Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Onko teillä joku miksi pitää testailla ajoissa? Ne lääkitykset? Itse en oo testaillu muutaku nyt viime kierrossa ku ajattelin että voisin olla raskaana. Ja olin myöhässäkin. Suurin syy noi nännipihat jokka edelleenkin isot. Ehkä ne vaan ykskaks päätti kasvaa vaihteen vuoksi.

Muska kp 12/27-30. Eilen jäi tallettelut miehen mahakivun vuoksi mutta ei noissa o.tikuissakaan oo vielä mitään näkynyt. Jospa tänään taas...

Muska, jos en tee testiä niin en voi tietää olenko raskaana, kun menkat jää joka tapauksessa lugesteronin kanssa pois. Eli dpo 15 tai 16 pitää viimeistään testata, jotta osaa jättää luget pois ja ettei kierto veny turhaan. Jos olenkin raskaana niin lugeja jatketaan viikoille 9-12 saakka ohjeesta riippuen. Sitten kun on vielä endo ja välillä kovatkin kivut niin haluan tietää olenko raskaana vai onko vaan menkat tulossa jotta uskallan ottaa kunnolla särkylääkettä.

Mutta kuten jelliskin sanoi niin malttamattomuus se yleisin syy :D moni haluaa tietää heti kun se on mahdollista :) aikaisimmat haamut voi tulla jo dpo 8-9, mutta monet saa plussan vasta kun menkat on myöhässä eli dpo 15-16.

Muokattu viimeksi:
Mä olin ainakin malttamaton! Ja lisäks oli kutsuttu iltaa istumaan ni halusin varmistella dpo10. Haamulainen näkyi ni jätin yhteen pieneen viinilasiin. Ja mulla oli vielä siinä kierrossa eka o-plussa vuoteen ni olin TODELLA innoissani. :)

Beisla juu, ajotuksen takia alotan nyt kp3, että menee se ultra sit maanantaille, tohtori ei halunnut että kattomatta aloitetaan jarruja :)
Pistäminen ei jännitä ku oon jo monta kiertoa pistänyt menopuria..

Muska, mä taas olin alussa malttamaton mutta jatkuvien negatestien tuijottaminen vei testausinnon. Korkeintaan pari päivää ennen menkkoja olen testannut kun halu tietää on vaan niin valtava! Mutta en kyllä enää moneen kuukauteen, odotan mieluummin menkkoja. Pari kertaa olen tosin testannut myös menkkojen jälkeen kun on ollut oudon niukat. Kuitenkin 13 kuukauden aikana on kulunut 7 raskaustestiä, joista osa samassa kierrossa.
Seuraavassa kierrossa on sama tilanne kuin Larissalla, eli pakko testata kun tukilääkityksen vuoksi menkat ei ala muuten.

Ninukki niin se olikin; luen välillä kännykällä ja siinä ei näy allekirjoitukset niin en muistanut sun Menopuria. Ajattelinkin että ajoituksen takia varmaan siirrettiin sun aloituspäivää, kun mullekin lääkäri sanoi samaa. Että hyvä jos saa ultran samalle päivälle kuin jarrun aloitus, vaikka seuraava olisi myös ollut mahdollinen.
Meidän oma lääkäri on muuten poissa perjantaina, joten saadaan tutustua uuteen tyyppiin. Ihan kiva saada toistakin näkökulmaa.

Beisla, saatko siis luget ivf:n tueksi? Hyvä! Jännä että et ole niitä tähän mennessä saanut... Mulle se lääkäri sanoi heti että letrojen kanssa luget käyttöön ja kirjoitti kunnon reseptin.

Joku onnellinen fudisfani saa tällä viikolla uutisia ;)

Liitteet

• 1453894894635.jpg
    1453894894635.jpg
    100.7 KB · Katsottu: 164
darkmimosa ihana kuulla sinusta pitkästä aikaa. harmi ettei plussaa näy inshaAllah plussaat viel :)

minni nautihan ny lomasta oot raskaana ku viivatki on selvät, en ottas stressiä noitten aasialaisten tikkujen perusteella siinäki näky vahva viiva mun mielestä. :)

minski on kyllä hienot futiskengät vauvalle siinä :)

plussatuulia kaikille tasapuolisesti.

tänää ollaa oltu kattelees pihalla kevään merkkejä tytön kans viiniköynnös tekee lehtiä ja versoja, viikunapuussa on silmui ja kohta alkaa aukeamaa, persikkapuissa on silmui kans jo. välil kuulun muuttolintujenki ääniä mm kurki on kuulunu joku aika sitten mut saapi nähä millo ne alkaa täältä pohjosee päin siirtyyn.

Toivottavasti mäkin saan luget perjantaina.. Kyllä musta tuntuu tyhmältä noita muuten syödä jos viikon päästä jo alkaa valua. Ei kai sille ole mitään estettä etteikö niitä voisi määrätä?

Maggie: Eka ovisplussa vuoteen... Luuletko ettet ovuloinut vaan ei vaan näkyny? Kauheen pitkä aika "metsästää" ovista...

