Dobbler

#ellastina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kuinka monella tälläinen löytyy tai aikoo hankkia?

Entä te, joilla on jo entuudestaan lapsia, milloin saitte sydänäänet kuuluviin edellisissä raskauksissa?

Itse sain esikoisen aikaan sydänäänet kuuluviin joskus rv 10+ :)
 
Itse en ole varhaisultraan menossa niin jotenkin tuo sydänäänten kuuleminen tekisi tästä todellisempaan kun ei oireitakaan ole.. vaikka tiedän että niitä ääniä on todella vaikea aluksi löytää! Tai äänet voi kuulua vasta ultrassa ekan kerran.. mutta kun on niin malttamaton :D
 
On hankinta listalla. Tilaan sitten kun viikkoja alkaa olla enemmän, ei vielä kuitenkaan sydänäänet kuulu. Itselläni oireet on nyt vähentyneet niin ois kiva kuulla ne ennen ultraa ja varsinkin ultran jälkeen ennen kuin sikiön liikkeet tuntuu niin vois sydänäänten kuuleminen rauhoittaa
 
En aio ostaa. Lisää itselle vaan turhaa stressiä jos ei jostain syystä äänet aina kuulukkaan.
 
Joo meillä jätetään myös ostamatta. En kokenut esikoistakaan odottaessa sitä tarpeelliseksi :)
 
Mulla on harkinnassa, jotenki ois rauhoittavaa aina välillä kuunnella (: toisaalta saattaa aiheuttaa turhaa stressiä/pelkoa jos ei joku kerta löydykkään...
 
Mä lainasin esikoisen kanssa kerran sellasta kaverilta, viikot oli jotain 16-17, eli olisi pitänyt kuulua. Kaksi tuntia etittiin niitä ääniä turhaan miehen kanssa ja sen jälkeen mun oli pakko soittaa heti seuraavana aamuna neuvolaan, että saadaanko tulla kuuntelemaan. Niin huolissani en ole ollut missään muussa kohtaa kummassakaan raskaudessa. Neuvolassa äänet onneksi löytyi normaalisti, mutta sen jälkeen en oo moiseen laitteeseen enää koskenut. :D Se mun kaveri oli kyllä saanut äänet sillä kuulumaan, ja se tykkäsi siitä, mutta ite en halua aiheuttaa itelleni enää sellaista huolta. :)
 
Ekassa raskaudessa hankin dopplerin ja nytkin aion käyttää. En yhtään muista millä viikoilla viimeks kuulu. Ekassa raskaudessa istukka oli takana ja kuulu aikasemmin kun tokassa missä se oli edessä. Tyttö oli mahassa välillä laiska liikkumaan niin sydänäänien kuuleminen rauhotti mieltä.
 
Mullakin oli istukka edessä viime raskaudessa ja se hieman hankaloitti äänten löytymistä.

Ymmärrän kyllä tuon, että saattaa turhaa huolta ja murhetta aiheuttaa. Itse koin taas sen rauhoittavan kun esikoisella oli rauhallisempia päiviä masussa. Mutta harvemmin sitä tuli enää loppuajasta käytettyä.. :)
 
Mulla oli ekassa raskaudessa (kaverilta ostin), mutta en sitä käyttänyt oikeestaa kuin kokeilumielessä muutaman kerran. Ihan hyvin sai kuulumaan. Pari kertaa sillä jouduin tarkistaa raskauden loppuvaiheessa, kun liikkeitä ei ollut hetkeen tuntunut. Siihen oli ihan jees, kun sitten kuitenkin kuuli ne lyönnit niin helpotti kummasti vaikka liikkeitä ei tuntunut. Myin sen jo kaverille etiäpäin ja en nyt ajatellut hankkia tähän toiseen raskauteen, kun tietää jo vähän mitä odottaa. Eikä joka liikkumatonta hetkeä tartte ressata... :)
 
Mielenkiintoiselta on kuulostanut että saisi kuunnella pikkuisen sydänääniä, mutta uskon että jää hommaamatta. Siskolla kun oli silloin kun esikoistaan odotti eikä se meinannut toimia kunnolla koskaan, itse vaan varmaan alkaisin panikoimaan että ei ole kaikki hyvin kun ei kuulu mitään. Eli ei hommata, turhaa stressiä toisi itselleni :grin
 
Mulla on ja kovaan käyttöön tulee tässäkin raskaudessa :) joillekin aiheuttaa stressiä mut mä varmaan kuljen anturi liimattuna mahaan napit korvissa nii kauan et vauva on pihalla :D ei vaan hyvä turva itelle jos tulee pelko hetki ja saa heti kuunnella ääniä :)
 
mitä noilla dobblereilla on hintaa? ei tullut ekan kohdalla mieleenikään sitä hommata, ei oikee kukaan mainostanut missään ryhmissä tai muissa niin siltä osin jäi vähän pimentoon. nyt ehkä olis mielenkiintonen tai sitten jätän vaan suosiolla väliin :D
 
Mä maksoin omasta dopplerista muistaakseni jonkun 40-50€. Mut käytettynä saa tietenkin halvemmalla. Mulla on siinä se näyttö missä näkyy kuinka nopeasti sydän lyö/minuutti. Sitä ei kaikissa dopplereissa oo... :)
 
Kun kerroin pikkusiskolle raskaudesta niin ilmoitti heti että saan sitten hänen Dopplerin. En tiennyt yhtään mistä on kyse mutta nyt tiedän. Paljon sitä oppii uutta koko ajan :woot: Eli aion varmasti käyttää koska ei tarvinnut tehdä hankintapäätöstäkään :D
 
Olen myös lainannut omaa doppleria siskolleni ja luultavasti sille tulee käyttöä siskoille tämänkin raskauden jälkeen :wink eli ei ollut turha ostos! :)
 
Se ois kyllä kiva tässä alkuraskaudessa, mutta en taida raaskia hankkia ku todennäköisesti käyttö jäis aika vähälle
 
Mulla ei oo aiemmista ollut, mut nyt sattu löytyyn käytettynä läheltä 10eurolla kone ja geeli. Eli nyt on :D Ei siitä mitään vielä kuulu, mut ei haittaa vaikka jäis käyttämättä kun ei kallis ollu
 
Kuinka usein käytätte dobleria? Esim noin per viikko
 
Takaisin
Top