Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Minni, miekin silloin keväällä kiinnitin samaan huomiota kun ekan ovistesti paketin ostin :D
No enpä toki oo tikuttanu ku vasta 2 ovisplussaa tän 1v7kk aikakana ku en vaan oo viittiny testailla niitä enempiä stressin takia ku luulen ovuloivani niiden parin testikierron perusteella :D
Miekin olin varma ettei tää helppoa tuu olemaan, mutten myöskään ihan näin haasteellista tästä odottanut :(

Maggie, toivotaan sitten muille plussaa ja siulle tätiä pikaisesti! :D hassua toivoa toiselle tätiä :o
Sitä miekin mietin mitä se lääkäri sanoi, kun kaikkialla tosiaan lukee selkeesti ett kasvattaa monikkoraskausriskiä, mutta samapa tuo miulle. Lääkäri siis sanoi ettei siksi lääkkeillä pitäisi kasvaa monikkoriski, koska sillä pyritään aina kasvattamaan vaan yksi folli, mutta eihän se annos aina kerrasta oikea ole... Todennäkösesti muutenkin kasvatan silloin tällöin useemman follin kun on niin paljon kaksosia sekä isän että äidin puolella ja äiti on ite toinen kaksosista. Eikä miuta haittaa yhtään jos sieltä pari tulla tupsahtaiskin lääkkeillä :D me kun toivotaan ainakin 2 lasta, ehkä kolmekin, mutta sen näkee sitten :) en millään tahtoisi tätä rumbaa toiste joutua kokemaan :( joo oon taas vähän asioiden edellä :P

Katjusha, o-plussa onnea!!❤ :)
Toivottavasti teillekin pieni nyytti saadaan syliin vielä❤

On; tulipa tuossa mieleen ett puhuinhan joskus reilu viikko oletetun oviksen jälkeen, ett ihan ku ois taas ovislimat ja muut, niin mitä jos se eka "ovis" olikin vaan väärä hälytys ja siks kierto venyy näin kovasti? Eli oikeesti menkkojen pitäiski alkaa vasta öö viikon päästä? Voi elämän kevät, kyllä naisena on hankalaa :( enkä edes merkannu mitään mihinkään ylös milloin ne toiset ovisoireet oli, niin en edes voi tietää tarkkaan tätä kiertoa :(

Nenna kp32/28(-34) dpo16-18 tai jotain aivan muuta yk17-18

Nenna testaa niin tiedät :D

Mä kyllä luulin, että tokalla kerralla ei ole enään vaikeeta, kun kroppa tietää mitä pitäis tehdä. No vähänpä tiesin 2 vuotta sitten.

Kylhän se monikkoraskauden riski hoidoissa kasvaa, kun toivomus on se 1-2 follia mutta todennäköisyys sille, että 2 hedelmöittyy ja kiinnittyy on kuitenkin pieni. Siksi tosiaan ne folliultrat on niin tärkeitä, varsinkin esim clomien kanssa. Toisaalta se monikkoraskauden mahdollisuus kasvaa myös iän myötä.

Nennaa, no toivotaan ettei sun ovis ollu silloin myöhemmin! Toki tuotakin sattuu että ovis yrittää tulla mutta ei tulekaan silloin vaan vasta myöhemmin. Mullakin on ollut ainakin yksi sellainen kierto.

Täällä on taas närästys loppu kierron kaverina. Nähtävästi sitä voi olla mulla ilman lugejakin :mad: Ja en siis epäile tätä oireeksi, kun tätä on kestänyt viikonlopusta asti ja nyt on vasta dpo 6-7 :D

Mimmu, johan sanoin ett testaan isänpäivänä (jos en jänistä) ja se saa riittää :D todennäkösesti kuitenkin sieltä se tuttu nega tulee jos sinne asti ilman menkkoja muka pääsen :D

