Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Omaa napaa, ultrassa käyty. Follikkeleja olikin tällä kertaa yhden sijaan kaksi, ja pikkasen pienempiä kuin kahdessa edellisessä kierrossa. Aiemmin ollut 18mm, nyt oli 15. Luovuttaja on kuitenkin lähdössä la - ma reissuun, joten varmaan perjantaina tehdään jo inssi ja pistetään piikki. Toisaalta vähän hirvittää, yhden mieluiten ottaisin kerralla mutta tuskinpa tuosta molemmat tärppää kun ei ole yksikään tarttunut tähänkään mennessä. Niin onpahan vähän paremmat todennäköisyydet.

Yritettiin pitkään saada selvyyttä mahdollisista kela-korvauksista. Lääkäri tuntui pitävän meidän mahdollisuuksia huonona edes sen vuoden yrityksen jälkeen. Ilmeisesti kelassa ei olla innoissaan naispareista, sen kuvan sain. Ja lain mukaan meilläkin pitäisi vuoden yrityksen jälkeen olla mahdollisuus päästä julkiselle, mutta käytännössä eivät ota. Ärsyttää eriarvoinen kohtelu; vuosi yritystä on vuosi yritystä. Että vaikka julkisella ei homma aina luistakaan, silti suurimmalla osalla teistä on mahdollisuus päästä sinne ja käyttää niitä palveluja. Meillä ei ole mahdollista valita yksityisen ja julkisen välillä, emmekä kumpikaan todellakaan ole hyvin ansaitsevia. Pitkään olemme säästäneet pennosia tähän lystiin.

Kaakao: kiitos :)

Nenna: en tahdo maalata piruja seinälle ja pelotella että kaikkialla on tämmöstä mut tiällä on...

Lucky: toivottavasti et ottanu pahalla ku sanoin et näyttää raskausmahalta siis sitä en tarkottanu sillee ku tiiän kui pahalta se tuntuu jos joku sanoo noin ja ei ole mut noin paljo ei o koskaa kulla pömpöttäny :o mut testiä hei kehii ;)

Beisla: no semmosen käsityksen mä sain et ultra ja tarvittaes katotaa progeteroni vai mite kirjotetaa et onko ovuloinu vaan vaikka annosta muutetaankin. Mut eihän se taas kerro yhtää minkä kokoset follit siel on ja kui monta vaikka toi arvo nouseeki! Tämä on va nii pas*aa ja naurettavaa välillä ja samalla todella raskasta jo muutekki henkisesti ni viellä leikitään tän kaiken kanssa.
Onks teil tuntematon se luovuttaja? Todella väärin kohdella naispareja tuolla tavalla!!! Pistää vihaks oikee tollanen, kela saa painua just sinne :( mun mielestä teil ei o yhtää sen pienempi oikeus saada lapsi ja perhe ku heteroilla!

Onpas ollut taas kuohuttavia keskusteluja, suuria harmeja mutta onneksi myös joitakin hyviä alavatsatuntemuksia ja täsmällisiä ajoituksia.

Harmi, että kp1 löysi niinkin monen luokse ja toisilla tuskaisaa odottamista tai epätietoisuutta.

Erityisesti Haikaranyytti, pahoittelut kun susta tuntuu noin pahalta ja hoidot on mitä on. Toivotaan että uus lääkitys on askel parempaan.

Tyttötiikeri, ikävää käytöstä sun mieheltä, loukkaavaa varmasti toi hylätyksi tulemisen tunne. Halaus! <3 Mieti, onko suhde jatkamisen arvoinen, jos kerran niin pitkään on ollut sama ongelma eikä ratkaisua tunnu millään löytyvän. Mieit, mitä haluat. <3

Beisla, todellakin olisi kohtuullista saada samanarvoista kohtelua. Kyllä se vuosi tuntuu pahalta pariskunnasta riippumatta. Mutta toivoa on, ehkä se vuosi ei ehdi tullakaan täyteen!! Plussatuulia.

