Ei tää voi olla näin vaikeeta!

pikkuminski eli gatusan negaa odotellessa :)

pitäsköhä paistaa pannukakkui, iha outo mieliteko kyl isken, eile viimeks paistoin

Haikaranyytti : meijän neuvolan gynekologian lääkäri on sama kuin naisten polilla. On koulutukseltaan erikois lääkäri ja näin ollen pystyy kirjoittaa reseptiä clomeihin ym. Sit on kyllä myös ollut erikoistuva lääkäri joka ei oo voinu kirjoittaa neuvolan puolella reseptiä mutta lähetteeseen on palautetta kirjoittanut että suosittelee clomifeniä ja kontrolli ultraa jota taas tää erikoislääkäri Polin puolella ei katsonut tarpeelliseksi (sama kuin neuvolan puolella) sit soitin neuvolan puolelle ja hoitajalle sanoin ettei tästä tuu yhtään mitään että en saa mielen rauhaa ilma folliultraa kun osa sanoo että pitää ottaa ja yks sanoo ettei tartte... kallis lääke eikä noita lääkkeitä muutenkaan tee mieli syödä turhaan... se ymmärsi ja varasi ajan...

Lucky: Kiitos mutta en usko että täällä tuo onnistuu koko hoitoala suunnilleen työhönsä kyllästyneitä huoh :( mutta kai se on tuokin kortti käänettävä! Pitää oppia vaatimaan asioita, ollaan ihan liian kauan jo yritetty :(

On. Aina jää omanapa kirjaamatta... mutta täällä ku flunssa ja köhä ni silti ihmeen paljon energiaa. Tänään 7:15 heräsin ihan virkeänä vaikka tehnyt 4 yötä ja ollu yöt hereillä muutenki.... yskiminen sattunut ihan sairaasti alavatsaan ja mennyt ihan kramppiin... niitä repäisy kipuja... muttei koskaan noin kipeitä ole olleet muistaakseni... nostattaa tietty toiveita mutta toisaalta taas en uskalla toivoa... vaikka alavatsaa turvottaa ja tuntuu että alavatsa olis täynnä jotai... ja liekkö sitten oikeasti lämmöt koholla flunssan takia vai jonku muun takia... sitäkään kun ei tiedä ku mulle ei koskaan juurikaan nosta kovaa kuumetta vaan aina pysyy siinä 36.8-37.1 digi mittarilla mitattuna....

Meillä on siis ollut jo piiiiiiiiitkään tää sama ongelma. Oon jo tottunut siihen et seksiä ei oo ku kerran kaks kuukaudessa, vaikka tuntuu sekin pahalta. Mä mielelläni useammankin puuhastelisin.... Mutta kun sitä vauvaa ei varmatikaan tule ikinä, jos kerran kuussa vaan jotain tapahtuu.

Ja vuosia ollaan tästä jo puhuttu, onko vika mussa, onko miehellä toinen nainen, onko se homo.... kaikki vaihtoehdot oon miettiny ja yrittäny mieheltä kysyä, vastaus on aina "emmä tiiä, ei se siitä (musta/toisesta naisesta) johdu, en oo homo. En mä tiiä, kyllähän mä joskus haluan." Mitään muuta vastausta en siltä koskaan saa....

Tyttötiikeri: meillä seksiä on ollut kans plussa kierroissa sen 1-2 kertaa ja plussa tullut vaan siitä 1 kerrasta ku se toinen kerta ollut yleensä ennen menkkoja tai heti menkkojen jälkeen... Kun vaan ajan kohta oikea ollut. Mutta nyt oli esim. Vaan se yks kerta... kyllä se harmittaa.... Oliskohan taas vakavan keskustelun paikka. Kun tuntuu että noille miehille täytyy monesti muistutella näistä asioista kun ei ne ajattele asioita samalta kantilta....

