Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tervetuloa mukaan "Syvis" :) Minkä ikäsiä ootte? Tutut on mietteesi, täälläkin samat tunteet. En tosin kotiin oo jäänyt, mutta ahdistaa kun joka paikassa vauvan tulosta kysellään jatkuvasti. Ja kaikilla kavereilla ja sukulaisilla on jo lapsia..

Ainiin, kertokaas leidit mitä vitamiineja työ syötte. Et tarviiskos jo tässä vaiheessa ennen raskautta syödä jotain enemmän. Meillä siis mies syö tavallista monivitamiinia ja minä raskautta toivoville tarkoitettua.

Enni, minä syön meillä Multivitan raskaus ja imetysajan monivitaa (myös siis raskautta suunnitteleville) + 2tab Bio-Folin 400ug foolihappoa + Gelee Royal 1tab ja vehnäalkioöljyä 1rl/pv. Mies syö (aina kun muistan muistuttaa) 1tab Bio-Folin foolihappoa, seleeniä ja Gelee Royal.

Tajusin viime yönä että viime kierrossa tapahtunutta keskenmenoa ennen molemmat syötiin säännöllisesti noita vitamiineja noin pari kk. Juuri se aika kun siittiöiden kestää valmistua. Km jälkeen kumpikaan ei oikein ole jaksanut vitskua napsia mutta nyt täytyy taas siinä ryhdistäytyä. Jospa raskautuminen olisi meillä noista kiinni :rolleyes: Miehelle ostan vielä noiden lisäksi sinkin. Saa nähdä sitten parin kk päästä onko vaikutusta!

Enni, miulla oli käytössä perus multivitamiini, vahva foolihappo 1200ug, sinkki, B6, magnesium, vahva D, ja tosiaan jonkun puolisen vuotta gelee royale ensin 1-2kk 1tbl ja sitten 2tbl.
Miehellä miedompi fooli 800ug, sinkki, magnesium ja geleet :)

Geleistä ei siis mein tapauksessa ollut apua, ellei sitten jotenkin pahasti jälkijunassa, kun lopetettiin ne jo kesän jälkeen ja joululuussa vasta plussa :D

Enni, mulla on käytössä raskaus-monivitamiini, foolihappo, vehnänalkioöljy ja vaihtelevasti välillä omega 3, D-vitamiini, sinkki, b6. Miehellä ei ole mitään, kun ei suostu syömään :D kaikki vitamiinilisät kuulemma väsyttää :O simpat oli kuitenkin priimaa niin kai se ruokavalio on ok :) syötän sille paljon salaatteja ja etenkin paprikaa, jossa on foolihappoa ;)

Mullakaan ei ole Geleestä hyvää sanottavaa, pahensivat vaan mun välivuotoja. Ravintosisällön puolesta ne on ymmärtääkseni yhtä tehokkaita kuin monivitamiinit.

Pipanat, sun kommentista tuli mieleen että naisen munasoluilla kestää myös se 3 kk valmistua. Tai siis kaikki munasolut on jo olemassa mutta 3 kk ajan ennen irtoamista ne jotenkin vielä valmistuu lisää ja sinä aikana elintavat vaikuttaa laatuun :)

Wm, pahoittelut negasta :( ikävää kun on epäselvä tilanne!

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa kaikille uusille! Pikaista plussaa ja voimia kaiken pashan kestämiseen. Välillä ottaa koville. Tuttu tunne. Ei voi muuta kuin toivoa, että pian tärppää, luomuna tai avustettuna. <3

Tsemppiä myös muille kierron eri vaiheisiin.

Larissalle hyvää taukoilua! Tuokoon paluu plussan tullessaan. :)

Vitamiinista ja muista: Meillä mies ei syöny mitään ravintolisiä (simpat ok), mutta mulla oli foolihappo, monivita ja gelee royale. Mulla ei ainakaan aiheuttanut haittoja tuo gelee. Lisäks oli puuhasteluiden aikaan preseed-liukkari, joka on tarkoitettu raskautta yrittäville. <3 Nii ja olihan mulla semmonen pikku lääke ku clomifen, joka kypsytti munasolun. Pikkujuttuja, meinas unohtua. :P

Megaisojättihyökyplussatuuli jokaisen kotiin!!!! Hormonit hyrräämään kevätauringon säestämä! +++++++++++++++++++++++++++

Plussaterveisin
Maggie

Muokattu viimeksi:
Kiitoksia vastauksista! Täytyypä siis yrittää saada mieskin syömään vitskuja ja itelle käydä ostamassa ainakin sitä foolihappoa lisäksi :happy:

Mä niin allekirjoitan teidän keskustelun vauvamahoista ja raskausuutisista! :( loppu viikoksi lukittaudun neljän seinän sisään. Enkä vastaa puheluihin, viesteihin, enkä lue facebookkia. Nyt taas ei yhtään jaksa ilahtua toisten onnesta. Ei oo multa pois ei, mut vituttaa se silti vuodesta toiseen onnitella asiasta muita ja itse saa jäädä rannalle ruikuttamaan... Niin moni tuttu on kerennyt raskautumaan ja saamaan vauvansa tässä ajassa kun mä VIELÄ yritän saada sitä positiivista raskaustestiä!!!! Anteeksi purkautuminen, mutta ainakin osa täällä ymmärtää tämän tuskan yli kahden vuoden ajalta... :(