Jennie, mietit kuinka kauan kestää saada apu ovuloimattomuuteen, ni mulla selvis pcos keväällä ja sain primot kesäks. Ei auttanu, mentiin jatkotutkimuksiin, simppanäytteet, pariskuntakäynti, verikokeita ym. Vasta ens tai seuraavaan kiertoon saan ehkä lääkitystä ovulaation. Julkisella siis. Eli mulla menny puol vuotta enkä vieläkään ovuloi. Toivotaan että sinä saat nopeammin apua.

Nyt unohtui mitä Nennaalle piti sanoa. No, plussatuulet kelpaa varmasti aina! :)

Muillekin plussatuulia ja pitkää pinnaa kierron eri vaiheisiin.

On. Täällä primojen jälkeinen kolmas päivä, tai siis ilta... Huomenna pitäis vuodon alkaa ja saan soittaa ja varata ajan aukkariin. En vaan ehkä huomenna saa soitettua kun on niin rajoitettu se aika ja oon huonossa paikassa just sillon. Ehkä sit seuraavana päivänä parempi ajoitus! Kunhan nyt vaan se uus kierto alkais ni ei menis ihan plörinäks taas kaikki ajoitukset. Vielä ei oo juurikaan tuntemuksia alkavista menkoista. Saas nähä mitä huominen tuo...

Maggie kp 52

Haikaranyytti: juu en ottanut. Tiesin mitä tarkoitit. Et usko kuinka haluan tosta mahasta eroon ja tilalle oikean raskaus vatsan. :D mä niin toivon ku tosiaan vuosia kuullut saman kyssän...

No mutta asiasta kukkaruukkuun... Onko vaikutus psyykkinen vai ei mut maha tuntuu rennommalta...ei enää röyhtäytä eikä niin paljon pieretä. .. :D olkoon syy sitten mikä tahansa mutta juon vielä huomenna.. ja nenäkään ei oo enää tukossa...

Lucky, mulla maha toisinaan turpoo ihan hirveesti ja näytän myös raskaana olevalta. Mulla myös maha tulee kipeeksi.
Näitä vältän koska nää mulla aiheuttaa sitä :

-kaikki muut leivät paitsi täysin vaalea eli mitä enemmän siinä on ruista tai kuituja se turvottaa.

-purkka ja muu xylitol tuote

-makeutusaineet

-hiilihapotettu juoma

Kai niitä vielä enemmänikin löytyisi jos alkais oikeen testailee, mut kokeile välttää noita jos siis edes syöt tollasia :D

Turvotuksista tuli mieleen, että mulla lähti 3 kg turvotusta muutamassa päivässä kun lähdin paleo-henkiseen ruokavalioon (maidoton, viljaton). Olen vartalotyypiltäni urheilullinen, joten tuli kyllä yllätyksenä! Toki toivotan alkuraskausturvotuksen tervetulleeksi :)
Kannustin erästä ystävääni etenemään lapsihaaveissaan yrityksen tasolle viime vuoden elokuussa. Tiesin, että siellä oli ovista metsästetty ym. Alkusyksystä vinkkasin foolihaposta ja Q10:stä. Hän tuli raskaaksi pitkälti samaan aikaan, kun aloitti foolihappolisän. Tilanne on nyt ihan alussa, mutta ihana tunne, että meitä yli 35-vuotiaita voi myös onnistaa :)
Mulla tuntui vasemmassa munasarjassa eilen aamulla joku repeämä, kp 26... Sekstailtiin illalla - varmuuden vuoksi. Täällä olis kans yks pariskunta ku toivoo ihmettä kun ollut kahdesti seksiä, 6.10 ja 13.10 ;) lämmöt oli aamulla 36,8 joten menkat ei ala ainakaan kahteen päivään. Ei mtn hajua, milloin lämmöt on noussut tai ovis on tapahtunut (jos on)
Katjusha kp 27/?

