Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissalle synttärionnea! :)
Onko siulla normaalistikin noin aikasin jo menkkakipuja? Mietin vaan kun miullahan alkoi kans aika ajoissa menkkakivut kun plussasin. Olin jo aivan varma ett lutis jää aivan liian lyhyeksi siinä kierrossa ja valmiiksi olin jo luovuttanu. Eli plussatuulia hurjasti seuraavaan testaukseen! :)

Minni ja mrsc, mahtavat digitulokset :)
Mie lasken vieläkin omien laskujen mukaan rv:t, koska ar-ultra ei ikinä oo aivan tarkka. Muutan sitten np-ultran mittojen mukaan vasta :)

Murkku, huh kuulostaapa raskaalta tuo väsymys :( mutta kyllähän noilla talletteluilla on aivan hyvin mahdollista raskautuakin, jotta plussatuulia vaan! :)

Ilpuri, mie en kans oo kertonu milloin LA on, koska miehen puolella kaikki menneet yliaikasiksi ja me veljeni kanssa ollaa ainoot mein suvusta jotka on etuajassa tulleet, muuten kaikki viihtynyt pidempään. En siis myöskään jaksaisi mitään kyselyitä että no eikös ois pitäny tulla jo :D

WM, mahtavaa kun löysitte täydellisen kuuloisen kodin, onnea! :) toivottavasti teilläkin tärppää pian ja pysyköön loppuun asti tiukasti mukana! :)

Mymmelisti, hyvä uni, onneks et antanut siinäkään periksi! :D

Jennie, pahoittelut tädistä :(

Muska, voithan koittaa tosiaan vaikkapa mustikoita ja tosi tummaa suklaata punaviinin sijasta :)

Jellis, juu samanlainen taival meillä on :) mulla "diagnosoitiin" bv sillon syksyllä, mutta oikea kipujen aiheuttaja oli endo. Varmaan oli myös lievä bv joka saatiin myös pois häiritsemästä. Toivotaan nyt että letrot toisi kummallekin plussan :)

Nenna, mulla on viime kierroissa alkanut voimakkaat menkkakivut jo dpo 11-12 tienoilla, mutta veikkaan että se on johtunut lugeista jotka on estäneet menkkoja alkamasta. Luomuna mun luteaalivaihe on vain 8-12 pv. Tässä kierrossa kumma lievä menkka- ja endo-kivun sekoitus alkoi dpo 7 tienoilla. Yleensä sitä on vaan aamupäivästä ja ei tarvii panadolia ottaa. Eli on tosi lievää ja loppuu itsekseen. Veikkaan että johtuu jotenkin endosta vaikka tämä on nyt uutta että endo-kipua on oviksen jälkeen. Se lievä on/off tissikipu alkoi myös dpo 8 eli aamulla ja päivällä ei tunnu mitään ja illalla alkaa kipuilu. Yleensä mulla alkaa kova tissikipu jo dpo 1. Vähän hankalaa kun on eka kierto letrojen kanssa niin ei voi verrata mihinkään :D

Nyt täytyy tunnustaa, että tänään on ollut vähän kumma fiilis. Heräsin yöllä kummaan oloon, vatsassa oli pientä kipua ja jotenkin heikotti enkä saanut unta. Aamulla oli pientä etomista ennen kuin sain aamupalaa. En uskalla toivoa yhtään mitään, kun kuitenkin tää on vain joko letrojen, lugen tai endon aiheuttamaa. Mieli tekee vaan kepposia.

Muokattu viimeksi:
Tuun huuteleen että ihanat digitulokset minnillä ja mrscllä! ♡ toivotaan että teillä (siis maggie ja nennaki ja olikos muita ) kaikilla tulee nyt nyytit syliin ♡

Ja Larissalle hyvää synttäriä ja kuulostaa niin hyvältä oireet, olisit jo niin ansainnu kans plussan! ♡
Samoin toivon sitä ihan kaikille täälä. :)

IVF-kiertoon saa kaikki luvan plussata sitte ;)

Ootte vahvoja ja toivottavasti ryhmä tyhjenee pian :)

