Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Täällä kanssa yksi joka mitä todennäköisimmin viettää joulun tädin kanssa! Onpas meitä monta..

Nyt kp30/n.31, ei oloja suuntaan tai toiseen, kaikkea sais kyllä kuviteltua, mutta päätin että odotan tätiä enkä mitään muuta!

Jes Jellis, kylläpä sun kierto venyi! Tsemppiä letrokiertoon!:happy:

Ninukki, mä tuun kans vähän perässä. Täti ennustettu tapaniin tai seuraavaan päivään. Ovis oli päivän myöhemmin kuin viimeksi, joten dpo14 on vasta 27. päivä. Mä luulen, että mun 23. päivä dpo 10 testata se nega, jota sitä voi jotenkin viettää joulun.

Minni, kyllä mä ymärrän ja me täällä anonyymisti tuetaan niin paljon kun voidaan :Heartred Tämä asia ja sullavarmasti vielä keskenmeno saa ihmisen niin vereslihalle, että väkisinkin on herkkä ja arka tuntojaan paljastamaan :hug013

Mrsc kp22/28 dpo6 yk9

Heh, tulipa taas tilattua... Tällä kertaa clearbluen kaksoishormooni ovulaatio testit tähän kiertoon... :D raskauskeijulla sai alennusta -15%, ni sorruin. :D

Vihdoin menkkakivut hellittää sen verran, että kuppia taas pystyy käyttämään. :)

Muurahainen kp 4/35, yk 23

Niksu, harmi jos jouluihmisenä et oo saanu joulutäpinöistä kiinni. Koita nauttia sitten niissä paikoissa, joissa käytte jos niistä tarttuis hitunen joulumieltä mukaan <3

Muillekin toivon todella, ettei täti tule pilaamaan teidän jouluja! Plussat tilalle. Toivoa on <3 <3 <3 Ylläreitä sattuu silloin tällöin :)

Minni, voi mikä tilanne! Aivan hanurista!! <3<3<3<3<3<3 Ehkä joskus se kertominen ois helpompaa mut ymmärrän hyvin, ettei halua. Mäkään en oo koko vuoden yritysaikana enkä sitä edeltävänä kuumeiluaikana kertonu vanhemmille mitään. Nytkin tosi iso kynnys sanoa mitääb, kun on niin alussa ja kaikki riskit ja kaikki pelottaa. Plussatuulia! Tulet varmasti pian uudelleen raskaaksi ja sitten saat kertoa ilouutisen :)

Kukka, sulle piti sanoa kanssasisarena, että pcos on yks helpoimmin hoidettavista ongelmista niin ku Beislakin mainitsi. Itsellä aika voimakkaasti monirakkulaiset munasarjat enkä ovuloi luonnostaan joko ollenkaan tai 1-2 kertaa vuodessa. Nyt clomifen-lääkkeillä (tosin pitkällä viiveellä) sain oviksen ja siitä parin viikon päästä iloisen yllätyksen :) Toivoa on!!!

Puhvis, ihan totta. Vieraista ihmisistä voi tulla yllättävän tärkeitä! <3<3<3<3

Beisla, älä luovuta! Saatte ihan varmasti plussan lähiaikoina. Sellanen kutina :)

Murkku, hyvä että kivut hellittää. Kuppi on niin paljon kivempi. <3

Jouluisia terkkuja koko porukalle!

Haikaranyytti, nyt on pakko sanoa, että juurikin täällä Etelä-Savossa MKS on tehnyt sopimuksen yksityisten klinikoiden kanssa lapsettomuushoidoista. Eli myö päästiin MKS:n ensikäynnin jälkeen Lappeenrannan Felicitakseen (kun meillä ei oolu mahdollisuutta muuhun ku IVFään). Toinen vaihtoehto ois ollu Jyväskylässä muistaakseni Intime nimeltään. Ja kun siellä ei ollut jonoja niin ensikäynnin jälkeen seuraavasta kierrosta päästiin alottaa IVF. Ja tammikuussa tehtiin eka PAS, kun tuoresiirrosta ei lokakuussa tärpänny ja marraskuussa oli kehittyny keltarauhaskysta toiseen munasarjaan. Ennen täältä lähetettiin Kyssiin mutta lääkäri sanoi meillesilloin ettei siihen palveluun ja jonoihin oltu tyytyväisiä.
Eli jos teillä rankemmat hoidot tulee kysymykseen jossain vaiheessa niin täällä ainakin pääsee niihin nopeasti. Syyskuussa 2014 oli meidän ensikäynti ja syyskuussa 2015 syntyi meidän poika. Mie pidän peukkuja ja sydämestäni toivon, että ei tartteis niihin hoitoihin kuitenkaan kenenkään joutua.

Muokattu viimeksi:
Maggie: Oli se koskettava mut onnellinen loppu heille! :)
Tuli vaan pelko et jos noin pitkälle joutuu miten ton kaiken pettymyksen kestää ja hoidot ym kun takeita ei o vaikka osa onnistuu et ite oot siinä kastissa ni aika masis olo tuli sen jälkeen :( ja tuntu et mies katto sitä ku jotain elokuvaa vaan vaikka toi oli dokumentti ja totista totta missä ollaan syksyllä itsekkin jos ei plussaa tule ennen sitä :(

Beisla: Niin luulis :) en jaksa odottaa et oltais jo seuraavassa kierrossa ja pääsis jo metsästää o+ :D ja se on totta voi olla et limis oli jostai muusta syystä ohut tai sit mittausvirhe koska tämäki mittas ekana 4mm ja olikin 6mm :)

Minni <3 mikäs siel tilanne ? Onks ollu pahat km kivut tai vuodot?

