Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voi pahoittelut kun en taaskaan ole ehtinyt kommentoimaan!

Nyt pikaisesti vaan Haikaralle toivon niin että tuo jokin haamulainen/viivan paikka tuossa testissä alkaa ottaa kunnolla väriä ja muuttuu kunnon plussaksi!

Täällä dpo mitä lie menossa... piti ihan tarkistaa: dpo 8. En ole ehtiny yhtään miettiä onko vai eikö ole jotain tuntemuksia. Töissä kiireitä ja esikoinen keksi lauantaina miten tullaan pinnasängystä pois (pää edellä suorin vartaloin), joten jouduttiin ottamaan pinniksestä reuna pois ja vähän on olleet illat hulinata tässä uuteen sänkyyn totutellessa :) Tänään sujui jo hyvin ja ehdin pari riviä kirjoitella :)

Plussatuulia koko ketjuun!!!

Niin siis joo aattelinkin ettei voi olla pc :D Itse myös luotan pc:n testeihin! Noihin onesteppeihin olen myös saanut turhia viivoja...

Kuukuppi asiantuntijat:
Mistä johtuu, et nyt jo toinen kierto kun kupin käyttö sattuu, hirveä paineen tunne alapäässä. Haluaisin niin käyttää kun on niin kätevä, mut en keksi syytä mistä kivut johtuu? Mitä teen väärin?

Dolcetti, hyvä tietää että lääke ei ehkä niin lämpenemisestä säikähdä. Meillä on kyllä suunnitelma varalta, reppuun pehmeä kylmälaukku vielä pyyhkeeseen käärittynä, ja käydään ostamassa maitotölkki viereen pitämään lämmön tasaisena. Pelataan varman päälle. Mulle hoitaja sanoi että sekoittamaton Menopur on jääkaappikamaa, sekoituksen jälkeen saa pitää huoneenlämmössä.

Haikara, no höh. :sad001 Mutta on kai kiinnittymisyritys voinut tehdä värillisen hailuran?

Larissa, toivottavasti liitto vastaa nopeasti ja saat selvitettyä asian työnantajalle.

Jennie, mä olen kuullut hyperstimulaatiosta vain IVF:n yhteydessä. Toivottavasti sulle ei tule sitä! Voikohan sitä jotenkin estää?

ninukki, toivottavasti kilppariarvot on kohdillaan ja pääsette IVF:ään jo ensi kierrossa! Outoa tosiaan ettei lääkäri keksinyt sitä aiemmin mainita. Ja hyvä vaan kun kerrot yksityiskohtaisesti, kiva vertailla ja muiden kokemuksia lukien olen myös oman tietoni saanut. Helpotti kummasti lääkärillä kun tiesi jo aika paljon mistä on kyse. Mulle ei vielä määrätty kaikkia lääkkeitä. Ilmeisesti koska olen hyperstimulaation riskiryhmässä, lääkäri katsoo ultrien mukaan mm. millä lääkkeellä irrotetaan. Jotkut on ärhäkämpiä kuin toiset.
Aika samoissa päivissä mennään tosiaan, odotan menkkoja viikon päästä lauantaille.

MrsC plussatuulia, olis ihanaa nähdä jonkun saavan plussan letroilla kun itellä ei näköjään tullut.

kaakao voi teidän esikoista, voin vaan kuvitella... Mua naurattaa kun kuvittelen taaperon siinä "banzai, täältä tullaan vapaus!" mutta kauhistuttaa sen syöksyn ajattelu. :oops: Toivottavasti ei käynyt kuinkaan!

muurahainen, ootko kokeillut että kun olet saanut kupin paikalleen, raotat pikkasen reunaa sormella paineen tasaamiseksi? Toinen mikä mulla joskus vaikutti oli asento, kuppi täytyy kipeänä päivänä olla juuri oikeassa kohdassa. Joskus on auttanut vaan kun ottaa pois ja laittaa takaisin. Sitten vielä kuppeja on vähän eri mallisia eri valmistajilla. Nyt kun ostin isomman koon Lunetten, se painaa vähän (mutta ei pahasti) menkkojen alkupäivinä. Aiemmin mulla oli ykköskoon Divacup; se on pidempi ja kapeampi ja sen kanssa ongelmaa ei ollut.
Kuukuppikunnan nettisivuilta voi myös käydä etsimässä vinkkejä. Siellä on myös foorumi, sitä selailin ahkerasti alussa.

