Clomifen-alkuiset monikkoraskaudet

Onnea onnea kizu!! Ihania uutisia :)

Eliza: En osaa sanoa mitä teillä tulee olemaan edessä. Sun pitää kysellä sieltä lääkäriltä sitten tarkemmin. Jos ivf asti mennään niin olen ymmärtänyt että siinä kohtaa pitää hormoneita popsia että munasolut saadaan kypsiksi... tms?

On: Mulla oli ihan todistettava ovulaatio n. 9-10 päivää sitten. En edes muistanut kirjoittaa päivää ylös etten tosiaan tiedä edes mikä dpo nyt on :D Meni niin pasmat sekasin :D menkkojen pitäis ens viikolla alkaa joten silloin nähdään oliko siitä hyöytä :) (niin ja tuo oli 3. ovis minkä olen saanut kiinni tämän vuoden aikana, siksi siitä hehkutan)

Sain vaan toisen antibiootti kuuri heti toisen jatkoksi ja siihen päälle vielä viikon kortisoni kuurin, sekä tbl että suihketta... mitenköhän tuo vaikuttaa kroppaan? Näemmä hyvin ku oviski tuli :D hah. Mutta nyt tosiaan tuli sitten se hiiva riesaksi ja on muuten sitten niin ärhäkkä että :/ ehkäpä sekin kohta helppaa..

Mitäs tänne?
 
Hei olen uusi käyttäjä täällä ja paljon olen lukenut täällä teidän muiden tarinoita ja nyt päätin sitten itsekin tulla avautumaan. Olen 25 vuotias ja mieheni 26 vuotias. Meillä yritystä takana 3 vuotta. Jokaikinen kuukausi tuntuu aina yhtä pahalta ja raskaustestejä ei jaksa enää tehdä kun pelkää aina vain sitä yhden viivan paikkaa. Lopetin pillerit 2009 lopulla. Siitä seurasi että kuukautiset jäivät n. puoleksi vuodeksi tulematta. Sitten ne alkoivat ja siitä eteenpäin kierrot olivat tosi sekaisin. Ei ruennut lastakaan kuulumaan. Viime vuonna hakeuduttiin hoitoon ja minulle määrättiin terolut jota söin noin puoli vuotta. sen aikana yksi kohdunulkopuolinen raskaus ja minut jouduttiin leikkaamaan kun vatsaonteloon vuotanut n.litra verta. sen jälkeen kun oli seuraava ultra niin lääkäri lopetti terolutin ja aloitettiin clomifen. Syytä en niinkään tiedä kun oma ovulaatiokin tapahtuu sekä nyt vielä clomi avustuksella. Nyt ensimmäinen kierto takana ja voisiko olla mahdollista että olen raskaana. Kp.30 yleensä 26 . Oireita on monenmoista mutta pelottaa että vain kuvittelen. ja eilen ja tänään on tullut ihan vähän kirkasta limasta verta pikkuhousunsuojaan jää ihan pieni läntti eli tosi vähän. Tätä nyt sitten ihmettelen. Lääkäri kehotti tekemään testin kun kp on 35. jännityksellä odotan. Voisiko se tärpätä jo ekalla kerralla vai onko kuukautiset vain tulossa. Lämmöt on monta päivää ollut jo 37-ylöspäin ja mahassa monenlaisia nippailuja sekä väsyttää. kertokaa onko teillä muilla täällä vastaavanlaisia tuntemuksia ja saattaako nämä oireet vain liittyä tähän lääkitykseen. Näyttäisiköhän raskaustesti jo oikean tuloksen? viimeksi kk olleet 13.9.2013.
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata minulle ja paljon jäi kertomatta mutta koittakaa jotenki saada selvää ja ymmärtää :) !
plussatuulia kaikille :) :Heartred
 
Tervetuloa joukkoon!! :) Toivottavasti et täällä kauhean kauan joudu kuljeksimaan.