Täälä 3,5kk esikoonen joka vaan huutaa ja mikää ei oo hyvä ja pää hajoaa ja öitä ei nukuta mutta onnellisempi en voisi silti olla ♡ ja kierto ehkä käynnistyi joulukuus joten yritys uudelleen alkanut ja katotaan kauanko tällä kertaa menee :) lueskelen täälä taustalla koko ajan ja elän teidän mukana :)

Onnea Larissalle ja en nyt sit tiedä kenelle, mut meillä ainakin neuvolassa laskettiin LA menkkojen tiputtelualusta, eikä siitä, koska ne mun mielestä alkoi (kun poissuljen tiputtelun). Kävin yksityispuolella varhaisultrassa tarkistamassa, onko siellä ees ketään ja onko oikeassa paikassa. Loppuun asti piti varhaisultrassa muutettu LA kasvun suhteen paikkansa ja tämä LA oli myös mun laskun mukaan oikea.

Ei mee täälläkään ihan putkeen. Tässä naapurustossa on nyt susiepäily viikonlopulle (tallin takana jälkiä, jotka ovat suden tyyppisiä ja isommat kuin heidän jättirotua olevan koiran), viime yönä/illalla naapurustossa on käyny varkaita, vaikka olivat itse kotona (mutta eivät nähneet siihen paikkaan, josta vietiin tavaraa). Ja tänään lapsi sai sitten ilmeisesti futsal-pallon käsivarteensa. Eli oltiin jo omista treeneistä lähdössä pois, ulkohaalarit päällä narikassa, kun alhaalta kentältä lensi pallo kahvion läpi narikkaan. Täysosuma... Eikä ollu ihan hiljane vauhti. Käsivarteen onneksi osui eikä päähän. Päähän ku ois tullu ni olis varmaan ollu sit suorinta tietä käynti lääkärissä...ny kattellaan onko vielä päikkäreiden jälkeen kipee käsi ja jalka. Totta kai kaatui siitä pallon voimasta. Ja oikeesti kahviossakin oli paljon väkeä, siellä oli myös vielä pienempi lapsi syöttötuolissa, olis hyvin voinu osua esim. siihen...

Mitä greippiin tulee ni mulla ois hatara muistikuva, että mun lisäravinnesuunnitelmaa tehtäessä on kysytty mun greipin käytöstä. Mutku mä vihaan greipin makua (paitsi lonkero) ni ei siitä sit sen enempää keskusteltu.

Muokattu viimeksi:
Diabolicat, onpas siellä nyt huolta, murhetta ja osumaa! :( toivottavasti susi luikkisi pian pois! Hui!

Mites se nyt oli sen kohdunkaulan napukan kanssa? Mulla tossa pari tuntia on ollut vähän menkkamaista jomoa ja ajattelin käydä kattoo et oisko menkat alkamassa. paperiin en saanut mitään mut sit ajattelin kokeilla ihan perusteellisesti niin hyvä että yletin napukkaan. En oo ennen huomannut et ois noin korkealla. Joten: normaalia, epänormaalia vai luulosairautta? Tänään siis kp 29/n.31

Niin joo WM mama, hienoa että saitte kämpän josta pääset liikkumaan pyörätuolilla! :) Eikö edellisessä kämpässä talon omistajalla tms. ollu velvollisuutta tehdä siitä esteetöntä?

Ja mitä tulee sushukkasiin ni onhan ollu "tiedossa" että niitä on näillä main, toki mulla ei oo ollu havaintotietoja että oikeesti ihan tässä takapihalla ois ollu, vaan tyyliin muutaman kilometrin päässä. Aina vähän jännittää metsään lähtiessä koirien kanssa/hevosen kanssa, irtihän en oo koiria juurikaan enää vuosiin laskenut, koska lähtevät seuraamaan riistajälkiä. En tiedä mikä tilanne on kotikotinurkilla. Silloin ku ite asuin kotona ni ei ollu sushukkasia, mutta monta vuotta sitten jo annoin kiellon, että jos koirat on siellä hoidossa, ni niitä ei lasketa irti. Ihan tyyliin alle kilsan päässä meidän kotitalosta ku on löytyny raadeltuja peuroja ym.

