Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Maggie: Mulla on tullut letrojen kanssa ovis KP 13, KP 16 ja KP 11. Tuo KP 16 ovulaatio tapahtui hieman isomman letroannoksen kierrossa (yhteensä 5 tablettia). Tässä meneillään olevassa ovis tuli siis varsin aikaisin, mutta follikkelikin oli melkein kaksisenttinen jo KP 9. Meillä lyhytkertolaisilla letrojen kanssa ovis kai hieman siirtyy eteenpäin ja niillä, joiden kierto on pitkä, se aikaistuu.

:anyone Kysymys Lutinuksesta: Mulle määrättiin tähän kiertoon limakalvon tueksi Lutinus-puikot (keltarauhashormonia) (edellisessä kierrossa söin Teroluteja, joiden avulla luteaalivaihe tuntuikin pidentyneen). Mutta mites nämä "alakautta otettavat" keltarauhashormonit vaikuttavat kehon lämpöön, eli nostavatko sitä? Mietin vaan aamulämpöjen mittaamista ja sitä, onko se Lutinuksen kanssa turhaa siinä mielessä, että lääke joka tapauksessa nostaa lämmön.

Katjusha: Optimistisin mielin kuitenkin yhä! Toivotaan, että lämmöt van näyttää mitä sattuu.

Dolcetti, mulla menee keltarauhashormoni alakautta mutta 100+100mg lugesteron ei nosta lämpöjä, mutta aikaisemmin käyttämäni annos 300+300mg nosti. Eli lääkkeellisissä kierroissani en ole mitannut, ja nyt kun on kevyesti tuettu luonnonkierto - niin olen mittaillut. BBT-käyräni on luteaalivaiheessa identtinen syyskuun luonnonninkierron käyrään jolloin en ollut raskaana.
Katjusha 11 dpo.

Voi harmitus Katjusha lämpöjen laskusta! Vielä voisi toivoa mittavirhettä... En suostu uskomaan ettei pieni ole tarrannut kiinni!!

Lumihiutale: juu joillain vaan tulee herkästi vti ilman että mitään erikoista syytä siihen on.

On. :D jihaa! Neukku täti soitti ja ilmoitti että prog arvo oli 17.1 joka aivan liian matala. Lugesteron aloitus 200mg 1 aamulla ja 1 illalla 3:sta oviksen jälkeisestä päivästä dpo 14 tai jos plussa tulee niin sitten rv 11 saakka. :D sit ens kierrossa folli ultra kp 14 tienoille! Happy happy!!!! ♡ rakastan koti paikkani neuvolaa. Sain määräyksen olla stressaamatta ja nauttia joulun odotuksesta!!!! Nyt ehkä dpo 5 niin voin aloittaa luget vielä tähän kiertoon. Kun jäljellä on 100mg kapseleita. Ni illalla laitan 2 kapselia :D jihaa!!!!

Tänää käyty ekan Letro kierron jälkee folli ultrassa ja mä OON LOPPU MÄ OON NI LOPPU ET ITKEN SILMÄNI PÄÄSTÄ :( nyt mä en enää jaksa :( pelkästää ku ajattelen tätä päivää se saa samantien mulle kyyneleet silmään! Miksi elämä on meille niin ankara mitä me ollaan tehty et elämä potkii näin paljon :(

