Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa:Oletko tukikeskuksessa käyny juttelemassa lapsettomuudesta? :)

On: talleteltu, pitäiskö dpo 2 viel? :p vai jäädäänkö jo piinailemaan :D

Dpo 1

Jes haikara ;) eihän talletteluista pitkin kiertoa koskaan mitään haittaa ole, mutta dpo 2 tuskin on raskautumisen kannalta mitään hyötyä :) nyt piinaillaan yhdessä ;) Itsellä tänään dpo 0 mutta en tiedä jaksaako mies enään tänään.

Polilta soittivat: ylilääkäri sanoi että " ei lähetä kyssin lääkärin lausuntoa muuttamaan " EI VAIKKA SAIN OVIS + letroista ( elämäni ensimmäisen ja folli kasvo ekaa kertaa!!!!! :( EI VOI OLLA TOTTA!!! :( nyt oon kyllä tosi tosi vihanen en vaan tajua miks ihmeessä kyssin lääkäri kuka lie määrää jotain tämmöstä luomukiertoja???? :o Tervetuloa vaan sit 4 luomu kiertoa.... :( Toivottavasti ei satu sama kyssin lääkäri kun sinne muutetaan! Ihme pelleilyä ja se mitä mä sanon/pyydän ei merkkaa mitään :(

Eli enskierrossa kp 3-5 verikokeisiin.... Kp 10-13 luomu folli ultra... Lopusta en tiedä! Voi kumpa sattuis totaallinen ihme ja raskautuisin nyt en jaksa tätä pask**! Osannu sano muuta ku ok suunnillee sille tyypille puhelimeen! Mikä lie ylilääkäri siel inisee et ei mene muuttaa kyssin lausuntoa no olisitte selittäny tän sille kyssin lääkärille ni ehkä se ois miettiny tän tilanteen uudelleen!!!
Voi elämä :( mitä ihmettä nä luomukierrot hyödyntää ku mitää ei niis tapahu 1.5v hoitoi ja ollaan taas lähtöpisteessä :(

Minni: niin totta :)

Muokattu viimeksi:
Lumihiutale: Sanoppa muuta mutta sitä ihmettä saa kyllä odottaa! :( miksi tän oikeesti pitää olla näin vaikeeta meille kaikille täällä! :( ja mulla viellä jarruttavat jarrupohjassa tuolla polilla kaikineen ylilääkäreineen! Ei taida naama mielyttää tai mikä lie on ongelma :(
Voi näitä vihan tunteita ku joskus osaisin ne tuoda puhelimessa esiin mut ei näen punaista vasta puhelun jälkeen!

Haikaranyytti, on kyllä ihan persiistä! Toivotaan nyt plussaa tästä kierrosta, ni sun ei tartte asioida näissä asioissa enää sinne suuntaan...

Pepexxl, Onnea pikku-prinssistä!!!:Heartred:Heartred:Heartred Olen niin iloinen teidän puolesta!

Larissa, Onko sulla siis nyt joku aika varattuna lääkärille tai tutkimuksiin noista kivuista?? mulla menny jotenki ihan ohi.. :(

Haikaranyytti, SIIIS MITÄ!??? ei reagoinut siihen vaikka ekaa kertaa elämässäs sait ovis +!? :mad: Olen jotenki nyt niin vihanen et miten aina sulle tulee tollasta hoitoo et ota hormooni joka ei mitään auta tai vaikka auttaakin niin nyt et enää sitte otakkaa ja ääh!!!!
Yritin kuukeloida ovulaatiosta, mut ainakaan millään suomenkielisellä sivulla ei ollu puhettakaan pyöreydestä tai muusta eli toivotaan ettei sillä mallilla/muodolla ole mitään väliä..

Vielä olis huominen saikkua, mut kävin tänään kynnet huoltamassa, tai no siis nyt mulla on lyhyet kynnet kun tuntuu et kynnet kasvaa niin nopeesti niin nyt on helpompi taas kirjottaa koneella ja luurilla :P
Haavat alkaa hienosti parantua, mutta edelleen toi napa on aika arka.
Nyt en oo vuotanut ollenkaan pariin päivään vaikka kai 3-4 viikkoo saattaa vuotaa :O tietty vaan hyvä jos ei vuoda kun en mikään vaippa haaroissa haluiskaan kulkea. Eilen illalla oli kohtu vähän kipee eikä lähtenyt lääkkeillä kivut. Aamulla siite ollu enää mitää kipuja. niin mulla on kumminki 3x päivässä burana 600mg ja para-tabs 1g.

