Doppleri!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Betty
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla spontaani kaksosraskaus ja tuli kyllä ihan puun takaa kun varhaisultrassa olikin kaksi! Meillä en tiennyt edes suvussa olevan yhtään kaksosia (kuulin sitten että äidinisän perheessä oli ollut yhdet) enkä ottanut koskaan oikein tosissani sitä mahdollisuutta että tulisikin tuplat kun lähdettiin "vielä yhtä vauvaa" yrittämään :joyful:. Sitä kyllä ihmettelin kun pahoinvointi alkoi aikaisemmin ja oli (on vieläkin :depressed:) pahempaa kuin edellisistä kahdesta.
Äkkiä siihen ajatukseen kahdesta tottui ja nyt oon jo ihan innoissani. Mies otti uutisen yllättävää kyllä heti alusta tosi myönteisesti. Pelkäsin vähän mitä se sanoo kun kolmas vauva oli alunperin nimenomaan mun toive johon mies parin vuoden kypsyttelyn jälkeen suostui...

Mä en oo vielä saanu kuulumaan. Eilen 9+0 yritin, mut ei mitään muuta kuin oma sydänääni. Pitääpä kokeilla uusiks tänään. Perusangstisena ihmisenä oon ainakin 50 % ettei siellä oo ketään ennen kuin kuulen kunnolla.

Nokkonen, mä olen parina päivänä kuullut oikein hyvin mutta tänään kesti tooosi kauan ja sittenkin sain äänet kuulumaan vain hennosti ja lyhyen aikaa. Viikkoja just sen 9+0 jos ar-ultran mittojen mukaan laskee (virallisesti jo 9+5).

Kannattaa kokeilla välillä vähän muuta puuhailua ja kävelyä ja sen jälkeen kuunnella uudelleen. Minulla tämä on auttanut, jos en ensin ole saanut lyöntejä kuulumaan. Ilmeisesti siellä pallero pyörii ympyrää eikä aina kuulu kunnolla...

Oi ihanaa, onnee teille kaksosista! :) oliks teil itellänne fiilis et kaks olis tulossa? Ite oon kans kaksonen ja mun ja miehen suvus on kaks kaksosia, saa nähä ku kahen viikon päästä eka ultra et mitä siel sanovat :) mulla on nyt 10+3 ja oon saanu doppleril kuulumaa sydänäänet pari kertaa :) tosin mulla on sellanen "halpisversio", et siin ei oo sitä näyttöö et pitää kuulokkeilla kuunnella.

Miehen suvun kaksosethan ei vaikuta teidän mahdollisuuksiin saada kaksosia mitenkään kun se on äidistä ja äidin taipuksista kiinni irtoaako 2 munasolua kerralla, mutta se että oot ite kaksonen nostaa todennäköisyyksiä huomattavasti! :) meillä on suvussa vaan yhdet kaksoset, serkun, mutta hänelle se taipumus kaksosiin tuli äitinsä puolelta joka on setäni vaimo, eikä harmi vaan vaikuta meihin mitenkään :D oon salaa aina haaveillut kaksosista, mutta ensimmäisen kohdalla toivon vaan yhtä :D

Mä aloin (malttamaton hölmö) panikoimaan tuota kun saan vaan yhdet äänet kuuluviin ja kun toisella alkiolla oli pienempi pussi varhaisultrassa. Luin vanishing twin-juttuja ja varasin tälle päivälle ylimääräisen ultran. Huh helpotusta, siellä oli kaksi täysin samankokoista, liikkuvaa ja kaikin puolin terveennäköistä 9+1 vastaavaa vauvaa :happy:
Gyne sanoi että kaikki on niin hyvin kuin kaksosraskaudessa vain voi olla. Kyllä vierähti kivi sydämeltä. On ne vaan jo niin tervetulleita molemmat :dummy1::dummy:
Kyllä mä nyt jaksan odottaa 6.2. asti jolloin on nt-ultra. Parempi onkin, käy meinaan aika kalliiksi tää ravaaminen...

Päätettiin sit kuitenkin hankkia doppler ja kokeiltiin tänään ekaa kertaa. Testasin ensin oman sydämen sykkeen ja siitä kuului ääni ja näkyi syke. Tosi kauan jouduttiin etsimään että mahasta saatiin mitään lukemia ja sitten vilahti muutaman kerran +/-150 mutta mitään ääniä ei kuitenkaan kuulunut? Voiko olla että vauva on niin piilossa ettei vielä kuulu mitään? Viikot mulla 10+1 ja istukka edessä et voiskohan sillä olla jotakin tekemistä sen kans ettei ääni kuulu... varmaan puol tuntia yritettiin mutta ei saatu mitään sykkeen ääniä kuulumaan vaikka toi yli 150 syke löytyi useamman kertaa. Istukan viuhumista kyllä kuului monessakin paikassa!