Ja tosiaan mun koirista ei kyllä oo puolustajiksi sushukkasia vastaan, kun kahden koiran yhteispaino on noin 15 kg.. hevosen kanssa jännittävin kohtaus on ollut kohtaaminen hirven kanssa, ei sen käyttäytymisestä oo koskaan tarvinnu olettaa että ois sushukkasen hajuihin törmätty tms. Mehän siis asutaan ns. kaupungissa mutta haja-asutusalueella. Taksikaan ei välttämättä osaa tuoda kotiin jos ei karttaa katso... :D

Ostin eilen suksetkin. :joyful: 11 vuotta oon näin päättänyt joka talvi, aina jääny hankkimatta vaikka tykkään hiihtämisestä ku hullu puurosta (edelliset oli 5.luokalla ostetut, monoissa oli vieläkin liikaa kasvuvaraa ja hävitin ne roskalavalle muutossa). Viime raskaudessa oli lähellä etten ostanu, koska työkaveri oli nuoruudessaan hiihtäny kilpaa ja opetti kollegoille ja esimiehille vapaa-ajalla hiihtotekniikkaa. Hänen kans ois ollu helppo käydä suksiostoksilla mut pelkäsin että mahani kanssa vedän jonnekin alamäkeen naamalleni ku painopiste muuttuu. Ei sitä siltä tiedä koska niitä suksia pääsee käyttämään kun ei täällä sitä luntakaan enää ole..

Viime raskaudessa oisin saanu alkaa ratsastamaan tutun hevosta, mutta en parin vuoden tauon jälkeen uskaltanu alottaa vatta pystyssä uusiksi. Nyt on heppa jo tuttu (tykistö/laukaus/moottoriliikenne/koira/peura/hirvivarma), niin vaikka raskautuisinkin ni uskaltaisin rauhallisesti kyllä ainakin ensalkuun ratsastella, ennenku vatsa häiritsee tasapainoa.

Muokattu viimeksi:
Taidan kuitenki kokeili tuota punkkua. Meillä mies on vakuuttunut sen terveysvaikutuksista joten on varmasti samaa mieltä. Vehniksestä sanoi ettei kannata ottaa ku on vakuuttunut ettei koko vehnä oo terveellistä ihmiselle. Sitä oon kuitenki ottanut.

diabolicat: Olisi tehty jos olisi voinut. Sisällä pääsen nytkin liikkumaan mutta rappuset on liian jyrkät luiskaa varten. Ja pitäs olla vie luiska jonka olisi saanut sivuun ettei olisi häirinnyt muita asukkaita. Muutimme tähän 2013 ja silloin ei vie osattu ennustaa et saan pt nyt jo käyttöön. Tämä on kolmikerroksinen kerrostalo ilman hissiä.
Onneksi nyt pääsemme raputtomaan asuntoon :)

Diabolicat, onpas siellä ollut murheita :(

Ilpuri, napukasta ei kuulemma pitäisi yrittää päätellä raskautta, mutta mulla se on aina ennen menkkojen alkua vähän alempana ja auki. Eli tosi ylhäällä oleva ei varmaan ole ainakaan huono asia ;) Minnillä taisi olla asiasta kokemusta? Mulla on kans nyt kn tosi ylhäällä, mutta voi johtua vaan lugeista.

Muska, mie en myöskään tykkää punkusta ja kokeilin nyt J. P. Chenet -merkkistä koska sitä sai pikku pullossa ja se oli ihan siedettävää :)

Maggie, huomenna dippaan testin :)

Voi apua miten jännältä kuulostaa Larissan ja Ilpurin olot ja oireet :nailbiting: Testejä odotellaan!!

WMama onnea uuteen kotiin! Onpa kiva kun pääset nyt liikkumaan itse kodin ulkopuolellekin. Se on varmasti pääkopan kannalta tosi tärkeää.

Pahoittelut Jennie menkoista :sad001 Pitkä taival on teilläkin jo takana. Toivotaan että kun nyt on löytynyt sopiva clomiannos niin tämä olisi nyt teidän kierto!

