasti ne kuusi on valioyksilöitä. :grin Miten sulla on mennyt pistäminen, onko tullut mitään sivuoireita?

Helinäkeiju, toivottavasti saisit clomit tai letrot jo nyt jos luomuna ovuloiminen on epävarmaa. Kumpaakin pitäisi ehdottomasti saada ainakin ensimmäiseen kiertoon vasteultra, mutta niin kuin muutkin sanoi niin Letrojen kanssa jatko on helpompaa kun eivät kerry elimistöön. Letrozole on siis Femarin rinnakkaisvalmiste, ja todella halpa lääke: 100kpl maksoi mulla 11€. (Pienempää pakettia ei saanut.) Clomit taitaa olla vähän kalliimpia, mutta ei hurjan hintaisia muistaakseni.
Mäkin ottaisin mieluiten yhden lapsen kerrallaan, mutta kyllä tehtiin inssi siinäkin kierrossa missä kasvoi kaksi follia, eikä siitä mitään seurannut. Aina on jonkinlainen monikkoriski jos lasta yrittää, vaikka pienihän se on luomuna.

diabolicat, vaikeaksi menee kun vessaan ei pääse! Pahoittelut negasta, mutta toivotaan että hormonit vaan nousee hitaasti. On sentään lupaavaa jos menkat on päivän myöhässä. :)

Muska juuri niin; tavoitteena on saada enemmän kuin yksi alkio hedelmöitettyä mutta kerralla niitä laitetaan kohtuun vain yksi, tai jossain harvoissa tapauksissa kaksi.

Dolcetti, tsemppiä odotteluun ja punktioon. Voin kuvitella että aika matelee huomenna. Munasolujen määrä on tietenkin mielenkiintoien asia, mutta vielä jännempää on odottaa kuinka moni niistä hedelmöittyy. Olen ymmärtänyt että alkioiden kehityksestä saa tilannetietoja, mutta tulee kyllä hermojaraastavat viisi päivää.
Mun punktiota ennustettiin torstaille tai perjantaille, eli kp12 tai 13.

Larissa, ikävää kun on maha sekaisin ja vielä noin pitkään. :sad001
Vastaan nyt Dolcetin puolesta, että tuolla klinikalla alkiot pyritään siirtämään 5-päiväisenä, joten tiistaipunktiota pyritään välttämään koska silloin alkio olisi viiden päivän ikäinen sunnuntaina.

On. Muistin viimein yhden asian minkä unohdin ekasta ultrasta kertoa, nimittäin limakalvo oli ennätykselliset 10mm jo silloin kp6! Alan nyt miettiä että onko liian paksu limakalvo hyvä asia... Mun kroppa on näköjään innostunut hormoneista. :rolleyes:
Huomenna illalla ultra, jes!

Takaisin