Kiitos Beisla, mitä Mä tekisin ilman sua?!? Mä oon tässä illalla asetellu kolme kertaa kupin uusiksi. Paineen kun tasasin, vuoti ohi. Luovutin nyt tältä illalta ja otin kupin pois. Käynkin kurkkaamassa ton keskustelupalstan. :)

Tosin kipu ei oo hellittänyt vielä, et en tie johtuuko kuitenkaan kupista... Vai onko mulla vaan menkat muuttunut nyt kivuliaaksi kierron lyhennettyä?

Äh, nyt yritän käydä nukkumaan ja taistelu menkkakipuja vastaan jatkukoon huomenna. Mut kupista en luovu, Mä vielä löydän sen oikean asennon. :)

Murkku, kuten jo aiemmin sanoin niin mulla on menkat muuttuneet tosi kivuliaiksi lugen kanssa. Alakertakin on niin kipeä ettei voi kuvitellakaan kuppia käyttävänsä :/ nyt kun oli kierto ilman lugeja niin menkatkin oli huomattavasti helpommat :O oisko sulla sama?

Larissa, niin muuten kerroitkin. Voisihan tää johtua kyl lugeistakin... Munasarjat tuntuu et räjähtää...

Ehkä mä luovutan ja otan särkylääkkeen, et saan nukuttua...

Beisla, ei me sitä valittu mitenkään , kävi vaan kysymässä ja otettiin se. Mulla on yks alainen joka on ruotsinkielinen joten ei ongelmaa mut mä oon kuitenkin sen pää ohjaaja. Tää kaupunki on tosi kaksikielinen missä asun ja täällä on yllättävän paljon täysin ummikkoruotsinkielisiä. Ite en ihan hirveen hyvin puhu ruotsia, lähinnä asiakkaiden kanssa ja mun alaisen kanssa puhutaan englantia kun se käy nopeemmin. Meidän työpaikka on hauska kieli-soppa. Pitäisi itsekin siihen Ruotsiin petrata.
Hyviä uutisia lupvuttajalta!

Ninukki, hui kun teillä on jännää!!! Mun kaverille on useampaan otteeseen istutettu 2 alkiota, valitettavasti eivät vain ole tarttuneet kiinni. Mut siis kyllä sitä tehdään! Ihan hirveesti tsemppiä ja toivoa tulevaan!

Haikara, minäkin ylimmässä näin !

Huomenta!

Ilpuri: uskon Larissaa, se on varmaa se viivanpaikka koska ei siinä väriä ole ja toiseen testiin ei tullu mitään samasta virts. Nyt vaan ootellaan millo täti kurvaa paikalle.

Harmittaa kyllä niin vietävästi ku just oli toivoa että ihanaa pian letrot taas käyttöö ja toiveet korkeella ni ei enää kerkiä johan mä lähen tasan 14 päivän päästä ja ole edes uus kierto alkanu ni turha niitä letroi on syyä ja hukata se 3x kp 3-7 eli 15 tabl. No ehkä suomesta ja kaikesta pois lähteminen nollaa päätä vähän ja kun palaan mieskin ois saanu toivekkaamman vaihteen päälle ja saatais plussa sitten loppu keväästä/alkukesästä :) Haikea mieli :(
Mutta kiitos kaikille viesteistä ja tsempeistä ja ihan kaikesta <3 Ja et kukaa ei räjähtäny mulle ja olemattomille viivoilleni joita seinät täynnä :D

Ja mitä siihen kutinaa tulee ei se taida hiivaa olla ainaki sillo 6v sit ei pystyny olee... 2 päivää ollu et jossai vaihees polttelee/kutisee ehkä pari min ja häviää loppupäiväksi ja sit uudelleen :o oiskoha lääkärin aika paikallaan, ennen sitä en uskalla omin päi ostella mitää apteekista.

Kp 39 ( enää 3 päivää ja sit ois elämäni pisin kierto jos ei ala )
Yk 31

Hui kun täällä menee jutut semmosta tahtia ettei meinaa perässä pysyä :)
Onnea kaikista plussista ja
Pahottelut negoista.

