Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Luruh, toivotaan, ettei mitään raskautta ehkäisevää löydykään, vaan plussaat ja pitkällä kaavalla :)
Kierron lyheneminen on kyllä pyllystä, ja jonkinlaisen limakalvon se alkio kyllä tarttee... Mutta toki, liika huolehtiminen ei näissä hommissa auta (tuskin käy ehkäisykeinostakaan ;) .. Tsempit sinne ja toivottavasti et tuskaile tämän asian kanssa enää pitkään! Talletteluonnea tähän kiertoon!

Luruh, toivotaan, ettei mitään raskautta ehkäisevää löydykään, vaan plussaat ja pitkällä kaavalla :)
Kierron lyheneminen on kyllä pyllystä, ja jonkinlaisen limakalvon se alkio kyllä tarttee... Mutta toki, liika huolehtiminen ei näissä hommissa auta (tuskin käy ehkäisykeinostakaan :wink .. Tsempit sinne ja toivottavasti et tuskaile tämän asian kanssa enää pitkään! Talletteluonnea tähän kiertoon!

Kiitos :)

Jotenki vaan alkaa kyllästyttää koko yrittäminen kun mitään ei tapahdu ja joka kerta kun tässä on käyny lääkärissä niin vastaus on ollut luokkaa "turha huolehtia".

Me ollaan nyt eilen ja tänään keskusteltu miehen kanssa että siirryttäisi yksityiselle hoitoihin tuolta julkiselta puolelta, ollaan oltu vuosi naistenklinikalla ihan just. Soittelen perjantaina naistenklinikalle kysyäkseni että tekisivätkö he meille ivf, jos ei suostu niin pyydämme kaikki dokumentit ja lähdemme mehiläiseen tai fertinovaan tms.

Luruh, näinhän se on. Lääkäreillä on tapana vedota yritysaikaan, eli mitään ei tapahdu, ennenku vuosi on vierähtänyt... odottavalle aika on pitkä, tiedän.

Luruh, näinhän se on. Lääkäreillä on tapana vedota yritysaikaan, eli mitään ei tapahdu, ennenku vuosi on vierähtänyt... odottavalle aika on pitkä, tiedän.

Näinhän se valitettavasti on.. :sorry: Onneks meillä on ihana hoitaja joka pisti gynelle lähetteen tarkempiin tutkimuksiin vaikka ei ookaan vuos vielä täynnä. Mut siis jo ihan kierron lyheneminen vuoksi ois hyvä tutkia et mitä tässä kropassa oikein tapahtuu :rolleyes:

Hei kaikille!
Olen tässäkin ketjussa joskus kirjoitellut aktiivisesti.
Nyt tulin kysymään kokemuksia Primolutista.
Ne määrättiin minulle viimeisenä oljenkortena helpottamaan raskautumista.
Syön niitä kp 18-28. Luultavasti kyllä itse tikutan oviksen ja aloitan sen jälkeen syömisen. Kierrot mulla pyörii 30-40 välillä.
Ollaan nyt reilu kolme vuotta yritetty kolmatta. Km on takana pari. Kemiallisia monta.
Kävin gynellä torstaina ja nyt koitamme vielä nämä pillerit ja jos en vuodessa raskaudu niin sitten tehdään kohdun lämpöhoito ja sterilisaatio.
Mulla menkat äärettömän runsaat siksi tuo lämpöhoito.
Yksityiselle ei ole varaa mennä ja julkisella ei tutkita kun kaksi yhteistä lasta miehen kanssa on.
Onko jollain kokemusta tai kuullut, että kyseinen lääke olisi auttanut raskautumisessa?

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin :-)

WM, tervehdys, harmi, että vielä olet "kuvioissa" tällä puolella.
Mulle on määrätty Primolutia kuukautisten täsmäämiseen 10 päivän kuurilla, mutta mulla ei tuo luonnollinen raskautuminen enää toimi. Heitsulla on kans ollu kierron käynnistämiseen muistaakseni.
Toivotaan, että saat apua tuosta - sulla kuitenkin taitaa tulla ovulaatioita ja muniksia yms. kun on jotain kohdussa tapahtunut. Parasta onnea kolmosen yritykseen!!
Katjusha kp 37 / 27 eikä mitään tapahdu... lauantain ja su-aamun testi räikeä blanko.