Hei apua, nyt ku keksin tuon "toisen oviksen" ni miehän alotin syömään B6-vitskua purkista silloin ekan "oviksen" jälkeen, niin eikai se voi estää ovista tai pidentää kiertoa tai mitä vaan mikä selittäis tän? Aiempina kiertoina ei siis ainka oo kierron pituuteen ainakaan pidentävästi vaikuttanut, mut jos nyt alotin ne liian aikasin?
Eih nyt sain kunnon stressin päälle ni ei se täti nyt ainakaan uskalla tulla :D
Muutenkin kyllä eletty tää kierto ku elopellossa, yhtenä päivänä söin sekä kebabin päivällä ett iltapalaks pizzaa ku oli niin kiirus ettei kotona ehtiny käymään koko päivänä! Alkoholiakin tullut otettua lähes joka viikonloppu se 1-3 annosta. Eikä noita pillereitäkä aina oo tullu otettua. Karkkiakin oon syöny holtittomia määriä! Eihän tää nyt millään voi raskaus olla ku on ollu niin epämääräset elintavat nyt :P

Nenna, ehdottomasti testaat meidän kanssa sunnuntaina :)

Larissa, voi kumpa voi kumpa! :)

Miha, pahoitteluni huonoista uutisista. :(

On: tänään ja eilen aivan järkyttävää paineen tunnetta vasemmassa muniksessa, varsinkin, jos ei pääse päästämään ilmaa pihalle... Ihanat vaivat noi luget toi tullessaan... :D

Muurahainen kp 36, dpo 12, yk 21

Larissa, siulla olikin aikanen kiinnittyminen mikä aiheutti kiinnittymisvuodon sekä närästyksen ;) ja siks saat isänpäivänä jo plussan r-testiin! :)

Murkku, ei miulla mitään lugeja ole ja silti oon ku puhkastu ilmapallo joka täyttyy kokoaika jostain :D ensin luulin ett oon syöny laktoosi-intorelantikkona liikaa suklaata mut nyt ku tätä on jatkunu jo viimeviikosta asti, ni voin vannoa ettei johdu laktoosista :D
Tää on kyl niin kamalaa, tsemppiä älyttömästi siulle! siulla se sais kyllä olla raskausoire ;)

Nennaa, kuinka paljon otat sitä B6:ta? Ite oon syöny 50mg läpi kierron, oviksen jälkeen 50-100mg eikä noi määrät pidennä kiertoa. Eikä se B6 muutenkaan voi estää ovista. Se vaan laskee prolaktiinin määrää. Jos prolaktiini on liian korkealla niin se saattaa laskea keltarauhashormonin määrää, mutta eihän keltarauhashormonia pitäisi erittyä ennen ovista. Eli oo huoleti ;)

Ja en jaksa uskoa mihinkään aikaiseen kiinnittymiseen :'D Ihan normisti tulee negakierroissakin mulle nykyään tota närästystä ja heti oviksen jälkeen kun keltarauhashormoni alkaa kohota.

Larissa, luojan kiitos oot takas täällä mein tietopankkina! Otan sen 50mg oviksen jälkeen vaan, niinku silloin kehotit kokeilemaan :P
Joo, mut katoha ku nyt siulla tuli sitä kiinnittymisvuotoakin, niin selkeesti se närästys nyt liittyy siihen! ;)

Murkku, mulla teki luget just närästystä! Ennen niitä ei ikinä närästänyt. Nykyään näemmä närästää kehon omakin keltarauhashormoni... Ja välillä oli lugen (ja etenkin terojen) kanssa kovaa jomotusta muniksissa. Naistenpolilla sanoivat että luget jotenkin buustaa muniksia keltsin tuotannossa ja siitä johtuu ne jomot.

Nennaa, älähän nyt ;)

Ootte molemmat niiiiiin paksuna että siksi ootte palloja kaasuista ;) ;) :D :D

Voitasko kaikki vaan tulla raskaaksi ja synnyttää terveet vauvat 9kk päästä!? Onko liikaa pyydetty?
Voiko muka olla näin vaikeeta? :D

Mä niin haluisin uskoa et tää on meijän kierto, mut se on vasta tuo 40 tai 41 pakko!!!!! :) haluisin myös olla jo raskaana ettei tarvis mennä siihen leikkaukseen!
Kaikkee sitä vaan haluais! :)
Oon alkanu jo miettii sisustusta iken huoneeseen <3 vielä kun oikeesti joku päivä sais sen sisustaa :)

Larissa ollaanko muuten kierto kamuja?? Mulla alko nännikipu n. Viikko sitten? Eli sillon kun mulla oli ovis. Tietty tärppiin haluisin uskoa ja pieni toivonkipinä siitä onkin, mut luulen et tää on jotain siihen ovikseen liittyvää.

