Ei enää niin ensisynnyttäjät ;)

No näinhän se menee. Eipä tämä ole reilu paikka tää maailma muutenkaan. :rolleyes:
 
Ei tarvi kirkkoon kuulua vaikka käviski seurakunnan kerhoissa. Täällä kerhot ainaki ihan jees vaikka meidän perhe ei uskonnollinen olekkaan. Pieni hartaushetki ja muuten leikkiä ja askartelua.
Täällä myös toimii avoin päiväkoti missä käytiin paljonki pojan kans ennen ku menin töihin.
 
Meillä 2 vanhinta tyttöä jo koulussa ja nuorin aloittaa eskarin syksyllä. Toisaalta on kiva, että saa osan päivää olla vauvan kanssa kahdestaan, kun muutoin neljän laspen kanssa on aikamoista härdelliä :) Mahtavaa saada vauva kesäkuussa, kun koko perhe ollaan kesälomalla :) Olemme jo 5 kesää viettäneet noin 9 viikkoa aikaa merellä veneillen...olenkin jo pidempään toivonut että voisimme edes yhden kesän nauttia omasta kodista ja nyt sekin osin toteutuu, kun ei voi heti vauvan kanssa suunnata kohti merta etenkin kun asumme Lappeenrannassa. Onneksi meillä on Saimaa :D
 
Ellenolivia, sama meininki täällä, kaks koulussa ja yksi menossa eskariin syksyllä. jää toki tuo taapero vielä touhuamaan kotiin. Mutta se on reippaudessaan ihan omaa luokkaansa-
tulee olemaan kyllä mahtavaa että kaikki on kotona pitkään kun vauva syntyy - ei tarvi heräillä kouluun tai kiirehtiä harrastuksiin.. ah, saa mennä ihan vaan sään mukaan! Me asutaan täällä Merenkurkussa saaressa sillan päässä tosin, merellä menee kauniit päivät, miehellä vähän rumemmatkin :rolleyes:. Nyt olisi tarkoitus viedä joku porukka lampaita saariin laiduntamaan kesäksi, saa nähdä onnistuuko tällä synnytysaikataululla.. ihan vastasyntynyttä ei avoveneellä halua merellä kuskata, sää kun tuppaa olemaan hiukka oikukas.. puhumattakaan siitä laumasta hermostuneita pässejä samassa veneessä.. ja se pelastusliiviongelma on aika fakta minin kanssa, en kyllä alle viiskiloiselle saisi mitään turvaksi? (heh, ellei sitten synnytä heti kuuskiloista o_O)
Hurjaa, pian on oikeasti jo se kesä:confused:
eikö teitä vielä kauhistuta tuleva?
 
Heipsan, voisin vaikka liittyä tänne, kolmatta odotellaan 20+1.. Esikoinen tyttö on 5v kesäkuun eka täyttää 6 ja toka poitsu on 3v (heinäkuun lopulla 4v) eli suht helppoa jo näiden kanssa :) kovasti oottavat vauvaa kanssa... La on 15.6 elikkäs kesälapsia kaikki :) Synnytykset on ollut tosi nopeita ja nyt pelkona onkin että jos tämä kolmas synnytys alkaapi kotona ja lapset on myös kotsassa niin en ehi sairaalaan asti... nuo kaksi on siis olleet yliaikaisia ja käynnistettyjä eli sairaalassa olen ollut.. Huoli on tässä raskaudessakin, nyt korkea verenpaine joka heittelee korkeasta vielä korkeampaan... mutta siitä seurannassa on äippäpolilla joten ei ainakaan vielä ole syytä hirmuseen huoleen koska pikkanen voi kuitenkin hyvin ja ultrilla seurataan vointia :)
 
tervetuloa käyttäjä 61!
Onko sulla ollut verenpaineongelmaa aiemissa raskauksissa? itsellä kun nousi viime raskaudessa paineet siellä loppupuolella, ja nyt on kovin hysteerinen olo tuon asian kanssa, vielä ei merkkejä kyllä ole... saatko jo lääkitystä?

Ja voi että mä oon kateellinen noista nopeista synnytyksistä! (ei se varmaan herkkua oo sekään mutta silti..) auttaisko tuohon kotiinsynnyttämisen pelkoon se että ikäänkuin varautuis siihen? sehän olisi hienoa jos lapsi syntyisi kotiin:rolleyes:, pääsisi sitten ambulanssiajelulle vauva rinnalla?
 
Heips lambi, oli mulla verenpaineet koholla edellisissäkin raskauksissa muttei ihan näin paljon ja useesti kun tässä. Lääkitystä ei ole aloitettu vielä ja seuraavat TAYSin äippäpolilla ja neuvolassa sitä, pitäs kotonakin mittailla kanssa..

Huh, ei ne nopeet synnytykset herkkua ole kun on repeillyt jokaisessa, juu en kyl kotona halua synnyttää kuitenkaan, pelottaa liikaa komplikaatiot, mut onneks sairaalalle on matkaa joku vartinverran niin ei kovin kaukana ole apu kuitenkaan :D

Vähän pelottaa tuo paineiden nousu kun äitelläni on verenpainetauti ja suvussa sitä muutenkin et jos sit itelle se tulee tai jos menee raskausmyrkytyksen puolelle, edellisessä epäiltiin raskausmyrkytystä ja siitä seurannassa olinkin, mut onneks se ei sitten ollutkaan sitä vaan johtu stressistä...

