Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Julianna Jospa siellä olikin tarrautumiskipu :) Mulla ei ivf-tietoutta, en valitettavasti osaa sanoa.. Joku varmaan tietää :) normistihan se taitaa olla n. viikko (vaihteluväliä varmaan on +/- pari pv), miten lie ivf asiaan vaikuttaa :wideyed:

Helinä en oo paljon mittaillut, mut kyl se mulla taisi nyt vähän vaihdella. Oli enemmän siinä 37-37.1° kuitenkin.. Mulla siis vaihtelee normaalisti 36.3-36.8° ja äsken mittasin sen 36.8° (kp3).

Niksu ihanan positiivinen viikon alku :) Itsekin koitan löytää asioista hyvät puolet. Esim. saan jouluna herkutella graavilohella :hungry: tai juoda terästettyäkin glögiä :grin Pienistä asioista se lohtu ja hyvä mieli pitää etsiä, niin jaksaa nämä myllerrykset :) hyvää jouluviikkoa sullekin! :greet008

Leppoisaa joulun aikaa joka kotiin :greet008
Vielä jouluksi ja loppuvuodeksi toivon ihania plussatuulia ja -aaltoja ketjuun :Heartred

LaraS kp3/28-30?

Ps. Miten muuten tuon kierron pituuden määrittelette, kun on vaihtelua viimeisissä muutamassa kierrossa ollut isostikin? Keskiarvon mukaan, viimeisen kierron vai arvaamalla :happy090

Alina16: pahoittelut negasta :(

MamaMee: terolutia yleensä antavat jos jotain antavat...

On: kaks testiä haettu. Apteekin oma ja cb digi. Jos ei kumpikaan anna plussaa niin sitte on jo aika selvää pässinlihaa ettei olla raskaana.

Pätkis dpo 15

Pätkis : onnea testin tekoon ja toivottavasti sieltä tulee iso plussa !! :)

Mä en olis sitä teroluttia ottanu! :D et ehkä ihan hyvä et sit alko itellään !

Alinalle pahoittelut negasta :oops:

Pätkiksen testiä odotellessa:grin
MamaMeelle onnittelut megakierron loppumisesta:3some

Täällä ei vieläkään ole tullut ovisplussaa mutta nyt on monta päivää jomotellut vasemmalle puolella(viimeksi lähti johtotähti oikealta) ja valkkaria on alkanut tulla runsaammin. Jospa se sieltä joskus tulee:happy: Ajattelin jo kyllä että tääkin kierto menee harakoille kun esikoiseen iski kunnon tauti, kuume vuorokauden verran 40 tietämillä ja itse valvoin pari yötä kun kyttäsin että kulkeeko henki kunnolla. Nyt onneksi jo paranemaan päin. Ei siinä paljon tehnyt mieli paneskella :hilarious: SItten mietin että entäs jos se kuuluisa karma tekikin nyt näin siksi että ei talleteltais ns. turhan takia liian aikaisin, ja oltais ihan puhki sitten oviksen aikaan!! Niin sen oltava.

Hei! Mä olen niin useaan kertaan jo ajatellut, että ei tää vaan voi olla näin vaikeaa, joten ehkä mä saan tulla teidän joukkoonne? Teillä vaikuttaa olevan täällä tosi hyvä henki! Kirjoittelin syksyllä toisesta haaveilevien ketjuun, mutta siellä porukka vaihtuu niin nopeaan tahtiin, etten perässä pysy, enkä halua palata sinne "maitojunalla". Me olemme siis tällaiset kolmenkympin puolivälissä olevat, meillä on yksi yhteinen lapsi, jo koululainen, ja yritimme toista lasta puolitoista vuotta, kun yllättäen tuli plussa. Mutta se raskaus oli alusta asti jotenkin niin erilainen... Esikoisesta mä tiesin jo ennen kuin kuukautisetkaan olivat myöhässä, mutta tästä toisesta tein testin vasta kun menkat olivat monta päivää myöhässä. Ei ollut oireita. Jäi puuttumaan se tietty tunne, joku salaperäinen varmuus.

Raapustan tässä muutaman sanan, kun odottelen, että soittaako se mulle luvattu gyne ollenkaan, kun huomenna jo pitäisi olla aika, jota en vaan ole vielä saanut. Mä toivoisin kyllä, että tällaisiin tilanteisiin annettaisiin selkeät ohjeet ja että ne tosiaan soittaisivat kun lääkäri niin lupasi. Mahtaako sillä gynellä olla edes mun numeroa?! Voi hemmetti vieköön. Haluaisin keskittyä vain toipumiseen, en siihen muuhun härdelliin. (Hah, soitti se, samantien kuin painoin "lähetä". Hyvä, se asia on hoidossa!)

