Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Muurahainen minkä testin tilasitte? :D

Ihanaa ku täällä on näin positiivinen mieli ja usko että pienen saa :p kyllä kadehdin teitä, itse en usko sitten yhtään että meidän lapsettomuus päättyy koskaan :(

Minni: sä vedät pysyvän plussan tästä kierrosta <3

Kp 40

Beisla syön nuo kaapissa olevat letrot pois (olikohan niitä kolmeksi kierroksi) ja sitte mennään luomuna siihen saakka että päästään ivf:ään. Vähä hirvittää nuo luomukierrot kun ne tuppaa venymään mulla välillä ihan sikapitkiksi.

Haikaranyytti, kyllä teilläkin vielä onnistaa! Ja mietin vielä tuota vaihtohommaa, tuli uus idea. :) Jos mies ei katso tarpeelliseksi tulla vieraaksi pelkän panon takia niin otatte siitä ihan retken. Sä näytät sille mestoja, esittelet millasta sun elämä siellä on, käytte syömässä ja kattelemassa lähikulmien nähtävyyksiä. :) Sen lisäks että näätte, vietätte yhessä aikaa ja nautitte olemisesta, saatatte saada pienen ihmeen alkuun! Kokeile tätä kikkaa sun mieheen seuraavaks! Ja olitko tänään vielä testaillut, entäs huomenna? Jos ei napannu ni sais jo se uus kierto alkaa!

Kiitos Maggie kauniista ja kannustavista sanoista <3 kyllä tää tästä! Kohta lähtö ystävän luokse, meikit naamassa ja vaatteiden valinta käynnissä. Kyllä tää iloksi muuttuu :)

Beisla, pitää pyytää ja onneksi mulla oteteen tässä kierrossa vielä labrat niin niistähän se myös näkyy ja lääkäri lupasi niiden jälkeen soittaa.

Tein äsken ovistestin ja nyt ollaan ehkä jo lähellä plussaa ;)

Kiitos kaikille tuesta ja tsempistä! Me ollaan vahvoja naisia ja mennään läpi vaikka minkätahansa risukasan ;)

Kp 1. Eli alko menkat nyt sitten. Voi v***u sanonko miltä tuntuu...tai tiedätte kyllä. Ja kun tuota ikää jo niin en tiedä uskaltaako tässä vielä yritellä vai mitä...

Onko nuo letrot ym mistä kirjoittelette niin jotain hormoonia millä ovulaatio saadaan aikaiseksi? Joskus lekuri mulle sanonu etten ovuloi joka kk.

Junttura, harmi että teillä ei letrotkaan tuottaneet tulosta :/ Onko sulla nyt mitään virallista diagnoosia tai syytä lapsettomuudelle vai oletteko selittämättömiä?

Haikara, en minäkään sen kummemmin uskalla toiveita herätellä meidän onnistumisen puolesta. Mutta uskon, että asiat elämässä järjestyy tavalla tai toisella. <3 Muiden onnistumiseen jaksan aina uskoa enemmän kuin omaan..

Muska, pahoittelut menkoista :sad001 Letrozolia ja clomifeenia käytetään, jos ovulaatiota ei tule luomuna (tai mun tapauksessa ovis ei ole tarpeeksi "laadukas" raskauden alulle saamiseksi ja pitämään loppukierron tiputtelua poissa). Letroja/clomeja syödään lyhyt kuuri kierron alussa. Kummatkin lääkkeet estää estrogeenin toimintaa (vähän eri tavoin) ja näin munarakkuloita kehittävät hormoonit toimivat paremmin ja ovulaatio tapahtuu, kun lääkekuuri loppuu. Kannattaa kysellä tätä vaihtoehtoa. Sitä ennen vaaditaan usein kummaltakin perustutkimukset (mieheltä simppanäyte, naiselta labrat, kierron kartoitus ja ehkä aukiolotutkimus) ennen kuin lääkitys aloitetaan. Lääkityksen aikana on ainakin ensimmäisessä kierrossa seurantaultra, jossa katsotaan onko lääke tehonnut eli onko munasoluja kypsymässä sopiva määrä (1-2). Mulla oli tämä ultra juuri eilen.

Onko kellään muuten otettu progesteroni-arvoa letrojen/clomien aloituksen jälkeen? Multa otetaan nyt tässä kierrossa (ja siksi testaankin nyt ovista että menen verikokeeseen varmasti oikeaan aikaan). Kiinnostavaa nähdä miten tulos muuttuu siihen viime toukokuussa luomu-kierrossa otettuun verikokeeseen verrattuna! Silloin se oli 21,7 mikä kertoo että ovulaatio tapahtuu mutta eihän se kovin korkea tai hyvä tulos ole ollut.

Muoks. Siellä se näemmä lukee jo omakannassakin; munasarjan endometrioosi :O

Muokattu viimeksi:
Larissa, mulla otetaan. Viime kierrossa otettiin ja nyt tässä kierrossa kahdesti kp 21 ja 24 muistaakseni.

ImageUploadedByVau Foorumi1452944197.009232.jpg

Mitäs mieltä olette, eikö tässä jo lähennellä plussaa? Ainakin selkeempi kuin aiemmat.

Vitsi en muista nyt arvoa, pitää käydä katsomassa, näkyykö labratuloksetkin kannassa? Mutta tuun heti kertomaan kun saan tosta tulokset niin voi verrata edellistä ja tätä kiertoa.