Hirvittävän vaikea tietää, että oletko raskaana :D Testillä sen selville saa :wink Mulla ei vielä ole alkanut clomihoidot mutta olen kyllä oirehtinut "raskautta" monen monta kertaa mutta loppujen lopuksi onkin ollut vain kuvitelmaa. Mutta nyt pidetään peukut pystyssä että teillä se olisi sitä aitoa ja oikeaa! :) Sehän olisi aivan mahtavaa tulla ensimmäisestä kerrasta :) Olet kyllä kärsivällinen jos maltat odottaa vielä 5 päivää, itse yleensä testailen rutiinista jo ennen sitä oletettua alkamispäivää ja sitten vielä jos sen yli menee. Heittää kans välillä ihan häränpyllyä kierto, ettei päivistä voi olla varma.

Terolut on keltarauhashormoni, joka auttaa saamaan kierron säännölliseksi ja taas clomifenilla stimuloidaan munarakkuloita kypsymään, luultavasti sinun kohdalla on sitten tehostettu tuota ovulaatiota :)

Pidäthän meidät ajantasalla?? :)
 
Ei vieläkään vuotoa ja jännittää kyllä niin niin paljon :) ! Nännit olleet tosi kipeät tähän asti ja aivan sellaset kovat. Saa nähdä onko nämä vain jotain sivuoireita lääkkeistä :O :D ! ja kyllä meinaan malttaa odottaa torstaihin saakka. Itse kans tosi monesti tehnyt ja aina negatiivinen ni ajattelin kerrankin jaksaa odottaa :) ! Kiva täällä kyllä huomata ettei ole yksin näiden asioiden kanssa. Tuntuu että lähipiirissä joka ikinen sikiää ja saa vauvan. Itse pyörii näiden samojen asioiden ympärillä ja välillä tuntuu että hulluksi tulee. Minulla tällä hetkellä kaksi pelkoa joko negatiivinen testi taikka sitten uusi kohdun ulkopuolinen raskaus. Sillon viimeksi tuo jälkimmäinen oireili juuri hyvin niukalla vuodolla ja kovilla mahakivuilla ja lääkäri sanoikin että siihen on suurempi riski taas kun syö clomeja. Nyt vaan ei ole ole sitä mahakipua. Saa nähdä. :) vaikka tekisinkin sen testin ja se olisi positiivinen niin en minä sitä uskoisi kuitenkaan :D ! Ja neuvotteko vielä miten saan tuon nimimerkkini muutettua? :) kiitos! Ihanaa lukea muiden positiivisista kokemuksia ne tsemppaa meitä kaikkia eteenpäin :) ! ja aivan ihana runo!!! :)
 
Laita hiiri tuonne ylös missä lukee toi sun nykynen nimim. ja sieltä sitten yhteystiedot. Siellä on kohta nimimerkki :)

Uskon, että sinulla on pelkoja kokemasi jälkeen ja nyt todella toivon että ne pysyvätkin vaan pelkoina :) Mulla kans koko lähipiiri on täynnä vauvoja ja raskautta ja ihan olen nyt siinä pisteessä, että olen laittanut heidät kaikki facessakin siihen tilaan ettei heidän uutiset tule minun seinälle :/ en haluaisi pahoittaa mieltäni toisten onnesta mutta muiden fiilistely ja hössötys satuttaa..
Mulla ei toistaiseksi ole muita pelkoja kuin se negatiivinen testi ja sekin on oikeastaan jo muuttunu rutiiniksi :/ Tänään juuri tein yhden sellasen kun kuvittelin kierron olevan pidemmällä, onkin vast kp.29/31-34. Mutta en usko että se siitä mihinkään muuttuu.

