Dopplereista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Korhis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli pakko nyt tilata tuo doppler että saa mielenrauhan ennen 18.10 olevaa np ultraa. Ensimmäinen raskaus kun meni heinäkuussa kesken niin nyt koko ajan kyttään oireita. varhaisultrassa 12.9 oli kyllä pikkusella kaikki hyvin ja sydän löi hyvään tahtiin vaikka ei sydän ääniä kuunneltu.

Tänään tuli paketti kotiin, kokeilin juuri niin yhden sykkeen löysin, oli noin 90. Itse makasin joten tuskin oli minun, sikiöllä taas noin matalaa ei voi olla. Ja nyt tietysti hirvittää, onko vika käyttäjässä vai vauvassa :(

Anna, kyllä mulla sykkeet pomppii nyt tuossa 75-90, kun mittaillen makuultaan tai istualtaan verenpaineita. Ja tuo kuuntelu voi kuitenkin jännittää. Toivotaan, että olivat kuitenkin sun!

Mäkin kuuntelin aluksi omia sykkeitä. Mietin että ei mulla noin nopea ole ja toisaalta ei vauvalla niin hidas voi olla (alle 100). Kunnes löysinkin vauvan nopean sykkeen ihan eri paikasta kuin mistä ensin kuuntelin.

Jep, veikkaan kyllä että olivat mun tai istukan(?). Kuului vain selkeesti tosi sivulta, ja samasta paikkaa niin ehkä minun kuitenkin. Paljonhan siitä on varoiteltu että nää saattaa aiheuttaa turhaa paniikkia kun ei heti löydykkään, ajattelin et höpsis mä mitään panikoi mut kumminki kasailin itteäni lattialta :D

Mä en sitä tänne julkiselle puolelle tainnut laittaakaan, mutta meillä neuvolassa tuossa 13. viikolla ei kolmen hoitajankaan voimin saatu ääniä kuuluviin. Tuijottelin vaan hiljaa kattoa mieli tyhjänä. Sen jälkeen kotona saanut kertaalleen pikaisesti kuuluviin, yleensä ei kuulu.

Kokeilkaa täydellä rakolla :) toimii mulla yleensä paremmin! Ja joskus samasta kohta pitää vääntää monella eri tavalla anturia että kuuluu :)

Aamulla tyhjällä mahalla täydellä rakolla selällään maaten jalat sängynreunan yli. Ihanku oisin tommosen vinkin joskus kuullu. Ite en doppleria omista niin en tiedä.

Jos istukka on kohdun etuseinämässä voi ääniä oll tlsi vaikea kuulla. Mulla oli viime raskaudessa kauhunpaikkoja joka neuvolassa kun äänien löytäminen saattoi kestää jopa tunnin :(

Mulla tulee istukan ääni tosi voimakkaasti kuuluviin, mutta heti kun sen löytää niin tiedän että nyt kun vain kääntelee eri suuntiin siinä samalla kohdalla niin löytää :) viime raskaudessa oli kohdun takaseinässä ja en muista kuulleeni näin hyvin joten epäilen, että on varmaan etuseinämässä tällä kertaa.. Vai vaihtaako se paikkaa aina uuden raskauden myötä? :wideyed:

Oli Anna-K hyvin hyvin todennäköisesti sun oman sykkeen kaiku. Se vauvan syke tosiaankin kuulostaakin ihan erilaiselle, miehen sanoja lainatakseni: laivan konehuoneelle :D älä huoli, mä löysin ekan kerran vasta viikolla 13 ja neki tosi tosi alhaalta. Eli melkein sanosin, että mee vaan reilusti alaspäin kohti häpyluuta, sieltä kuuluu JOS kuuluu. Mulla ei toivookaan ennen tuota 13+1 muistaakseni.

AnnaK, meillä doppler näyttää ihan mitä sattuu lukuja. Näyttää välillä 40, ku sydän hakkailee vimmatusti :)
En ees kato sitä monitoria enää sen takia. Sen vauvan sydämen tunnistaa kyllä aina heti, kun se on kuin pieni nopea puksuttava juna.

Meillä vauva hengaa aina samassa paikassa. Eb tiedä onko laiska vai mitä, mutta aina kun laitan dopplerin pään tiettyyn kohtaan, heti kuuluu nopea vimmattu sydämen jyske, eikä karkaa mihkään :o meillä on huomenna vihdoin toinen yritys nt-ultraan, ja oon jo päättänyt kysyä, että onko normaalia kun vauva tuntuu aina olevan paikallaan :D

Eilen saapui tuo oma doppler ja 1,5h meni kun etti ja etti mutta sieltä se löyty. 131 parhaillaan syke löi <3

Enkö osaa käyttää vai onko tämä laite huono :shifty: 15+3 eikä vieläkään mitään, vaikka pakkauksessa sanotaan että voi käyttää alkaen viikoilla 14-16. En suostu uskomaan, että sikiölle ois tapahtunu jotain, ihan vaan just siksi kun näistä kotivempeleistä on niin varoiteltu :joyful: Mutta ärsyttää silti. Ja ehkä ihan vähän kuitenki huolestuttaa..

Kuinka lujaa sitä pitää painaa? Pitääkö yhdessä kohtaa kuunnella jonkun aikaa ennen kun vaihtaa paikkaa?

Mun ei ainakaan tarvi kovaa painaa. Välillä äänet löytyy helposti, välillä ei meinaa millään löytyä. Todella hitaasti saa liikuttaa, niinä kertoina kun en meinaa löytää niin se on millilleen yks kohta mistä sitten lopulta kuuluu. Ja silloinkaan ei kuulu niin selkeänä kuin niinä kertoina kun löydän äänet heti.

Voi onni❤️ Latasin Appstoresta Baby beats-aplikaation josta voi ihan omalla älypuhelimella kuunnella (ja äänittää❤️❤️❤️) vauvan sykkeen. Kokeilin heti ja ajattelin etten varmaan saa mitään toimimaan mutta-voih-sieltä se syke lopulta paineluiden ja tsuumailujen jälkeen löytyi! 129 kuuluisi olevan, loud and clear, eli alhainen syke vahvistaisi myös omia poika-epäilyjä. Näppärä api ja kulkee mukana ihan omassa luurissa.
Nyt voi lähteä hymyillen töihin:love7

Akropolia WAU!!! Kiitti vinkistä täytyy testata
Muistatko appsin tarkempaa nimeä? Tuolta kun löytyy kymmeniä, mutta olisi kiva löytää joukosta se toimiva.

Mä löysin vihdoin ja viimein kunnon sykkeet! Kunnon reipas hakkaus kuului <3 Sain laskettua että olis n. 158. Mieskin pääsi kuulemaan. Mulla on taakse kallistunut kohtu, siksi varmaan vaikeampi löytää. Löysin aika alhaalta hiukan oikealta puolelta. Hiukan piti painaa, jäi pieni jälkikin ihoon. :P Yritin muistella missä kohtaa ultrassa löytyi. :)

Oi, tollanen appi vois olla kiva. Kateltiin netistä noita dobblereita, hiukan niistä haaveiltiin, mutta päätettiin edelleen ettei tilata. Oltiin niin tyytyväisiä nt-ultran tuloksiin ja tapahtumiin, että eiköhän tässä jaksa odotella taas rauhassa sitä viikon 20 ultraa.:)

Takaisin