Folliultra: täällä "vasemmalla puolella on 13 mm folli, toiselta puolelta kahottun 11mm mutta tää on pitkulamainen, ei sen tältä kuulu näyttää..." Sitten oikealle puolelle " joo o täällä on sit semmonen mojova kysta taas sulle tullu ja nestettä taitaa va sisältää. No se häviää/ kutistuu sieltä itekseen"
Mä kysyin tähän että mistä niitä oikein tulee ja just viime kuussa ultrattii ja mitää ei ollu :o no näitä tulee ku ei ovuloi ni ei tajua lähteä pois tai jotai vastaavaa tähän vastas. ( eli viime kierron lopus kehitty ) No viimeeks sanottiin että kun ovuloi tulee kysti ( kokoajan taas jutut muuttuu ) no surullisin mielin lähdin polilta pois ja tutkija lupasi kyssin konsultaation jälkeen soittaa. Soitti takaisin ja ohjeet on nyt nämä että katsotaan miten luomukierto menee eli otetaa lisää verikokeita kp 3-5 välil ens kierrossa ja folli ultra. Siitä eteenpäin 3 kiertoo luomuna edelleen elo LÄÄKKEET LOPETETAAN :o ja tilalle inssi ovulaatio kiertoihin.
Mikä päivä ne tajuaa että mä en ovuloi ilman mitää ja ne follit ei tarpeeks kasva edes lääkkeiden ka ni en tasan mene inssiin joka varmasti sattuuu ku kuolema , kertokaa mulle mitä järkeä on tehä inssi jos johtofolli on 10-13mm ( huom lääkkeillä avustettuna ) eihän sen kokonen voi johtaa raskautee näinä kp:lla :( eihän siinä ole mitää järkeä miks mennä turhaa siihen?
Ni ja limiksen paksuus oli 2mm:o eli ei siis mitää toivoa ohenee ohenemista joka kierto.
Hirveet vatsakivut vaan kystan puolella :(

Eli lyhennettynä
Ensi + 3 kiertoa luomuna tapahtu vissii mitä tapahtu, mahollisesti kai jossai vaihees pisto hoidot ja inssei..... Oon ni loppu ei tä voi mennä näin et taas leikitää luomukierroil ku ei niissä tapahu mitää :( kato ku sain taas ni ihanan kommentin että " kun sulla ei toi biologinen kello tikitä ni ei tässä ole mikään kiirre ja ei noin nuoria munasarjoi viitti stimuloida" eikö ne tajua et on ikä mikä vaan on tä ihan saa***an raskasta ja en halua et tätä vitkutellaan kokoajan :(

Mä oon ni poikki, lähen vähäks aikaa pois koko foorumilta nyt tuli meidän matkaan stoppi hetkeks! Mun pää ei vaan kestä että tiedän että 4kk ei tuu tapahtuu mitää kuha ihmetellään vaa luomu kiertoi.... :(

Haikaranyytti - ikuisesti lapseton, kunnes se biologinen kello lyö ja nauretaan päi naamaa et enää ei kerkii sori.... :(

Ps. Ku luen teijän tarinoita ei nekään helppoja mutta mulla on elimistössä vialla kaikki, ei ovulaatiota luomuna ei lääkkeillä, vaan kystia, ei folleja minkään kokosia... Mä olen se joka monissa lapsettomuus kirjoissa eli se jonka syli jää oikeasti tyhjäksi oli ikä mikä tahansa... Mussa ei toimi mikään :(

Anteeks vuodatus ja parempaa onnea teille kaikille! <3

Muokattu viimeksi:
Haikaranyytti, i am so sorry!!!! Nuo on kyllä niin karua kuultavaa - ja kun ollaan perehdytty aiheeseen - niin näihin yksityiskohtiin osaa vielä tarttua!!!
Olen todella, todella pahoillani...
Mä tiiän mitä tuo kun itselläni ei edes stimuloituna tule 18-20 mm folleja (ole siis tullut vuosiin), eikä mikään raskaampikaan hoito näytä tehoavan, vaikka rahalla ostais tarvikkeet. On se ihan hemmetin surullista.
Huoh, mistä me löytäis se viisastenkivi, että pystyttäisiin saamaan terveet raskaudet ja vauvat?!