Beisla, haikara ja lucky ainakin kyseli yksityiselle siirtymisestä. Mun miehelle on tehty sterilisaatio edellisessä suhteessa ja sen purku pari vuotta myöhemmin kun me aloimme olla yhdessä. Mies katuu tätä niin paljon. Eilen vasta selvisi että tämä ei oikeuta meitä hoitoihin julkisella puolella. Tämä on vähän outoa kuin olemme käyneet lukuisissa lääkäreissä ennen purkua ja leikkaus ym. Tehtiin julkisella puolella. Ja silloin urologi ja kirurgit meille puhui kuinka toimitaan ja mihin hoitoihin hakeudutaan jos ei vauvaa kuulu.

Yritystä meillä on nyt vuosi ja 7 kk (03/14). Mies käynyt simppatutkimuksissa jo 8kk yrityksen jälkeen. Siinä liikkuvuus hiukan alentunut ja vasta-aineita kertynyt. Tämän jälkeen alkoi syömään D, E-vitamiineja, foolihappoa, seleeniä ja sinkkiä. Ensimmäinen lääkäri arvioi että tuloksen mukaan "saattaa alentaa hedelmöityskykyä".

Minulta on otettu erilaisia labroja toukokuusta alkaen ja silloin saimme lähetteen naistentautien polille yhdessä. Kolme kertaa ultrattu. Eilen oli eka virallinen folliultra. Tulossa vielä perjantaina yksi ultra. Seuraavasta kierrosta saan alkaa varata aukiolotutkimukseen aikaa, joka saattaa kuulemma venyä pitkälle kun aikoja on huonosti. Näiden tutkimusten jälkeen siirryttävä yksityiselle.

Joo ymmärrän miksi joudumme siirtymään, mutta tuntuu niin paskalta. En tiedä miten saamme rahat riittämään, tai pystymmekö me edes siirtymään sinne. Kai tässä pitää alkaa hakemaan toista työtä arkityön lisäksi että pystytään maksamaan hoidoista.

Olen jo suunnitellu kaikkia mahdollisia lisäravinne kehokuureja kun olen kuullut että joku on niiden jälkeen tullut raskaaksi. Nekin maksaa n. 200€ että toivottavasti toimii jos sellaiseen päädyn :D

Haikara, mulla on sama fiilis. Tuntuu että koko ajan saa odottaa vastauksia tai uusia tutkimuksia ja ympärillä kaikki muut lisääntyy. Eilen lääkärin jälkeen tajusin että mulla ei oo tällä hetkellä ketään kenelle voin puhua tästä. Mulla on ystäviä, mutta en pysty puhumaan heille tästä. He eivät edes tiedä että ollaan tutkimuksissa. Mies ja mun äiti on ainoat tällä hetkellä kenelle voin puhua. Ja välillä musta tuntuu ettei he aina ymmärrä mua. Onneksi nies kuuntelee ja lohduttaa <3
Mun kaikilla ystävillä on yhtä lukuunottamatta lapsia tai sitten he odottavat. Ylipäätänsä lähipiirissä/tutuissa tällähetkellä 5 on raskaana, kaikki sellaisia joiden raskautta seuraan läheltä. Ennen olin innoissani ja olin se joka järkkäsi juhlia tuleville äideille ja osti lahjoja vauvoille. Tapanani oli kutoa sukat aina pikkuisille. Nyt minusta tuntuu etten pysty. Jotenkin se tuntuu niin pahalta. Tämä myös ärsyttää itseäni koska mielestäni en ole sellainen, tuntuu kuin minusta olisi tullut kovin kylmä. :/

Tänään olisi tarkoitus nähdä kahta ystävää, molemmilla pienet lapset ja toinen odottaa toista. Vedän taas kovan kuoren päälle ja hymyn huulille ja esitän iloista :)

Napailen nyt vaan nopsaan, kp29/29 eikä mitään tuntemuksia menkkojen alkamisesta. Tosin huomennahan niiden vasta pitäis alkaa, ja on ne toisaalta ennenkin alkaneet ilman mitään ennakkovaroituksia et.. :|

Voi Jennie, nyt on pakko tulla täältä taustalta huutelemaan. Meillä on myös mies pakotettu edellisessä suhteessa laittamaan piuhat solmuun ja nyt kesällä pääsi vasta purku-operaatioon. Meillä ei siis vielä ole paljoa yritystä takana, mutta voin silti samaistua tuntemuksiisi.