Muurahainen; Ymmärrän täysin, vaikka yritystä takana paljon vähemmän. Olen myös salaa katkera ja kateellinen toisten onnesta, vaikka se ei miulta olekaan pois :oops:

Murkku, tiedän miltä susta tuntuu :/ juuri laskeskelin että jos olisi heti tärpännyt niin meillä olisi jo yli vuoden ikäinen tenava! No, sen sijaan otellaan ivf:ää jotta saadaan lapsi alulle laboratoriossa... Jos ihmeen kaupalla tärppää ekasta ivf:stä niin se olisi tasan 2 vuotta yrittämisen aloituksesta.

Itse en ole juurikaan katkera muiden onnesta, lapsista tai vauva-masuista. Edelleen ajattelen että muiden onni ei ole multa pois ja meidän elämä on hyvää nytkin. Ehkä mekin se onni saadaan joskus kokea. Mutta olen kyllä katkera omalle kropalle joka päätti kehittää endometrioosin ja sitä myötä tämän lapsettomuuden. Miksi tämän piti mennä näin vaikeaksi että lapsi pitää yrittää saada alulle lääketieteen avulla labrassa..?

Noh, ajoittain synkeistä tunnelmista huolimatta katson toiveikkaana kevättä/kesää kohti! Ja ihana pääsiäinen on tulossa siskon perheen luona <3

beisla kiitos mut eipä ol kukaa viel ostan mitää mun tuotteit mut eipä ol ollu aikaa panostaa mainontaankaan ja mä täs oon alkan miettii mistä mä ongin sijoittajia mun "pomon"/asiakkaan firmalle jotta sais rahaa itelle sit ku mä saan 10% siitä mitä sijoitus on.

Itsekin muistan kun 2v sitten otatin kierukan pois, että kyllä kohta masussa elelee jo pikku toukka.
Eipä sitten mennytkään niinkuin suunniteltiin.
Vuoden jälkeen vielä mietti, että ehkä ei olla yritetty riittävästi yms. 1.5v jälkeen rupesin jo syyllistämään itseäni ylipainon suhteen, minussa on vikaa, enkö edes toivomaani toista lasta saa tähän maailmaan. Aivovaurion takia muutenkin kun syyllistän itseäni usein.
Tammikuussa vasta uskallettiin ruveta tutkimaan tilannetta "missä vika".
Kun tulokset tulivat, oli toisaalta itselle helpotus, ettei itsestäni sitä "vikaa" naistenpoli löytynyt.
Mutta ei se ole yhtään sen helpompaa, kun nyt se itsensä syyllistäminen siirtyi miehelle.
Noh, enää 3vk niin saadaan loputkin tulokset ja suunnitelma jatkosta.
Btw, mistä voi johtua että ovulaationi on siirtynyt hieman myöhempään? Ennen oli noin kp14, nyt siirtynyt kp16-17.

Voi murkku, samat on mietteet täälläkin. Uhkaavasti tuntuu etten edes sitä yhtä saa ja kaikki, siis kaikki on mahat pystyssä tai vauva kainalossa ihan joka paikassa. Yks kaverikin teki tosi inhottavasti, ei kertonut henk.koht vaikka oli haikaroista puhetta ja sitten seuraavana päivänä ultrakuva facessa. Itku pääs mutta ei ilosta.. Yhtään ei helpota että mun mies näkee vähän väliä unia vauvasta ja positiivisista testeistä. Mäkin näin plussatestiunen viime yönä ja en siinä unessakaan meinannut uskoa että se voi olla totta. Ollu tosi paha olo taas tän päivän kun en siihen **tun plussaankaan pysty.. Epätoivoista touhua on tää ja pari vuotta kun alkaa tulla täyteen niin oon niin korviani myöten täynnä. Te, ketkä meette vielä siellä puolen vuoden huitteilla, vuoteen asti yrittäminen on ihan normaalia, älkää siis vielä vaipuko epätoivoon koska pahimmillaan sitä on vielä vuosia edessä.. Vmp! Pahinta tässä kai on se kun ei ole mitään syytä mitä korjaamalla homma onnistuisi, ei ketään kenelle olla vihainen tai mitään mitä vois itse tehdä paremmin. Yleismaailmallinen kohdistamaton katkeruus kaikkea ja ei mitään kohtaan. Oo tässä nyt sitte..

Kiitos! :) Minä oon 27w ja mies 32w.
Mullakin raskaus ja imetys vitamiini ja miehelle ostin monitivitamiinin ja sinkki lisän.
Otatteko te foolihappoa vielä erikseen jos käytössä raskaus vitamiini jo?

