Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voi Hileinen :( niinpä, miksi tämä on niin vaikeaa??? Ei mulle tarjottu mitään parempia särkylääkkeitä. Buranaa ei saa enää ottaa vaan panadolilla on mentävä.

Kiitos Gatusa <3

Larissa, saisitkohan ees panacodia pahimpiin kipuihin :s saa syödä raskaanakin ni luulis ettei haittaa..

Pahoittelut Larissalle endosta =( Mutta hyvä että letrot on tehonneet. Toivttavasti tärppää. :thumright

Pahoittelut Hileiselle menkoista :sad001

Toivottavasti Beislan inssi tuottaa nyt tulosta :thumright

Minäki veikkaan että Muskalla on ovulaatio ollut oletettua myöhemmin.. teitko ovulaatiotestejä?

Minni mulla ainaki jäi kuukuppi pitkäks aikaa kaappiin kun sen hankin :wink on sille sen jälkeen sitten ollut paljonkin käyttöä.

ON: kp 20/50-54, dpo 1, tulee siis lyhyempi kierto kun normaalisti, mutta se on vaan hyvä juttu. Liekkö vehnänalkioöljyn aikaansaannoksia. Talletteluja oli just oikeaan aikaan.. nähtäväksi jää tuottaako tulosta. Kovin toiveikas en ole kun tämä on ensimmäinen kunnon kierto menetyksen jälkeen.

Pahoittelut Larissa endodiagnoosista. Toivotaan todellakin että asia ratkeaisi ilman IVFää ja toivon myös, että työkuviot ratkeavat jollain mieleisellä tavalla kuitenkin.
Hileinen, pahoittelut kp 1:stä, eka päivä on aina ihan perseestä.
Ihmisenä en ymmärrä mitähän se maailmankaikkeus haluaa meille kaikille "opettaa".. Ei se ihan aina mene niin, että annetaan se minkä jaksaa kantaa. Tervetuloa hyvät uutiset tähän ketjuun ja tasainen virta pysyviä plussia meille, KIITOS tännepäin!!
Katjusha kp 5 / 23-30

Larissa, toivottavasti letrot auttaa ennen isompia hoitoja! Hyvä että kivuille löyty syy, mutta miksei kirjottanu mitään kunnollista kipulääkettä mitä saa syyä, panadoli nyt on iha sama ku pastilleja popsis.. :(

Larissa, pahoittelut huonoista uutisista. Kivut ja letrojen vaikutus kipuihin on nyt aika selvä. Hyvä kuitenkin, että endoa on vain toisessa munasarjassa. Tsemppiä letrokiertoihin nyt, toivotaan, että se plussat meille molemmille toisi!

Beisla, oh toivon tosiaan, että nää letrot nyt auttais, mutta aika vähän olen onnistumisista lukenut, joten alun innostuksen jälkeen toive onnistumisesta on nyt vähän valahtanut.

Gatusa, hienoa, että käly voi paremmin. Toivottavasti kaikki menee vielä hyvin!

On. Vetistä valkkaria on alkanut tulla eli eiköhän keltarauhanen ainakin ole nyt ihan kondiksessa. Innostus on nyt tosiaan vähän laskenut. Miksi se tärppäisi nytkään kun ei ole tärpännyt aiemminkaan... Ovuloin kuitenkin käytännössä joka kierrossa anyway, joten tuskin letrotkaan nyt voivat ihmeitä tehdä.

Hei saanko muuten kysyä yhtä asiaa jota olen kovasti pohtinut? Kysyn kuitenkin :shy: Miksi niin monella teidän miehistä on niin suuri vastustus spermanäytteenantoon tai muiden hoitojen (jotka toki sitten vaativat sitä sperman purkkitoimitusta...) kuin lääkehoitojen käyttöön? Mun mies ihmetteli tässä sitä samaa kun sille kerroin, miten monelle teistä se on ollut pitkällisen väsytystyön tulos saada mies edes suostumaan näytteenantoon ja sittenkin se näytteen toimitus on teille jäänyt. Onko teidän miehet sitä ollenkaan perustellut? Kuitenkin tsäänssit siihen, että "vika" on miehessä, naisessa tai molemmissa on n. 30% kullekin. Sinnikkäitä naisia olette kun jaksatte tuosta vääntää, mä olisin kyllä vetänyt aika eksistentiaaliset raivarit, jos mun mies ei suostuis yhteiseen toiveeseen sen vertaa panostamaan. :mad:

Mrsc kp20/28 (27 oviksesta laskettuna) dpo 6

Larissa, nyt on kp 14. Hassua kun yleensä kierron lopussa/alussa on tälläset fiilikset :D
Ehkä noi clomit tekee sen.
Hassua muuten että tiistaina ultrassa folli oli 20mm kp 11 ja lääkäri ennusteli ovista lähipäiville. Oon nyt siitä asti testaillut, mutta eipä ole plussaa vielä tullut. Täytyy jatkaa testailua ensiviikon alkuun ja voihan se olla että en ovuloi tässä(kään) kierrossa vaikka hyvältä ultrassa näyttikin.

