Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voi Myy mitä uutisia sinulla! Paljon voimia teidän perheelle! <3

Kiitos kaikille viivojen näkijöille. :D
Aamun testi ei ollu sen kummosempi, ja se eilisenkin testin viiva on vahvistunut paljon selkeämmäksi kunnolla kuivuttuaan, että eiköhän kyse oo vaan viivanpaikoista. Se vaan sai innostumaan kun siinä edellisessä testissä ei näkynyt yhtään mitään.

No, ainakaan näin aamusta täti ei vielä saapunut, kattoo nyt kun lähdetään liikenteeseen, et jos täti ei oo silloinkaan tullu kylään niin saatan käydä ostamassa ihan apteekista joko apteekin testejä tai suoraan digin. Nykyiset testit on ollu Raskauskeijun one step -puikkoja.

Myy, oon todella surullinen teidän tuomion takia! Voimia! <3 Täällä joo sain taas Primot ja sit ens kiertoon Clomit. Josko nyt saisin ees sen o-plussan ekaks. Oiski elämäni ensimmäinen. :) Siitä sitten vähän (eli älyttömät) toiveet r-plussaan. :)

Pepe, aivan ihanan pitkällä oot. Ja kiva kuulla ettei oo pahempia vaivoja ollu. :)

Pahoittelut negoista Haikaranyytti ja ehkä Tyttötiikeri? Joku raita siinä näkyi mutta väriä en nähnyt. Mut ihanaa jos mies on innokkaampi. :)

Beisla, täytyykin kokeilla vaik niitä Lunetten puhdistusliinoja kuppiin. :) Oishan se kiva et ois kirkkaan puhdas.

Kattika, kiitos kokemuksen jakamisesta. Voimia ja onnea jatkoon.

Katjusha, voimia noiden ajatusten kanssa painimiseen. On varmasti raastavaa. Mutta ehkä teitä vielä onnistaa! Olisitte sen ansainneet <3

Nenna, oliskohan siellä plussa???? +++++++

Ihanat teijän junnukeskustelut, mahtavaa, että ootte löytäny täältä niin osuvia sieluntovereita. Mulla ikää n. +10 mut siitä huolimatta oon saanut myös teistä ihania tuki-ihmisiä. :) Ja kiitos koko tälle ketjulle jälleen kerran. Ei varmaan tarpeeksi voi kiittää tästä vertaistuesta. <3

Omaa napaa. Täällä toinen primopäivä menossa. Alotin siis jo kp 13 jotta pääsen nopeemmim uuteen kiertoon. :) Ne clomit huutelee kaapista. :) Mä en todella tiedä mitä teen jos kypsyykin useampia munasoluja ja tulis seksikielto. En ehkä pystyis noudattamaan... Oon niin odottanut ovulointia. Vaik joo tiedän, se on vaarallista. No, oon taas asioiden edellä. Askel kerrallaan, malttia! Mut ei jaksais!

Plussatuulia naiset!!! ++++++++++++++++++++++++++++++++++ :)

Maggie kp 14

Maggie oon myös miettinyt tota asiaa että miten pystyis noudattaan seksikieltoa kun vihdoin ovulois jos kehittyykin enemmän munasoluja :/ mutta oon kans ajatellut että turha mennä asioiden edelle :)

Nenna tsemppiä polille :)!! <3

Myy oon todella pahoillani, olipa raaka tuomio. :sad001 Vuosi on kamalan pitkä aika, varsinkin kun kuvitteli ettei tarvitsisi enää odottaa.

Junttura, harmi ettei teille ole tullut plussaa vieläkään letroilla. :sad001 Toivottavasti saatte ajan pian, jos ei tule ylläriplussa ennen sitä.

lumihuitale, mahtavaa että näin nopeasti sait aukkariajan! Sitten tosiaan alkaa tapahtua, jes. :)

Minni testaa huomenna ja plussaa! :grin Mulla kyllä sama, oireet niin vähissä että uskokin on matalalla, mutta pakko ajatella että onhan niitä oireettomia raskauksiakin. Yksi siskon kaverikin oli pitkälle toista kuuta raskaana ennen kuin tajusi että menkkoja ei kuulu, ja fiksu ihminen niin luulis että jotain olis huomannut oireista.

