Clomifen kokemuksia?

Mä söin myös clomeja kierron päivinä 3.-7. 1/pvä. Syynä selittämätön lapsettomuus. Oireita ei tullu muuta kun muutamana päivänä hieman kuumia aaltoja. :D Ja eka clomikierto myös tuotti tulosta. Nyt menossa rv 8+6 ja varhaisultra paljasti vielä että mahassa on kaksoset! :)

voi ei onneksi olkoon tuplasaukko :) ja paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa :)

mä aloitan nyt clomit seuraavan kierron 5-9 pv 1/per pv. :)

pitää vielä kysyä tuplasaukko kun olen lukenut että clomeilla kakkosraskaus on todennäköinen ilman perimääkin niin oliko teillä näin vai perimässä kaksosia ? :)

Hei auttakaa viisaammat mulla nyt menossa kolmas clomi kierto. Kahdessa edellisessä ovistesti hymyillyt kp 14 mutta tässä kierrossa ei tänään kp 15 eikä hymyillyt vieläkään, jääkö ovis nyt jostain syystä tulematta vai voiko tulla vielä? Mun kierrot vaihtelee 28-32. Toivottavasti kaikki olis hyvin ja huomenna tulis positiivinen ja päästäis kolmanteen inssiin. Olen hämilläni ja peloissani että kroppa ei enää toimikaan...

Tuplasaukko, kaksoisuus periytyy äidin puolelta. Ei väliä vaikka miehen suvussa olisikin kaksosia, koska munasoluista kyse. Näin muistan lukeneeni aikoja sitten. Onnea odotukseen! Minulla 5+3 Letrozolilla aikaan saatu raskaus.

Folliultrassa taas käyty. Eli mulla Letrozolit menossa nyt kolmatta kiertoa. Viime kierrossa mukana oli myös Pregnyl-pistos ovulaation varmistamiseksi ja nyt tässä kierrossa kp 9-13 Ovitrelle-pistokset munasolujen hyvän kehityksen varmistamiseksi ja oviksen tukemiseksi ja kp 18 vielä Pregnyl tukemaan loppukiertoa, antamaan kohdulle suotuisia olosuhteita mahdollisen kiinnittymisen tukemiseksi.

Kyselin lääkäriltä miten jatkossa sitten hän näkisi meidän hoitovaihtoehdot. Kysyin miten hän näkee inseminaation meidän kohdalla, mahdollisen hyödyn ym. Hänen mielestä meillä inseminaatio ei ole mitenkään välttämätön, päin vastoin antoi ymmärtää että kokee sen vähän turhaksi. Hänen ajatus oli että jos siittiöt toimivat normaalisti ja putket on auki niin luonnon pitäisi teoriassa hoitaa sama asia mitä inseminaatiolla haetaan. Kuulostaa ihan järkevältä. Hän myös koki, että julkisella puolella inseminaatioita tehdään monta kertaa ilman että sen hyödyllisyyttä todella ajateltaisi asiakkaiden lähtökohdista, enemmänkin siksi että sillä "pelataan aikaa" ja koska se kuuluu protokollaan.

Näillä tempuilla nyt sitten mennään tämä kierto ja varmaan seuraavakin. Letroja voi kuulema syödä vaikka vuoden putkeen (lyhyt puoliintumisaika vrt. Clomifeniin), mutta siinäkään ei toki ole järkeä turhaan syödä jos ei apua sillä saavuteta. Jää nyt taas kerran nähtäväksi.

Illalla ekat piikit pistelen :)

Heipsan!
Ajattelin osallistua keskusteluun, koska aihe on itselle hyvin ajankohtainen. Huomenna aloitan ekat clomifenit kp 3-7. Nyt syönyt teroja et saatiin kierto käyntiin. Mulla siis pco-tyyppiset munasarjat ja kierrot välillä ihan mitä sattuu.. vuosi ollaan nyt yritetty raskautua, mut kun ei tota ovista vissiin ainakaa kovin useesti luomuna tapahdu, niin siihen nyt sit clomit apuun :) olen entisen mieheni kanssa myös yrittäny lasta vuosia sitten ja silloinkaan ei onnistunut. Julkisella puolella ei annettu ymmärrystä/apua tilanteeseen ja sit jo erottiinkin ja asia jäi ja nyt siis nyk. Miehen kanssa yritetty noin vuoden ajan ja menin suosiolla yksityiselle gynelle keskustelee asiasta ja hän ymmärsi minua ja keskusteltiin erilaisista hoitomuodoista. Nyt tällä mennään ja katotaan miten toimii..

Vähän tässä jänskättää, kun oon lukenu noista sivuoireista kaikenlaista... ihanaa kuitenkin lukea että joillein on auttaneet ja antaa siis toivoa itsellekin :)

moikka kettuli, me ollaan melkein samalla kierrolla mulla huomenna kp4 ja aloitan clomit kp5-9 myöskin ekaa kertaa . muakin hiukan jänskättää nuo sivu oireet ja pelottaa miten hormooni hirviö musta tulee.. nyt 2vuotta yritetty ja mullakin todettiin viimekuussa pcos munikset :D sain vain itse primolut nor keltarauhashormoonit kierron tasaamiseen. onko sullakin joka kuukausi ihan kontrolli käynnit ultrassa ?