-Mymmelisti kp13/30 yk 40/ yk 0

Haikaranyytti, en oo käyny. Ehkä sitten, jos tässä menee enemmän kuin 2 vuotta. Nyt on vielä sellainen olo, että pääkoppa kestää :D mutta ihan paskaa tuo, että et letroja saa jatkoon!!! :mad:

Mymmelisti, kävin näiden kipujen takia tk:n lääkärillä viime viikon maanantaina ja nyt viime maanantaina uudestaan. Lähetteen laittavat naistenpolille jatkotutkimuksiin ja buranaa reseptillä. Eli näillä eväillä on selvittävä siihen asti, että kutsuvat KYS:lle ja siinähän saattaa mennä viikkoja tai kuukausia... Itse epäilen joko endoa tai pienehköä kystaa kun ei mahan päältä lääkäri tuntenut mitään. Menkoista asti ollut vasemman muniksen alue kipeä ja nyt on kp 11. Että tällaista tänne!

Miten pitkä saikku sulla nyt tuli? Mietin, että jos itsekin pääsen/joudun laparoskopia jonoon niin osaa varautua... Mitenköhän se onnistuu, kun mulla on napakoru :O kärsiikö sitä laittaa heti leikkauksen jälkeen takaisin..?

Haikara: ei voi olla totta! Kyllä voi aloittaa jos kerran siitä on ollut hyötyä!!!! Onko sulla letroja vain täksi yhdeksi kierroksi?

Larissa, sain 5 päivää saikkua. mulla kans napakoru jonka otin pois sillon kk sitten ja vähä aika sitte kokeilin et menikö vielä ni kyllä se meni eli ei ihan heti umpeutunut, mut otin sen pois lopullisesti. Mä en kyllä uskaltais laittaa sitä nyt kun mulla on "pitkä" haava navassa ja muutenki se on kipein.. voin laittaa kuvan myöhemmin.

No pyysin miestä ottaa kuvaa mun navasta ja järkytyin siitä et mulla ei oo enää navassa sitä "kukkaa" :O mitä ne on menny tekee mun navalle :(

Onnittelut Pepe ja koko perhe! <3 <3 <3 Ihanaa, pääsette tutustumaan uuteen perheenjäseneen. :)

Haikaranyytti, nyt vaan omalla ohjeistuksella jatkat letroja, jos on tarvis. Mut tuskin tarvii kun nyt plussaat tästä! :)

Larissa, tosi kurjaa että kivut jatkuu mut syytä ei löydy. Se on raastavaa. Mullakin oli yhessä vaiheessa ihme tuntemuksia alakerrassa. Pelkäsin virstistä jatkuvasti ja kyllä testattiin vaikka mitä mut mitään ei löytyny ja tuskastelin vaan epätietoisuuden kanssa. Nyt jälkikäteen mietin, et saatto johtuu e-pillereistä, jos ne muutti jotenki alakerran tasapainoa. Nyt ei oo enää luomuna ollu semmosia tuntemuksia. Pyydät tutkimuksia, niin ku täällä on neuvottu. :) Plussatuulia

Mahtavasti viivat vahvistunut Luckyllä. Laita kans Lumihiutale kuvaa testirivistöstä. :) Lucky, joko kerroit miehelle? Lumihiutale, miten sun puoliso reagoi? :)

Katjusha, tsemppiä! Uudet kujeet kehiin ja pysyvä plussa. Voimia ihan älyttömästi. Tää on välillä (tai siis melkein koko ajan) niin raskasta, mutta välillä tulee niitä positiivisiakin yllätyksiä.

Nenna, tsemppiä oviksen metsästykseen ja Murkku kanssa! Samaa täällä yritetään.

On. Täällä vaan oottelen loppuviikkoa ja o-testejä, jos ei mitään niissä näy, ni primot taas kehiin ja hukkakierron loppumista odottamaan. Tai varmaan joka tapauksessa alotan maanantaina primot.

Maggie kp 16

Muokattu viimeksi:
Muurahainen: Niin on! :( itse en jaksa tohon ihme plussaan uskoa :o

Mymmelisti: sait puettua mun sanat hyvin suuhus eli niinpä just tätä et lääkkeet mitkä ei toimi ni kyllä niitä sydään ja sit ku joku toimii takerrutaan yhteen asiaan ( limikseen) vaikka 2 asiaa korjaantu ( folli kasvo ja o+ tuli) on tää kyllä ihme touhua! Välillä tulee mieleen vaan että ne tekee kaikkensa et ei edes vahingossa vaan hoidot etenis ja sais plussaa! Sit on todella kiva kun kukaan ei perustele tätä päätöstä mulle mitenkään!! Vaan ylilääkäri ja joku kyssin tyyppi vaan päättää ja tieto mulle välittyy sh- kautta joka ei osaa perustella mitenkään ( tosin hän kai on vain tiedon välittäjä tai sit ei ....) !
No en ole minäkään ennen mitään pitkulamaista follia kuulutkaan, toivon että se lääkäri oli vaan niin väärässä!!!
Lepäilehän sie siel rauhassa ni paranet <3 Napa osaa olla kipee yllättävän pitkää miulta joskus umppari leikattiin mahan tähystyksellä ja se parani hitaasti ja oli vuoden viel hellänä. Mut hienoa et vuotoa ei o ollu paljoo :) ja osaan samaistua tohon napa shokkiin <3 mun napa pilattiin myös ja monta vuotta sitä jaksoin märehtiä... Nyt oppinu vaan elää sen kanssa :D