Nuo tunteet on niin tuttuja vaikkei yritystä kauaa olekkaan vielä takana (vaikka itelle tuntuukin ikuisuudelta). Katkeruus ja kateellisuus(?), vaikka niinkun joku sanokin et ei se oo iteltä pois, mut silti se vaan tuntuu pahalta. Välillä miettii onko sitä ihan kauhea ihminen tai oikeutta tuntea niinkun tuntee.
Mutta toivotaan aurinkoista ja iloista pääsiäistä :)

Tää on niin tuttua. Huomenna mun pitäs katsella miehen siskoa, joka oottaa vauvaa ja meillä ois ollut sama la syyskuussa. Pikkuisen syö naista tuo. Ja kun se ei oo ees sen aviomiehelle. Voi jumaleisson, että mä hermostuin. Ja sen ukon takia mä en voi viedä koiraakaan sinne.. :(

Kp 7 ja stressi pääsiäinen tulossa. :(

Enni: ei oo ollu aina hiljaista tavattiin miehen kans 2009 syyskuussa josta sitten huhtikuussa 2010 olin jo raskaana. Siihen asti puuhasteltiin päivittäin jopa pari kertaa päivässä. Sitten kun raskauduin kerrat väheni ja olin myös ku piru joka sekin vaikutti haluihin ja yhteis elämään. Sitten ku lapsi oli jo masussa niin iso ettei mahassa ollut muutaku vauvaa ni ukko Alko halailee ja kiinnostua vauvasta. Kun vauva syntyi jatkui luonnollisesti seksitön elämä kun ukko oli sellasissa töissä ettei mikään onnistunut ja vauva vei oman aikansa ja huomion. Käytiin me siinä reissussa jossa vauva sai nukkua mummon ja papan vieressä .... sillon tehtiin ihan muita asioita ja nukuttiin yöt. Tais siinä olla yks hotelli yö siidedereineen mutta sekin yö aika meni maitoa lypsäessä ettei rinnat räjähdä joten seksiä ei ollut. Ja maha oli sellanen tyhjä pussi vaan. No sit seksittömyys vaan jatkui kunnes mulle iski vauva kuume selibaatin jälkeen. Mulle siis selibaatin tarkoitti samaa kuin koiralle jääkausi. Nukuin erihuoneessa pojan kans, olin niinkuin ukkoa ei olisi ollutkaan ollenkaan. Paitsi en tietenkään estänyt poikaa hoitamasta. Ukko ku nukku saatoin lähteä koirien kans lenkille ja herätän ja tyrkkäsin vauvan hälle että on mun aikaa 1h että käyn lenkillä. Vastusti sitä mutta menin vaan. Sit ku itellä Alko vauva kuume kasvaa otin asian puheeksi. Seksiä sen jälkeen ollut sen 1x kuussa eka kesleytyksellä ja sit 2013 syyskuusta saakka yritetty ukko tjottaili ja minä kuumeilin ja koin seksin vähäisyyden ongelmana yrityksen kannalta. Nyt vasta 2015 lopusta ukkoki yritti enemmän. Ja tuli plussa. Nyt on taas seksi hävinnyt ja ukko sano ku kysyin että mistä johtuu ni ei kuulemma mitään syytä ole eikä johdu minusta. Ei osaa sanoa tekeekö itseäänkään mieli...ympäri pyöreitä? ??

Juu ja en siis oo katkera tai kateellinen. Ärsyttää vaan kun noi muistuttaa omasta epäonnistumisesta! Toinen asia mikä ärsyttää on se kun ihmiset on niin hirveän iloisina mun laihtumisesta. Itteäni vaan harmittaa että vaikka 13 kiloa on tippunut, niin ei se silti meille plussaa ole tuonut...
Tää on kyllä niin ihana paikka, kun tänne saa purkaa sydäntään! Harva ymmärtäisi oikeassa elämässä tätä tunnetta, olette korvaamattomia! <3 <3
Alkais vaan jo seuraava kierto, niin pääsis sinne aukkariin...

Muurahainen kp 15/29, yk 26

Täällä on välillä kans samoja fiiliksiä, mutta ne riippuu tosi paljon siitä että kuka on tullu raskaaks ja kaikesta muustakin. Ja eihän se keltään meiltä olekaan pois, mutta se oma "epäonnistuminen" tuntuu ihan kauheelta ja sydämeen sattuu niiiiin paljon, ja pää ei ymmärrä että miks hitossa tää on toisille niin vaikeeta ja toiset sikiää suurinpiirtein kun näkee miehen kalsarit.
Mutta tää paikka on niin ihana! Täällä saa purkaa ja yleensä kukaan ei tuomitse, lisäks saa monipuolisia mielipiteitä ja vinkkejä asioihin :happy: Jos tätä ja teitä naisia ei olis, niin olisin varmaan jo seonnu näitten asioitten kanssa, kun ei oo hirveesti ketään joka ymmärttäis näistä asioista ( niinkuin te ) ja mies nyt vielä vähemmän näistä ymmärtää :grin

Apua, en yhtään muista mitä piti kellekin kommentoida, vaikka lukenu oon kaikki viestit :sorry: No, sama pää kesät talvet, niin ei voi mitään :schocked028

Nyt kovasti PLUSSATUULIA TEILLE IHANAT NAISET!!!! :talk017

Mami kp 36/27 ei VIELÄKÄÄN menkkoja tai plussaa yk 21

Takaisin