Pepe voi että ihanaa mikä masu ja onnea täysiaikaisuudesta! :)

Haikaranyytti pahoittelut negasta. Ja johan on outoa jos eivät ensin meinanneet myydä lääkärin määräämää pakettia, hänhän se on joka päättää! Siinä apteekissa tosin mistä mä hain ainoat koot oli 100kpl ja 5kpl, ja se 5 olis ollut melkein saman hintainen kuin 100! Mä oisin kyllä ottanut 30 jos olis ollut, koska mun annoksella riittä 6kk. Mutta ymmärrän kun 100 on halvempi niin parempi ottaa se, plus farmaseutti sanoi että niillä on monta vuotta käyttöaikaa, jos vaikka tarvii seuraavan lapsen kanssa.

Kattika ihanaa kuulla että kaikkien vaikeuksien jälkeen saitte lopulta nyytin syliin! Paljon onnea vauva-arkeen ja uuteen ihmiseen tutustumiseen. :)

Anskunen ihanan pitkällä säkin olet, kohta teidänkin vauva on täysiaikainen. :)

Mymmelisti haha, toivottavasti sun mies on suostuvainen niin sun ei tarvitse alkaa kehrätä muille. :wink

nenna jes tsemppiä sinne ja odotan innolla sun kuulumisia! :grin

Tyttötiikeri kumpa vielä plussaksi muuttuisi kuitenkin! Ainakin viivanpaikka testissä tosiaan näkyy.

Muurahainen, Katjusha on oikeassa että kohdunvuokraus on Suomessa laitonta. Sijaissynnytys on sen sijaan periaatteessa mahdollista, eli jos raha ei liiku. Lääkäri ei siinä kuitenkaan saa avustaa, ts. jos lääkärin on syytä epäillä että kyseessä on sijaissynnytys, ei hän saa antaa lääkkeitä/tehdä tutkimuksia. Jos omin päin esim. muumimukimenetelmällä onnistuu, silloin voi sijaissynnyttää. Synnyttänyt nainen luopuu vanhemmuudestaan (nyt en ole ihan varma prosessista) ja toinen pari/henkilö adoptoi lapsen. Yksi tuttava teki näin, kantoi lapsen homopariystävilleen.

Maggie toivottavasti teillä kypsyy sopiva määrä folleja eikä tarvitse miettiä kieltoja.

On. Täällä ei vieläkään kummempia oireita. Jotain kramppeja kyllä, mutta en osaa sanoa eroavatko aiemmista kierroista. Nännejä ei tosin vieläkään arista, ja kohta ollaan niin lähellä menkkoja että sen pitäis ilmestyä. Kp24/27

Beisla, tuo on mielenkiintoinen tuo sijaissynnytysjuttu: omalla kohdalla siis esim mieheni saisi lapsen siskoni kanssa - kuulostaa kyllä aika hurjalta noin niinkuin äkkiseltään :) Tuo homopari-esimerkki kuulostaa jotenkin luonnolliselta "avustamiselta" mun korvaan.
Meillä on esim. eräs tuttavapariskunta, jolla on alkioita pakastimessa mutta eivät tule niitä käyttämään, niin heittona vaan että me voitais käyttää. Mutta ajatuskin on psykologisesti outo: heillä ei tärpännyt mutta joku toinen perhe synnyttäisi itselleen heidän lapsen... Mutkikkaita juttuja ...

Beisla, oireeton plussa sinne nyt!! :)
Olipa muuten kätevää tietoa mitä jaoit sijaissynnytyksestä :)

Maggie, toivottavasti todellakin kypsyisi sopivasti folleja, ettei tarvitse hiuksia repiä minkään typerän seksikiellon takia (ainakin ite taatusti olisin aivan äärirajoilla sellasessa tilanteessa).

