Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Minni vastaan sulle tohon kohdunnapukka juttuun. Elikkä jos on tärppi käyny niin itselläni ainakin meni kohdunsuu aivan kiinni, vetäyty ylös ja oli kova (kuin nenänpää). Nyt tuota kohdunsuun tilannetta tarkkaillaan näin loppuraskaudessa ja edelleen kiinni, mutta enää puolikova eli kypsymistä alkaa jo tapahtuu.

Wildside niin oon ajatellutkin. Mietin vaan, että onko se aina niin vai voiko siinä olla eroja. Täti on sen mukaan ainakin tulossa lujaa vauhtia...

No jos miettii ihan raskautta, niin kyl sen täytys aina kiinni mennä. Eihän se vauvanalku muuten siellä pysy ja kaikki infektiot pääsee kohtuun. Kohdunsuun kiinni meno on kuitenkin suojelukeino jos raskaus on alkanu.
Jos tässä loppuraskaudessa esim on liian aikasiin sormelle auki, niin käskeevät usein vuodelepoon ettei aukee enempää. En tiiä saitko pointista kiinni, mut toivottavasti :D
Ja onhan siinä varmasti myös yksilöllisiä eroja, en tiedä kun en ole toisten kohdunsuita kokeillu :D

Näinhän se menee. Mietin vaan, että vaikka hedelmöittyminen olisi tapahtunut niin voiko se mennä kovaksi myöhemminkin vai onko se selvä merkki jo ilman testiäkin, ettei mitään ole tapahtunut :)
Googlettamalla löysin, että joillain on ollut aluksi ennen oletettuja menkkoja vielä pehmeä ja "auki" ja plussannut ja sitten mennyt myöhemmin kiinni ja kovaksi. Ei sillä, en plussaan usko muutenkaan :D Tuskimpa tarvitsee huomenna mitään testiä edes tehdä.

Tulin pikaisesti napailemaan. Täti ei oo saapunut vaikka pari kertaa oon ollu siitä ihan varm ku on ollu niin kostea fiilis pöksyissä. Silti, valkkaria vain. Mulla ei oo ikinä ollut luteaalivaihe yli 11 päivää, aina dpo 12 saapunut täti. Mut kerta se on ensimmäinenkin. Ja voihan se olla et ovis olikin vasta lauantaina. Torstaina sain siis ihan selkeän ovisplussan, siis silloin pari viikkoa sitten, eli oletin et ovis olis ollu pe.... tai sit jos on ovuloimaton kierto? Ihan selkeästä ovisplussasta huolimatta? Ärsyttävää. Mut enivei. Ostin digi testin ja sen teen aamulla. Ja sit sen jälkeen lakkaan miettimästä. Jos se on nega niin sit pitää elää sen mukaan et on ollu ovuloimaton kierto...

Tyttötiikeri, mä en ovuloimattomissa kierroissa saa o-plussaa testiin ja gynekologin mukaan o-testi on riittävä "todiste" et ovis tapahtuisi. Näin siis meille infottu :)

Pidämme siis peukkuja! :)

Mä olen seuraillut aamulämpöjä lisäksi eli on tuplavarmistus - jos ei nappaa tikkuun eikä lämmöt nouse - niin selvä peli. Ens viikolla pääsen taas testaamaan ja mittaamaan :) Tulkoon hyviä o-plussia ja vielä mahtavampia r-plussia ketjuun!!
Katjusha kp 7 / 26-30

Haikaranyytti, niin oon käsittäny ett sen arvon perusteella voidaan jo tän ikäseltä arvioida melko tarkalleen milloin vaihdevuodet alkaa. Eivät normaalisti tutki sitä tän ikäseltä, mutta tosiaan kun äidinäidillä tuli nuorena jo vaihdevuodet, niin pyysin tutkimaan ja olivat samaa mieltä; poikkeuksellisesti tutkivat :)
Tulisipa siellä jo pikkuhiljaa selvyys tän kierron suhteen, plussa tai täti, niin pääsisitte jo tuosta piinasta! :)

Tyttötiikeri, vaikea uskoa ett olisi ovuloimaton kierto, kun kerta selkeän o-plussan sait. Vaikka ilmeisesti (muistaakseni Katjushan tietämyksen perusteella) o-plussa ei välttämättä ovulaation tapahtumista takaa.
Tsemppiä epätietoisuuteen, kunpa huominen testi näyttäisi plussaa!