Ninukki, sanos muuta. Oli niin typertynyt, kun niin yhtäkkiä alettiin puhumaan endosta, ivf:stä jne että en edes älynnyt kysellä parempaa särkylääkettä. Kuulemma 2 panadolia kipuun kerralla.

Katjushalta taas viisaita sanoja. Voi kun se maailmankaikkeus ymmärtäisi, että vaikka jaksaisi kantaa kaikki vaikeudet niin ei niitä tarvitsisi liikaa kasata kenellekään.

Mrsc, mulla on ihan samanlaiset fiilikset onnistumisen ja toivomisen suhteen. Miksi nyt letrojen (ja endon) kanssa onnistuisi kun ei aiemminkaan ilman niitä ole onnistunut vaikka ovuloin omin voiminkin.... :mad:

Tohon sun kysymykseen vastaan että mun miehelle se lapsen saaminen ei ole niin tärkeää kuin minulle. Hänelle lapsettomaksi jääminen ei ole niin iso asia vaikka se tietty olisi harmillista. Hän myös pelkäsi simppanäytteen tulosta, joten siksi ei halunnut olla heti antamassa näytettä. Hän olisi myös halunnut että lapsi tulee kun on tullakseen, ns. luonnollisesti ja omalla painollaan (ihan kuin minä en olisi halunnut tämän menevän niin :D). Eli hänelle on ollut vähän vaikeaa sulattaa tätä, että se ei vaan kaikilla ole niin yksinkertaista. Ps. Vedin silloin joulukuussa ne eksistentiaaliset itku-potku-raivarit ja sitten mies suostui sen näyteen antamaan :D

Jennie, sitten se on varmaan Clomien vaikutusta :D toivotaan että ovis sieltä tulee :)

Larissa pahoittelut endo-diagnoosista, mutta hyvä kuitenkin, että niille sun kamalille kivuille löytyi syy. Kannattaa varmaan käydä sitten lääkärissä pyytämässä vahvempaa kipulääkettä, jos panadoli ei auta. Toivon todella, että letroista olisi teille se tarvittava apu eikä teidän tarvitsisi ivf:ään joutua. Varmasti tuollaisissa uutisissa on paljon sulateltavaa, mutta ainakin suunnitelmat ovat selvillä jatkoa ajatellen. :)

Larissa, pahoittelut endodiagnoosista :sad001 Voimia tulevaan, toivotaan ettei ivf:n tarvitse lähteä :Heartpink Ja tyhmä juttu se työhommelikin :sorry:

Hileinen, pahoittelut siitä, että täti löysi sutkin :sad001 Jaksamista... :Heartpink

Mrsc, mä oon miettiny välillä ihan samaa ku säkin. Mun miehelle oli itsestään selvää et käy antaan simppanäytteen. Itse sitä ehdottikin. Mut ei se ehkä tosiaan oo kaikille niin helppoo. Pelotti tuotakin kun vastaus tuli postissa. Kävi lukemassa sen yksin suljettujen ovien takana ja kun selvis ettei simpoissa oo vikaa, oli pitkään ihan punanen kasvoiltaan. :grin

On. Mä oon taas kuukletellu ja kehitelly itelleni kaikennäköstä tähän liittyvää. Etenkin kilpirauhasasiat on nyt ollu hitti. Onneks se gyne on jo kuukauden päästä ja huhtikuussa lähetään reissuun ni en ehkä ihan koko ajan ehdi kuukletella ja stressata kaikkee ja kaikesta. :grin

Anannaa kp7, yk 18 kai... en mä tiedä... menny jo sekasin... :oops:

Larissa, mahtava folli sulla! :) pahoittelut endosta :( toivottavasti tärppää ennen ivf kutsua. Musta sitten taas kiva, että lääkäri laittoi teidät jo jonoon. Teillä on vielä aikaa sulatella asiaa ja saa sen sitten perua jos ei haluakaan lasta sillä tavalla. Mutta toivon että jo tästä kierrosta pikkuinen mukaan tarttuu :) <3

Nopeaa toimintaa sieltä vauvalalta. Tänään tuli 20kpl raskaustestejä postissa. Olin kyllä hetken suu auki kun paketin läväytin sängylle :D millon Mä näihin kaikkiin pissin? Lisäksi vielä on Kiinasta tulossa toiset 20 raskaustestiä, että ompahan nyt sit ainakin millä testata! :D