Moikkamoi, pitkästä aikaa. Pidän pientä foorumitaukoa edelleen kun yritän että yrittäminen ei olisi koko ajan mielessä. Välillä pitää käydä kuitenkin kurkkimassa teidän kuulumisia. Olin varma että joku olisi plussannut, mutta ei :/

Haikara, kirjoituksesi jäi mieleeni. Vähän samanlaisia fiiliksiä ja kysymyksiä itsellä. Ärsyttää lääkärit, tutkimukset ym. Ja kun mitään ei tapahdu. Ja pelkona etten ovuloikaan? Itsellä oli tänään folliultra ja sen jälkeen ei oo itkusta meinannut tulla loppua. Tänään kp12, eikä juuri kasvaneita folleja löytynyt. Perjantaina uusi yritys jos olisi kasvanut. Lääkäri oli jotenkin kovin tyly ja vähän sellaista "liukuhihna" toimintaa. Samalla saatiin tietää, että jatkossa emme ole oikeutettuja saamaan hoitoja naistenpolilla vaan hoidot tulee suorittaa yksityisellä. Täytyy alkaa keräämään rahaa jos mahdollisiin hoitoihin sinne siirtytään. Ärsyttävää kun tuntuu että aika vaan hidastelee ja mitään ei silti tapahdu vaan aina odotellaan jotain uusia tutkimuksia. Tuli tänään sellainen fiilis että "mitä jos en saakkaan ikinä lasta". Ajatuskin tuntuu niin kamalalta että kyyneleet tulee silmiin. Samaan aikaan ihmiset ympärillä saa lapsia tuosta noin vaan. :(

Anteeksi tälläinen vuodatus.

Osaatteko kertoa kuinka nopeasti lääkityksiä aloitetaan jos huomataan etten ovuloi normaalisti?

Jennie kp 12/31-34 yk. Ikuisuus

Meinas mennä Jennie sun viesti ihan ohi :o
Tiedän niin tuon tunteen kun folleja ei ole sama on mulla aina ku ultrataan se tuntuu tosi pahalta :( itsellä yk 29 ja clomifenia söin 5kk aijemmin siitä jo aikaa et vaikea sanoa kuinka pian alotetaa mut mä va söin niitä ei ultria ei mitään. Mutta mitenni et ole oikeutettu hoitoon muualla kuin yksityisellä? Voi kuule niin mäkin usein pelkään etten saa KOSKAAN lasta tai melkein kokoajan tuntuu siltä ja paripäivää sit työkaveri paksuna, yks vanha kaveri viimeviikol jo lopussa raskautta siis tää 2015 on ollu rankin ja paskin vuosi kai se on ikä ku kaikki pamahtelee :( joten todella tiiän mistä puhut <3 Sanoja ei ole kuin että voimia tähän kaikkeen, sanat ei va auta ainoa mikä auttaa on se lapsen saanti ikävä kyllä :( mutta parhaani mukaan yritän lohduttaa <3 kauan teillä yritystä takana?
Muista antaa tunteiden tulla ja itke kaikki itku pois, äläkä pyydä anteeks vuodatusta täällä saa jakaa niin ilot kun surut :)

Mä haluun nähä testejä ja eritoten plussia ;) ite en oo päässy ees testaamaan pariin kuukauteen :eek:

Täällä vuodetaan kun seula :eek: op extra super kestää 2-3 tuntia ja yösiteestä tulee läpi alta 2 tunnin :O

Haikaranyytti, olettaisin että lääkärisi on kyllä miettinyt sen annoksen. Me emme voi tietää miksi hän on sinun kohdallasi päätynyt pienempään annokseen. Itselläni on tuo sama annos kyllä käytössä (1 tabl. kolmena päivänä), että ihan minun korvaan normaalilta kuulostaa. Isommasta annoksesta voi myös olla se haitta, että munasarjat ylistimuloituvat ja kasvaa liikaa folleja. Itse odottaisin rauhassa sen ensimmäisen ultran, jotta näkee mikä tuon annoksen vaikutus on. Helppohan sitä sitten on nostaa, jos ei riitäkään. Ei ole kovin hyvä alku potilas-lääkärisuhteelle eikä ainakaan rakenna luottamusta, jos ei noudata annettuja ohjeita. Tässä muuten listaa mahdollisista haittavaikutuksista:

Infektiot

Melko harvinaiset: Virtsatieinfektio

Hyvän- ja pahalaatuiset kasvaimet (mukaan lukien kystat ja polyypit)

Melko harvinaiset: Kasvainkipu (ei adjuvanttihoidossa eikä jatketussa adjuvanttihoidossa)

