Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Miha, voi eiih :( plussatahan kyllä kerkiätte ennen jouluakin.. Miksi joudutte helsinkiin?

Terot aloitan se normi kp 15-24 eli parin päivän päästä. Itse olisin valmis ottamaan "riski" kaksosiin kun ei se nyt minusta niin riski ole tottakai raskauteen liittyy riskejä mutta mutta. Eihän se olis kun raskaampaa vauva vaiheessa mutta sit leikki iässä se olisi parasta. Mutta en yksin näitä päätöksiä tee. Ja kyllä kerkeen plussaa ennen joulua mutta sit olisin niin alussa raskaudessa ni en tietoa ihan joululahjaks antais :)
Nyt käyn omas kaupungis naistentautipolilla hoidoissa ja en itsekkään ymmärrä minkä takia joudutaan väestöliittoon Helsinkiin hoitoihin kerta tämä femar lääkitys tuottaa tulosta. Mutta tänään ei ollut oma lääkäri paikalla niin en sit tiiä. Kysyn lisää seuraavalla kerralla omalta lääkäriltä tai soitan hänelle tässä matkan varella.

Voi Miha, ikävä kuulla että menee monta kiertoa hukkaan. Se tuntuu niin kurjalta odottaa vaan uuteen kiertoon pääsemistä eikä oo mitään mahiksia käynnissä olevassa kierrossa (sama tilanne täällä). Ite pelkään kanssa ens kierrossa, jos tulee tota säätöä oikean annostuksen kanssa. Toivotaan että teillä pian natsais! Ehkä ensi kierrossa uskallatte ottaa myös sen kaksikkoriskin? Mä uskon että ottaisin jopa kolmoset jos lääkäri antais luvan! Ja helppohan mun on nyt puhua kun en ite tuossa tilanteessa ole vielä ollut... Seuraavassa kierrossa se nähdään.

Beisla, pahoittelut masisfiiliksiin. Tuntuu kurjalta sun puolesta. Yritä keksiä muuta tekemistä ni saa ajatukset pois kiertoasioista, ainakin hetkittäin... Vaikka vaikeaa se on. Jospa ensi kierrossa teillä tärppäis!!

Nenna, hyvä kun vihdoin annat periks ja näytät meille sen sun plussan. :) Ehkäpä jo ennen isänpäivää?? ;)

PikkuMinski, kiva kun säkin liityt testaavien joukkoon. Plussaonnea! Ja muille myös.

Nyt on niin tultava plussia plussien perään. +++++++++++++

Maggie kp 21?

Miha, omituista kun femarillakin tapahtuu, luulisi ett joutuisitte vasta sitten väestöliittoon jos lääke ei anna vastetta.. Toivottavasti asia selviää kuitenkin sitten oman lääkärin kanssa keskustelemalla! :) plussaonnea!❤
Miekin "salaa" toivon kaksosia, ettei enää ikinä tarttis tätä odotusrumbaa käydä läpi kun kerralla saatais se toivottu lapsiluku täyteen :P
Miulle polin lääkäri sanoi ettei ovislääkkeet varsinaisesti itsessään kasvata monikkoriskiä, vaan se "riski" on peräisin naisesta itsestään ja lääkkeet vaan "buustaa" sitä, jos ymmärsitte mitä tarkoitan :) ite yllätyin hiukan siitä vastauksesta, koska mitä netistä lukee niin se antaa vähän eri kuvan esim clomien kasvattamasta monikkoraskausriskistä. Mutjuu ei miul muuta :D

Miha, me ollaan kans Väestöliitossa johon ajauduttiin resurssipulan vuoksi naistenklinikalta.
Olo on sellainen että just poksahtaa, rukoilen että ei ole pelkkä mielikuvitus hommissa ... Aamun o-testi ja klo 13 testi ..
ImageUploadedByVau Foorumi1446639935.179714.jpg