Pikaisesti ehdin nyt vaan kommentoimaan, mut täällä on nyt taas liikaa ollut huonoja uutisia.. :shifty: Missä ne plussat oikein viipyy? :bored:

Kaikille toivottelen kovasti plussatuulia!! :smiley-bounce016

Ja pahoittelut niille, joiden luo se täti on taas tiensä löytäny. :banghead:

Omaa napaa sen verran, et tänään on kp18 ja mää sain ovisplussan sekä hymynaaman aamulla! Jee, mun kroppa toimii. :joyful: Ja yllättävän ajoissa vieläpä.

Mites mun kiertokaverit? Minni, Mrsc ja ketäs muita meitä olikaan? Miten menee? :happy: image.jpg

Höh, toi kuva tuli kyllä ihan väärään kohtaan... Enkä saa sitä puhelimella muokattua.. Sori!

Hei kysymys ovis/oviksen bongailu oireiden/ovislimojen tietäjille!!!
!ÄLLÖVAROITUS! Mulla tänään vessa käynnin yhteydessä pyyhkiessä paperiin jäi n sormen pään kokonen, semmoista kirkasta limaa oleva klöntti. Se oli vähän semmoista hyytelömäistä ja hieman myös punertavaa. !ÄLLÖVAROITUS LOPPU! Eli voiko tästä limasta päätellä mitään oviksen ajankohdasta? Voiko ton perusteella ajatella et ovis on tänään? Ovis on mennyt? Ovis on lähi aikoina(huomenna)?

Voi Haikaranyytti!!! Oon niin pahoillani sun puolesta. Ihmeellisiä päätöksiä ne tekevät sun hoidon suhteen! Ehkä olis syytä pyytää vielä uusi lausunto tästä viimeisimmästä. Sun olis ehdottomasti saatava ovikseen lääkitys ja tietysti asiallisempaa hoitoa ja ymmärrystä lääkäreiltä. Voi että kun voisin jotenkin auttaa! <3 <3 Suuret halaukset ja voimia. Kun jaksat, soita uudelleen ja kysy, jos sittenkin saisit lääkityksen takaisin. Ei todellakaan ole helppo odottaa kuukausia, jos ja kun tietää että mitään ei tapahdu. (Tuttu tunne!!) Yritä selvitä eteenpäin, päivä kerrallaan. Saat varmasti apuja ja kyllä sen nyytinkin omaan syliin. Uskon vahvasti että lääketiede auttaa, jos luonto ei hoida. <3 <3 <3

Muokattu viimeksi:
Ja kiitos kaikille, jotka vastasitte mun clomi/letro-oviskysymykseen. Ei kai noista voi etukäteen tietää, miten omalla kohdalla vaikuttaa, mutta hyvä tietää, että ovis voi tulla noinkin aikasin. Ja Kaakao kun ehdotit, että lyhimmän kierron mukaan tikuttaa niin ei mulla ole varsinaisesti omaa kiertoa, lääkkeillä vaan käynnistelty viime aikoina. Omat kierrot on päättymättömiä enkä oo ikinä ovistakaan saanu tikkuun. Oiskohan tässä kierrossa elämäni eka? Torstaina selviää!

Plussatuulia naiset! Ja voimia kierron eri vaiheisiin.

Maggie kp 9

Lumihiutale, voi ei, itellä ainakin kotikonstein helpottaa kun istuu kuumassa suihkussa/kylvyssä/ämpärissä tai ihan sama mihin saa laskettua kuumaa vettä ja takapuolensa sinne mahtumaan. :) toivottavasti pian auttaa sulla myös.

Lucky, olipa kivoja uutisia :) <3

Haikaranyytti <3 voimia sinne... Olipa ikäviä uutisia... Voitko käydä juttelemassa jonkun kanssa ettet jää yksin murheinesi?

Enu, ihanaa kunnon ovisplussat!!! Parin viikon päästä sitten jatkat plussalinjaa toisella testillä :)

Tyttötiikeri, mun laho pää ei muista muuta kuin et jos hyytelölimaa tulee, ni silloin makkariin heiluttelee peittoja, h-hetki on lähellä :)

On: postissa tuli paketti 21 kpl ovistestejä ja 2kpl cb digi r-testejä, voi kumpa pääsis käyttämään tässä kierrossa ne :) varuiksi siis tilasin.