Veri ja imukudos

Melko harvinaiset: Leukopenia

Aineenvaihdunta ja ravitsemus

Yleiset: Ruokahaluttomuus, ruokahalun lisääntyminen, hyperkolesterolemia

Melko harvinaiset: Yleinen turvotus

Psyykkiset häiriöt

Yleiset: Masennus

Melko harvinaiset: Ahdistuneisuus, mukaan lukien hermostuneisuus, ärtyisyys

Hermosto

Yleiset: Päänsärky, heitehuimaus

Melko harvinaiset: Uneliaisuus, unettomuus, muistin heikkeneminen, dysestesia, parestesiat mukaan lukien, hypestesia, makuaistimusten häiriöt, aivohalvaus

Silmät

Melko harvinaiset: Kaihi, silmien ärsytys, näön hämärtyminen

Sydän

Melko harvinaiset: Sydämentykytys, takykardia

Verisuonisto

Melko harvinaiset: Tromboflebiitti, pinnalliset ja syvät tromboflebiitit mukaan lukien, hypertensio, iskeemiset sydäntapahtumat

Harvinaiset: Pulmonaaliembolia, valtimotromboosi, serebrovaskulaarinen infarkti

Hengityselimet, rintakehä ja välikarsina

Melko harvinaiset: Hengenahdistus, yskä

Ruoansulatuselimistö

Yleiset: Pahoinvointi, oksentelu, ruoansulatushäiriöt, ummetus, ripuli

Melko harvinaiset: Vatsakipu, suutulehdus, suun kuivuminen

Maksa ja sappi

Melko harvinaiset: Maksaentsyymiarvojen nousu

Tuntematon: Hepatiitti

Iho ja ihonalainen kudos

Hyvin yleiset: Hikoilun lisääntyminen

Yleiset: Alopesia, ihottuma, erytematoottinen, makulopapulaarinen, psoriasiforminen ja vesikulaarinen ihottuma mukaan lukien

Melko harvinaiset: Kutina, kuiva iho, nokkosihottuma

Tuntematon: Angioedeema, anafylaktinen reaktio, toksinen epidermaalinen nekrolyysi, erythema multiforme

Luusto, lihakset ja sidekudos

Hyvin yleiset: Nivelkipu

Yleiset: Lihaskipu, luukipu, osteoporoosi, luunmurtumat

Melko harvinaiset: Niveltulehdus

Munuaiset ja virtsatiet

Melko harvinaiset: Tihentynyt virtsaamistarve

Sukupuolielimet ja rinnat

Melko harvinaiset: Emätinverenvuoto, valkovuoto, emättimen kuivuus, kipu rinnoissa

Yleisoireet ja antopaikassa todettavat haitat

Hyvin yleiset: Kuumat aallot, väsymys, heikkous mukaan lukien

Yleiset: Huonovointisuus, perifeerinen edeema

Melko harvinaiset: Kuume, limakalvojen kuivuminen, jano

Tutkimukset

Yleiset: Painon nousu

Melko harvinaiset: Painon lasku

Kaakao: Niin ette tietenkään voi tietää sitä vain ihmettelin myös siellä ääneen, mutta minä en voi sille mitään että on yk29 menossa, en voi sille mitään että olen välillä todella väsynyt ja kyllästynyt lapsettomuuteen ja siihen että jokaikinen poli kerta minulla on uusi diagnoosi tai muuta ( ovuloit, et ovuloi, ovuloit puoliks, selittämätön lapsettomuus vaiko olisko sittenkin pco puoliks....) tai siihen että joudun pettymään joka ikinen kuukausi kun samalla mietin että voisin olla jo raskaana jos clomien kaa ei ois va leikitty ja laitettu niitä syömään aivan yksin vaikka vaadin ultria, ei tarvetta. Ja sain siitö kivuliian kystan minkä takia olin sairaalassa... Niin väkisinkin pelottaa jo valmiiksi että mitä jos taas en saa ultria kun tämän yhden kerran vaikka kuinka vaadin vaan jään syömään yksin niitä tietämättä mitä ne kehossani oikein tekee.. Ovuloinko, auttaako ne ym ym... Kaikki tämä on minusta riippumatonta vaikka olen yrittänyt joten en usko että sinä olet minulle mitään sanomaan potilas-lääkäri suhteesta tai luottamuksesta ( minulla ei näiden temppujen jälkeen ole ennemmin luottoa heihin kun heillä minuun ) Ei millään pahalla! Minä kysyin mielipiteitä vain tähän ja jos yhtään osaa ajatella myös tätä minun kannalta/pelon kannalta/pitkän yrittämisen kannalta/epätietoisuuden kannalta ymmärtää varmaan mitä kysyin ja miksi kysyin. Kyse ei ollut siitä mikä hoitosuhde meillä on.
Ja voi kun olisikin helppo nostaa ehkä on mutta saan nostella sitä taas aivan yksin kunnes olen jonkun kystan takia taas sairaalassa ja tulee 3kk paussi kaikkeen! Hyvä jos sinulla on toiminut tämä niinkuin pitäisi et annos jos ei tarpeeks iso ni nostetaan ja tarkkaillaan kun minulla se ei toteudu jostain syystä noin :(

