Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Hoidoista:
Mä en nyt yhtään tiedä ottaako tays meitä vastaan kun on se kaksi yhteistä lasta.
Jos jää tk:n kontolle niin mitä sit. Mut tiedän jo valmiiksi ettei tk ota vastuuta mun hoidoista koska sairauteni harvinainen ja juuri raskauteen liittyy riskinsä. En tiedä onko sillä sit väliä kun olen asiakkaana äippäpolilla et pääsis edes tutkimuksiin Tayssiin?
No perjantaina kysyn omalääkäriltä. Jos tekee lähetteen ja katsoo mitä tulee taikka konsultoi siellä olevaa lääkäriä :)
Mun vatsa on avattu suoliston takia neljä kertaa. Viimeisin vuosi sitten. En tiedä miten se vaikuttaa raskautumiseen. Kiinnikkeet voivat kai haitata. Crohnintauti myös löytyy ja avanne.
Mutta katsotaan :)

WM kp16 yk6

Wm, toivottavasti olen tosi väärässä mutta se voi hyvin olla niinkin että tk myös nostaa kädet pystyyn, koska teillä on jo kaksi lasta. Käsittääkseni tk lääkäri ei määrää noita "lisääntymislääkkeitä" ja laittaako edes lähetettä gynelle jos ei ole sairauden hoitoa. Voi olla että mulla on turhan pessimistinen käsitys julkisesta, mutta toivon tosiaan että olen väärässä ja saat apua sieltä. :)

Jellis: Se voi olla. En tuota tullut edes ajatelleeksi.
Hypoteettinen kysymys: Mietin vain et voiko ne katsoa vierestä esim. jos mä jatkan yrittämistä ja tulee keskenmenoja peräjälkeen?
Eikö se olisi jo vaarallista?

Joo pitäis :) mietin vain onko tuossakin samat kriteerit kun muyten. Mut varmaan selviää. Tottakai toivon ettei kolmatta tule mutta ikinä ei voi tietää jos nyt ylipäätänsä raskautuu :)

Pakko jakaa tää vinkki tänne muillekkin makean himosta kärsiville. Täällä on siis makean himo siirtynyt viinirypäleiden himoon! Tänään kävin vartavasten kaupassa ihan vaan hakemassa itelleni viinirypäleitä illaksi ja kohta on rasia syöty... Tää alkoi tossa viikonloppuna, varmaan vuosi sitten viimeksi olen viinirypäleitä syönyt... Mut hitsi että ne on hyviä! :)

Muoks. Mua alkoi muuten häiritsemään, että kun se eilispäiväinen liuska oli plussa ja yleensä kahtena päivänä niitä plussia tulee sitten kun tulee, että olisiko jo lauantainen testi myös ollut plussa, eli olisiko ovis voinut olla jo eilen?!? Yhteenkään digiin en enää luota, pelkkiin liuskoihin vaan...

Muurahainen kp 12/29, dpo 0, yk 24

Mun piti tänään tilata lisää testejä. Sain ne jo nettikaupan ostoskoriin kun ajattelin että *itut! Ne mitään auta! Ja lompakkokin oli alakerrassa ja ja ja ihan turhaa rahanmenoa! Ja poistuin. Nyt sieltä oli tullu sähköpostia että kävikö jotain kun jäi ostokset kesken, voimmeko auttaa jotenkin.. Ehdin jo kirjottaa sille asiakaspalvelijalle katkeran postin lapsettomuuden epätoivoisuudesta mutta onneks jätin lähettämättä :D ei juma mitä touhua tää on :D mutta lopputulos on se että en nyt sitten viitti tuhlata rahojani testeihin, mitä ne muka auttaa... Muniksissa kyllä tuntuu kaikenlaisia tunteita ja perjantaina on ultra, jännä nähdä mikä tilanne.
Tällästä tänne.. :) mitäs muille?

