Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Murkku olen kärsinyt aivan samasta kupin kanssa. Mulla on niin että pari ekaa päivää pystyy käyttään, mutta sitten alkaa sattumaan niin julmetusti! Sellanen paine alavattassa. Ostin pienemmän kupin sitten vuodon vikoille päiville jos se auttais...

Tai toivon ettei sitä kuppia tarvitse pitkään aikaan käyttää jos saisinkin plussan ;D

Kp 32 dpo 9

Kirjoittelin joku päivä sitten. Tilanne ennallaan ja ihmetyttää suuresti. Tänään menkat 2-5 pvää myöhässä ja silti aamupissasta selvä nega apteekin omalla. Nyt kp 33/27-30.

Oireet edelleen samat, nännipihat laajentuneet, palelua, ällötystä hajuista, kerran meinas oksennuskin tulla, väsymystä, itkuherkkyyttä.

Nyt on flunssakin ollu päällä jo monta päivää ja äsken iski lievä ripuli.

Aiemmissa raskauksissa plussa tullu muistaakseni ku menkat ollu päivän myöhässä.

Ei ymmärrä :eek: Onko kellekään käyny vastaavaa tai hajua mistä vois olla kyse?

Muska, mun veikkaus on että sulla on joko ollut ovulaatio myöhemmin ja siksi testit on negaa ja menkkoja ei näy. Toinen mahdollisuus on, että hcg nousee vaan hitaasti, jos olet raskaana.

muurahainen, kun tasasit paineen niin jatkuiko ohivuoto pitkään? En tiedä onko tästä kyse sun kanssa, mutta mä joudun runsaampina päivinä käyttämään pikkuhousunsuojaa kupin kanssa, kun pestessä tavaraa ehtii kupin ohi... tai oletan että johtuu siitä. Mulle se kuppi+phs -yhdistelmä on silti mukavampi kuin side!

Ilpuri, toivottavasti molemmat opitte kieltä sitten. :) Meillä oli töissä kerran harjoittelija umpiruotsinkielisestä pikkukylästä Etelä-Suomesta. Oli kyllä jo edellisenä kesänä päättänyt opetella suomen kielen ja lähtenyt sen vuoksi harjoittelemaan Savoon. Muuten hyvä, oppi suomea, mutta isä häpesi kun tyttö tuli kotiin savoa puhuen. :grin

Niksu, varmasti mietityttää olla kummina jos omaa lasta ei kuulu, mutta toivon että siitä olisi silti iloa sinulle.

mannikka samaa mäkin olen miettinyt, että ei testi oli välttämättä huono vaan raskaus on vaan mennyt varhain kesken. Mitä pidemmälle malttaa odottaa, sen parempi.
Larissan kysymykseen, testi on tehty reagoimaan tiettyyn hcg:n konsentraatioon ja kuivuessaan konsetraatio nousee. Voi siis antaa virheellisen tuloksen testiajan jälkeen, siksi ohjeessa kielletään tekemästä päätelmiä tietyn ajan jälkeen.

Larissa tsemppiä folliultraan! Olkoon siellä yksi tai kaksi hienoa follia! :)

Muska, mäkään en osaa muuta arvailla kuin mitä Larissa sanoi. Toivottavasti tilanne selviää pian. Vaikka kierto olisi ollut tietyn mittainen koko elämän ajan, voi silti se jossakin kierrossa yhtäkkiä ollakin pidempi, siis ovulaatio myöhemmin. (Kierron pituuden vaihtelun aiheuttaa lähes aina ovulaation paikan vaihtelu.)

On. En taas ole laskenut tarkkaan dpo:ta, mutta nyt taitaa olla dpo7. Ei mitään kummempaa oiretta kuin lievää paineen tunnetta alavatsalla ja sitä nyt on joka toisessa kierrossa. Inssi tosiaan oli viime perjantaina, menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä lauantaina.

Gatusa, hyvä että käly voi jo paremmin :)

Toivotaan että plussa pärähtäisi Minnille, Beislalle ja kaikille muillekin piinaileville!

Täällä ootan aulassa omaa vuoroani, joka on puolen tunnin päästä. Taas varasin matkaan liikaa aikaa kun en luota omaan suunnistustaitoon ja autoon :D enpähän ole ainakaan myöhässä ;)

Kiitos Mimmu :)

Mielenkiinnolla odotan että mitä siellä näkyy. Eli onko letroilla ollut toivottu vaikutus ja miltä toi kipuileva vasen munasarja näyttää. Taas kipuilee sen verran että ilman särkylääkettä ei voi nukkua tai olla töissä. Ja jännä että letrokuurin aikana sitä kipua ei ollut, mutta se palasi kun kuuri loppui...

Beisla kyl se vuoti ihan runsaasti vaikka paineet tasas. Nyt päivällä laitoin uudelleen, no nyt ei tunnu missään, eikä oo tullu yli. En tie sit mist johtu...