Luulen, että huomenna o-plussa...
Katjusha kp 14/26-30

Katjusha, vahvistuu vahvistuu! Huomenna ois varmaan jo O-plussa :)

Nenna, mie myös "salaa" toivon kaksosia vaikka raskasta se olisi sekä raskauden että vauva-iän aikana. Jotenkin ois vaan kiva saada se lapsiluku kerralla täyteen :D

Maggie, oliko sulla nyt se tilanne että tässä kuussa ei ollu ovista ja ootat ensi kiertoa jolloin saat apuja oviksen aikaansaamisen? Onko sulla nyt terot tms tämän kierron katkaisuun ettei veny? Tsempit ja halaukset! <3

Maggie, nenna siis kyl se pitää taas ottaa kolmannen kerran puheeks keittiöpöydän ääressä tämä kaksos asia. Itse toivoisin kolme lasta perheeseen. Mä olen ainoa lapsi ja miehellä vanhempi veli ja heidän ikä ero vähän liian suuri niin heillä ei oo tiivistä suhdetta. Joten sen tahtoisin omille lapsille antaa.

Siis mä ihmettelen ihan kummana tota väestö juttuu just siks koska tämä femarhan autaa.

Monikkoraskaudesta sen verran et joo niin se normaalisti tapahtuu et vaan jos äidin puolella on ollut sitä ni on sellainen mahdollisuus. Mutta kun mäkin lukenut monista paikoista just samaa että lääkkeillä on hyvin iso riski siihen monikkoraskaiteen ja sitä kyllä mun lääkärikin sanoi et mun tapauksessa se on hyvin mahdollista.
Omasta mielestä se olisi kivaa kun täällä maalla asutaan niin heillä olisi leikkikaveriks toisistaan. Ja mä saan täydellisen isän lapsille ni mua ei pelota ollenkaan jos kaksoset tulis kosta tiedän hän olis tässä mun rinnalla, on ollut koko suhteen ajan

Ja kohta laajennetaan kylpyhuonetta ja siitä toisesta huoneesta mikä nyt pienenee tulee vauva huone niin olis ihan kiva plussata ni vois heti rempata se aiheeksi sopivaksi samassa syssyssä.

Miha, me asutaan kans maalla, mutta mä oon Helsingissä töissä. Kotoa noin 60 km, mutta nyt se on hyvä sijainti Kampissa, jos julkisilla osan matkaa kulkee.

Jo vähän pidemmän aikaa yrittäneiden ketju. Ketjuun tervetulleita ovat he jotka on omaa pientä yrittänyt jo yli 6kk.

Ketjussa turisee:
Mymmelisti yritystä 09/12
Myy82 yritystä 11/12, kkm 04/15 *yritys tauolla*
Haikaranyytti yritystä 05/13, esikoinen toiveissa
Halimami yritystä 08/13
Lucky87 yritystä 09/13
Tintti'83 yritystä 09/13
pauliina785 yritystä 09/13
jannah yritystä 10/13, 2x km
PikkuMinski yritystä 10/13, toinen toiveissa
Pisama yritystä 10/13
'muurahainen' tjottailua/yritystä 11/13
Junttura yritystä 12/13, km 05/15
Titja yritystä 12/13, km 05/14 ja 12/14
Mimmu. yritystä 01/14, km 08/14, 11/14, toinen toiveissa
Ilpuri yritystä 01/14, esikoinen toiveissa
DarkMimosa yritystä 02/14, km 01/15
Enu yritystä 02/14, toinen toiveissa
Anannaa yritystä 03/14, kkm 06/15
Ambriina yritystä 03/14, esikoinen toiveissa
Jennie yritystä 03/14
nennaa yritystä 04/14, esikoinen toiveissa
Nessu yritystä 04/14, esikoinen toiveissa
llaura yritystä 04/14, esikoinen toiveissa
Hampaaton yritystä 05/14, toinen toiveissa
nuuhku yritystä 05/14, 2 x km, toinen toiveissa *yritys tauolla*
Radamsa yritystä 05/14
Hileinen yritystä 07/14, ivf-jonossa esikoista toivoen
Larissa tjottailua/yritystä 07/14, esikoinen toiveissa
Mami91 yritystä 07/14, toinen toiveissa
Miha87 yritystä 07/14, esikoinen toiveissa
Hipsutin tjottailua/yritystä 08/14, esikoinen toiveissa
Sabetti yritystä 08/14, km11/14, esikoinen toiveissa
Meritähti90 Tjottailua 09/14
pikkukakkosen posti yritystä 09/14, km 05/15
Titem yritystä 10/14, esikoinen toiveissa
lumihiutale. yritystä 10/14, esikoinen toiveissa
ninukki yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14, esikoinen toiveissa
Maggie. yritystä 12/14, esikoinen toiveissa
Tyttötiikeri tjottailua 12/14, toinen toiveissa
Tytsyyy yritystä 01/15, esikoinen toiveissa
Minni2 tjottailua/yritystä 02/15
PikkuP yritystä 02/15, ensimmäinen toiveissa
Kaakao yritystä 03/15, toinen toiveissa
Dolcetti tjottailua/yritystä 03/15, esikoinen toiveissa
Mrsc yritystä 04/15, esikoinen toiveissa
Mannikka yritystä 05/15, toinen toiveissa

