Edelliset synnytykset

Mulla Essi synty laskettuna päivänä ja synnytys kesti 16h, josta ponnistusvaihe 16min ja jälkeiset 16min :D alakautta ja joo, pitäkää hulluna mut pidin itse synnytyksestä, en niinkään raskausajasta :) ;) ei ihmeemmin repeämiä ja pari tikkiä. Ihanat kätilöt oli <3

Minulla neljä päivää käynnistettiin synnytystä. Nuo päivät KYS:sissä ovat vähän "sumuisia" olin jonkinlaisessa shokki tilassa, kun poikani oli todettu kohtuunkuolleeksi ja tuolloin aloitettiin välittömästi synnytyksen käynnistys. Kamala kokemus, mutta kätilöt olivat ihania siellä.

Jannaliinille voimahalaus! :Heartpink
Kamalin asia mitä äiti voi kokea!

Voi kunpa ne muutkin "nappulat" palais takas,
kun ois ihana painaa sympatiaa, eikä tykkää! :shy:

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti tästä raskaudesta jäisi parempi synnytys kokemus. Ja raskaus etenisi hyvin. :)

Janniliini:❤❤❤ toivon syvästi että saat kokea tässä raskaudessa iloa ja ei tarvitsisi pelätä...voimia!❤

Ensimmäinen käynnisty vesien menolla 1.30 yöllä (rv37+5) ja tyttö syntyi 13.03. 1,5h ehdittiin olla kättärillä ja mitään kivunlievityksiä en saanut. Kesto on laskettu säännällisistä suoistuksista ja merkattu ~3,5h. 3280g 49cm
Toinen synnytys käynnisty myös vesien menolla (rv38+5) yöllä klo 2. Tyttö syntyi 6.41 ilman kivunlievityksiä. Suihkussa olin jonkunaikaa. 3870g 51cm
Kolmas synnytys käynnistettiin (rv 37+5) kalvojen puhkasulla kun vesiä oli tihkunu muutaman päivän. Klo 12 läynnistettiin ja 17.04 neiti syntyi. Olin saanu epiduraalin joka dippas verenpaineet tosi matalalle. 3146g ja 50cm
Kaikissa ponnistus vaihe aina edellistä lyhyempi. Olisko ollu eka 20min, toka 10 ja kolmas 3min.
Nopeita ja ennenaikaisia joten nyt jo ekassa neuvolassa sanoin pelostani että synnytän vauhdilla yksin kotona keskosen. Täti väläytteli pelkopolia ja suunniteltua käynnistystä hyvissä ajoin. Katotaan nyt....

Mulla oli eka synnytys kuulemma tyypillinen ensisynnyttäjillä. Koin sen silti kamalana.. Kaiken kaikkiaan synnytys kesti 19 tuntia ja Ponnistusvaihe kesti 2tuntia ja lopuksi otettii kuitenki imukupilla.. Tarkemmin voin kertoo sit salasella puolella.. Ja kesti pitkää toipua..

Esikoisen synnytys oli kaikessa kamaluudessaankin ihana kokemus :) kesto n. 20h, noin tunnin ponnistus ja toisen asteen repeämät. Tyttö syntyi rv 41+4 ja painoi päälle neljä kiloa. Silti odotan innolla, jos toivottavasti pääsisin kokemaan sen kaiken uusiksi :)

Oletteko puhuneet edellisestä/edellisistä synnytyksistä jo? Mä yllätyin, että juteltiin aiheesta jo heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä terkkarin kanssa ja se oli kyllä ihan ihana asia. Luulen, että haluan jutella vielä useamman kerran kyllä.

Ei ole kyllä neuvolassa puhuttu synnytyksistä enkä nyt välitäkkää puhua. Oli ne niin karmeita jokainen.
Se riittää jos epiduraalin voisin täl kertaa varmasti saada. Ja saan varmistuksen että kaksi tytärtäni voivat molemmat tulla synnytykseen.
Karmeutta luvassa joka tapauksessa mutta palkintokin on ihan paras!

Mä olisin halunnut enemmänkin jauhaa, mutta tuntuu siltä, että jotenkin arka aihe neuvolaihmisille. Tai sitten mussa jotain vikaa :rolleyes:

Mun kanssa neuvolaterkka kyllä jutteli jo nyt ekalla käynnillä edellisestä synnytyksestä ja tarjosi myös heti mahdollisuutta sitten pelkopolille, jos alkaa lähempänä synnytystä siltä tuntua.