Olen ollut ajoittain hyvinkin katkera muille jotka lisääntyy ja saa vauvoja tuosta noin vain eikä itse pysty vilpittömästi olemaan onnellinen heidän puolestaan vaikka kuinka yrittää. :sorry: Tiedän ettei muiden onni ole itseltä pois, mutta olen sallinnut nämä "omanapaiset" ajatukset ja tuntemusket koska se helpottaa omaa oloa. Ei tarvitse olla aina niin urhea. Taustalla kuitenkin kummittelee koko ajan se kuinka itse toivoo tulevansa vielä raskaaksi ja saavansa oman nyytin syliin. Vielä kun ei tiedä kuinka tässä käy. Simppanäytteitä päästään viemään vasta ensi kuussa. Paljon on kyselty, että koskas meille vauvoja tulee ja olen kyllä suoraan sanonut sukulaisille että on vähän vaikeaa sellaisia saada aikaiseksi jos putket on solmussa. (kysyin mieheltä ja häntä ei haitannut että sukulaiset tietää, jättävätpähän sen jälkeen rauhaan..:p)

Olen kahdelle erityisen hyvälle ystävälle voinut kertoa näistä leikkauksista ja vauvvatoiveista ja saan heiltä onneksi uskomattoman paljon tukea, nytkin kun täti taas tuli kylään. Toivon, että sinultakin löytyisi se hyvä ystävä jonka kanssa käydä tätä prosessia läpi.:Heartred

Pkp, kunhan eivät nyt vaan alkaisi! Plussatuulia :)

Jennie, taidan olla aika purkissa kasvanut kun oon luullu (koulujen terveystiedontunneilta) ett sterilisaatio on lopullinen. :o Vähän aikaa sitten aukesi ettei naisen sterilisaatio ole lopullinen. Ja nyt ettei miehenkään :D
Onpa hassua ett noinkin paljon perustutkimuksia tekevät julkisella, mut sit tulee raja vastaan :o toivotaan ettei tein tarvitse mennä yksityiselle laisinkaan❤

Tyttötiikeri, toivottavasti miehesi käytökselle löytyy syy. Mitens viimeksi kun oli tällästä, "paraniko" ihan itsestään vai tapahtuiko jotain tai keksittekö miksi miehesi aina kieltäytyi?
Voimia❤

Katjusha, kiva kuulla ett ystäväsi saivat noinkin helpolla lapsen alulle! :)

Beisla, toivottavasti toinen tärppäisi! :)
Tympeää kun ette saa julkisella hoitoa, luulisi nyt pk-seudulla olevan vähän suvaitsevampaa... Pistää vihaks tein puolesta :(
Mie taas oisin tuplaonnellinen, ei tarvitsisi enää koskaan käydä läpi tätä odotus/yritysvaihetta, on tää sellasta kurassa rämpimistä välillä ollut :P

Jennien ja nemiran tilanne kuulostaa kyllä melkoisen vaikealta. En tiedä olisinko itse katkera miehelleni että sellaiseen lähtenyt mukaan... varmaankin... ja varsinkin jos sitä en olisi saanut tietää heti seurustelun alussa....

On; täällä talleteltu hyvään tahtiin ja limatkin ollut jo lähes viikon sellasia ovikseen viittaavia, eli piakkoin varmaan :)
Mies siis koettanut jo monta päivää soitella, mut viimeviikol ei ollu aikoja ja täl viikol ei vastata puhelimeen, eikä soiteta takas. Mein tuppukylän terkassakin on takaisinsoittojärjestelmä! Käsittämätöntä... Lähetteessä vielä luki tyyliin ett "soitat vaan pari päivää ennenku tuut niin kerrotaan tarkemmat ohjeet" joo kissan viikset!