Kuppiuutisia sen verran, että nyt ei oo sattunut enää yhtään. Sellaisen eron tein aiempaan laittoon verrattuna, että asettelun kupin enemmän kallelleen. Josko se sitten vaikutti asiaan. Tiedä häntä, mutta ihanaa kun pääsi siteestä eroon! :)

Muurahainen kp 2/29, yk 24

Mrsc, mun miehelle puolestaan oli lapsesta saakka hoettu, että voi kun sulla on tuo sikotauti ollut, niin mahdatko koskaan lapsia siittää ... No, voitte arvata mitä mieheni teki poikasena, kun joulupukki toi mikroskoopin joululahjaksi. Luupin alle joutui oma siemenneste. Meillä siis mies lähtökohtaisesti pelkäsi lapsettomuutta, itselleni ei tullut mieleenkään että olisin steriili. Koska hän oli nähnyt omat siittiönsä, varsinaiset hedelmällisyystutkimukset eivät häntä niin paljon jännittäneet.
Minä olisin luovuttanut hedelmöityshoidot 4 vuotta sitten, mutta mieheni aloitteesta jatketaan lahjamunasoluilla.
Tsemppiä kaikille ketjuun!!

Larissa pahoittelut endosta! Onneksi on kuitenkin nyt vaiva jota voidaan hoitaa sekä löytyi lapsettomuudelle oikea syy! Jospa kuitenkin lääkkeet toisivat ennen ivf toivotun tuloksen <3 mulla on sellanen kutina, että kyllä saat plussan ennen rankempia hoitoja!

Hileinen suuret pahoittelut :(

Hyvä, että raivarit teillä Larissa auttoi :) ja apua Katjushka toi olis hauskaa, jos se ei olisi ihan kamalaa, että jo pikkupoikana on tuollaista ehtinyt pelätä :sad001 mutta siis joo, meillä se oli ihan selvää, että tyyliin eka mikä katsotaan on sperma ja tottakai miestä jännitti (viljeltiin huonoa huumoria siitä aika paljon :grin), mutta se oli jotenkin kummallekin ihan itsestäänselvää, että sekin tieto pitää saada.

Larissa, ajatellaan positiivisesti, hyvä että sait syyn ja diagnoosin kivuille, hienoa että letrot toimi ja parempi jos saa poistua jonosta ennen omaa vuoroa kuin joutua pitkän jonon perään kun olis hoppu :)

Mrsc olen miettinyt samaa.. Loppuis mun yrittämiset samantien jos joutuisin aikuisen miehen puolesta spermoja kuskaamaan. Pahoittelen rakkaat naiset ketkä näin ovat joutuneet tekemään, mutta ei olis yhtään mua. Mun mies itse halusi jo ajoissa käydä tutkituttamassa kun ei alkanut kuulua. Hän myös haluaa tulla aina mukaan, vaikka verikokeeseen, koska " koskeehan se muakin, ei oo reilua jos joudut menee yksin" . Surullista, että näin ihana mies ja mä en pysty lisääntymään sen kanssa :(

Nyt en muista kenelle piti kommentoida, oli niin paljon taas luettavaa ja tykkäiltävää!

Täällä dpo13 ja hyvin epämääräistä.

Katjusha, voi sun miestä pienenä :D

Minni, kiitos tuesta ja että pidät toivoa yllä :) <3

Murkku, meillä on samanlainen testiarsenaali :D entä jos plussaat kohta niin pissitkö silti kaikki tikut ja teet niistä esim taulun muistoksi? :D :D :D

Anannaa, mie olen kans paha googlettelemaan. Mutta jotenkin mulle tieto ja spekulaatiot ei lisää tuskaa vaan valmistaa tulevaan. Onneksi sulla on pian jo se gyne!

Enu, kiitos sullekin :)

Jellis, milloin testaat? ;)

Napaa vielä lisää: Täällä etsin tietoa endon (ja etenikin munasarjassa olevan pesäkkeen) vaikutuksesta raskautumiseen. Ihan positiivinen tieto, että lievässä endossa pelkät letrot/clomit+inssi lisää raskautumisen todennäköisyyden 6-kertaiseksi. No meille ei inssiä tehdä, kun miehen tavara on priimaa, joten kuulemma runsas seksi ajaa saman asian :D Eli ehkä meillä on vielä toivoa <3

Larissa kp 10, letro-kierto 1

Junibealle piti vielä kommentoida että aikaisempi ovis kuulostaa hyvältä :) tällöin munasolu on kuulemma parempilaatuinen, samoin kohdun limakalvo kiinnittymisen hetkellä :) tsemppiä!

Takaisin