Omaa napaa!
Miehen simpat oli aivan normaalit! :) ei tosin sen tarkempia tuloksia saatu, koska ne ei ollu vielä kerenny polille asti, hoitaja soitti klinikalle ett onko niissä jotain sanomista :P
Mie sain avoimen lähetteen labraan antamaan alkukierrosta kp2-4 verinäytteet, pyysin tarkistamaan myös sen (amh??) arvon joka kertoo vaihdevuosiarvion. Kun menkat alkaa, laitan sähköpostia polille ja he varaavat miulle ajan aukkariin ennen ovista.
Tää homma siis etenee vau! Ja se lääkäri ja hoitaja oli aiiivan ihanat❤ nauroivat vaan ett "apua, sie voisit hyvin olla meidän kumman vaan tyttö, oot niin saman ikänen, paitsi ett äitis on kyl nuorempi ku me", mut muuten eivät kiinnittäneet ikään sen enempää huomiota, olivat siis todella mahtavia naisia kyllä! :)
Toitottivat pariinkin otteeseen ettei omega3 saa syödä yhtään enempää ku mitä normiravinnosta tulee, mut muuten kaikki vitskut ja muut oli oikein hyvällä tolalla kuulemma :)
Prolaktiinia ja kilppariarvoja ruvetaan seuraamaan (se kilpparin arvo joka oli 2,9) ja niille molemmille tehdään jatkossa jotain jos eivät laske tuosta, tai nousevat yhtään enempää :)

Harvoin sitä näin innoissaan odottaa menkkojen alkua! :P

Onnellinen ja helpottunut nenna kp25/28-34 dpo10-12?? Yk17-18

Katjusha, olisko se sinä, joka testaili fsh:ta? Osaatko selittää mulle miksi? Kun fsh kasvattaa kerta follia ja kypsyttää munasolua niin miksi se on huono, jos arvo on koholla? Mä en tajua :meh:

Onnea Nenna hyvistä kuulumisista :) Hommat tosiaan etenee.

Mimmu, hedelmällisen iän lähestyessä takarajaansa, niin kuin minulla, follikkelia stimuloiva hormoni joutuu vaihdevuosien lähestyessä tekemään extrapaljon työtä. Siksi korkea FSH-arvo kielii huonosti toimivista munasarjoista. Samoin meillä iäkkäillä kaksosraskauden riski kasvaa, kun keho pinnistelee viimeisillä voimillaan ja saattaa pullauttaa useamman munasolun - vaikka siihen ei olisi perinnöllistä taipumusta.
Eli FSH on mukana meidän kierroissa aina, mutta toivotaan kohtuullista määrää :) (haalea testiviiva)
Katjusha kp 6/26-30

Nenna hyvältä kuulostaa :)! Ja hyvä että miehesi simpat normaaleita. Olin myös yllättynyt kun lääkäri käski viimeksi soittaa heti kun menkat alkaa niin pääsen ennen kp10 aukkariin ja niinhän pääseekin kun perjantaina aika :) on niin hassua kun on joutunut kauan odottamaan että yhtäkkiä asiat tapahtuu nopeasti.

Ok, kiitos. Eli kun mä pistän gonal f:iä niin oman fsh ei tartte tehdä niin kovasti töitä.
Oletko sä kuulut, että fsh-pistoksia voidaan buustata myös lh-pistokislla, jonka pitäisi parantaa munasolun laatua.

Mimmu, en varsinaisesti tiedä tarkemmin pistoshoidoista, paitsi koeputkihedelmöityksen yhteydessä tehtävä munasarajojen stimulointi. Itse olen siihen tarkoitukseen käyttänyt puregonia ja irrotukseen pregnyliä. Ja munasarjat mulla sanoi irti yhteistyösopimuksen 4 vuotta sitten, että nyt on rukoiltu luonnonovista luomuna ja sitten ostettu niitä munasoluja pari kierrosta. Mulla ei oo koskaan diagnosoitu korkeaa FSH:ta mutta mulla taitaa lapsettomuuden suurin syy olla oma immuunipuolustusjärjestelmä, joka ei suvaitse vierasesineitä kuten alkioita. Omia tai vieraita.
Mutta näillä mennään, kroppaansa ei voi vaihtaa.

voi ei myy kamala mitä uutisia sait siis ei riitä sanat kuvaamaan kuinka minäki täs järkytyin sinun tuomiosta iha väärin tuommoi. minä jo toivoin että oisin saanu hyviä uutisia. jaksamista koko perheelle tilanteessa ja inshaAllah tilanne paranis viel ja saisitte yrittää raskautta.

beisla plussatuulia ja samoin tyttötiikeri :)

nenna hyvä että oli hyvät lääkärit ja tuli hyviä uutisia, inshaAllah tulis plussaki pian :)

on: täällä eka transformers hahmon pää saatu valmiiks eilen sukkaan ja sukka valmiiks...iha hyvä tuli noil langoil mitä on ja oon tyytyväinen ku ei ohjeit moiseen ole edes. tein optimus primen siihe :)
omia kuulumisia yöllä sai nousta vessaa, aamulla päänsärkyä mikä meni ohi lepäämällä tytön kans ku otti päikyt. eilen aloin itkee ilman syytä yhtäkkiä ja olin alakulonen en tiä mikä on.