Larissa: Okei, no se on hyvä ja jos tuntuu kannattaahan sinne mennä :) ettei romaha ite ihan pohjalle :p

Maggie: Niin pitää tehdä vetää vaikka sillä annoksella mikä auttaa ja syyä nyt vehnistä reippaana ni pysyy paksuna limiskin jos se auttais :) seuraavaan kiertoon en saa kyllä salaa syötyä ku otetaan kp 3-5 välis verikokeita lisää luomukierrosta sekä folli ultra ( luomukierrosta ) mut jos sen jälkeen on vaan et "luomua ja luomua vaik ei tääl mitää tapahukkaan" ni syön letroi mielummi! Mutta kuha sinne polille pääsek folliultraan mä selvitän tän jutun perinpohjaisesti ja myös perustelut tälle päätökselle!!! Mä en lähde insseihin ( kokemaan ja kärsimään sitä kipua ku aukkari oli jo ni paha ) jos ei follit kasva/ ole ylipäänsä mahdollisuuksia raskautua! Ja ivf en todellakaan täällä sitä kahotaan sit Kuopiossa. Menispä reilu puolvuotta nyt vaa nopeesti! Tai et hyö tajuis kokeilla ton 1 luomukierron jälkeen taas letroi eikä luovuteta noin helpolla! Kaikki on nyt vähä sekavaa ku viimeeks puhuttii 4 kierrosta luomun mut ekassa noit tutkimuksia et saa nähä mihin tä homma nyt rullaa! :D vedin äsken 3h päiväunet nollatakseni päätä!
Ainahan voi olla sellanen mahis et tietää tasantarkkaa mitä on tekemässä ja syyn miksi luomua nyt mut se ois iha kiva jos jatkosta infostais ihan asianomaista sekä perusteltaisiin ;) tai sit hyö ei tiiä yhtää mittään koska tä on ollu tämmöstä sooloilua 1,5v....

Ikävää vaan et oma sana ei nois paljo merkkaa :( ja toivottavasti kyseinen kyssi lääkäri ei ole siellä vastassa kun sinne siirryn!

Dpo 1

Muokattu viimeksi:
Haikaranyytti, mulla kans umppari leikattu, kun olin 9v. Iso viilto oikeelle puolelle ja kymmenen tikkiä.
Kyllä tää napa on pieni juttu kunhan vaan vauvan saan. Navalla kun ei kai enään mitään tee? :D Ainut että nyt vaan toivon et alkais paranemaan. Vuoden arka napa kuulostaa vaan niin hirveen pitkältä :( Toivottavasti ei..

Mymmelisti, paranemisia sinne! mulla oli ehkä kaks kolme viikkoa vähän arka napa laparoskopian jälkeen. Jonkin verran teki mieli tussuttaa siihen desinfiointiainetta, ettei vaan tulehdu. Pari viikkoa oli mulla turvotusta mahassa, että pikkuhiljaa pystyi siirtymään tavallisiin vaatteisiin. Tunikamekko oli aluks ainoa vaihtoehto.
Nyt, kun "esikoisen poistosta" 10 kuukautta niin on vaan nuo vähän tummemmat jäljet iholla.
(Jaaha, ja henkisestä puolesta ei kannattane varmaan ees mainita)

Ai ei tää neiti ovuloi vai?! Mitähän se lääkäri oikeen höpäjäs?! Eilinen testi ja äsken tehty testi :)

Harmi kun miehellä selkä niin kipee ettei pysty heiluttelee peittoi :( täytyy varmaan yrittää vähän hieroa sitä jos se lämpeis kuitenki :P

Mitä mieltä ootte, lääkäri käski laittaa meiliä jos saan ovisplussan ett laittaa verikokeisiin lähetteen, mut mie meinasin ett todennäkösesti meen turhaan sinne nyt vaikka o+ tulikin, kuitenkin joudun sinne enskierrossakin taatusti menemään letrojen jälkeen, eiköhän nää arvot oo nyt aivan päin kettua kuitenkin :/

Nenna kp18 dpo-1

Liitteet

• WP_20151124_002.jpg
    WP_20151124_002.jpg
    421.6 KB · Katsottu: 187
Takaisin