Doppler

Hyvä että löytyi Elleni! :) Täällä löytyi myös ja jopa tosi nopeesti. :) Oli muuttanut vasemmalle puolelle kun tähän asti löytynyt enemmän oikealta.
 
Minusta kumpikin noista on oma sykkeesi. Vauvalla on ainakin tuplasti nopeampi syke kuin tuo. :)
 
Mitenhän se doppleri sitten näyttää sykkeen aina 150 tienoilla. :confused: Mun sykkeeks toi kyllä kuulostaa kovin nopeelta, kun tosiaan löyty selkee hitaampi syke. Tiedä sitten mitä toi doppleri oikeen näyttelee.. :D
 
AnnaS, mulla unbornheartin doppleri näyttää välillä lyhyen aikaa kyllä ihan mitä lukemia sattuu. Myös ilmasta oon välillä "mitannut" sykkeen 130 :D Enemmän siis uskon siihen, mitä kuulokkeista kuuluu. Mietin että eikös istukan syke ole äidin syke, eli jospa tossa on myös istukan ääniä (humina) ja vauva on jossain siinä lähellä? Kannattaa kuunnella täällä esim edellisillä sivuilla olevia muiden vauvojen sydänääniä, niin tiedät kuinka nopeaa ääntä pitäisi odotella :)
 
Mä löysin ensimmäisen kerran hennon sykkeen 8+2, vähän selkeämmän 9+0 ja 9+2 kuului jo selkeästi. Sen jälkeen tosin en taas ole saanut kuulumaan, tänään 9+5.
 
Istukan ääntä en tunnista, oma syke kyllä kuuluu vähän joka puolella, en sitten tiedä onko se istukka vai vaan syke. Mistä ne erottaa?
 
Toi lukema siis pysy pari minuuttia. Varmaan kyllä siis aika lähellä ainakin oon ollu. :D Ja siis oon kyllä vähän kaikkialta kuunnellu noita, mutta nekin äänet on melko paljon vaihdellu (nopeus jne.).
 
Mun mielestä toi viuh viuh -ääni on isoista valtimoista, jotka menevät molemmilla puolilla lähellä nivusia ja ääni tulee sykkeen mukaan. Ainakin itsellä kuului viuh viuh jo 6+ viikolla jolloin istukka ei ollut vielä kehittynyt eikä sikiön sydänääniä ollut mitenkään mahdollista dopplerilla havaita. :)
 
Istukka kuulostaa vähän sellaiselta niin kuin tuulelta.
 
https://m.soundcloud.com/unbornheart/fetal-heartbeat-8870
Tässä mun äänet tältä päivältä. Eli selkeästi nopeampaa. Huomaan itsekin että oma syke kuulostaa dopplerilla normaalia nopeammalta joskus, mutta kun kuulee noi vauvan sykkeet niin kyllä ne tunnistaa :)
En oo varmaan ainakaan viikkoon kuunnellut ja olipa ihana huomata kuinka paljon helpommin löytyi ja tosi paljon vahvistuneet, että kuuluu jo melko kovaa :)
 
Mul on nyt 11+6 enkä oo vielä kertaakaa saanu unbornheart dopplerilla sikiön sydänääniä kuulumaan, oman pulssini löydän kyllä helposti. Sen suurempaan paniikkiin en oo vielä asian takia joutunu kun en varmaankaan osaa oikeesta kohtaa edes etsiä. Mut sit toisaalta tulee väkisin mietittyä et onks tuol mitää elämää ku oireetki on lieventyny enkä ite huomaa mahas mitää kasvua. Ar-ultras vk 7+4 elävä sikiö kyllä näky että elämää on ainaki ollu :) Vielä viikko nt-ultraan. Jännittää ihan hitokseen :/
 
Mulla ei saatu lääkärineuvolakäynnillä dopplerilla sydänääniä kuuluun ja olin tietty käynnin jälkeen ihan paniikissa että taasko tää raskaus päätty näin..tuolloin rv13+1.
Olin jo aiemmin tilannu dopplerin netistä ja se tuli eilen, aattelin jo että palautanko koko laitteen ku makso kuitenki jonku verran. Päätin kuitenki miehen rohkaisemana kokeilla ja onneksi löysin äänet. Mikä helpotus. :joyful: Tänään rv13+4.
 
Oisko jollain laittaa ääninäytettä istukan äänestä? Yhdestä kohtaa kuuluu aina semmoinen voimakas suhina, erilainen kuin oma syke. Voisikohan se olla istukka?
 
Mun mielestä se jonkun käyttämä viuh viuh istukan äänestä on hyvin kuvaava! Kyllä sen tunnistaa kun kuulee. Sydän sitten jumpsuttaa kunnolla. Oma sydän sitten hitaammin.
 
Takaisin
Top