Kiitos Katjusha :-) mä luulen et mulla limakalvo huono. Nytkin 6mm pari päivää oviksen jälkeen ultrassa.
Jospa siihen auttaisi primolut.

Mulla primolutit vaan kierron käynnistämiseen, pistoshoitokierrossa ei oo käytössä. Silloin käytän lugesteronia tukemaa luteaalivaihetta. Ei oo kokemusta raskautumisen kannalta.

Joo mulle Tayssin gyne määräsi ne tukemaan raskautumista.

Kun mulla ja miehellä kaksi yhteistä lasta niin ei voi määrätä mitään lääkkeitä jotka vaatisi seurantaa.
On kuulemma vahvempi kun terolut.
Saa nähdä onko apua.

Hei! Oon uus täällä palstalla. En tiedä kuuluuko tänne, mutta ollaan siis yritetty lasta nyt reilu 1,5 vuotta ja saatiin nyt lähete julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin. Kauanko kestää ennen kuin ensimmäiset hoidot alkaa? Tai ennen kuin ensimmäinen aika on? Onko kuinka rankkoja, kun meillä vika siittiöissä. Meillä ei kertaakaan alkanutta raskautta, mutta edellis kierrossa tuli tosi monta haamuviivaa eri testeihin ja ovistesti antoi plussaa. Kuukautiset alkoivat kuitenkin eilen, jolloin sain vielä haamuviivan raskaustestiin ja plussan ovistestiin. Mahdollisuus raskauteen oikeastaan melkein nolla koska vika siittiöissä, niitä ei analyysistä löytynyt. Oli aika rankka uutinen ja nyt pelottaa että löytyykö niitä sitten ollenkaan :sorry:onko kellään ollut samanlaista tilannetta? laitoin tän viestin jo toiseenkin keskusteluun, kun en oikeen tiiä mihi tää kuuluu.

Kyfi,Tervetuloa!Yksityinen laittoi meille julkiselle puolelle lähetteen meille oli tehty jo hoitoja ja tutkimuksia yksityisellä me saatiin eka käynti 1kk sisällä lähetteestä ja seuraavassa kierrossa jatkettiin inseminaatio hoitoja.Nyt IVF hoidoissa.Naistenklinikkalla ollaan siis hoidoissa.

Tänään soitin Naikkarille että ei näy kuukautisia ja viikko viimeisen primolutin ottamisesta mitä tehdään.Ohje se että 2vk on ihan normaalia sen sisällä yleensä kuukautiset alkaa.2vk jälkeen pitää olla huolissaan ja he vain siirtelevät punktio viikkoa ilman mitään hoitoon pääsyä estettä.

Heitsu, onpa kumma, kun ei sulle niitä menkkoja kuulu! Toivotaan, että alkais pian ja pääsisit lopultakin pistelemään. Onhan tätä jo odoteteltukin.
Kyfi, toivotaan, että pääsisitte pian. Meillä oli ensikäyntiin puolen vuoden jono, ja kun annettu aika ei käynyt itselle, niin se venyi sitten 9 kuukauteen. Helsingin Naistenklinikalla v. 2008. Harmi tuo siittiöiden tilanne, toivotaan, että kuitenkin välineitä löytyy omasta takaa. Tosi huonosti ollut julkisella aiemmin lahjasukusolujuttuja, en tiedä, miten nykyään.

Kyfi,Tervetuloa!Yksityinen laittoi meille julkiselle puolelle lähetteen meille oli tehty jo hoitoja ja tutkimuksia yksityisellä me saatiin eka käynti 1kk sisällä lähetteestä ja seuraavassa kierrossa jatkettiin inseminaatio hoitoja.Nyt IVF hoidoissa.Naistenklinikkalla ollaan siis hoidoissa.

Kiitos! Toivottavasti ensi käynti saataisiin pian ja siitä lähtisi sitten suht nopeasti etenemään. Kauanko olette olleet hoidoissa? On varmaan tosi yksilöllistä ja paikkakuntakohtaista kauan hoidot kestää.

Takaisin