-mymmelisti kp 22/30 dpo6-8? Yk39

Mymmelisti, tietty ollaan kiertokamuja ;) Taitaa olla suunnilleen samat kp:t ja dpo:tkin! Testaatko sinäkin sunnuntaina?

Vitsit mua jännittää kyllä tämä kierto :D nyt ei taas ole koko päivänä tullut enempää "tippoja" sen aamulla paperiin tulleen pikku viirun jälkeen. Ei tämä mun "normaalilta" tuhrulta vaikuta, kun ei se ikinä ollu näin vähäistä. Ääää ei pidä innostua ja toivoa nyt mitään!!! :D

Larissa, koska sait miut hitusen verran innostumaan (ennenku tajusin asian oikean laidan), on oikein ett siekin nyt innostut. Tosin sie innostut aiheesta, koska plussaat isänpäivänä! :)

Mymmelisti mukaan plussaamaan isänpäivänä! :) uskon ett pääsette piankin sisustamaan iken huoneen❤ ;)
Miekin itseasiassa ekaa kertaa eilen mietin miehelle ääneen minne pinnasänky ja muut tulee kun vauva tulee, vaikkei siitä oo vielä mitään tietoa eikä takuuta että saadaan vauva :P

Plääh juuri kun meinasi toiveet nousta niin eikö vaan tullut taas tippa punaista/oranssia pyyhkiessä :( Ei kannata näemmä innostua vaan odotella rauhassa miten tän kierron kanssa käy. Mutta jos en maanisena kyttäisi aina paperia pyyhkiessä niin en olisi huomannut koko tippoja, kun pikkuhousunsuojaan ei ole tullut mitään :'D

Mymmelisti, mie olen kans laskeskellut että 11-13 pv pitäis menkat alkaa. Eli todellakin kiertokamuja ollaan :)

Muokattu viimeksi:
Jätänkin isänpäivän plussauksen muiden huoleksi. Tänään alkoi tuhru - ja vieläpä etuajassa. Liekö menkatkin ottamassa varaslähtöä. Sinänsä harmi, koska jos alkavat 1-2 päivää liian aikaisin niin saattaa mennä ovis viikonlopulle ja jää inssi tekemättä.

Kaakao, voi pahus sen tuhrun kanssa! :( toivottavasti kuitenkin menkat malttaa alkaa vasta ajallaan, ettei ovis ja inssi pääse menemään ohi!

Mymmelisti, miulle siitä sisutuksen ja järjestyksen pohtimisesta tuli sellanen tosi jännä ja ennenkuulumaton tunne; ihan ku oisin lähempänä sitä vauvaa tai siis ett jotenkin sellanen hassu tunne ku oikeesti saataiski joskus se vauva. Apua en osaakaan selittää, hölmö yritti silti :D

Larissa, ei sinnekin nyt mitään tuhrua! Se on myös sitä kiinnittymisvuotoa, kaksoset tulossa ;)

En nyt ihan vielä jäänytkään tauolle. Mun menkat on vähän oudot ni kattellaan... :)

Larissa, hyvä tietää että apteekista saa ph-liuskoja! En olis lääkäriin uskaltanut olemattomine oireineni.
Mä oon kyllä ihan samanlainen tuhrun suhteen, pakko kytätä paperia neuroottisesti. Tosin sen tavan opin jo ennen yrityksen alkua kun mun menkat ei koskaan ole olleet kovin säännölliset. Helpompi varautua jo ennen kuin tavara on kirjaimellisesti housuissa. :p

Miha, olipa kamalan huono tuuri teillä! :sad001 Harmi jos miestäsi pelotti niin paljon kaksosten mahdollisuus, mutta ymmärrän että molempien on oltava samalla linjalla. Vaikka pienihän on todennäköisyys että molemmat kiinnittyisivät. Ja voi niitä kaksosia syntyä muutenkin, pakko sitäkin mahdollisuutta on ajatella jos ylipäätään yrittää raskaaksi. Tein joskus kaksosriskitestin vau:n etusivulta ja yllätyin miten monet seikat voivat asiaan vaikuttaa. Vaikka onhan riski pieni joka tapauksessa. (Siis luomuna.)
Mullahan kasvoi viime kierrossa kaksi follia, mutta otin sen lähinnä kohonneena todennäköisyytenä saada edes yksi lapsi. Itse todellakin mieluummin ottaisin yhden kerrallaan, mutta en halunnut jäädä kuukaudeksi odottamaan. Mun puolisolla on kaksossisarukset ja äidin suvussa kaksosia, ja hän oli sitä mieltä että antaa mennä. Tosin hän on myös sanonut, että jos teen kaksoset niin siihen loppuu meidän lasten teko. Hän ei halua sitä riskiä että jos hänkin saisi kaksoset ja sitten niitä olisikin yhtäkkiä neljä. :grin