Nenna kp11/28-34 yk17-18

Kukkuuuuuu pitkästä aikaa! :"DD

Pikkukakkosenposti, kunpa täti ei tulis sun luo ;) millon meinaat testailla uudelleen? Heti huomenna vai odotella huomisen josko täti saapuis? :)

Haikaranyytti, onpas siellä taas hankala tilanne :( ärsyttäää sun puolesta, että noin pitkä yritys jo takana ja silti hommat ei lapsettomuushoidoissakaan tunnu etenevän!
Suosittelen myös sitten sairaalan vaihtoa jos ei muu auta. Siinähän ei mitään menettäis. Ja aina sitten mahdollisuus siirtyä lähemmäs yksityiselle jos rahatilanne sallii.
Pieni reissaaminen ei varmaan paha juttu olis jos sillä vauva aluille saatais <3
Tsemppiä teille ihan hurjasti!

Tyttötiikeri, vetää vähän sanattomaksi toi teidän tilanne... Tuntuu niin paskalta sun puolesta :( iso halaus ja voimia jatkoon! <3 kuuntele sydäntäs ja mieti mikä on parasta sinulle ja lapselle!

Nennaa, on kyllä outo homma ettei miehes oo ketään saanu puhelimen päähän! :o toivottavasti pääsette ekalle käynnille kuitenkin, ootte sentään yrittäny sitä simppanäytettä!

Jennie, onpas hankala tilanne siellä :( inhottavaa jos pääsette alkuun julkisella ja joudutte siirtymään yksityiselle.. Mutta mitäpä ei lapsen eteen tekisi.
Olisiko tuleva vauva sinulle ensimmäinen? Miehelläsi lapsia on ennestään?

Beisla, kyllä on perseestä että edelleen, 2015 vuonna, naisparit on eri arvossa kun miesnais pari... Tää on niin väärin! Suututtaa teiän puolesta että joudutte rämpimään rankan matkan. Toivottavasti kuitenkin pääsisitte julkiselle puolelle ellei ennen sitä tärppää.

Enempää en nyt muistakaan.. Pikaiseen sina vaaan lueskellu ja tykänny jutuista. Ollu niin kamala kiire ettei oo tännekään ehtinyt kunnolla. Erityistä taukoa ei ollut tarkoitus pitää mutta vähän silleen kävi

Sit vähän omia kuulumisia.

Olen vähä aktivoitunu makkarin puolella ja ei huono juttu. Seksi on ollu parempaa kun vuosiin! :D
Vielä kun saatais sitten ajoitus kohdilleen.
Olis kyllä marras- ja joulukuussa firman bileitä et jos tärppi käy ni saan kyllä aikamoisia stooreja kehitellä miksei alko maistu.

Greippimehu on maistunu hyvin! Ja limoi on mukavasti :P
Mammavitamiinit loppuu eli lisää täytyis hakea.
Ovistikut odottais käyttöö, täytyy yrittää alotella lähipäivinä.
Womanlogi ennustais ens viikolle ovista, katsellaan.

Meritähti kp14/31

kyl on hankala tilanne siel beisla juu mä tiedän siis et kela ei todellakaan ol suosiollinen avustaan jos pariskunta on samaa sukupuolta. valitettava tosiasia kyllä et laki sanoo yhtä mut toteutus toista.

jennie ja nemira inshaAllah teil tärppää pian, on se kurjaa ku kaikkee tuollasee on joutun jo. meil ei tuollast tilannetta ollu mut toistuvia keskenmenoja kyllä useita ja sit ku vuosien jälkeen tutkittii ni kävi ilmi ettei luonnollisest ol toivoakaa mut niin sit kävi ihme että mein päikyil tuhiseva koht 10kk ihanuus tyttö sai alkunsa. meil 5km/kkm takana putkeen ja 3v yrityst ennen tyttöä.

