Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ei mun tartte testata.. kohtua kramppaa ja valkovuoto muuttu punertavaks.. oishan se pitäny tietää että ei tärppää ku kierto on mun mittapuulla lyhyt :(

Toivon Larissa, että sulla ei raskautumisen vaikeuden syynä ole endo, vaan ihan vaan sattuma! :) Ja kyllähän letroilla tosiaan saadaan ihan tutkimustenkin mukaan usein kypsymään juuri ne laadukkaimmat munasolut, jota pelkkä ovulaatio ei takaa. Ja letroilla raskaus saa yleensä alkunsa ensimmäisen 1-4 kierron aikana, kun taas luomuna tärppää tasaisemmin ympäri vuoden (kun tarkastellaan yhden vuoden ajanjaksoa). Letrot eivät siis itsessään tee munasoluista laadukkaampia, mutta näyttää siltä, että jostain syystä letrot kypsyttävät johtofollin niistä laadukkaimmista. Ja loppujen lopuksi on tietysti se ja sama miten se plussa tulee. Mutta varsinkin jos maksaa hoidot, lääkkeet, lisäravinteet ym. omasta pussistaan, niin on hyvä pitää mielessä myös realismi.

Ja Mimmu vielä: Onko teillä todettu miehen siittiöissä vikaa? Jos on, niin silloin toki inssillä voi hyvinkin olla myönteinen vaikutus.

Mimmu, oletteko julkisella vai yks.? Miehen tavara kyl pitäis tutkia. Esim. Kivessyöpä vaikuttaa siittiöihin ja vaikka teillä lapsi onkin, ei se tarkoita että simpat olis välttämättä priimaa.

Varmaan kannattaisi ennen inssiä tutkia miehen siemenneste? Sitten tietäisi paremmin voisiko inseminaatiolla olla isokin merkitys. Dextran sivuilla tietoa inssistä: www.dextralapsettomuusklinikka.fi/lapsettomuushoidot/inseminaatio-keinohedelmoitys Sielläkin todetaan "Inseminaation onnistumisen todennäköisyyteen vaikuttavat monet asiat, joista tärkein on naisen ikä. Myös lapsettomuuden syyllä ja kestolla on merkitystä." Eli jos syy on jossain muualla kuin siemennesteen laadussa (liikkuvuus, laatu ym.) ja ajoitus on muulloinkin kohdallaan, niin silloin inssillä ei saa erityistä lisähyötyä.

Mieheni sperma ei kuulu huippusperman joukkoon, mutta on silti hyvää. Siksi lääkärimme sanoi suoraan, ettei inseminaation kannata meille tehdä, koska siitä ei olisi mitään hyötyä.

Me ollaan yksityisellä ja meillä on ensikäynti parin viikon päästä. Mä oletan, että mies joutuu ekana simppatestiin ja sitten vasta katotaan eteenpäin. Munhan tilanne on jo aika selvä.

Tsemppiä tutkimuksiin ja hoitoihin Mimmu! Olet ihan varmasti kertonut täällä, että mikä sinun tilanteesi on, mutta just nyt en muista tai sitten en ole siitä lukenut. Clomi + Gonal-F lääkityksen perusteella arvelisin, että sinun ovulaatiossa on jotain häikkää? AI niin, nyt muistinkin, että se tulee sulle nykyisin liian aikaisin! Ja julkisella olette käyneet tätä ennen, eikös vain?

Kiitos kaikille tsempeistä :Heartred

Junibea, pahoittelut menkoista :sorry:

Pahoittelut muillekin negosita ja menkoista.

nenna, joko testit meni? :) olisin kiinnostunu kummistakin testeistä jos ei menny vielä.

Hei, onks tietoo ovumian hedelmällisyyskatsastuksen hinnasta ja pääseekö sinne kun yritystä on jo yli vuosi?

Muokattu viimeksi:
Joo ovis tulee luomuna liian aikaisin ja ikääkin on jo 40. Ollaan oltu mun gynellä tähän saakka hoidossa. Asun siis keksi-Euroopassa. Tää on nyt vika gonal kierto ja sitten tosiaan 12.2. klinikalle.

Mimmu, ainakin täällä meidän keskussairaalalle ei edes pääse lapsettomuustutkimuksiin ennenkuin miehen simpat on myös tutkittu. Siihen asti luultiin että vika on minussa. Kävi ilmi että toistaiseksi isoin ongelma onkin siittiöissä. Ja meillä on yksi luomuyllätyslapsi (ei tullu yrittämällä). Silloinkin ajateltiin että vika on minussa. Salamatkustaja nappasi matkaan samalla viikolla ku alotin kilpirauhaslääkityksen.

Muokattu viimeksi:
Mami, ovumia on mun ymmärtääkseni yksityinen eli sinne pääsee maksava asiakas oli yritystä minkä verran tavansa ;)

Junibealle pahoittelut jos täti uskaltaa sinne ilmestyä :(

Rusehtava tuhru löysi tiensä tänne ja testikin oli puhdas nega eli kp 1 odottelen. Letrot ja pregnyl ainakin vielä seuraavan kierron katsotaan sitten uusiks...
Pahoittelut muillekin tädin uhreille!

Mrsc, hieno plussa! Ihanaa, onnea :)

Onpas Murkku sulla oudot testitulokset. Ärsyttävää, jännä että digi näyttäytyi noin, kun tikusta näkyy selkeä plussa!

Olen yrittänyt pysytellä poissa foorumilta, ajattelin että menisi nämä "piinapäivät" nopeammin. No pakkohan täällä on vähän väliä käydä lukemassa.
Odotan vain että viikko menisi nopeasti, niin pääsisi testaamaan. :)
Mulla on ihme olo ollut nyt muutaman päivän, pyörryttää ja ällöolo. Olin kyllä alkuviikon flunssassa, että voipi johtua siitä. Silti mielessäni on voisiko se millään viitata raskauteen ;) nooh, muutama päivä vielä jännitettävä!

Jennie kp 23/30-33 dpo (7)-8

Lucky, ai on vai?!? Musta kun Mä luin et voi käyttää toisenkin kierron... Täytyykin tutkia pakettia uudelleen.

Mutta joo liuskan ovisplussa pitää paikkaansa, ainakin olot on juuri sellaiset, ettei edes tavaran päällä tee mieli istua... :D

Pahoittelut tädin kohdanneille... :( ihan tyhmää että se aina meidät löytää... :(

Muoks. Kohtu ihan krampissa ja hirveä paineen tunne peräsuolessa asti... Enpä ole ennen tälläistä kirjannutkaan ylös... Huoh...

Muokattu viimeksi:
Larissa, Ovumia on täällä taysin yhteydessä, ja toimii kai myös kunnallisena, en oo varma. Siellä siis suositeltiin että jos on yli vuoden yrittäny, niin tilais heti lapsettomuuslääkärille ajan eikä menis siihen katsastukseen, niin mietin vaan että onko joku silti menny sinne vaikka on jo yli vuoden yrittäny, ja että mitä se maksaa kun sen hintaa ei lue, siis jos on tehty ultraus ja gyne samalla.

Mami, aaaa okei. Mutta eikö se ole sama sitten mennä suoraan sinne lapsettomuuspuolelle..? Ja varmaan sinne ovumiaan voi soittaa ja kysellä sen hintaa :)

Takaisin