Larissalla jännät paikat :)

Muurahainen kp 2/29, yk 24

Tuli sekä hyviä että huonoja uutisia, kertoilen tarkemmin kunhan tulee sopiva tauko töissä. Mutta letroilla jatketaan touko-kesäkuulle nyt (ellei tietty plussa napsahda tikkuun).

Muokattu viimeksi:
Noniiiin ruokatauolla ehdin tarinoida jos jaksatte lukea.

Hyvä uutinen oli se, että letroilla on ollut sopiva vaste ja ovis on varmaan viikonloppuna. Johtofolli oli oikealla ja kokoa 21mm :) Eli petipuuhia tiedossa :D

Huono uutinen (jonka jo arvasin) oli se että mulla on endo. Vasemmassa munasarjassa on kananmunan kokoinen endometriooma kasvain (ai mistäköhän ne mun kivut on johtuneet?!) ja ehkä suolistossa lisää. Munasarjaa ei näkynyt ollenkaan kasvaimen alta, joten ei tiedä vaikka sielläkin olisi folli? Kasvainta seurataan ja letroilla mennään nyt seuraavat 4 kiertoa. Jos raskaus ei ala niin sitten on meillekin tiedossa ivf. Laittoivat jo ivf-jonoonkin vaikka sanoin että oltaisiin haluttu asiaa vielä miettiä. Kuulemma mun tilanteessa vaihtoehtoja on joko raskaus letroilla tai ivf:llä tai sitten se että endoa hoidetaan ja ettei lapsia välttämättä tule. Leikkaamaan eivät halua alkaa.

Luget sain myös jatkoon, mutta tämä kierto kokeillaan pelkillä letroilla.

Niin ja sain kuulla että mua ei voida palkata tämän aiemman sijaisen ohi, joten työt loppuu viimeistään maaliskuun loppuun.

Että tämmöistä tänään.

Larissa, hyvä että letrot toimii! Pahoittelut endosta, mutta onpahan diagnoosi! Ja saatte kunnon hoitoa :) lähtipä vauhdilla eteenpäin kun ootte jo ivf jonossa :o millä mielin sie oot ivf: stä? Tietty jos sinne asti tarvii ees mennä..

Muokattu viimeksi:
Larissa, pahoitteluni endodiagnoosista! Harmittaa, mutta toisaalta on ehkä myös helpottavaa saada jokin selitys sille, miksi raskaus ei ole alkanut sekä kaikille vatsakivuille ym. oireille? Hienoa, että letroilla on ollut toivottu vaste ja toivotaan niiden tuovan nyt plussan tikkuun ennen ivf-hoitoa. Voimia kovasti, päivä ja sen mukanaan tuomat uutiset ovat varmasti rankka ja ajatustyötä vaativaa. :hug013

Kiitos ihanat <3

Tavallaan diagnoosi on helpotus ja se oli odotettavissa. Mutta silti tämä on niitä juttuja joita ajattelee tapahtuvan muille eikä itselle.

En ole innoissani siitä, että ivf olisi seuraava vaihtoehto. Miehen kanssa en ole asiasta ehtinyt vielä edes puhua mutta hän on luultavasti vielä vähemmän innoissaan. Sulatellaan nyt tätä tietoa rauhassa. Toisaalta oli endoa tai ei, seuraava vaihtoehto olisi joka tapauksessa ollut ivf jos letrot ei tepsi. Endo tekee asiasta sellaisen, että ei ole varaa kokeilla letroja esim vuotta.

Hyödynnetään nyt tämä lähestyvä ovis kunnolla ja toivotaan että pelkät letrot tekisi tehtävänsä. <3

Ja kyllä muuten vituttaa työkuviot, kun ei ole mahiksia jatkolle (pieni putiikki ja tunteja ei vain ole tarjottavaksi), mutta minkäs teet :D

Larissa, pahoittelut endosta. Toivottavasti teidän kohdalla ei tarvitse siirtyä ivfään vaan raskaus saadaan letroilla ennen sitä <3

Ja paska tuo työkuvio :/ toivottavasti löydät uuden kivan työn tilalle.

On: en tiedä johtuuko clomeista vai mistä mutta oon ihan paskana. Itkettää kaikki ja "masentaa". Inhottava olotila. Oli pakko siivota hulluna töiden jälkeen että sain muuta ajateltavaa, vaikka siinäkin muutama kyynel vierähti silmistä ilman syytä. Nyt täytyy varmaan lähteä lumitöihin kun sisätilat on jo siivottu :D

Larissa, pahoittelut endosta :( Ainakin nyt luulisi että saat paremmin kipulääkkeet, litalgin ainakin mulla ollut suuri pelastus suolisto-endon kipuihin.

Täällä kp 1. Olo on ihan turta. Olo on väsynyt. Maanantaina polille puhelua ja inssiaikaa. Pitäisi letrotkin hakea... Miksi tämä on niin vaikeaa :(

Hileinen kp 1 yk 17

Takaisin