Muurahainen kp 6/35-43, yk 22

Haikaranyytti, oon tositosi pahoillani❤ :( pystytkö vaihtamaan lääkäriä? Mie vaihdoin kun miulle sanoi ett "et sie mihinkään tutkimuksiin pääse, siulla on vielä reippaasti parikymmentä vuotta aikaa miettiä niiden lastentekoa", loukkaannuin tosi pahasti, koska lapsettomuus ei ole iästä kiinni, vaan siitä tunteesta kun syli on tyhjä! Miksi jotkut lääkärit on noin ajattelemattomia >:(
Voimia ja tsemppiä älyttömästi!❤

Lumihiutale, onpas ikävä ja sitkeä vti :( paranemisia!

Sori kun en nyt taas muista yhtään mitä kenelle piti vastata; on pää aivan pyörällä tänpäiväsen aukkarireissun jäljiltä!
Putket oli auki, eikä ite aukkari sattunu yhtään :P mut vielki tuntuu ett käsi tippuisi kun sattuu olkapäähän/hartiaan niin paljon! :o
Kaikki näytti muuten ihan hyvältä ja siistiltä ultratessa, mut follit ei ollu ihan sitä mitä odotettiin. Lääkäri sanoi ettei tartte tikutella välttämättä ollenkaan, näytti sen verran huonolta tilanne... Eli mie en ovuloi, koska fsh ja lh on huonossa tasapainossa keskenään ja lh on niiiiin reippaasti koholla alkukierron verikokeissa, ettei ovista edes käytännössä pysty tapahtumaan :(
Sitten miulla on vielä joku endometrioosin sukulaissairaus (joku-myooma-jotain) ja se on tehny hyvän pesäkkeen ja se aiheuttaa älyttömät menkkakivut. Sitä ei pysty leikkaamaan (niinku endon), koska se on koostumukseltaan erilainen ja jos sen joutuu leikkaamaan, se saattaa vaurioittaa kohtua pahastikin.
Mie laskin kuinka kauan vielä joudun kärsimään näistä menkkakivuista ja aloin itkemään. Sitten tajuntaan iski etten ovuloi ja kroppa aivan sekasin. Mietin saanko ikinä oikeasti lasta, kun en pysty ovuloimaan, ja itkin taas lisää. Prolaktiini sentään on tipahtanut sieltä 1000 paikkeilta 100 paikkeille, eli periaatteessa sen ei pitäisi estää keltarauhasta kehittymästä/toimimasta kunnolla.
Tän kaiken surkuttelun jälkeen samalla kun lääkäri oli sanomassa "heippa", kirjoitti hän vielä letroihin reseptin onneksi! :)

Millasella annostuksella te muut ootte letroja syöny? Miulla 2,5mg kp3-7 aamuin-illoin 1tbl, eli kuukautiskierron aikana syön 10tablettia. Näillä sitten mennään, ensi kierrossa ois vasteultra ja sormet ja varpaat ristissä ett siellä sit kans tapahtuu jotain! Ja jos kaikki ok, näin jatketaan 6kk :o

Lucky: koko tän matkan varrella miulla on kokeiltu ( clomei 6 kk ) (teroi 3kk) ja (letroi 1kk)

Lumihiutale: edes ihme ei ole mahdollinen kun limakalvo on noi ohut :( folli liia pieni ja kysta tiellä...

