Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Maggie tsemppiä ultraan ❤ sehän on teidän eka tapaaminen pikkusen kans ❤

Murkku plussaa sit keskiviikkona ❤

Täältä taustalta huutelen...
Luen kyllä päivittäin ja yritän tykkäillä parhaani mukaan, mut en kyllä muista mitä piti kommentoida. Mannikalle onnittelut plussasta ❤ ja samoin kaikille muillekin plussanneille :))
pahoittelut kaikesta negatiivisesta :(

On. Perus oireet. Tänään paluu arkeen ja 100 päivän herkkulakko alkaa tänään :) juoksemaan ja punttaamaan alan kans taas :D Se olis niinku kuntoon kesäksi (2020) projekti ;) . Polttamatta reilu 10kk ja kiitos sen +10kg :p :oops: :eek: :confused:

LETRORESEPTI ODOTTAA APTEEKISSA! :)) :D ❤

-PikkuMinski kp24/30 (dpo6-11) yk28-

Imetyshapatusta, jos ei kiinnosta saa hypätä yli. :)

Diabolicat, hieno info! Mä oon kuulunu aina niihin maitoa tulee jos on tullakseen -porukkaan. Mutta tosin oon mietiny kun moni mun tutuista on imettänyt vuoden ja mä muistan et mun äiti ei oo imettäny mua yhtään kun ei tullu maitoa ja mun sisko imetti poinkaansa 19 vuota sit vaan 3 kk, kun sit kuulemma se ei "tykännyt" enää rintamaidosta. Joten mun silmiä sun info aukaisi tosi paljon, kiitos!

Taas kerran koko tarinaa tietämättä, karkeasti karrikoiden ja mutkat suoriksi vetäen ja olettaen...:) Eli jos vauva on hylännyt rinnan 3 kk iässä, niin tulee mieleen, onko vauvaa ruokittu myös pullolla? Jotkut vauvat hylkäävät rinnan, koska tuttipullosta saavat maidon helpommin eivätkä halua nähdä vaivaa maidon eteen -> alkaa rintaraivaroinnit. Monessa tapauksessa vauvan saa vielä palautettua rinnalle, vaikka se työtä vaatiikin ja erilaisia kikkakolmosia. Pulloruokinnallekin on vaihtoehtoja, ja on erilaisia keinoja, joita noudattamalla vähennetään riskiä, että vauva alkaisi hylkimään rintaa vaikka söisi myös pullosta. Mutta taas, kaikki ei toimi kaikille. Ja vastaavasti jotkut vauvat eivät suostu juomaan pullosta ollenkaan, ja toisille käy kaikki ruokintatavat. Tulee mieleen myös 4 kk hulinat, jolloin vauva alkaa kiinnostumaan jo niin paljon kaikesta ettei oikein malta enää keskittyä syömiseen päiväsaikaan. (http://www.imetys.fi/index.php/tuke...vauvavuoden-vaiheita/538-nelikuisen-yohulinat). Ja tosiaan 3 kk iässä on tyypillisesti myös tiheän imun kausi, jolloin vauvan käyttäytyminen rinnalla(pullolla) muuttuu (http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystietoa/asiaankuuluvat-rytmihairiot).

Myös jokin äidin syömä saattaa muuttaa maidon makua niin, että maito on pahaa. Itse menin esimerkiksi syömään pari litraa karviaisia elokuvan ääressä ja sit pumppasin ja ihmettelin, miksi vauva ei tahdo juoda. Puoliväkisin syötin ja ihmettelin että mikä tässä mättää, ei maidossa mitään vikaa ole! Kunnes maistoin....kyllä mulla meni varmaan pari kolme pumppaussatsia viemäriin, koska karviaiset muutti värin vähän violetinsävyiseksi ja maun pilantuneen tyyppiseksi, tosi happamaksi. Vaikkei äidinmaito nyt omaan suuhun koskaan miltään herkulta maistu, niin tosta karviaistissimaidosta voi sanoa että se oli PAHAAAA!!!! :puke

Tässä siis muutamia ajatuksia, mutta en siis tosiaankaan voi väittää että nyt jostain näistä on ollut kyse, kun koko tarina ei ole tiedossa. :)

Tässä myös ihan hyvä kooste vauvan elämästä numeroina: http://rinnalla.vuodatus.net/lue/2015/06/imetys-numeroina

ps. Isimieskin oli selvinnyt koko päivästä neidin kanssa vaikka sitä vähän etukäteen pelkäsikin. Hampaat jäi pesemättä, lähtivät liikenteeseen ni kilauttivat anopille että mitä tälle puetaan päälle, neiti oli ekaa kertaa juonut kokonaisen trippimehun ku kävivät kaffeella. Tähän asti ei yleensä ole halunnut edes maistaa. Pari kertaa on maistanu mehua mutta ei oo sen enempää juonu aiemmin. Eikä kiukuttelua esiintynyt ennenku äiti tuli kotiin... isimies on siis yrittäjä ja paljon töissä eikä siis ole ennen ollut näin pitkää aikaa kahdestaan lapsen kanssa.