Jellis, sanot että haluat ne luget! Uskon että määräävät, jos kerrot tosta vuodosta.

Minski, vau mitkä futistossut :)

Gatusa, voi siellä tekee jo kevättä :) oispa täälläkin jo!

Lucky siitä johtuu tämä pelko kun testi on haaleampi, koska viimekerralla testi alkoi vaalenemaan (tosin saman merkin) ja sitten olikin mennyt kesken :/ Siksi olin hysteerinen, mutta nyt minulla ei ole vertailukohdetta tolle paikalliselle testille niin en ressaa :) Digi kertokoot sitten viikonloppuna mielipiteensä :D
Joo kuulin kans, että siellä rajusti lämpeni heti kun tultiin tänne! :D

IVF-kuulumisia täältä Beisla ja Ninukki erityisesti mielessä ollen.

Gonal-F piikit (200 IU /pv) aloitin lauantaina, joten tänä aamuna (KP 6) oli viides annos. Kaikki on mennyt hyvin, ei kipuja, ei sivuoireita, eikä ongelmia piikkien kanssa (vastaan sulle Beisla toiseen ketjuun annostuksesta! :) ) Iltapäivällä oli ensimmäinen ultra ja ekaksi ultrattu puoli näytti autiolta kuin Sahara. Vain yksi isohko ja toinen pienempi follikkeli. En ehtinyt tosin edes tajuamaan asiaa ennen kuin siirryttiin jo vasemmalle, jossa näytti paremmalle. Ei mahtavalle, mutta ihan hyvälle (ottaen huomioon ikäni, edelliset ultrat ja AMH-arvoni). Kasvamassa 10-12 follia, joista isoin jo 13 mm. Jarrulääkitys alkaa siis jo tänään ja viikonlopun takia seuraava ultra jo perjantaina. Nyt joudun vaan piikittämään sekä aamulla Gonalia että illalla Orgalutrania. Kaksi kärpästä yhdessä ois ollu kivempi :)

Ihan hyvillä mielin perjantaihin siis. Ei niin paha jos ei eriomainenkaan.

Jännityksellä odotan Beislan ja Ninukin ultria! Niin, ja mikähän mahtaa olla näissä asioissa hyvä "saalis"? Reilu kymmenen ei ole paljon ja oikeanpuolen uinuminen (vain tämä kierto?) huolestuttaa, mutta onko tämä silti OK?

Muokattu viimeksi:
Muska, mulla on toi lääkitys mikä pitää sitten lopettaa jos raskaustesti ei ole positiivinen.

On: palelee, väsyttää, janottaa...
Tässä kierrossa aloitan kyllä testailun aivan liian aikaisin, sen verran noita testejä tuli silloin tilattua :D

Muurahainen kp 14/29, dpo 2, yk 24

Dolcetti: hyvältähän tuo määrä kuulostaa multa aikanaan kerättiin 8 solua joista 5 hedelmöittyi. Sillon yksityisellä lääkäri sanoi et mieluummin noin. 10 solua ja hyvä laatu kuin 20-25 joista suurin osa roskis kamaa ja vielä päälle hyperi riski.

Kiva kuulla Nonnah! Muistatko vielä montako follikkelia sinulla kasvoi? Kun eihän niistä kaikista välttämättä munasolua löydy.

Dolcetti, mun korviin toi reilu 10 kuulostaa ihan hyvältä! Harmi, että oikea puoli oli hiljainen mutta kyllä tolla määrällä jo pärjää. Olen kuullut sellaisiakin tapauksia, että on saatu kerättyä vain 5-6 ja niistä 3 ollut ok eli 1 kohtuun ja 2 pakkaseen. Sulla on hyvät mahikset :) toivotaan että siellä on mukana useampi valui yksilö!

Larissa joo, nyt tuli tukilääke. Se on ilmeisesti yleinen käytäntö IVF:ssä, näin ainakin ymmärsin. En tiedä miksi niistä ei olisi aiemmin ollut hyötyä jos nyt kerran katsotaan jotain hyötyä olevan. Mutta hyvä että nyt ainakin, tuskin niistä sentään haittaa on!

gatusa, ihana kun sinne on jo kevät tulossa, täällä saa vielä tovin odotella. Olisin kyllä tyytyväinen jos vielä tulis hiihtokelit.

Dolcetti, muistaakseni lääkäri sanoi mulle että toivottu määrä olisi 10-15 kerättyä, eli tuohan kuulostaa oikein hyvältä! Ehkä sulla on vain toinen munasarja laiskempi. Säilyikö sulla samana lääkeannokset kuin mitä alussa kirjoitettiin? Mä olen myös kuullut että jos folleja on hurja määrä, ne ei todennäköisesti ole enää hyvälaatuisia.

Muistaakseni ultrissakin näkyi kasvussa 5-6 per puoli, ja luulen et mulla noi vasemmanpuoleinen solut on ollu aika roskis kamaa jo silloin. Nyttemmin multa on vasen munasarjan poistettu endon ja kystan takia.

Takaisin