Itsellä on vähä harakoille mennyt tämä kierros niin osaa olla vähän rennommin kun ei tarvi jännitellä tän kierron tilannetta. Ehkä ystävänpäivässä olis kaikille sitä jotain....:happy:
Ehkä keskityn tsemppaan itseäni ja ystävääni jolla La ensi viikolla.
Siinä onkin kombo purtavaks kun on pyydetty kaksosten kummiksi.
Onneksi on kuitenkin harvoista ystävistä jokabtietää tilanteeni ja yritetään tukea toisiamme oman tilanteen mukaan.
Mutta veikeetä tästä keväästä tulee.

Niksu: Suostu ihmeessä kummiksi jos vaan pystyt muakin kysyttiin parhaan kaverin esikoisen kummiksi mutta en kieltäydyin :/ ihan oman henkisen jaksamisen takia ja myös että en ole edes Suomessa kun on lapsen ristiäiset :D viimeeksi nähnyt hänet raskaana saa nähdä milloin näen vauvan, en tavallaan ole edes viellä oikeasti tajunnut että heitä on jo kolme. Meitä edelleen kaksi :/

Noista haamuviivoista ja kiinnittymisyrityksistä tuli mieleen. Tai siis mietin tätä joskus 6 aikaan kun en saanut unta :D tällästä tuli mieleen:
Luultavasti pcn herkkyys on parempi kun luvattu, veikkaisin luokkaa 10; hcg pitoisuus pissassa on noin vuorokauden jälessä veren tasosta; hcgn pitoisuus veressä puoliintuu 22 tunnissa.
Esimerkki: jos neiti A päivänä 1 kokee outoja oireita ja päättää tehdä seuraavana aamuna testin. Päivän 2 aamuna testi näyttää haaleeta viivaa ja neiti A varaa verikokeen päivälle 3. Verikoe on kuitenkin selvä nega, vain 2. Mitä tapahtu (tekis mieli kaivaa millimetripaperi ja piirtää, mut ehkä jätän nyt välistä:p)?
1. Päivänä veren hcg pompsahtaa kun alkio koskettaa hetkellisesti kohdun seinää. Hcg veressä 10, pissassa 0, mutta pikkuhiljaa nousee.
2. Päivänä hcg veressä laskee, on jo alle 5, pissassa vielä pitosuus 10 tai jopa enemmin jos vahvaa pissaa.
3. Päivänä hcg veressä n 2.

Toivottavasti selventää :)

Sit tuli kans mieleen et ainakin jonkun lähteen mukaan 70% raskauksista päättyy ennen kun niitä ehtii ees huomata. Eli näitä varmaan saadaan aika paljon kiinni noilla varhasilla testauksilla :/

Haikara, toivotaan rentouttavaa reissua ja sit letroilla ++!!

Beisla mikä kp/dpo menossa? Sori ei muista.. Inssihän oli jo..?

Mannikka, hyvin ajateltu selitys :) mutta tuo ei silti selitä sitä mun yhtä pc:llä tekemää punaista roskishaamua. Tein sen aamulla ja saman iltapäivän verikokeessa oli hcg alle 1. Eli ei vaan kannata säilyttää niitä r-testejä testiajan yli :D

Larissa, roskishaamuthan on asia erikseen :p en tiiä miten pieniä pitosuuksia semmosel saa näkyvii ..

Mannikka, niinpä. Mutta siinäkin testissä näkyi jotain jo testiajalla ja se haamu sitten testiajan jälkeen. Mutta ehkä se oli joku maanantai-kappale ;)

Haikara, jos sulla ei mitään rakkuloita näy alakerrassa niin tuskin se herpes on. Mulla ainakin hiiva on oireillut joskus noin, että välillä tuntuu ja välillä ei. Jos kokeilet hiivalääkettä niin eipä siitä voi paljoa haittaakaan olla.

Anteeksi kun en nyt kaikille kommentoi :( ei vaan pysy ajatukset kasassa kun pohdin tota työn jatkumista/loppumista. Ja viime yönä piti taas kivut hereillä :/

Hui kello 13 folli-ultra :)

Larissa, semmonen juttu tuli muuten vielä mieleen et jotkut testit varottelee et vv tai sperma voi aiheuttaa haamuja..

Larissa, haha :'D oiskin aika huimaa nähä siittiötkin siellä :D

Takaisin