Muokattu viimeksi:
Onpa kyllä paska tilanne Haikaranyytti, jos ultria ei järjestetä. Ymmärrän kyllä erittäin hyvin turhautumisesi, ymmärrän mitä kysyit ja miksi kysyit. Kysyit myös mitä haittaa annoksen muuttamisesta voi olla ja siihen yritin vastata. En tarkoittanut mitenkään arvostella sinua henkilökohtaisesti enkä mitenkään vähätellä ongelmaa. Listasin vain niitä mahdollisia haittoja, kun niitä kysyit. En tarkoittanut, että nämä kaikki haitat nyt olisivat sinun kohdallasi toteutumassa. Ihan yleisesti vain ajattelin muistuttaa, että reseptilääkkeet ovat reseptilääkkeitä ihan syystä. Jos niitä olisi turvallista käyttää omin päin tai kaikille sopisi sama annos, niin niitä saisi kyllä ostaa ilman reseptiä. Harmi, jos nyt ymmärsit kirjoitukseni väärin, ei ollut tarkoitettu moitteeksi/arvosteluksi tms. Enkä todellakaan väitä ymmärtäväni tai tietäväni yhtään mitään sinun ja lääkärisi potilas-lääkärisuhteesta, vaan ihan yleisesti tarkoitin että luottamus on siinäkin suhteessa aika tärkeä, ja tuo annoksen muuttaminen voi aiheuttaa myös tällaisen luottamushaitan, vaikkei muuta haittaa aiheuttaisikaan.

Kakao: ymmärrän pontisi myös. Ja kiitos siitä kun toit haitat esiin :) En vaan itse näe mitään eroa siinä että otan tuon annoksen ja on ultra ja ei esim ole yhtää follia ja sitten sanovat taas suunnilleen " joo nosta tätä ja nähää sit puolenvuodenpäästä" tässähän kohtaa minä nostan mutta ei ole ultraa ni enpä voi mennä esim. seksi kieltoonkaan kun en tiedä mitä sisälläni tapahtuu... Mutta joo samapa tuo minulle on alkaa koko homma olla aika se ja sama. Toiset pääsee äidiks toiset ei. Itse jos yhden lapsen edes saan aijon olla siitä ikuisesti kiitollinen <3 mutta tuskin tämä homma on kun ois hiekkalaatikossa leluna jota viskellään ja hakataan lapiolla minkä keritään... Ps. En sanonut missään vaiheessa että heille sen kerron että nostin annosta jos on liikaa follei ni sitten sanon ja syön vähemmän annosta. Joka tapauksessa jään tämän asian kanssa yksin jään syömää puoleksivuodeksi yksin taas lääkkeitä näin kuopion päästä neuvottiin kun lääkäri konsultoi. Joten samapa tuo enää on.

Haikaranyytti: kyllä on ollut rankkaa noitten clomienki kans... mutta ymmärrän turhautumisesi kyllä.

On. Hyi hitto että on niinku maha turvoksissa. Vielä viime viikolla sain vedettyä navan sisään niin että vatsa meni montulle mutta nyt... sattuu ihan alavatsaan kun vedän ja mitäön monttua ei ees tuu. Lepo tilassa näytän ihan viimeiselläni raskaana olevalta... liekkö sitten että peruna ja leipä ei oikeasti käy mulle. Salaatti vissiin ainoa joka käy. Oliskohan jo aika varata aika tutkimuksiin...keliakia tai joku muu ruoansulatus häiriö... hitto sentään... Ilmankos on hankala olla ja ketuttaa kyllä ku yritän syödä terveellisemmin

Takaisin