PLUSSANNEET:
jellona yritys alkoi 07/14, km 12/14, plussa 06/15 LA 02/16
susanne Yritys/tjottailu 07/14, kkm 01/15, esikoinen toiveissa, plussa 06/15, LA 02/16
Nyytti yritystä 01/15, plussa 06/15, LA 02/16
Liisu yritystä 04/14, kkm 09/14, esikoinen toiveissa, LA 03/16
Kube tjottailua/yritystä 08/14, plussa 07/15, LA 03/16
Viipsukka yritystä 06/14, km 03/15, kkm 04/15, plussa 07/15, LA 04/16
Soma yritystä 08/14, km 01/15, plussa 07/15, LA 03/16
Mariska86 yritystä 07/14, 3xkm, 1xkkm, plussa 08/15, LA 04/16
mh- yritystä 01/14, esikoinen toiveissa, plussa 09/15, LA 05/16
Lukutoukka87 yritystä 01/15, plussa 09/15, LA 05/16
Kyfi86 yritystä 06/14, km 05/15, toinen toiveissa, plussa 09/15, LA ?
Emilie yritystä 2/14 plussa 26/10/15

Larissa, tilanne on just niin ku kuvailit, lääkäri totes ultrassa kp9 ettei mitään näy, ei kasvavia rakkuloita näköpiirissä. Alotin sit jo heti kp 13 primot että kierto menee nopee ohi. Sit clomeja ens kiertoon. Pitää vaan sit kp1 varata uus ultra seurantaa varten. Kiitti tsempeistä! <3

Nenna, mä kyllä väittäisin vastaan tohon lääkärin kommenttiin ku jos luonnostaan nainen ovulo yhden munan ja ovislääkkeillä tuotanto villiintyy ja munia kasvaakin 2-4 ni eiköhän se monikkoriski suurene. Ymmärrän tietty että identtisten kaksosten todennäköisyys ei lisäänny mitenkään. Korjatkaa jos oon ihan hakoteillä. :) Ja Nenna, en sinua tässä epäile tai syyttele vaan lääkäriä.

Maggie, uusi kierto tänne kiitos! Clomipurkki huutelee jo kaapissa. :)

Emilie/kyfi tervetuloa mukaan! Käys muuttamassa itsellesi tuo nimimerkki niin tunnistetaan sut helpommin :) Ja kerro toki jotain taustaa itsestäsi! Vai ootko väärässä ketjussa kun oot jo plussannut..? Toki tänne saa tulla pitkään yrittäneet jo plussattuaankin.