Minnillä ja Mrsc:llä hienot lukemat digissä! Onnea ja koittakaahan vähän rentoutua ja nauttiakin nyt :)

Napaa. Täällä eilen iltasella o-plussa ja talleteltu dpo -3, -1 ja vielä tänään dpo 0 olis tarkoitus. Toivon kovasti, että kun siellä nyt on kaksi munasolua tarjolla, niin toinen edes hedelmöittyisi ja tarttuisi vielä kiinnikin. Mutta on nyt sentään se ivf tulossa vaikkei tärppäiskään. Mutta nyt täytyy lähteä esikoisen kanssa hammaspesulle ja iltasatuhommiin :Heartred

Murkku, ainakin Vauvalan herkkä testi ja ehkä pc sekä O-testi :D

Minä en innostu mistään "oireista". Se on niiiiiiiin monta kertaa nähty että nega kierroissa voi olla vaikka mitä oloja.

Ilpuri heh, tarkoitus ei ole olla ärsyttävä, vaikka ei varmaan myöskään niillä jotka kyselee joko se vauva on syntynyt. Itse en tosin muista muiden laskettuja aikoja ollenkaan, muistan vaan kuukauden.

Larissa oikea asenne sulla, ja testionnea huomiselle! :)

diabolicat voi ei, onpa siellä ikäviä sattumuksia. Mutta kiva kun sait sukset ostettua, vielä tässä varmaan kelejä riittää. Huonot varusteet voi pilata hyvän harrastuksen, ja sukset kestää kyllä pitkään.

kaakao, hyvä sentään että ivf on tulossa, jotain konkreettista mitä odottaa jos ei tärppääkään. Mutta kaksi follia on kyllä parempi kuin yksi! :)

On. Oon ottanut päivän rauhallisesti. Jomotusta ja vihlaisuja tuntuu ajoittain alavatsalla. Äkkinäiset liikkeet sattuu. Toisaalta en ole kovin kipeä verrattuna esim. pahempiin menkkakramppeihin. Pelkästään kivun huomioon ottaen voisin ihan hyvin urheilla. Mutta en uskalla kun lääkäri kielsi, jos sattuukin jotain. On tässä sen verran isot rahat kiinni, eikä tuota pistelyäkään huvikseen tee.
Beisla kp8/ivf-kierto

Larissa, joo en mä mitään oikeestaan päättelekään siitä, en vaan oo aiemmin huomannu. Mulla vähän samat fiilikset kun sulla, et nii paljon alkaa kiertoja olla takana joissa on ollut "outoja" oireita että en jaksa innostua kun vasta siitä et jos menkat oikeesti on myöhässä.

Beisla, siis kun selitit tuon se ei tunnu enää yhtään ärsyttävältä vaan ennemminkin sellaselta et vois harkita miettiä et toteuttaisko itse tuollai! Tosi järkevää omien hermojen kannalta!:)

kaakao, voi kun siellä nyt nappaisi kiinni! :rolleyes:

Oispa kyllä mukavaa jos Larissalla olis aamulla hyviä uutisia. Mä oo nyt enemmän vakuuttunut et oon väärällä alalla. Ja se on kyllä totta ettei kannata päätellä kauheesti oireista mitään. Mulla oli viime kierrossa kaikkea "lupaavaa" oiretta, palelua, janoa, pissatusta, nännipihat laajeni ja reunat tummu, hajuherkkyyttä ja ällötystä joka monesti helpotti ku söi. Muissa kierroissa ei oo koskaan ollu. Ja vielä ku olin myöhässä niin ehdin jo kuvitella vaikka ja mitä ja korkeelta sai tipahtaa...

Kysyin mieheltä niistä letroista mitä mieltä on otanko seur kierros niin oli että ilman muuta...

Mitäs mieltä te olette, onko punaviiniglögillä sama vaikutus kuin pelkällä punaviinillä? Mä kun en voi sietää punaviiniä mutta jos sitä glögi versioa pystyis lasillisen juomaan.

PiPaNat kp12 dpo-1 (luultavasti)

Takaisin