Kattikka: kiitos ku kirjotit :)
No meillä muutto sinne kuopioo ni ei tarvetta mennä tääl mihinkää ku täs puolvuotta ny näil letroil mennää ja kaikkemme yritetään et saatais plussa ennen syksyä :p

Ko 12 ( luomu )

Joo :) ku me koetaan että tarvitaan myös se kongreettinen tuki ja kuopios kokoontuu vertaistukikin :P
Itse vaan toivon niin että saatais se plussa ennen sitä!!!

Ja sanottakoon, että nyt ei ollut tarkoitus parjata KYSsiä. Uskon että tilanteet on muuttunu sen jälkeen kun sinne on saatu se uusi Kaarisairaala. Ja varmaa sekin lyhentää jonoja ku Etelä-Savosta ei enää tulla sinne hoitoihin :)
Ja vertaistuki onnäissä asioissa ihan korvaamatonta. Tämä ryhmä, mutta varsinkin jos löytyy sellaista jonka kanssa voi keskustella kasvotusten. Yllättävän monia tää lapsettomuus koskettaa. Myös omassa lähipiirissä. Kun oon avannu suuni tästä asiasta ni oon saanu yllättyä.

Simpukan kautta on ilmeisesti joitain liveryhmiä, ainakin tänne on nyt syksyllä perustettu tukiryhmä. Käsittääkseni se tosin on tarkoitettu lapsettomille, joilla ei vielä ole lasta?

Se on muuten jännä, että mite se lapsettoman status ei helpolla ihmisestä lähdekään (puhun nyt siis itsestäni). Kun tutut tulee helpolla raskaaksi ja saa lapsia ni se pieni katkera akka sisälläni nostaa päätään. Vaikka minulla on nyt lapsi. Mutta ehkä se johtuu siitä tiestä, mikä on jouduttu kulkemaan tähän päästäkseen. Sen takia minä varmaan tätäkin palstaa käyn päivittäin lukemassa. Lähteekö se katkeruus koskaan pois? Miksi se on toisilla niin helppoa ja itsellä niin vaikeeta? Siihen kun joku osais vastata.... ja anteeksi että tänne tästä avaudun kun toiset ei oo sitä ensimmäistäkään saaneet.

Muoks. Tässä kohtaa oli kiellettyä materiaalia.

Muokattu viimeksi:
Katikka: Tuohon on vaikea vastata mitään kun siinä määrin eri tilanne että me ei olla sitä lasta saatu mutta varmasti kun näinkin rankan matkan kuin lapsettomuus kulkee se jättää jonkunlaiset arvet elämään :/

Itse olen facebookissa suljetussa ryhmässä ja jos minut sieltä joku tunnistaa niin ihan sama mitä tätä salailemaan! :p kun lasta ei saa aluille sitä ei vaan saa!

Alussa minäkin salailin tätä ja kielsin jopa itseltäni koska ei tää voi vaan sattua just meidän kohdalle kaiken sen jälkeen mitä elämä on minulle tehnyt mutta niin vain ku aikaa kuluu on "nieltävä tappionsa" ja hyväksyttävä tämä!
En sano että on väärin salata tai pitää itsensä " ei tunnistettavana" mutta itse teen näin :)

minni kurja tilanne kyllä oli siellä. inshaAllah seuraava on sellai sissi et pysyy laskettuun aikaan asti sisällä.

kattika ihana et te saitte pienokaisen mashaAllah.

tääl piparit leivottu ja muutama koemaitettu, tyttöki maisto ja sit oliki täystyö saada pidettyä tyttö eros niistä kuulu vaa nams nam ku sai piparin. <3 enää maistatetaa ukolla ja sen veljellä noi piparit ja katotaa mitä tuumaavat.

Minä oon puhunut tästä meidän lapsettomuudesta vasta sitten kun on kysytty et missäs teidän lapset. Saanu aika monet anteeksipyynnöt noista kyselyistä, kun oon sanonu että kun ei tule. Sittemmin voinut saada ja olla vertaistukena samaa läpikäyville. Yhdestä kaverista on tullu vielä läheisempi kun on käyny ilmi että samat ongelmat on heilläkin.

Ei sitä kyllä omalle kohdalle usko ennen kuin lääkäri sanoo, että asia on näin. Luojan kiitos eletään 2000-luvulla niin tähänkin voi saada lääketieteestä apua. Ennen vanhaan sen on joutunu vaa hyväksymään, että ei tuu ni ei tuu. Kun ei siis oo ollu hoitoja eikä lääkkeitä.

Tytöt: nuo fb jutut on sääntöjen vastaisia niin yksärinä ym. :D

Minni: aika paha tilanne sulla. Voimia!

Onko sääntöjen vastaista tämä, kun kuitenkin vertaistuesta (myös live) kyse? http://www.simpukka.info/vertaistukiryhmat/

Just tällä viikolla serkun kanssa keskusteltiin vähän muista asioista yksärillä ja tuli myös puheeksi meidän neidin uhmaikä (tahtoikä). Hän sitten ehdotti että pikkusisarus että neiti sais ottaa ns. isosiskon roolia. No joo, lapsettomuushoitoihin tammikuussa. Oli serkku aika nolona.

Lucky: Aijaa okei :D en pitänyt tuota mainostamisena kun kyse kuitenni lapsettomuushoitojen vertaistuesta mutta joo syvät pahoittelut ! <3

Täällä käyty ostamassa viimenen lahja pukinkonttiin :) nyt vaan kokeisiin lukemista loppu vklp ja maanantaina joulunviettoon illalla :)

Takaisin