Muokattu viimeksi:
Larissa, mä ainakin siis koen, että tieto ei lisää tuskaa vaan antaa enemmän välineitä ja varmuutta. Mutta, jos on jo taustalla imetyspettymys, niin silloin tieto saattaa lisätä tuskaa. Toisaalta se antaa myös keinoja parantaa vanhat haavat uuden vauvan kanssa.

Ja tosiaan, mitä enemmän itse luin ja sain oppia, sitä selkeämmin tajusin, mikä meillä meni pieleen. Jos tulee uusintakierros, niin se menee paljon paremmin. :) Onneksi mammaryhmän kautta sain tietää mm. tiheän imun kausista eli ne ei ollu uutta tietoa, mutta pumpputouhut ym. piti kyllä opetella kantapään kautta.

Muokattu viimeksi:
Kiitos etukäteistsempeistä! Jännittää paljon mut sain kyllä yöni nukuttua. Kohta suihkun kautta valmistaudun klinikalle lähtöön. :)

Haikaranyytillä kiva uus profiilikuva. :) Katoin et uus tyyppi mut ei ollukaa. :) Pitäis melkeen varottaa jos vaihtaa kuvaa kun on niin pitkän aikaa tottunu johonki profiiliin. <3

Murkun suunnitelma hyvä, enneunen kautta testien kimppuun. Dpo 10 saattais jo haamulaista näkyä! ++++++++++++

PikkuMinski, jes tupakoimattomuudelle ja Letroille!! Mahtavaaaaaaa! Plussa tulossa. :)

Maggie rv 6+6 Iltapäivään asti piinaa...

Diabolicat, olen samaa mieltä! Ja mieluummin luen jo nyt siitä mikä voi mahdollisesti mennä pieleen niin osaa henkisesti varautua ja pettymys ei sitten ehkä ole niin suuri. Kiitos sinulle ja muille tiedon jakajille <3

Maggie, täällä ootan sun kuulumisia sitten :) ja vielä kerran tsempit, hyvin se menee!!! <3

no niin maggien ultrakuulumisia odotellessa.

murkku testaamaan!!!

plussatuulia kaikille yhteisesti.

täällä ei nukuttu, äippä pelasti jälleen kerran meidät, meni aamul laittaa lisää rahaa et saatii asianajajan kulut hoidettua ku mä käytin omat pikkuset mitä äippä oli mulle ekal kerral laittan ni pistin ukolle. kyllä meni hilkulle pitää sanoa koska tänää aamulla vast oli rahat kasassa ku kaikki valehteli meille viimiseen asti.

Nooooooooooooh! Ikä painaa ja Jellis jakso kannustaa ;) mies se meillä vastaan oli, mut pitkän keskustelun jälkeen päädyttiin kokeilemaan :) Meillä täyttyy 24.2 jo 2 vuotta imetyksestä ja samana päivänä 3 vuotta vanhimuksesta :eek:

Gatusa, What! Kylläpä taas on meininkiä siellä!!! Mutta onneksi on rahat nyt kasassa!

Minski, olen niin tyytyväinen sun päätöksestä! Olen sua paljon ajatellut tämän asian tiimoilta ja olen ihan varma, että teille se plussa nyt tulee pikkuisella avustuksella, Ehdin jo mielessäni vähän surra sun ja miehesi päätöstä että ette letroja halua kokeilla, mutta onneksi muutitte mielen! <3 :) Kohta on kuule vanhimukselle nuorimus alulla :wink Kohta ollaan kuule kumpikin maha pystyssä :wink Ja moni muukin meistä tietty!

Mietin muuten tässä (ennen kuin kerroit tästä letro-päätöksestä), että jos itse saisin plussan sen jälkeen kun tilasin sulta tossut niin väkertäisin sulle tossut kiitokseksi, jotta sinäkin pääsisit osalliseksi tossu-taiasta :grin Mutta nyt saatkin väkertää itse itsellesi jo tossut varastoon, kun kohta plussaat :wink

Murkku, jeee aikaisempi testaus!! Plussatuulia! :)

Minski, iso peukku tupakoimattomuudelle ja LETROILLE!!!! Pian teilläkin ihmetellään plussatestiä!❤

Gatusa, no johan on, kun valehdellaan... Onneks saitte kuitenkin rahat kasaan, ja nyt toivotaan parasta!

Larissa, plussaathan minskin kanssa uudesta kierrosta letrojen avulla :)

Diabolicat, paljon hyödyllistä infoa tullut, kiitos! :) mie kans luulen ett tiedon avulla tulee itsevarmemmaksi, ehkä sieltä joku tapa löytyy itsellekin! :)
Eikä mitään tätiä sinne!

Maggie, miuta niin jännittää siun ultra, tsemppiä!❤

Mahtavaa Gatusa! Onneksi kaikki päättyi kuitenkin hyvin tuon tapauksen osalta :)

Takaisin