Mulla on gonal f + pregnyl nyt käytössä. Munasarjat toimii vielä toistaiseksi luomunakin mutta laatu jo tässä vaiheessa kärsii. Ajattelin, että olisko tosta lh:sta vielä apua mutta mitä lueskelin niin yhteispistos aiheuttaa useammin monikkoraskauksia sekä isoja kystia.

Nenna mahtavia uutisia! :) jeejee!

Beisla kyllähän se tosiasia on että plussa voi tulla ilman oireitakin :) mutta omaani en usko pätkääkään...

Hei kysyisin teiltä, että onko kellään tietoa kohdunnapukan pehmeydestä/kovuudesta jos olisi tärppi käynyt? Mulla on aina ennen menkkoja pehmeä ja se "aukko" on suuri ja sama nytkin, joten siksi en usko plussaan. Pitäisikö sen olla kova ja kiinni jos on tärpännyt vai voiko siitä edes päätellä mitään?

Muokattu viimeksi:
Nenna: amh arvo :o en o koskaa kuulukkaa moisesta mitä tää sit kertoo, siis sen millo alkaa vaihdevuodet vai?
Oi että olen niin onnellinen puolestasi kun poli kokemus oli noin ihana :) Se on mahtava tunne kun asiat etenee ja nyt ne etenee ihan mahtavaa <3

On: kp 37 yk 29 ja ei sitten vielläkää täti halua tulla ärgh!!!! Mulla o koskaa venyny kierto näin pitkäks paitsi sen kystan kanssa :o voiko terolut kuuri sekottaa näin kierron ku nyt on tää luomukierto :o mutta yllärin se kroppa järkkäs nimittäin hirvee flunssa ja kuume :(

haikaranyytti ite oon joutun joskus syömää teroi ja mulla oli seurauksena lyhenevä kierto trendinä eka 30 sit 38 sit 26 ja kuurin jälkee oli mitä oli mut vuoto oli häränkurkku tyylistä sillo ei ollu todellakaa hauskaa ku vahvint sidettä vaihat jatkuvast.

tässä mun versio optimus primest ei ol iha identtinen mut ainaki tilaaja tykkäs, ei ol ohjeita tuohon mut minä voin laittaa tarvittaessa tuo on koon 33-34 sukka. kuvas kesken mut sukkaha on kyl valmis jo. ei ol hankala kuva edes ( kun eka olin ainaki 5krt pistän takas alkutekijöihi ku en ollu hoksannu miten sen kuvan saa kunnolla onnistuun jalkapöytää neulottaes mut lopulta äkkäsin senki iha ite)
photo1150.jpg
.

Haikaranyytti, toi ovuloimisen probleema varmaan sulla venyttää kiertoja, ei välttämättä ne terot. Sun luomukierto ei vaan starttaa näköjään kunnolla. Mulla oli kesän primokuurien aikaan tosi säntillinen kierto. Niiden jälkeen luomukierto venähti taas. Katkastiin primoilla, 53 päivää oli lopulta se kierto. Mut ilman lääkitystä mulla ollu kierrot 37-82 päivää... :/ Ei jaksa odottaa loputonta kiertoa. Pyydä terot tai primot jos pitää kierto saada käyntiin. Älä jää odottamaan ikuisuuksiin. Pääset vihdoin letroilemaan! :)

Ja puhuttiin siitä ettei primoja tai teroja sais käyttää raskaana, ni kuulemma alussa ei oo vaaraks ja monelle määrätään esim. Teroja raskautta tukemaa. Lääkäreillä näkemyseroja ja keskustelupalstoilla niitä näkemyseroja vasta onkin!!

Maggie: Pitää varmaa soitella polille ja toi voi olla ihan totta että kun ovulaatio ei tunnu tapahtuvan ilman mitään ja siks pidentää :) mut ilman noita teroja ym ei o kierto koskaan 34 venyny eli luomukierrot ollu säännöllisesti 34 ja terojen kanssa 28, 32 ja 32 :o
Tahtoisin jo uuden kierron :(

Takaisin