Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Sitä piti vielä sanoa, että kaikki jo aiemmin tässä ketjussa plussanneet saa myös mennä turisemaan sinne "kyllä se vaan oli niin vaikeeta" ryhmään, niin täältä pääsee sitten urkkimaan teidän kuulumisia sieltäkin. :)

Mimmu onko se siis ihan kunnon vuotoa jo? Jospa kuitenkin siellä joku pieni tarrannut, noi alkuraskauden vuodot on kuitenkin niin yleisiä. Toisaalta onhan se kuitenkin positiivista jos jotain on yrittänyt tapahtua, antaa enemmän toivoa seuraavaan kiertoon. :shy:

Joo Katjusha, tänään alkoi kunnon vuoto.

Murkku, mä otan 200 mg suun kautta kerran päivässä dpo 3-13 tai 4-14.

Mimmu, ok, auttaiskohan jos vaihtaisit annostus tavan alakautta otettavaksi?
Mulla on siis 100mg kerran päivässä alakautta dpo 3 alkaen kaksi viikkoa.

Mami, pahoittelut tädin saapumisesta! :(

Eikö se hiton täti nyt vois jo meidän porukkaa jättää rauhaan?!?

Täälläkin uusi kierto, nyt kp6 eli aaton aattona punanuttu kurvas kylään.. Olin pahis ja otin tähän kiertoon letrot vielä, viimeinen mahis ennen ens kierron ivf.

Hei tuntuu että olen tulossa kipeäksi, netistä luin, että sinkillä voi yrittää vastustaa flunssaa. No seuraava pohdintani on, että voiko liiallinen sinkin nauttiminen estää kiinnittymisen? Miten tässä uskaltaa itseään lääkitä, ettei vaan vahingossa estä kiinnittymistä jos siis sellainen olisi muutaman päivän päästä tapahtumassa?!?

Murkku, sinkin syönti edistää testosteronituotantoa, eli jättäsin kyllä ite syömättä.. C-vitamiinia varmaan voi ottaa.

Hmm, mm. sinkki ja seleeni on tärkeitä hivenaineita 2ww:n aikana ja ensimmäisellä kolmanneksella. Tämä tuli eteen kun kiinnittymisestä auttamisesta ja keskenmenon ehkäisystä etsin tietoa. Meinaan edelleen ottaa :)

Eiiiiiii! Aivan liian monella on taas uusi kierto pyörähtänyt käyntiin :mad: Ainakin Mimmu, Beisla, Ninukki, Mrsc, Mannikka... Olisi riittänyt että se täti tänne löysi tiensä! Onkohan se joulupukki, kun näin moneen paikkaan ehti joulun aikana?!

Mrsc, mulla tosiaan letroannoksena 1 tabl. kolmena päivänä, joten onhan tuo sun annos siihen nähden iso, mutta niinkuin täälläkin on monen kohdalla todettu: sopiva annos on tosi yksilöllinen. Toisella ei tapahdu mitään samalla annoksella jolla toisella kypsyy neljä follia. Toivotaan että sulla sattuu annos kerralla kohdilleen :)

Enu, onnea pienestä sydämensykkeestä ultrassa! Ihanaa :Heartred

Murkku ja Meritähti on kyllä saanu aivan upeasti painoa alas! Wau ja respect! Ihan varmasti korjaa kiertoa ja helpottaa raskautumista! Jospa jo tässä kierrossa ne plussat teille... :wink Murkulla niin mahtavan kuuloinen fiilis siellä, että eihän tuolla asenteella nyt voi olla plussaamatta. Ja Meritähdelle pahoittelut negasta, mutta jospa nyt oli vain liian varhain testailtu.

Minni hyvä kuulla että vuoto loppui! Uusi ja pysyvämpi tärppi sitten heti vuoden alkuun :)

Junibea myös hienoa että kierto taas käynnistyi ja onnea uuteen yritykseen. Toivotaan että pian tärppää uudestaan!