Viime keskiviikkona (rv 7+5) alkoi ensin alavatsan menkkakivut, sitten tuhruvuoto. Se oli vain sellaista ruskeaa pyyhkäisyvuotoa. Kaikki sanoivat, että pienet vuodot ja alavatsan jomotukset ovat vaarattomia ja ihan tavallisia alkuraskaudessa. Mutta ei mulle. Mä tiesin heti. Kaksi päivää myöhemmin alkoivat supistukset ja lähdin heti päivystykseen, jossa lääkäri totesi alkaneen keskenmenon. Seuraavana päivänä alkoivatkin vasta kunnon supistukset, ja tunnin vuoron perään makasin kylppärin lattialla tai kävelin edestakaisin helpottaakseni oloa. Sitten se kaikki tuli ulos. En halua edes ajatella... Sen jälkeen mä vain itkin ja huusin ja mies piteli kiinni. Hän toi mulle jotain lääkekonjakkia tms ja kun se meni päähän, mä nukahdin. En ollut moneen yöhön nukkunut kunnolla, pelännyt ja itkenyt vain... Mä en tiedä kuinka tällaisesta oikein pääsee eteenpäin. Oon lueskellut muiden keskenmenon kokeneiden ajatuksia ja voin niin hyvin samaistua. Mä en koskaan ollut osannut ajatella, että omalle kohdalle tulisi keskenmeno. Mutta kuka sellaista osaisikaan kuvitella?

No, tällaisessa tilanteessa siis ollaan. Joulu ei taatusti tule enää koskaan tuntumaan samalta. Vaikka nyt on kipu ja suru päällimmäisenä, niin jossain tuolla alla mulla on kuitenkin toive vielä joskus tulla raskaaksi ja saada se vauva syliin saakka. Ehkä vielä joskus, vaikka nyt se tuntuu tosi kaukaiselta ajatukselta. Ei mun varmaan tarvitse sanoa enempää. Ehkä te ymmärrätte. Mulla on vaan joku tarve kirjoittaa, vaikka mikään yrittäminen ei tosiaankaan ole ajankohtaista.

Muokattu viimeksi:
Huh...tein aamulla rtestin ja siinä ei näkynyt melkeen mitään, no tein toisen ja vielä samanmerkkisen niin näkyi yhtä vahvasti kuin eilen. Nyt käsitän miten paljon eroja saman merkkisessä voi olla...:hilarious: nyt alan pelkäämään keskenmenoa,kohdunulkoista ja ties mitä. Ihanaa olla raskaana. Ei sais valittaa, mutta mua pelottaa enemmän ku ikinä.

Lady bug, voimia teille kovasti...kuulosti tutulta, samaa meininkiä oli myös mun keskenmenossa.:sad001

Voimia paljon, Lady bug!

En kyllä usko mihinkään raskauteen. Menkkajomoja on ja tää on taas tätä samaa tuhruttelua mitä ollu kaks viimeistä kiertoa. Tuhruttelee 3-4päivää ennenku vuoto alkaa.. Ehkä en edes ovuloinut ollenkaan. Jospa letrot ei tehonnutkaan tässä kierrossa tai jotain... En hitto tiedä mikä minussa on vikana... :( seuraavan kierron oviskin todennäköisesti osuu uudenvuoden aikaan eikä sillon oo toivoakaan päästä ultraan... se olis sitten jo kolmas letrokierto ja useampi gyne sanonu että jos letroista on apua ne auttaa 3-4kierron sisällä viimeistään.. toivotonta tää on.

Viima: onneksi näkyi kuitenkin toisessa testissä, toivottavsti pysyy nyt tiukasti mukana loppuun asti ja saat vielä nauttia rauhassa raskaudesta.

Lady bug, voi kamala, voimia ja halauksiasinulle suureen suruun. Tuota eitoivoisi kenellekkään. Toivottavasti ensi vuosi tuo tullessaan pysyvän plussan.

Pätkikselle plussaonnea testiin,voi jospa!!!!

Niksu: ihana positiivinen viesti, tuli hyvä mieli!!

Rivelle talletteluonnea, jospa siellä saataidiin ovis hyödynnettyä oikeaan aikaan ja saisitte plussan heti ensi vuoden alkuun.

Mamamee,jes onneksi megakierto loppui, en usko että nyt lääkäri määrää mitään kun täti tuli, ainoastaan jos alkavat pidentyä niin sitten niitä teroluteja veikkasn minäkin että tarjoavat.

Muoks. Alina pahoittelut negasta, toivon silti että vielä tulisi se plussa tikkuun.

Viimalle onnea. Toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Lady bug paljon voimia sinulle.

MamMee, viimein pitkä kierto loppui, hyvä niin

Tsemppiä ja voimia kaikille kierron jokaiseen vaiheeseen!!

Pätkis...
Onko siula vain nuo letrot käytössä? en nyt muista oliko siula säännöllinen vai epäsäännöllinen kierto?

Voiko letroja ja Teroja syödä samassa kierrossa?

Vaapukkamaa: mulla jäi kierrot epäsäännöllisiksi epillereiden jälkeen. Ennen niitä oli kellontarkat. Mulla oli tässä kierrossa vaan letrot. Muissa kierrossa ollu letro+terolut yhdistelmä.