Nonii nyt sit Lume päästää jännäilee samoihin aikoihin :) mua kans vähä tää "hormooni käyttäytyminen" hirvittää ku oon muutenki aika tunteikas nii hyvässä kun pahassakin...

Juu huomen pitää varata seurantaultra kp 13-15 aikoihin ni näkee sit et oisko sielt ovista tulossa mahdollisesti vai pitääkö lisätä clomi annosta. Aattelin kuitenki et alotan ovistestailut siin kp 12 paikkeilla.. toivottavasti saisin sen sit joku pv bongattua, koska vielä en oo kertaakaan onnistunu sitä löytää :)

Ihanaa niin päästään :D :) mäkin olen todella tunteellinen niin hyvässä ja pahassa :S

mulla seuranta ultra on kp 10 ja ajattelin etten vielä tässä kierrossa tikuta vaan pupuillaan kylmästi menemään :D

toisaalta tää pcos tekee kuitenkin nyt jollain tavalla mun mielen ainakin toivekkaaksi. Tuo 2v vuoden tuskailu kun ei nappaa ja pitkät kierrot eikä tiennyt milloin ovuloi. nyt tietää kun on kontrollit ja lääkkeet. Olen melko positiivisin mielin matkassa.

Onko sun mies tajunnut sen diagnoosin täysin ? Musta tuntuu että mun mies ei ihan tarkalleen tajua kuinka iso asia se on tms.

Mulla nyt seurantaultra varattu kp 13 eli 27.10. :) kyllä mäkin oon nyt toiveikkaampi, kun tosiaan tietää sit seurannoist yms et mis vaihees mennään ja tuleeko se ovulaatio edes sieltä et olis jotai mahiksii..

Must tuntuu kans ettei mies oo ihan täysin kartalla täst kaikesta.. vaikka kuinka oon puhunu ja selventäny asioita. Lähinnä sil on vaa selvää se, et ku touhuillaa ni kyl se tärppää. Ei se jotenki käsitä et vaik olis nenkat ni ei vällttämät sitä tarvittavaa munasoluu kypsy.. mut jospa vielä kerran havainnois sille asiaa :)

Tänää otin sen ekan clomin ja vielä ei mitää oireita oo tullu :) mut vissii useesti ne alkaaki vasta sen kuurin jälkeen.

joo meillä ihan sama homma. ei tajua sitä että pupuilla pitää silloin kun lääkäri sanoo ja ei käsitä että joka kierrossa en voi tulla raskaaksi. kun tuo minun mies on sellainen ettei halua mitään tehtailua vaan tulee jos tulee normaalilla seksi elämällä, mutta olen selittänyt sille että nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se "tehtailu".... eikä se ymmärtänyt kun soitin sille ja kerroin tuomiosta ja kun itkin puhelimessa sanoi vain että "nyt sä varmaan liiottelet" ...

no nyt kuitenkin ollaan molemmat ihan positiivisillä mielillä :) toivotaan että molemmat meistä selviäis ilman sivuoireita ja nappaisi nopeasti !

ihanaa kettuli kun meitä on kaksi ja molemmilla melkein sama kiertokin :D :)

ootko muuten mistä suunnalta ? mä kirjoittelen savosta

Meillä kans vähä samat aatteet miehellä mut ntänään ku asiaa jälleen hieman selvwntelin, ni luulen että se ymmärsi :D tajusin vaan sit siinä samalla et puputtelut jää vähä vähemmälle niinä päivinä ku oitäisi.. oon meinaa yövuoroissa sillon :/ mut onha siin sit vähä aikaa ku mies pääsee töistä..

Ite kirjottelen turun seudulta :) oon kotoisin savosta ja aikoinaa monen mutkan kautta tänne päin päätynyt.

Mä olen huomannut sen että meillä jää pupuilut taas melko vähiin oletetun oviksen jälleen. tosi romanttista :D

pakko avautua hieman! ne clomit makso 66.16e ja mulle sanottiin 55e. .. sinne meni viimeiset rahat ja viikko elettävänä kyllä vituttaa. ..

mut tänään siis eka pilleri naamaan Ja katsellaan miten vaikuttaa. :S

Oli muuten iha hiton kalliita juu.. kävin sillo saman päivän yksityisel gynel ja sit apteekist hakee terot ja clomit ni ei 200e riittäny sille päivää.. huhhuh!

Mulla nyt toinen päivä. Tänää havaittavis pientä ajoittaista hikoilua (siis normaalia runsaampaa). Oli tosi kiva puuskutella töissä ku toiset paleli vieressä :grin

Takaisin