Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Moikka ihanaiset, yritän pitää foorumitaukoa koska huomasin että stressaan enemmän asiasta kun käyn täällä kurkkimassa. Sekä meillä on ollut meneillään kierronkartoitus jonka vuoksi olen ollut yrittämisen suhteen hiukan rauhallisemmin kun odotellut vastausta josko selviää missä on vika.

Päätin kuitenkin tulla tänään kirjoittelemaan kuin meillä oli vihdoin aukiolotutkimus ja saatiin vähän yhteenvetoa tilanteesta. Aukkarissa ei mitään poikkeavaa. Ajattelin muuten että se olisi kivuliaampaa kun olin täältä monien kokemuksista lukenut. Tuntui vähän kuin olisi kuukautiset alkaneet. Kipu onneksi katosi pian.
Selvisi ultratessa sekä labroissa että keltarauhashormooni ei erity normaalisti ja näin ollen munasolut eivät pääse kypsymään. Minulle määrättiin clomit tätä tehostamaan ja siihen ainakin muutamat seurantaultrat. 4 kiertoa kokeillaan näin. Jos ei siinä ajassa tapahdu mitään siirrytään jatkotutkimuksiin. Miehen osalta kaikki muu ok, mutta vasta-aineet saattavat heikentää hedelmällisyyttä.

Ihan hyvillä mielin eteenpäin, syy on selvinnyt ja toivotaan että hoito on oikea ja tuottaa tulosta. ;)

Harmi kun täällä ei isänpäivänä saatukkaan valtavaa plussa aaltoa. Toivottavasti pian saadaan.

Raskasta aikaa tämä yrittäminen on, mutta onneksi täällä on ihania ihmisiä tukemassa joka vaiheessa. Olen todennut, että on tämä lapsettomuus muokannut myös arvomaailmaani sekä arvostamaan tiettyjä asioita enemmän. Toivon että me kaikki saamme vielä iloita pienestä ihmeestä joku päivä.

Tsemppiä kaikille pimenevään syksyyn ja vauvapuuhiin :)

Jennie kp 9/33 yk 19

Mannikka, enpä oo tiennyt että rfsu:lla on noin herkkiä testejä! Siis onko se nyt eri kuin se aiempi puikko, jonka herkkyys on 10 mIU/ml? Mitä ne maksaa..? Pitäisiköhän hakea niitä itsellekin :D

Jennie, kiva kuulla kuulumisia ja nyt se tärppi tulee teille kun on ongelma tiedossa ja hoidossa ;)

Larissa, ne oli uusia.. Oisko ollu 2,5-3€ kipale :p yhen erittäin selkeän negan tein sellasella viime kierrossa..

Tänään soitin neuvolaan lääkärin viestin. Sano että kp 21-23 veri kokeisiin (progesteroni) eli jo perjantaina käytävä ottamassa. Sitten jos ei onni potkaise tässäkään kierrossa niin ens kierrossa esim. Kp 14 tai 15 varataan uä aika folliultraan jossa katsoo vasteen letrozolille. Sitten samalla keskustellaan kyssiin lapsettomuus polille menosta. :D mitähän ukko tuosta tuumaa...siellä pääsis simppa tutkimuksiin kans. Tiistaina meen työterveyshuollon lähetteellä sokerirasitukseen ja keliakia vastaaineisiin. Sokerirasitus tuloksen perusteella sitten aloitan uudelleen sen ripulia aiheuttavan lääkkeen ripulista huolimatta (metformin).

Larissa: 4/15 keskenmenon yhteydessä bakteeri näyte puhdas sekä papa puhdas. Joten kun oireita ollut sieltä saakka niin ei kyseessä ainakaan bv ole.

Mannikka, ollaan samoissa dpoissa :) Meinasit sunnuntaina testata? Rohkea rokan syö! Mulla on niin kehnot pissatestit perinteisesti ollut, että yritän odottaa viikon eli ensi viikon keskiviikkoon. ..
Testiarsenaalissa näyttäisi olevan 10iu/ml liuska raskauskeijulta, 1 Apteq, 1 pregcheck ja pari CB plussaa .. Joo. Tulosten saaminen ei jää näistä kiinni - minkähän hiton takia näitä on näin monta pitänyt shoppailla?
Katjusha 5 dpo

Hei te lapsettomuuspolilla asioivat! Mitä siellä ekalla käynnillä tehdään, onko esim. ultraa vai onko vain puheen tasolla? Ollaan alkututkimukset käyty jo (labrat, aukkari, simppanäyte) ja tuolloin ultrailtu kyllä. Mies on nimittäin tulossa mukaan käynnille ja mietin siis ihan konkretiaa: mitä se tekee sen ajan ku miä oon haarat auki pöydällä? :D

Hileinen kp 26/29-31 dpo jotain - Huomista jännittäen

Hileinen, mulla on ultrattu ja mies ollut myös silloin mukana. Sain päättää meneekö mies ulkopuolelle. Annoin miehen olla paikalla, mutta hän istui selkä toimenpiteeseenpäin.