Lumihiutale; arvioin viestisi "samaa mieltä", koska tuntuu ensin ikuisuudelta odotella ett jotain tapahtuisi ja sitten yks-kaks tapaahtuukin paljon pienen ajan sisään :)

Aah kyllä on helpottunut olo nyt kun simpat on todettu hyviksi ja miunkin tutkimukset lähtevät rullaamaan uskomatonta vauhtia nyt! :)

Nenna: millo saat tietää ton tuloksen et missä iässä siulla vaihdevuodet noin suunnilleen alkaa ?
Ja sanoppa muuta sais tulla jo selkeys :D en vaan ihan äkkiä tätiä oota kun eka kierto kun ei edes tunnu siltä ku ois menkat tulossa kropassa ei siis yhtään iha ku ois menossa joku kp 10 eli pientä kosteutta, aika tyhmä kysymys mutta voiko kierto alkaa alusta ilman et tulee menkkoja ku miten oon kuullu että joskus menkat jää vaa välistä :D ??
Ihme touhua tämä xD just ku taas luulee et kaikki menee hyvin tän yrittämisen suhteen että pian saa alottaa lääkkeet päättää menkat että "emme tulekkaan siinähä odottelet".. :D ps. Laitoin siulle viestiä :p

Muokattu viimeksi:
Haikaranyytti, miten sen nyt sanois et voiko kierto alkaa alusta, hmm periaatteessa voi tai siis sillon siinä edellisessä kierrossa on ollu jotain häikkää ja kroppa alottaa ikään ku alusta kypsyttelemään munasolua. Kun onhan niitäkin kiertoja, jotka on vaik 65 päivää ja sitten plussaa ni ajatellaanko että siinä oli a) yksi väliin jäänyt kierto ja sen perään uus, plussaava/ovuloiva kierto vai b) että oli yks megapitkä kierto?

Anteeks kun napailen vaan taas, mut eikö tää nyt ole ihan selkeä ovisplussa? Tää tuli siis sillon kaks viikkoa sit torstaina. Eli eikö tän perusteella vois aika varmana pitää että ovis on ollut sillon perjantaina?

Liitteet

• 1446053766452.jpg
    1446053766452.jpg
    46.4 KB · Katsottu: 174
Maggie: totta se on tuokin että voi olla a tai b :D
Voi luoja alkaa kyrsiä tää odottelu.... Ultrassa mikä tehtiin kp 7 tässä kierrossa vastasi kaikki mitä siellä oli kierron päiviin joten tää pitkittynyt kierto tuli kyllä ihan puskista... :o

Tyttötiikeri: Ei nyt kauhiasti ole kokemuksia noista o plussista mutta kyllä ne ainakin saman vahvuisilta minusta vaikuttaa :) sä viellä plussaat ;) toivon niin ja alkuraskaudessa voi alkaa kosteet ajat ;) digiä kehiin ja pien peukkuja :)

Itse testaan viellä huomenna aamupissistä ku sit on 2 päivää menny edellisestä ja se ei ollu aamuvirtsasta :)

Tyttötiikeri, mun o-plussat ollu tuosta vielä piirun tummempia. Itsellä toi olis ehkä -2 dpo -testi. Mut jos talletukset teillä kohdillaan ni nyt ei auta kuin odotella :)

Tyttötiikeri mun mielestä vaikuttaa o-plussalta, etenkin jos muut testit ei ole lähellekään tuo.
Tsempit sinne! Moni ei jaksa niitä lämpöjä seurata, mutta on kyllä mitä parhain vakuutus ovisplussan oikeellisuudesta.

Katjusha: viittisiks sä selittää rautalangasta että millo näit lämpöi aletaan kattomaan, paljon ne nousee o plussan kohalla vai vähän jo aijemmin ja kauan lämmöt on sit kohollaan oviksen jälkeen? :) mä haluisin kans alkaa noit seurailee :p

Haikara, toivon ett saan samaa aikaa tuloksen siitä ku kaikista muistaki alkukierron verikokeista, siitä en tiedä kauan niissä sitten menee. Mut en ressaa, kunhan hommat etenee ni oon tyytyväinen :P
Itseasiassa käypä kurkkimassa tuolta "yleistä"-osastosta ketjua "pidemmän kaavan kautta" jonka aloittaja on _k@tri (muistaakseni). Hänellä ei tullut menkkoja millään, muttei myöskään plussaa antanut, ajattelivat lääkärin kanssa ett johtuu treenaamisesta. Menkkoja ei sittenkään kuulunut ja hän testasi uudelleen ja olikin raskaana. Eli voisi kuvitella ett on mahdollista ett menkat jää välistä ja silti ovuloida :)
Tsemppiä odotteluun!❤

Tyttötiikeri, kyllä mie tuon o-plussaksi sanoisin, mutta sehän riippuu aika paljon siitäkin millaiselta muut testit ovat näyttäneet. Oispa kyse vaan hitaasti nousevasta hcg:stä ;)

On kyllä erikoinen maa tämä suomi, siis kaikkine lakeineen...

Tyttötiikeri, ihan selkeä ovisplussa on! Voi kumpa digissä lukisi huomenna hyviä uutisia!

On: täällä ei mitään erikoista. Paitsi kohdusta vihlaisi todella pahasti kun taivutin selkää taaksepäin. Sen jälkeen en uskaltanut taivutella... Hui...

Muurahainen kp 29, dpo 5, yk 21

Haikaranyytti, noissa lämmöissä on sit se et jos käyttää teroluteja tai muita keltarauhashormoneja ni ne saattaa nostaa lämpöä vaikkei ovista oiskaan. Mulla ainakin yks kierto mittasin ja oli koholla mut lääkäri totes jälkikäteen etten ollu ovuloinut. Mutta varmasti luomukierroissa toimii tosi hyvin!

Takaisin