meritähti ihana kuulla sinusta taas hyvä että siellä menee hyvin plussatuulia :) kyl niit selityksiä aina keksii. :)

täällä käyty tytön kans kahestaa kaupassa, meinasin vaihtorahat unohtaa kauppaan, isken dementia tai sit oon oikeest raskaana, melkei kaikest jo alan pillittää ja hermostuun. ukko alko taas valittaa aamusta tapansa mukaan. en saanu ees teetä juoda kuumana ku piti mennä valmistaa granaattiomenat hänelle ja itelleni, piti auttaa vespan korjaamises mut ei se korjaantun joten korjausprojekti jatkuu ku ukko tulee töistä. sit ku ukko tulee ni se tulee valittaa ostoksista koska ostin lähikaupast ne asiat mitä kotoa puuttu, mausteseos, nenäliinat, siel ei ollu pientä tomaattisosetta ni ostin keskikokosen ja kaks leipää.
ja kohokohta, löysin itelleni tosi ihanat neuleohjeet mitä tekis mieli tehä, tunika ja pitsineulesukat, näytin ukolle ni se sano et älä turhaa ala tuollasia tekeen ku et sä anna mulle aina ku haluan. eli itelle ei tartte neuloa näköjää mitää sit. sen puhetapa sammuttaa mulla niin totaalisest aina sen pienenki kipinän et jos itellä tekis mieli ni ukko ku avaa suunsa ni seki kipinä sammuu ja sit ku kertoo asiast ni ei ol hänen ongelma kuulemma. se ku on sellai et saippual pitäs sen suu pestä et se ehkä oppis puhuun nätimmin.

Meritähti <3
Jennie: onneks sulla on miehesi lisäksi meidät <3 tänne saa purkaa ja ymmärrän sua tosi hyvin :) saa laittaa myös yksityistä viestiä jos haluut <3

Voi hyvänen aika sentäs kuinka tää foorumi on erilainen tietokoneella! :o ja tää hymiöiden määrä, vau!! :schocked028 saatan ehkä pitäytyä kännykän selaimessa jatkossa :hilarious: vaikka onhan nää hymiöt kyl ihan parhaita:)

Mut siis itse asiaan;
Meritähti, toivottavasti siellä ei sen enempiä tarvitse selitellä jos pidät vaan lasin kädessä niin kukaan ei huomaa mitään :wink
voikun saisitkin jo sen plussan!:smiley-angelic001

Katjusha, onhan teillä tsäänssi ;) Toivotaan ylläritärppiä! Ihanaa että sun ystävällä oli natsannu ja ehkäpä juuri sun vinkkien avulla. Mahtavaa!

Jennie, no jo on kökkö tilanne! Voi solmujen solmu! Ei auta kuin setviä putket ja toivoa, että sen jälkeen normikeinoin luonto hoitais homman, ettei tarttis mitään lisätöitä ruveta hankkimaan, että sais kulut korvattua. Plussatuulia!!

Nennaa, onpa rasittavaa toi puhelimessa notkuminen jos se ei tuota tulosta!! Arghhhhh!! Ehkä kuitenkin pääsette hieman eteenpäin jos ne ottais pariskuntakäynnille ilman simppanäytettä.

Meritähti, hyvä että makuuhuoneen puolella on aktiivisempaa. Piristää muutenkin parisuhdetta. :) :) Ja ite kans mietin tota, että kuinka selviäis kaikista pikkujouluista ja muista paljastumatta, jos oiski raskaana! Oi se ois jännää. Mut toi juoma kädessä on hyvä vinkki. Ei kukaan huikkia laske! :)

Omaa napaa. Vuoto ei oo vieläkään alkanut!! Tää on jo neljäs päivä primokuurin jälkeen. Enkä saanu soitettua aukkaria, ja hyvä niin koska ei oo kp1. Äh...

Maggie kp 53

Takaisin