Jellis kp9

Jellis, <3 välillä on tehnyt itselläkin mieli avautua tästä raskautumisen vaikeudesta, mutta onneksi toistaiseksi olen pitänyt mölyt mahassani. Välttämättä en kestäisi sitä mitä siitä seuraisi... Voimia sinne <3

Muska:
Tulin helposti raskaaksi. Mulla siis harvinainen sidekudossairaus joka aiheuttaa et mun kaikki sidekudos on vääränlaista.
Kohtu on heikompi kuin normisti. Sit on Crohnintauti mutta en usko että se vaikeuttaa raskautumista tai niiden kestoa.
Esikko syntyi jo rv 27+5 lapsiveden menolla joka johtui kohdunsuun aukeamisesta. Lapsivesi muuttui vihreäksi ja tehtiin sektio.
Kuopus syntyi sektiolla vasta rv 39.
En itsekään tiedä johtuisko keskenmenot nyt sairauksista vai huonosta tuurista. Kumpikin on mahdollista.

Ääh pelottaa! Kaikki raskausoireet hävis yhdessä yössä? Illalla tissit oli niin kipeet ettei kääntyyn pystyny ja nyt aamulla ei sitten yhtään mitään! Voi saakelinsaakeli jos tässä(kin) käy jotain :' ( En osaa kyllä yhtään nauttia lomasta kun päällimmäisenä mielessä tämä! Huoh :(

Minni <3 eilen lueskelin, että monilla on ollut kokemuksia oireiden vaihtelusta päivästä toiseen. Yritä ottaa rennosti, vaikka tiedän kyllä, että pelottaa. Jos pelko menee ihan ylitsepääsemättömäksi niin hakeudu siellä sairaalaan hcg mittauksia varten. Matkavakuutus todennäköisesti korvaa, kun kyse on raskauden aiheuttamasta käynnistä.

Voi, Minni, kyllä uskon että sulla on siellä kaikki hyvin, oot niin vahvat viivatkin saanut. Itselläni silloin kahdessa km:ssä en saanut noin vahvoja viivoja ja km:t tapahtui viikoilla 6 ja toinen 7.

On: jäi sitten eilen tallettelut tekemättä. Mä nukahdin... :D
Et nyt sit mennään dpo -2 ja -3:n varassa. Kaikki ovistuntemukset hävis sunnuntai-illan jälkeen. Ainoastaan arat nännit jäi. No näillä mennään.

Muurahainen kp 13/29, dpo 1, yk 24

Mrsc googlettelin myös tietenkin oireista ja monilla on onneksi käynyt juuri niin, että yön aikana on hävinnyt ja sitten joskus taas palannut. Yritän nyt vaan luottaa siihen että kaikki on hyvin niin kauan kun ei vuoda! En taida täällä lekurille mennä vaan odottelen kotosuomeen saakka. Ajattelin kyllä tänään käydä ostamassa paikallisen testin, tehdä sen aamulla ja katsoa mitä se näyttää :D Laitan siitäkin teille kuvaa! En tiedä yhtään miten ne toimii ja kielestäkään ei saa mitään selvää mutta yritetään! :D Digin yritän säästää siihen vklp jos saisin sen 3+.

Murkku kiitos <3 ei auta kun uskoa! Toivottavasti tallettelut riittäisi teillä!

Minni mun raskaus oli ihan vuoristorataa ;) illalla kauheet oireet, mut aamut ja päivät ihan oireettomia :))

Nauti lomastasi ja yritä olla huolehtimatta ❤

Jellis tiedän tunteen... mä oon kerran avautunut ja sillon tuli vastaus "Pahoittelumme" :)) :D

Eilen tuli tikkuun ovisplussa! Jes!!!! Tallettelut kp7,9,11,13,14,15 ;) :p

-PikkuMinski kp16/30 yk29 letrokierto 1-

Minni, uskon että siellä on kaikki ok :) ymmärtääkseni oireiden aaltoilu on normaalia :) thaimaassako olette? Saakohan sieltä testejä ja jos saa niin onko ne vaan apteekeissa..? Muoks. Juu apteekista pitäisi löytyä ;) Sun testiä ootellessa siis! :D

Minskille tärppionnea, ainakin on tallettelut kohdillaan ;)

Larissa kp 21, dpo 6-7, letro-kierto 1

Muokattu viimeksi:
Minski jes! :D sekä sille että ovis tuli ja tallettelut erittäin kunnossa ja sille että lohdutit! Kiitos <3

Larissa ei auta kun pitää sormet ja varpaat ristissä, että kaikki todella olis hyvin! :) Juu thaimaassa ja apteekissa näky olevan testejä! Käyn tänään hakemassa :D hauska nähdä miten toimivat kun pakkaukset olivat ainakin niin erikoisia :D miehen kanssa naurettiin, että jos siihen tulee joku teksti niinkun cb testeissä ja sitten lukee thaita niin ei paljon auta tätä piinaa hah :D Täällä ei ole monissakaan paketeissa (esim shamppoissa tms) englanniksi edes tekstejä!