Maggie: Tuskin uudesta lausunnosta on apua koska päätöksen teki kyssin lääkäri ja ne kai voi päättää näisä kaikista ns. Johtajat ni ei sinne auta valitella tuomiosta :( lääkettä ei jatketa koska on turha simuloida enää nuoria munatorvia kuulemma! En vain olisi uskonut että yhestä kierrosta pistetään kaikki poikki mutta se tais olla tästä limakalvosta niin huolissaan koska se oli viivamaisen ohut 2mm ei sillä juhlita!
Ehkä jonain päivänä pistoshoitoihin pääsen ja kestän inssit yms!

Muurahainen: tällä hetkellä on parasta vaan olla yksin :( haluan vain käpertyä omaan kuoreeni!

Kaikill muille iso SYDÄN <3 Olen sanaton ja edelleen niin poissa tolaltani että en ole muuta tehnyt kun itkenyt ja itkenyt!

Ei muuta kun plussa purjeita teille jokaisell <3 toivottavasti kaikki on plussanneet kun palaan :) ja muistakaa olla jokainen hetki onnellisia kaikesta siitä mitä teillä jo on tai mikä teillä toimii koska jollain ei ole edes sitä <3

Nenna pahoittelut suuresti huonoista uutisista mutta toivotaan että sinä saat vasteen letroista eikä ne siun limakalvoja ohenna noin ku miun!!! <3 ( Letrot yleensä paksuntaa limakalvoi mut kuulema noinkin voi käydä ) ja siihen lääkäri lisäs et letrot on kuiteki oikeesti tarkotettu ihan muuhun ku lapsettomuuteen ni tämä ei ollu yllätys että apua ei ollu. ( mutta onneks monilla on apua, se on niiden onni :)
Tule ain välil kertoo ihestäs miulle, tiiät minne ku ite jään täältä nyt pois! Tarviin nyt vaan aikaa....

Muokattu viimeksi:
Nenna mietin että voiko viestistäsi tykätä, mutta olit kuitenkin saanut myös hyviä uutisia, ennenkaikkea vastauksia ja asia etenee! Tsemppiä kovasti! Toivortavasti letrojen avulla ovuloit ja saisitte plussan pian! :)

Haikaranyytti oli saanu lannistavia uutisia :( toivottavasti pääsette sujuvasti sen 4 kk jonon jälkeen etenemään hoidoissa. Tuntuu varmasti pahalta vain odotella. Voimia <3

Enulle tallettelu onnea, komeat plussat testeissä! :-)

Luckylla positiivisia uutisia,plussatuulia! :-)

Sabetti: En ole jonossa tällä hetkellä vaan kuhan lääkärin iloks kahotaa 4kk mitä mun oma kierto tekee ja sit sen jälkee harkitaa pistoksii ja inseminaatio jonoon... Eli todellisuudessa ei hajuakaan millon tää kaikki jatkuu :( :( :( Eikä musta sinällää tunnu pahalta odottaminen vaan se et oon niin viallinen mulla ei kropassa toimi mikään! Kohta alkaa rankat hoidot kun kevyemmistä ei apua ja jos rankat hoidot ei auta ni sit kaikki tietää mihin tää kaikki päättyy.. Siihen että jään lapsettomaks. Tää kaikki koostuu 3 portaasta. Luomu, lääkehoito ( tabl ) lääkehoito + inssi/keinoputkihedelmöitys. Ja me otetaa jossai vaihees toi kolmas ja vika porras :( koska eka ja kakkos porras ei meillä toimi. Hoidot lopetettiin niiden osalta kuulemma ettei stimuloida enää nuoria munatorvia :o

Muokattu viimeksi:
Haikara, mä kyllä harkitsisin vakavasti menoa yksityiselle. Musta sä saat ala-arvoista hoitoa julkisella. Tai mulle se kuulostaa siltä, että ne jättää sut kokonaan hoitamatta :(

Mä jäin Nenna miettiin oliskohan sulle parempi lääke nuo fsh-piikit, jos kerta fsh ei kunnolla toimi. Hyvä kuitenkin, että kokeilevat vielä letroja ja pääset ultraan.

Muokattu viimeksi:
Takaisin