Napaa. Sainpas folliultran tähänkin kiertoon! Olin jo aiemmin täysin alistunut ajatukseen että tässä kierrossa ei inssiin ehditä, vaan menkatpa myöhästyi sen pari päivää! Jos nyt ei tule superaikainen ovis, niin ehditään varmaankin inssiin. Se olisi nyt toinen, eli enää yksi inssikierto ja sitten kohti ivf:ää. Jotenkin ihan hyvä fiilis että asia etenee, vaikka toki taas harmitti kun ei vieläkään tärpännyt. Olisin niin toivonut lapsille pientä ikäeroa ja tuossa tuo esikko kasvaa kovaa vauhtia. Tuolla se koittaa nukahtaa omaan sänkyynsä, kiskoo sukkia käsiinsä ja välillä kuuluu vaan "äiti, iskä, kukkuluuruu" :hilarious:. Vaan ei auta kiirehtiminen tässä asiassa. Anteeksi avautuminen, tuntuu niin epäreilulle täällä moisesta purnata kun monella ei ole sitä ensimmäistäkään. Mutta jos olisi tärpännyt heti kun kakkonen sai luvan tulla, niin olisin jo äitiyslomalla... Ehkäpä vuoden päästä sitten.

Plussataanpa porukalla heti tammikuussa tämä ketju tyhjäksi ja siirrytään turisemaan raskausvaivoista ja -kuulumisista tuonne Murkun uuteen ketjuun! :)

kaakao kp 2/23-27, yk 12

Zinc

What it does: Zinc is a must-have for guys because it helps improve sperm motility and boosts the general quality of sperm. It's equally important for female reproductive health. The Centers for Disease Control and Prevention has linked low levels of zinc to early miscarriage.

Where to find it: Oysters, fish, meat, eggs, poultry, wheat germ, and pumpkin seeds

Tää ei ollut alkuperäinen tietolähteeni, mutta osui silmään parents.com -sivulla :)

Katjusha, mitä toi 2ww tarkoittaa?

Mannikka, Mä kans oon lukenut et lisää testosteronia, mut sit taas toisaalla lukee että pitäis ottaa... Ristiriitaista tietoa.

Kaakao, aivan mahtavaa, että folliultran sait! :)

Kaakao, ihan vielä ei oo täti saapunut tänne, mut tällä viikolla saattaa hyvin saapuakin..

Murkku, oiskohan tässä se et suositellulla annoksella tärkee, mut jos syö liikaa ni tulee haittoja.. Lähinnä ton flunssan kannalta aattelin ku pitää aika isoja määriä syyä et auttas..

Murkku, 2ww on yhtä kuin two week wait eli tuttavallisemmin piinaviikot :)

Toi sinkki on jännä, sitähän monet suosittelee myös aknen hoitoon, mutta jos se lisää testosteronia niin eikö sen pitäisi silloin pahentaa tilannetta?

Muokattu viimeksi:
Heei jos meen ihan normi gynelle (yksityiselle) tarkastukseen niin tekeekö ne pyydettäessä ultrauksen ja näkyykö siinä follit? Ajattelin, että menen tarkistamaan värkit km jälkeen ja muutenkin viimekerrasta on jo aikaa.

Kp (km jälkeen) 14

Kaakao, kunhan nyt vaan en niin montaa follia kasvattaisi, että jouduttaisiin heittämään tämä kierto hukkaan :nailbiting:

Minni, mulla on aina yksityisellä normigynellä myös ultrattu ja sen jälkeen kun raskaustoiveesta ollut puhetta niin katsonut myös follin tilanteen. Eli eiköhön se onnistu, kun vaan pyydät :)

Mun sinkkivalmisteessa on sinkkiä 22mg/tbl. Näitä käytin ku esikoisen sain ja viime viikkoon asti. Nyt on toinen valmiste, joka pitäis alottaa, siinä on sinkkiä 15 mg/tbl ja sitä nimenomaan suositeltiin mulle ja isännälle tässä tilanteessa.

Hups, sori Mannikka! Toivotaan että täti kiertää sinut kaukaa ja nega muuttuu vielä leffaviivoiksi. Oli täti niin monen luo löytänyt että tuli ylimääräisiäkin mukaan viestiin :oops:

Takaisin