Ehkäisy synnytyksen jälkeen

En halua kierukkaa, pelkkä ajatuskin puistattaa joten minipillerit nyt aluksi ja sen jälkeen sitten takaisin omiin pillereihin (yasmin). Olisi kiva olla ilman hormonaalista ehkäisyä koska seksihalut tuhatkertaistuivat kun jätin pillerit pois :p. Emme halua lisää lapsia joten joku varma ja huoleton keino on hyvä, ainakin yasmineilla sai 9 vuotta harrastaa miehen kanssa ilman raskautta :alien
 
Kirsikka onhan niitä e-pillereitä muitakin kuin Yasmin.
Itse olen syönyt Meliane -merkkiä jossa ei taida olla hormonaalista juurikaan. Ei ole vaikuttanut mitenkään mielialaan, seksihaluihin yms. Mutta tosiaan jos on iho ongelmia tms. niin silloinhan toi Yasmin on hyvä.
 
Mulla oli kans melianet ennen kuin ruettiin näitä muksuja puuhaa, ja mie kyllä tykkäsin niistä, söin niitä 10 vuotta, ainut mihin mulla vaikutti noi oli painonnousu, kun aloitin noi niin paino nousi 15kg :eek:. Enkä mä muuta syytä keksiny kun noi pillerit, kun ruokailu tuottumuksia en muuttanu...
 
Muokattu viimeksi:
Oho, ihanko oikeesti Huli ?!? :eek:
Oletkin ensimmäinen joka kertoo syöneensä Melianea jonka vuoksi paino noussut.
 
Mulla on muutama kaveri joilla kävi samoin kun aloittivat tuon merkin syönnin, mut tiiä sit et johtuuko se siitä?
 
Voihan se tosiaan olla Melianen vika. Sekin on vissiin aika yksilöllistä miten kroppa reagoi. Tosi ikävä haittavaikutus kyllä ja jos muuten passais hyvin. :angry1
 
Niinpä. Ja kun sit en kerenny ees noita kertyneitä kiloja saada pois, ennen kuin raskauduin...:oops:
 
Joo meillä on myös tää aihe vielä suuri kysymysmerkki...mies meinas että varmoilla päivillä+kortsu, mutta ite en ainakaan halua olla heti ekasta kierrosta paksuna :confused: Ja kun tääkin tärppäs sillon heti ekalla yrityksellä. Kuitenkin seuraavaa mielellään alkais yrittää joskus n.vuoden päästä ja ei toisaalta haluis sekottaa kroppaa hormoneilla välissä (olin kanssa pillereillä aika äkänen ja haluttomampi kun ilman). Kierukka ja kapseli tuntuis vähän tyhmiltä vaihtoehdoilta vuodeksi? Ehkä siis se ois sit joko se rengas kokeiluun tai minipillerit...pelkkä kortsukin ois vähän tylsä kun eihän se tunne ole sama :rolleyes:
 
Iloja, eikös minipillerit ja kierukka SAATA poistaa menkat kokonaan? Ei tietystikään kaikilla toimi näin :confused:
 
Mulla itellä ollu jo.. öh.. 10 vuotta (?) käytössä Harmonet. Oon siitä tykänny ja sopii itelle (ei mitään sivuoireita) eli siihen paluu, kun pumppaus loppuu :)
 
Mä söin cerazettea.. Toimi mulla samoin kuin kierukka; menkat jäi lähes kokonaan pois.. Pää ei prakannu PAHEMMIN, välillä tuli naisellisia kiukkuja mut niitä nyt tulee ilman pillereitäkin. :) ja mulla tosiaan on aurallinen migreeni ja nää sopi hyvin senkin kanssa..



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
^ Juu jos on aurallinen migreeni niin ei suositella yhdistelmäehkäisyä (eli yhdistelmäpillereitä tai ehkäisyrengasta).
 
Mä oon syönyt kahteen otteeseen melianeja, mutta jo muutamassa kuukaudessa on seksihalut kadonneet ja musta on tullut kamalan kiukkuinen. Lisäksi sekoitti mun oman kiertoni lähes vuodeksi lopettamisen jälkeen. Myös raskautta yrittäessä söin hormoneja jotka vaikutti muhun voimakkaasti näin jälkikäteen miettien.
Minipillerit aion ottaa käyttöön kuitenkin imetyksen ajaksi, niistä ei viimeksi tullut mitään oireita puolen vuoden syönnin jälkeen. Eikä haittaa vaikka unohtaisin syödä niitä ja tulisin raskaaksi..
 
Minipillereissä kyllä kannattaa varautua siihenkin, että vuotaminen ei lopu, tiputella saattaa millon vaan ja vuodon kesto voi olla kertaluontoista tai kestää monta viikkoakin. :) Mä söin ennen raskautta cerazettea, joka toimi mulle vallan hyvin! Pari kertaa vuodessa saattoi vähän vuotaa, mutta muuten menkat loppu kokonaan. Ehkäsyteho mulla oli ainakin hyvä, enkä edes aina muistanut ottaa niitä ajallaan. Mutta summa summarum, kyllä niitä kokeilla kannattaa :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Kai täs itekki kallistuu noihi minipillereihi, ainaski nyt alkuu ku ne kerta imettäessäki käy. Olispa ihanaa ku menkatki loppuis niillä. Kattoo mite käy, myöhemmi kyl sit harkitsen viel tota ehkäsykapselia ku oon nii hatara päästä et muistutuksen voimin pitää muistaa pillerit ottaa ni se kapseli ois ihana ku ei tarvis ite muistaa mitää ottaa!
 
Takaisin
Top