Katjusha, joo oon huomannu et stressaan vähemmin kun testailen liian aikasin niitä negoja :D jos en testailis ni miettisin vaan koko ajan et jokohan voi testata :'D kaapissa n 30 kiinatestiä (20miu/ml), kaks rfsu puikkoo (15miu/ml), kolme pregcheckin liuskaa (20miu/ml) ja kaks digiä, joista toinen viikkonäytöllinen :))

Kiitos Jennie kuulumisista. Tsempillä eteenpäin! Plussia tiedossa kun ongelmat ratkotaan.

Lucky, hyvä että asiat etenee.

Hileinen, meillä ekakäynnillä oli haastattelu ja perustiedot sekä punnitukset. Mun ultran aikana mies istu vieressä. Eipä siinä kauan kestänyt ni ei ees tarttenu ulkopuolelle mennä oottelemaan. Tai ois saanu jos ois halunnu. :) Sit mieheltä otettiin myös verikokeet lopuks. Tsemppiä huomiselle! Hyvin se menee :)

Tsemppiä huomiselle hileinen ❤ Se menee varmasti ihan omalla painollaan :)

Meillä mies odotti käytävässä kun tutkittiin (sama aukkarissa) ku tuolla meinasi lähteä pojan ultrissakin taju :D

Hileinen, tsemppiä sinne käynnille huomenna. Olisko meillä ollut kans kunnallisen perustutkimusten jälkeen keskustelua hoitovaihtoehdoista eka käynti Väestöliitossa. Itse koin, että on hyvä puolison kanssa olla siinä niin voi heti kuulostella yhteistä kantaa. Ja puoliso pysyy kärryillä mitä on tekeillä ja mitä se molemmilta edellyttäisi.
Mulla on ollut puoliso aina mukana kaikissa toimenpiteissä, mutta follikkeliutrassa ei muistaakseni ole ollut. Hän haluaa olla aina pitämässä kädestä, ja onhan siitä itsellekin tukea.

Niin, paitsi se yks alkionsiirto, jolloin hän oli Kiinassa. Mutta siinä kohtaa olin jo konkari, turhankin rutinoitunut ..!

Kiitos teille vastauksista, ihanat! Eiköhän me pärjätä :) Kuulostellaan ainakin tämän hetkinen ivf-jonon pituus täällä taysissa. Osaa sitten vähän suhtautua odotteluun. Niin, ja selvitän myös sen meidän mahdollisuuden inseminaatioon. Jännittävää!

Haikaranyytti, kiitti linkistä!
Aivan mainion listauksen olivat myös nostaneet esille: "älä sano näin lapsettomalle"
Todellakin, en ole siis ainoa joka näitä on kuullut. Tarina toistuu ja toistuu ..
Kun me saadaan lopulta ne muksut jokainen tässä ketjussa - me muistetaan silti mitä ei sanota lapsettomalle ystävälle :)

Ja hei kun täällä on niitä kirjoja aiheesta vinkkailtu niin suosittelen Anna-Leena Härkösen Heikosti positiivinen. Siinä omaelämäkerrallisessa teoksessa käsitellään aika ronskisti ja osittain huumorin keinoilla tätä kiperää aihetta. Varmasti kirjastoista löytyy. Eikä oo kovin pitkä luettava. :)

Heissan! Mitä tänne kuuluu? :)

Mulla menossa jo puoliväli raskaudessa (20+2) ja perjantaina rakenneultra jännäilyä. Ei oteta selvää sukupuolesta kuitenkaan. Oma fiilis kyllä mieltää tyttövauvaa.
Alkuraskaus meni helposti etten oksennellut vaikka huonovointisuutta olikin ja kunnon väsymystä. :)
Nyt on riesana sitten päänsärkyä.

Takaisin