Mun kanssa neuvolaterkka kyllä jutteli jo nyt ekalla käynnillä edellisestä synnytyksestä ja tarjosi myös heti mahdollisuutta sitten pelkopolille, jos alkaa lähempänä synnytystä siltä tuntua.

Näin myös meillä. Kerroin terkalle pelostani synnyttää ennenaikaisesti ja vauhdilla niin sanoi heti että myös aikaista käynnistystä voidaan harkita. Tosi hyvä mieli jäi kyllä.

Mulla oli aina nopea synnytys, mutta olin tosiaan tuolloin 24-vuotias, jolloin keho sopeutuu näihin puuhiin paljon tätä nykyistä paremmin. Esikoisen syntymästä tulee ensi syksynä 12 vuotta... ja vaikka ei haluaisikaan myöntää, niin on tainnut äitikin vanhentua sen 12 vuotta... :-D
Kyllä se synnytys hirvittää, vaikka aiempi kokemus onkin kaikin puolin hyvä. Musta tuntuu, etten ole näillä ikävuosilla enää perillä yhtään mistään... Viimeksi synnyttäessä vain synnytin, enkä sen kokemuksen perusteella edelleenkään tiedä mistään kokonaisvaltaisesta synnytyselämyksesä yhtään mitään.:-D

Mulla alkoi ensimmäinen synnytys 4vko ennen laskettua aikaa lapsivedenmenolla, sopivasti olin kotoa neuvolaan lähdössä! Neuvolassa halusi vielä tarkistaa onko kyse lapdivedestä testillä, mutta eipä siinä testejä tarvittu kun vedet tuli lotinalla.. :D Taksilla lähdin neuvolasta sairaalaan josta osastolle käyriin, illalla saliin ja seuraavana aamuna jälkeen syntyi! Epiduraali ei kerennyt vaikuttaa mutta sain apua paikallispuudutteista! Ponnistusvaihe oli onneksi lyhyt ja tukena oli mahtava mieheni ja huippu kätilöopiskelija! Silti tämä tuleva synnytys jännittää, mutta eiköhän se vähän kuulu asiaan..

Meillä 3/2016 keskonen (raskausviikoilla 26+4), alatiesynnytys/käynnistys

Nyt pelottaa tuleeko tästäkin kaverista keskonen (lääkäri sanoi, että 50% mahdollisuus). Sama laskettu aikakin heillä vuoden erolla vain, jospa tämä kaveri malttais pysyä sisällä kesäkuuhun asti. Vuodelepoa ja sairaalarumbaa en toista kertaa jaksais.

Meillä tyttö syntyi rv37+2 vaikka oli odotettu jo rv30:sta asti. Saikulla olin rv26 lähtien kun supisteli ja paikat alko kypsyä.

Kotona meni aamu kymmeneltä vedet,illalla kahdeksalta käytiin tilanne näyttämässä sairaalassa. Halusin kotiin kun mies ei olisi saanut jäädä osastolle. Takasin mentiin 02 aikaan kun vauvan liikkeet tunsin vähän huonosti mielestäni. Aamu kuudelta saliin ja tyttö oli 13.07 sylissä. Vaikein oli yli tunnin kestänyt ponnistusvaihe kun oli avotarjonnassa. Kätilö oli kuitenkin aivan uskomaton ja heti saliin tullessani sanoin että leikkaa heti lisää tilaa jos siltä näytää, en halua revetä. Hän teki työtä käskettyä ja todella siisti leikkaus ja ompelu. (Imuroin mm. Koko asunnon 7vrk synnytyksestä) Epiduraali ei menny mulla oikein,joten paikallispuudutteilla oikeastaan mentiin ja vähän samaa pohdin tähän kakkoseen etten edes pyydä epiduraalia vaan koitan muita keinoja.
Tosin esikoisen kanssa en osanut pelätä että mitään kävisi,nyt pelkään kovasti että joku menee pieleen ja lapsi esim. Vammautuu. Tästä sovittiin neuvolan kanssa että lähden keskustelemaan neuvolapsykologin kanssa lisää.

Mulla ensimmäinen syntyi vajaa 12h vesien menosta ja synnytys kesti säännöllisistä suppareista laskettuna 3h 41min, ponnistus vartin verran, nopeaa ja kivuliasta omasta mielestä. En odota kovin innolla seuraavaa synnytystä. Kipulääkitystä ei ehditty antaa, niin ei varmaan ehditä ensi kerrallakaan :(
Kuitenkin upea tyttö maailmassa, en vaihtaisi ❤

Takaisin