Muoks. Nämä katuapinat on NIIN ihania!! Adoptoin sellasen ittelleni jos en perkule ihmislasta saa <3 :D

Niin ja taas mieheni todisti, että on huippu isä matskua kun pelasti pienen tytön altaasta kun oli melkein hukkumassa <3

Muokattu viimeksi:
Larissa, milloin saat verikokeen tulokset? Jes tuhruttomuudelle! :)

Muska juuri niin, eli IVF:ssä kerätään munasoluja ja siittiöt ja hedelmöittynyt alkio viedään kohtuun. Alkioita tulee yleensä enemmän kuin yksi, loput voidaan pakastaa siltä varalta ettei ensimmäisellä yrityksellä tärppää. Meillä itse asiassa on vielä astetta monimutkaisempi hoito, ICSI eli mikroinjetio, missä siittiö viedään suoraan munasolun sisälle. Tämä vain siksi että luovuttajamme siittiöt kestävät huonosti pakastusta. Ainakin näin oli liikkuvuus koepakastuksessa; on pieni mahdollisuus että se olisi parantunut.
Hintaa tälle yhdelle kerralle tulee lääkkeineen ehkä noin 5000€.
Tsemppiä oviksen metsästykseen! :)

diabolicat ei jessus mikä lääkäri! "Ei ole maitoallergiaa", kyllähän melkein mille tahansa voi olla allerginen.

kaakao, on teillä kyllä todella huonoa tuuria matkassa. Turhauttaa varmaan vietävästi. En tiedä olisiko sun mahdollista saada joko irrotuspiikki jos folliultrassa folli on iso, tai jarrua jos vaatii vielä kasvamista?

WM voihtan mennä yksityiselle gynelle, ne voi hyvinkin määrätä loppukierron tukilääkkeen. Ei välttämättä tarvitse mennä lapsettomuusklinikalle asti. Mäkin olen skeptinen julkisen suhteen, ja onhan teillä kuitenkin jo kaksi yhteistä lasta. En tiedä onko keskenmenot kuitenkaan mikään terveysriski, niin kamalia kuin ne onkin.
Mun tietääkseni se kolme perättäistä keskenmenoa on yksi hoitoon pääsyn kriteeri, eli jos se täyttyy niin ei tarvitse olla vuosi yritystä. Mutta muut kriteerit pitää täyttyä myös, kuten juuri se lasten lukumäärä, ikä, mahdollinen bmi-raja...

Jellis voimia, ja toivottavasti ultrassa tulisi hyviä uutisia. En muista nyt, onko sulla sama letroannos kuin viime kierrossa?

Minni voin uskoa että pelottaa, mutta raskaana olet kunnes tosin todistetaan! Mitä olen lukenut ihmisten kokemuksia, niin joskus ehkä oireet meinaa raskautta ja oireettomuus keskenmenoa, mutta yhtä lailla voi km (tai kkm) tulla vaikka olisi oireita ja raskaus jatkua täysin hyvin ilman oireitakin.
Mut hehe joo, älä digiä osta. :grin Ihana sun mies, esimerkillistä toimintaa.

muurahainen oikein hyvät tallettelupäivät nuokin on! :)

PikkuMinski jee, onnea ovisplussasta! :grin

Käytiin eilen ostamassa ensimmäinen Menopur ja illalla sekoitettiin ja pistettiin lääke. Nyt on vielä kolme annosta valmiina seoksena pullossa. Ultra saatiin perjantaille, joka oli juuri se päivä mille ensimmäistä ultraa suositeltiin eli kp6. Sen päivän iltana minun pitäisi myös laittaa ensimmäinen jarrupiikki, joten ei nyt ostettu sitä lääkettä vielä, kun on pieni mahdollisuus että ohje voi vielä muuttua.

Beisla, varmaan viikko menee mutta katson perjantaina että näkyisikö jo omakannassa. Huh on kyllä kallista hommaa toi ivf! Onko se julkisellakin noin kallis paukku? Kiva kun kertoilet, että miten teillä homma etenee :)

Takaisin