Jennie, miusta toi on plussa :)

Larissa, pahoittelut endosta. Toivottavasti plussaat kuitenkin pian kun letrojen vaste näytti olevan hyvä :)

Jennie, mun mielestä toi on jo plussa! Nyt vaan vielä viimeiset talletukset :wink Mulla näkyi ainakin labra-tulokset omakannassa.

Täällä ei ole tullut o-plussaa vielä. Mitenkähän isoksi se mun mahti-folli meinaa kasvaa ennen irtoamistaan..? :grin Eilen kp 10 se oli 21 mm

Maggie: Ei sen miehen päätä käännä mikään :( ei retket eikä muut vaikka kiitos ideasta :) En ole enää tehtaillut ja ei ole edes tuntemuksia että alkais :/ parit kovemmat juilit ollu mutta ei o alkanu...

Larissa: Sama täällä mutta jää nähtäväksi onko tää tyhjä ku palaan reissusta :p plussia tulee varmasti ja monen tie päättyy :p hei mikä anno sul omi letroi monta tab / pv ja mitkä kierron päivät? Oliko eka letro kierto?

Muskalle pahoittelut negoista

On: kp 40 tosiaan 42 päivää pidempää kiertoa ei ole ollutkaan... No tä oli arvattavis koska luomu. Tosiaa rinnat oli päivän kipeet ja meni vaa ohi. Kutinaa ei ole ollut mutta nukuttaa ja wc:ssä saa ravata.

Jennie plussa on :p onnea!

Haikara, joo tämä on nyt eka letro-kierto. Annostus oli 1 tbl/pv kp 3-7. Pelkäsin, että tolla annostuksella tulee liikaa folleja kun kerta ovuloin ilman letrojakin, mutta onneksi näytti hyvältä ja vain 1 isompi folli löytyi. :) Eli ehkä letroille oli tosiaan tarvetta! Kyllä saisi jo tuo sinun piina ratketa nyt suuntaan tai toiseen!

Anteeksi, kun nyt jauhan tästä endosta (ainoa asia mikä nyt mahtuu pääkoppaan). Lueskelin äsken, että endo vaikuttaa munasarjojen toimintaan (piilevänäkin?) ja siksi ovulaatio ei tapahdu oikein/kunnolla ja tästä syystä letrot/clomit saattavat parantaa raskauden mahdollisuutta jopa 6-kertaiseksi verrattuna aiempaan tilanteeseen luomuna. Yritän pitää tämän mielessä, mielen positiivisena ja unohtaa lannistavan mielikuvan siitä ultrassa näkyvästä möhkäleestä vasemmassa munasarjassa...

Saisinkohan mä annoksella kp 3-7 ja 3/tab päivässä follin? :P
viimeeksi kp 3-5 1+2+2 sain 13mm eli ekas kierros söin 5 tab nyt viedän 15 :o onko tuo teistä iso lukema? Varmaa monikko riskikin? Tai eikös letrot yleensä va yhen follin kasvata?
Tosin meil on aikaa viel 3kk enne ku syön tuota taas mut onks muilla ollu noin iso annos? Pitää toki muistaa et en ovuloi muuten... Oisin ni halunnu jo tota annosta päästä kokeilemaan :(

Jennie näyttää plussalta! :)

Larissa ihmettelin just kun kävin sillon hcg kokeissa niin ne tulokset ei ole kannassa :( Sen sijaan siellä luki selostus siitä soitosta neuvolaan ja oli kirjotettu jotain, että alkanut raskaus ja viivan haaleneminen testissä. Ei vuotoja eikä aivoja :D :D repesin kyllä että neukku täti tietää puhelimen välityksellä, etten omista aivoja! Hah

Minni, se kai riippuu lääkäristä/labrasta ja siitä kelle olet antanut luvan sun tietoihin että mitä sinne kantaan menee. Ja tarkkaa hcg arvoa siellä ei välttämättä muutenkaan ole, jos on otettu vaan se positiivinen/negatiivinen verikoe. Haha repesin tolle ei aivoja -jutulle :D

Haikara, kuulostaa kyllä aika isolta annostukselta ja etenkin kun sulla kasvoi folli (vaikkakin pieni sellainen) pienemmälläkin annoksella. Mutta sulle on siis nyt määrätty toi 3 tabua/päivä? Outoa tuokin että on määrätty letroja vain 3 päivää kun yleensä se vakio on 5 pv. Miksihän sulle ei määrätty nyt 5 pv kuuria annostuksella 2 tabua/pv..? Letroissa ei onneksi ole niin isoa monikkoriskiä kuin clomeissa.

Haikaranyytti, niin ku todistettu ni välillä ne jääräpäisimmätkin miehet muuttaa mieltään kun sitä vähiten odottaa. <3 Mitä jos kuitenkin alottaisit noi letrot ja tikuttaisit oviksen? Saisit kierron pyörimään ja näkisit, miten kroppa reagoi lääkkeeseen, millä ajoituksella ja vähän tuntemuksiakin. Ja jos nyt käviskin ylläri ja mies tulis ni olisit valmiudessa. :) Ja yhen kierron jälkeen olis helpompi ajoittaa seuraavaa kiertoa. Eikö sulla kuitenkin ollut testejä kasapäin ja letropurkkikin suuri?

Larissa saman neukkutädin teksti ja sama laittoi lähetteen siihen kokeeseen. Ja otettiin multa se tarkka arvo kun se sen sanoi puhelimessa. Tiedä sitten :D Joo kyllä mäkin repesin! Veikkaampa että tarkoitus oli kirjoittaa ei vaivoja :D

Takaisin