Pakko oli vielä katsoa mitä google sanoo hedelmöityshoidoista ja monikkoraskauksista. Löysin opinnäytetyön 2010 jossa sanottiin että 20% monikkoraskauksista johtuu hedelmöityshoidoista. Sitä en tosin tiedä kuinka suuri osa hoidoista johtaa monikkoraskauteen. Sekin siinä sanottiin, ja olen aiemminkin lukenut, että ennen luku oli suurempi. Ennen oli nimittäin tapana siirtää IVF:ssä useampi alkio kerralla, mutta nyt tavasta on lähes kokonaan luovuttu. Joskus kyllä (hoidettavan pyynnöstä, luulisin) laittavat kaksi mutta ei missään nimessä sen enempää. Ja useammasta kuin kahdesta follistahan tulee yhdyntäkielto.

Mimmu mielestäni myös Suomessa yli 35-vuotiaita neuvotaan hakeutumaan hoitoon jo aiemmin.

nenna, onpa ärsyttävää jos joutuu arvailemaan oliko ovis sittenkin myöhemmin. Mulla kävi kerran just noin, sain melkein o-plussan ja silloin tehtiin inssi, mutta limat tulikin vasta viikkoa myöhemmin ja täti sen mukaan. :rolleyes: Teillä sentään on ehkä mahdollisuus myös myöhemmästä oviksesta, jos olette puuhastelleet.

kaakao, voi ei, olen niin pahoillani! :sad001 Tiedän just miltä tuhru tuntuu ja se on ihan p*stä.

On. Mulla on siis meneillään oudot menkat. Eka päivä oli normaali, ehkä aavistuksen niukempi kuin yleensä mutta ei sanottavasti. Kuppia sai tyhjentää useamman kerran päivässä. Kivut kovat kuten yleensä kp1. Toka päivä oli jonkin verran niukempi kuin yleensä. Poikkeavaa oli lähinnä se, että mulla aina tulee kunnon hyytymiä kp1 ja/tai 2. Nyt ei ole tullut yhtäkään. Mun menkat kestää yleensä viikon, näin on ollut jo siitä asti kun ne alkoi lähes 20 vuotta sitten. Pari kertaa on ollut selkeästi pidemmät menkat; joskus vaan 6 päivää mukaanlukien kaksi edellistä letrokiertoa. En voi varmuudella sanoa onko joskus ollut 5-päiväiset menkat mutta ei missään nimessä vähempää.
Nyt siis kp3 ja aamulla hämmästys oli suuri kun kuukuppi oli ihan tyhjä. Tarkastin tilanteen klo12 ja sama juttu. Neljän aikaan ratsastuksen jälkeen oli tullut sentään puoli teelusikallista. Illalla pelkkää tuhrua, saman verran kun kp7 yleensä. Otin kuukupin pois ja pelkkä phs tilalle; tämä on ennenkuulumatonta kp3. o_O Kp5-7 tulee yleensä tosi vähän enää, lähinnä tuhrua, mutta kp3 ja 4 on kyllä kupissa vielä kunnolla tavaraa.
Mitään raskausoireisiin viittaavaa ei ole. En tiedä tekisinkö testin huomenaamuna vai odotanko vielä huomisen ja katson mitä menkat päättää tehdä. Oon kyllä kuullut että joillakin on joskus taukopäivä vuodosta. En muista että mulle olis koskaan käynyt niin, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Sori pitkä sepustus mutta lisään vielä että ultran mukaan limakalvo oli yhtä paksu kuin aiemmissa ultrissa. Luulis, että saman tavaran pitää tulla sieltä poiskin?!

Takaisin