Maggie, mihin asti syöt primoja eli kuinka kauan saat oottaa THE KIERTOA? :D

Maggie ja nennaa, noin se munkin mielestä menee että identtiset kaksoset ei periydy (tavallaan munasolun jakautuminen kahdeksi on vaan luonnon oikku), mutta erimunaiset kaksoset periytyy ja juurikin naisen puolelta. Ja jos esim. clomit lisää irtoavien munasolujen määrää niin eikö ne lisää myös monikkoriskiä silloin..?

Ehkä ihan hyvä että en ole niitä letroja hankkimassa. Mulla on monikkoriskiä jo ihan tarpeeksi sekä isän että äidin puolen geeneistä... :D

Ei jummi... Luin huvikseen noita sofi- o testejen ohjeita kun sattuivat luukusta räpsähtämään. Siinä sanotaan näin "raskaaksi tuleminen ei ole aina helppoa. Mikäli ovulaatiotestillä on onnistuneesti testattu positiivinen tulos 3 kuukauden ajan ja oltu yhdynnässä oikeana hetkenä ja siltikään raskaaksi tuleminen ei ole onnistunut, olisi syytä ottaa yhteyttä lääkäriin" Oon kaikissa muissa kierroissa paitsi viime tikuttanut o-plussan ja missä mun vauva on? :D Hieman on eri säännöt mitä oon kuullut. Eikös se vuosi ole vielä normaali aika...

Toi on Minni vähän kaks piippunen juttu. Jos mitään ongelmia raskautumisessa ei ole niin suurimmalla osalla tärppää juurikin 3-4 kierrossa. Yli 35 suositellaan lääkäriin menoa viimeistään siinä vaiheessa, kun yritystä on takana puoli vuotta. Vaikka mitään ihmeellistä häikkää ei olekaan niin joskus saattaa siihen raskautumiseen mennä vuosikin.

Näin ohjeistetaan esim meillä täällä. Suomessa virallinen ohjeistus on se vuosi vaikka esim moni klinikka muuta suositteleekin.

Joo oispa ollu yyyyber ylläri ja aivan ihanaa jos oiskin 3-4 kk sisällä plussannu. Huhheijaa!! Mut ei, vuosi nyt vähintää porskutellaan, ehkä toinenkin... :/

Larissa, huomenna vika primo kymmenen päivän kuurista. Siitä 3-4 päivää uuden vuodon alkuun. Eli ku muut plussaatte isänpäivänä ni mä janoan menkkoja!

Minusta ei löydetty aluksi mitään vikaa eikä miehestä, ja silti tässä ollaan, kohta 10 vuotta mennyt :) no, asioilla on tapana järjestyä. On monia pariskuntia, joilla vaikka näinkin pitkän ajan jälkeen vaan yhtäkkiä tärppää. Onneksi niin! Jännittää: aamulla se folliultra, mie hajoan jos olen taaskin vaan kuvitellut ovisoireet!

Niinhän se on... Tuntuu jotenkin todella oudolta, että tärppäisi 3-4 kierrossa :D itse olin satavarma kun tähän hommaan ryhdyttiin, että helpolla tästä ei päästä. No nyt on vika kierto menossa ennen tutkimuksia sen takia, vaikkei olekkaan ihan vuotta, mutta kierrot on niin hemmetin pitkiä.

Hei tuli mieleen missä menee ilpuri? sanoiko hän jotain poisjäämisestä? Tuli mieleeni yhtäkkiä?:)

Eikös Ilpurikin jäänyt foorumitauolle?

Joo tärppi 3 kuukaudessa... You wish! :'D Tai no siskolla tärppäsi esikoinen 1. kierrosta. Mutta toista odottelivat alulle 6kk ja kolmatta 9 kk. Mutta musta tuollainen ohje lietsoo ehkä turhia pelkoja. Kaikilla ei vaan tärppää nopeasti ja usein sekin on ihan normaalia.

Takaisin