MamaMee hmm, saattaa olla ettei yhden pitkän kierron takia mitään. Muutoin epäilen minäkin sitä terolutia, joka mullakin on nyt 3 kiertoa (tämä ja seuraava vielä). Kiva, että kierto päättyy ja uusi alkaa! Uusi kierto, uusi mahdollisuus :)

Niksu ei glögi oo munkaan herkku, terästetty tai ei. Jos tarjotaan joulupöydässä, niin saatan kuitenkin ottaakin :) Oo, joku kermalikööri- tai suklaajuustokakku olis kyllä ihanaa :hungry: taidan tehdä ite, niin ainakin saan :hilarious: piparipohjalla, niin on jouluinen :p

Rivelle kiva kuulla sustakin :) tosin, kurjat sairastelut :/ influenssaakin liikkeellä. Toivotaan, että teillä ohi jouluksi :) muilta osin, lempeitä hetkiä ja rivakoita uimareita kera muhkean muniksen :happy:

Lady Bug voi, oon pahoillani teidän menetyksestä :sad001 kovasti voimia :Heartred

Viima Nauti nyt plussasta ja raskaana olemisesta :) Onnea ja pienelle napakat vyöt, jotta kestää kyydissä syliin saakka

Mitä herkkiä raskaustestejä apteekista saa? Mikä kannattais ostaa? Millä voi testata "liian aikaisin". Alko tulee pakkomielle testaamiseen taas =/ tänään dpo9. Pitäs vielä monta päivää malttaa.

Junibea: malta nyt vielä pari päivää. Mut joo tiedän tuon tunteen ku pitäis vaan päästä tekee testiä ku ei vaan jaksais enää odottaa. Testeistä Apteekin ultra on 10mIu. Predictor early on kanssa herkkä. Ostin tänään cb digin ja siinä lukee että sen voi tehdä jopa 5päivää ennen menkkoja. Mutta oli vaan joku 65% mahdollisuus että se näyttääis jo sillon plussaa.

Voih Lady Bug, pahoittelut että teidänkin kohdalle sattui tuo epäonni :oops: Pahin tuska helpottaa jossain vaiheessa mutta eihän sitä pientä ikinä voi unohtaa. Voimia kovasti ja onnea yritykseen sitten kun olette siihen valmiita:Heartred Tervetuloa kirjoittelemaan myös tuonne keskenmenon kokeneiden puolelle.

Viima, toivotaan että kaikki on kunnossa. Ilmoittelethan jos/kun testailet uudestaan että mikä on tilanne? :)

Pätkikselle tsemppiä, ärsyttävät vuodot sun muut :Heartred

Junibea: miusta kaupan Pregcheckit on parhaita(vahvuus 25 mitä-lie-yksikköä), näyttivät viivan kun OneStep(vahvuus 10) näytti epämääräistä viivanpaikkaa tms. Myös Apteekin omat on hyviä, sain selkeän plussan pp 13 muistaakseni. Ilmoittelethan sitten miten kävi :)?

Täällä sairastupa muuttui suuratalousleipomoksi. Täytyy vääntää 4 kuivakakkua joulumyyjäisiin ja nyt on just hyvää aikaa kerrankin:rolleyes: Löysin mahtavan appelsiinimarmeladikaakun ohjeen ja niitä tulee nyt urakalla!

Junibea, mulla on vissiin nyt dpo8-10 ja sain raskaustestiin plussan eilen. Ihan normilla testasin, en edes herkällä. Tilasin viime kuussa raskauskeijulta.
Tässä on oikealla aamun testi, ekasta pissasta otettu. Vasen on tehty eilen aamulla. Pelottaa jos nää ei nyt taaskaan vahvistu....

Liitteet

• Screenshot_2016-12-19-14-58-47.png
    Screenshot_2016-12-19-14-58-47.png
    852.4 KB · Katsottu: 249
  • Screenshot_2016-12-19-14-58-17.png
    Screenshot_2016-12-19-14-58-17.png
    486.8 KB · Katsottu: 283
Junibea mun kiinatesti oli 15mlu herkkä, sain siihen positiivisen kp27/dpo15 ja olikin jo illalla negatiivinen. Oireista uskon vakaasti, että olin "hetken raskaana". Tässä kierrossa yritän sinnitellä testaamisen kanssa sinne kp28 asti, kun terojen jälkeen mulla tulikin menkat 3. päivä terokuurin loputtua eli kp27. Pregcheck ei näyttänyt mulla mitään, mut testasinkin sen silloin vasta illalla. Muakin kiinnostaa silti, että mitä herkkiä testejä saa kaupasta/apteekista :rolleyes:

Rive vitsi, että kuulostaa namilta :p Mulla kinkku vielä uunissa ja kamala nälkä :hungry:

Viima Täällä joku (sori, en muista kuka) vastoittain kirjoitteli noista r-testin viivojen vahvuuksista. Eli värillä/vahvuudella ei väliä; positiivinen on positiivinen :) joillain ei kuulemma vahvistu raskauden aikana tummaksi lainkaan ja viivan tummuminen/haalistuminen ei kerro raskauden etenemisestä mitään. Toki, jos häviää kokonaan, niin sitten.

Takaisin