Tänään saatiin lainaan kaverilta doppleri. Istukan ääni saatiin melko nopeesti kuuluviin. Kauan kesti etsinnät mut googlettelujen jälkeen kun tajuttiin oikeesta paikasta etsiä niin löytyi sydänäänet! :love7 aivan mahtava fiilis!!! Dopplerista ei näkyny syke mut laskettiin ite. 160 oli. Eli vissiin normaali. :) tosiaan liian ylhäältä etsittiin ensin kun se istukkakin kuului siellä. Mut tosi alhaalta sitten löytyi! Tänään 9+5.

Kävin eilen siskolta hakemasa lainaksi dopplerin. Nyt aamulla kokeilin, välillä välähti näytöllä isoja lukemia, mutta n. 10min ettimisen jälkeen löytyi syke ja näytöllä ~150-160 lukemaa. Mieskin ehti kuulokkeille hetkeksi kuulemaan ja sitten taas kadotettu. Siellä se pieni vielä on. :Heartred Nyt 8+6 (9+4 neuvolan mukaan).

Tilasin ton Angelsoundsin, mikä kai aika monella on, kaiuttimella ja näytöllä. Eilen hain sen ja testasin 8+3. Alkuun en saanut kuulumaan kuin sitä ilmeisesti istukan huminaa (?) mutta välillä näytössä oli lukemia välillä130-140 (oma sykekin välillä ja se alle 60) ja mietin jo onko se vauvan syke (vaikka ihmettelinkin siten miten olisi niin alhainen) mutta testasin sitten kyynärvarresta ja se sieltäkin näytti tuota 130-140 :D Onko kellään muulla käynyt näin? Katsoinkin ohjeita sitten ja siinä lukee kyllä että ensin pitää kuulua syke ja sitten se tulee vasta näytölle näkyviin. No sinnikkäästi jatkoin yrittämistä ja sitten löysin sykkeen (siis ihan kuuluvaksi asti) ja nyt lukemakin näiden viikkojen sykkeitä vastaava about 170 :) Tosi kiva kyllä että näin aikaisin kuuluu, olin jo vähän ajatellut, että menisin vielä uuteen varhaisultraan tässä ennen nt-ultraa mut nyt voinkin itse varmistella että kyytiläinen on elossa :)

Te jotka ette ole saaneet kuulumaan niin testaattehan varmasti tarpeeksi alhaalta? Itsellä ainakin löytyi lopulta ihan siitä häpyluun yläpuolelta niin että anturin toinen reuna siis luussa kiinni jo ja siinä sitten paikallaan kun hyvin hitaasti käänsi ihan vähän anturin pintaa iholla ylä-alasuunnassa niin löytyi :) Aiemmin ehkä senttiä yleempää etsin ja kuului vain tuota istukan huminaa tms.

Te jotka ette ole saaneet kuulumaan niin testaattehan varmasti tarpeeksi alhaalta? Itsellä ainakin löytyi lopulta ihan siitä häpyluun yläpuolelta niin että anturin toinen reuna siis luussa kiinni jo ja siinä sitten paikallaan kun hyvin hitaasti käänsi ihan vähän anturin pintaa iholla ylä-alasuunnassa niin löytyi :) Aiemmin ehkä senttiä yleempää etsin ja kuului vain tuota istukan huminaa tms.

Mä oon yrittänyt joka puolelta ja myös tosi alhaalta mutta silti en saa sykkeitä kuulumaan, mutta lukeman 130-160 löydän kyllä ja sen saa pysymäänkin näytöllä jonkin aikaa. Mulla on istukka edessä että lieneekö sillä vaikutusta siihen että ääni ei kuulu!? Kun lääkäri sanoi että ainakin vauvan liikkeet tuntuu normaalia myöhemmin. Ja viikkoja nyt vasta 10+6.

Hui onneksi luin näitä vinkkejä.:smiley-ashamed004 Olin ekakerran jälkeen sykkeet kuultuani niin innoissaan, etten huomannut yhtään mistä kohtaa löysin. Toisella ja kolmannella kerralla en löytänyt ollenkaan ja siitä tietysti ihan sydän syrjällään muutaman päivän, vaikka niin vaan luulin kokeilleeni riittävän alhaalta. Vasta neljännellä yrittämällä löysin ihanihan alhaalta uudelleen. Minulla kuului ensimmäisen kerran 10+0 (istukka takaseinässä, en tiedä onko väliä) ja käytössä on älypuhelimeen liitettävä UnbornHeart. Huojentava tuo laite kuitenkin on, vielä kun ultrien ja neuvoloiden välissä pitkä aika eikä liikkeistäkään ole tietoa viikkokausiin.

Mä kokeilin pari kertaa tota mun doppleria ja nyt lojuu pöydällä. Mulla ei aikasemissa raskauksissa oo ollut doppleria ja ajattelin, että nyt sitä tarttisin. Ehkä sitä tulee vielä joskus kokeiltua.

Takaisin