Tässä raskaudessa tosin on uutena tullut iskiasvaivat ja se tietty vähän hankaloittaa oloa ja sit kilpirauhasen vajaatoiminnan takia joutuu seuraileen tarkkaan että arvot pysyy kunnossa.. On tää kolmosen odotus aika pelottavaa ja vaiva rikasta, vaikkakin ihanaa :)
 
Muakin mietityttää synnytys kun eka oli tosi ripeä (ensisynnyttäjäksi kuulemma jäi pienestä vaille syöksyä..) Mut tosiaan mullakin käynnistettiin eli en tiedä miten mun oma kroppa homman hoitais kun useinhan käynnistys tekee siitä ripeämmän ja rajumman.. Mistä sen tietää, vaikka oma kroppa oiskin hidas toiminnoissaan ilman lääkettä? :D
 
Mammaliini, tuolla periaatteella mun pitäisi siis vaatia käynnistys tälläkertaa:grin, kun on meinaan hidas keho ihan itsekseen.. tuo repeämishomma on kyllä varmaan ikävä, siltä on kyllä välttynyt erittäin hitaissa avautumississa. jotenkin vaan ajattelis että nyt viidennelläkertaa ei niin repeis vaikka vähän haipakkaampaa tapahtuiskin. mutta se otetaan mitä annetaan. onneksi sentään raskausaika ollut aina helppoa (se kuitenkin kestää hiukan pidempään kun synnytys mullakin), jotain hyvääkin siis..
 
Niin, no ei sitä tiedä joskos sit ilman käynnistyksiä olis hitaampaa :) tosin jos menee yli niin kyllä otan kiitos käynnistyksen :D noissa kahdessa edellisessä kun loppuaikana oli vaikea enää kävellä kun lonkat lonksu ja teki tosi kipeää... saas nähä mitä tän kolmannen kanssa tapahtuu...Nyt on kohtu kuulemma tosi matalalla et en tiiä miten menee tai tuleeko komplikaatioita sit siitä... :/
 
Hoitoasiaa: meillä on pojat 6v ja 4v ja ollaan ajateltu että maksetaan täyspäiväisestä hoidosta kesäkuun loppuun asti. Jään äitiyslomalle pääsiäisenä ja sen jälkeen poikien hoitopäivät eivät tule olemaan niin pitkiä. Voidaan syödä aamupala kotona, pyöräillä rauhassa päiväkotiin ja voin hakea heidät myös vähän aikaisemmin ja vapaapäiviäkin voidaan pitää. Täytyy katsoa tarkemmin lähempänä että millainen on oma kunto loppuvaiheessa. Hoitopaikka halutaan säilyttää siksi, että kun vauva syntyy ja minä olen sairaalassa, on pojilla joku hoitopaikka siksi aikaa (mies joutuu kuitenkin olemaan töissä). Kesäkuussa hoitopäivät harvenee edelleen ihan varmasti, ja siinä vaiheessa kun mies aloittaa isyysloman, pojatkin jäävät kesälomalle. Elokuussa esikoinen menee kouluun, ja samaan aikaan 4v palaa päiväkotiin. Joskin sopimus muutetaan 16 päiväiseksi (meidän päiväkodissa vaihtoehtona on vain kokopäivä tai 16-päiväinen), ja luultavasti päivät ovat muutenkin lyhyempiä kun olen kerran kotona vauvan kanssa.

En ole pahemmin miettinyt muiden mielipiteitä vaan tämä on meidän perheen ratkaisu. :) Pojat kaipaavat kavereita ja viihtyvät pienessä päiväkodissa todella hyvin! Luulen etten pystyisi järjestämään tarpeeksi aktiviteetteja 4 vuotiaalle samalla kun hoidan pientä vauvaa, en ainakaan joka päivälle..

Pöpöjä en pahemmin pelkää, koska kokemuksen mukaan niitä tulee jostain kuitenkin! V. 2010-2011 lapset olivat flunssa-korvakierteessä koko vuoden vaikka olivat kotihoidossa...

Semmosta se vaan meillä on :)
 
Sain just selville että mulla ihan törkeesti lomapäiviä varastossa! aioin ottaa niitä reilusti ulos nyt ennen äippälomaa, enää 7vkoa töitäo_O, ai että hävettää..yhtä lomaa loman perään:grin:grin:grin.
kuopus jää sitten kotiin jo maaliskuun lopusta, ihanaa!!! 5v saa olla vielä huhtikuun päiväkodissa sen 13 päiväänsä..sitten alkaa kesäloma! KÄSITTÄMÄTTÖMÄN nopeesti menee aika. isommat innoissaan vauvanodotuksesta, koko kesä vauvankanssa! on ne vaan optimisteja- ei pelkää ajanpuutetta tai koliikki-itkuja...
:smiley-bounce013
 
Takaisin
Top