Ensi viikolla saa sitten clomit aloittaa. Osaatteko konkarit sanoa, että kun monisikiöraskausriski on suuri ja ultraseurannassa tulee käydä. Ohjeissa lukee että jos on monta kypsynyttä follikkelia niin sitten mietitään millä keinolla estetään kaikkien hedelmöitys, yhdyntäkieltä, tyhjennys tms.. MUTTA saako ennen seurantaultraa (minkä oletan olevan n. puolessa välissä) harrastaa seksiä?? :DD kamalaa jos ei saisi :D
 
Kiitos taas vaustauksesta ja minulla kans sama juttu että facessa joutunu piilottaa ihmisten juttuja kun ei vaan jaksa aivan yrittää iloita muiden onnesta :/ se on raskasta. Tänään taas menkkakipuja mutta vuotoa ei ole enää tullut minkäänlaista. Jatkuvasti muuten vain selllasta märkää oloa :D! Voi torstai tule jo! Harmi ku testisi näytti negatiivista mutta peukkuja pystyyn että se sieltä muuttuu vielä! :) tuohon seksi asiaan en osaa vastata mutta kamalaa jos noin on :D! Haha . jostain luin kyllä että seksiä noin 3 päivän välein mutta tuskin tuohonkaan on luottaminen:)! Ei muuta kun paukutusta vain :D ilmoitan mitä testi näyttää. Jos negatiivinen niin sitten pitää vain taas terolutia syödä 10 pvä että vuoto tulee ja sitte taas clomit.. Raskainta tässä on tämä odotus. :sad001 mutta toivotaan että se odotuskin palkitaan. ♥
 
"Katselen täältä kaukaa, rakas taivaan isä, miksi äiti itkee? Miksi isällä niin raskaat askeleet? Minäkö heille olen surua tuottanut, kun vain katselen täältä kaukaa? Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti, että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan. Voitko taivaan isä äitiä lohduttaa, pyyhkiä kyyneleet pois? Voitko isän olkaa taputtaa, ettei hän niin kumarassa ois? Kerro heille taivaan isä, etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan. Kerro että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on luojalle, ettei heitä malttaisi millään antaa pois. Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan. Tietäisipä isä, miten tuulen mukana hänen poskeaan silittää saan. Vielä joskus saan pienenä kasvaa äidin vatsassa ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea. Ja kun vihdoin kohtaamme löytää tarkoituksensa pettymys jokainen. Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin. Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää. Koska saan mennä, taivaan isä? Joko pian pääsen omaan kotiin"♥♥♥
 
Eiköhän se odotus vielä joskus palkita meillä kaikilla :) mulla on viikon jo tissit aristanut ja nyt ovat oikein kipeät ja turpeat nännejä myöten joten taitaa kierto olla kohdillaan :) ke olis kp 32 ellen ihan sekoile xD
 
Eilen illalla sitte alkoi kunnolla kuukautiset :'( noihin oireisiin eb kyllä enää luota tippaakaan kun näköjään ne vain on kuvitelmaa. Huomenna sitte taas uusi clomi kierto alulle ja hetkeksu tämä kaikki taas takaalalle! :) toivotaan parempaa kuukautta :)!
 
Voih, olen pahoillani :/ mutta kohti uutta kiertoa! :) ja uutta mahdollisuutta. Mulla olis tänään se yleisin alkamispäivä mutta ei näistä koskaan tiedä kuinka pitkälle itseään venyttävät. Odottetaan...
 
Juu ilmoittele miten käy ja täällä minä tietty kans peukutan että siellä olis tärpänny. Tänää alkoi taas eka clomi päivä. Hiljaa hyvä tulee :)! ♥
 
Kyllä ne menkat sieltä tulee.. nyt jo juilii vatsa ja muut kivut huutelevat taustalla.. itse vuotoa ei vielä mutta sitä edeltävää märkyyttä huomattavissa.

Näköjään se pessimistikin pettyy. Hajosin automatkalla töistä kotiin. Ilmoitin miehelleni tekstarilla mitä odotettavissa kun tulen kotiin, miten se jaksaakin olla niin positiivinen? :Heartred Silti kuori korjaantui ennen kotioven avaamista. On oltava vahva, ainakin näyttää siltä. Alkaisi nyt se vuotokin vaan niin päästään meki virallisesti aloittamaan ne hoidot ihan oikeasti...
 
Voi olen pahoillani :sad001 On tämä niin kurjaa. Mies tosiaan meilläkin jaksaa mulle toilottaa että se tulee kun on tarkoitettu ja kaikki muutki jankkaa koko ajan että nyt vaan pitäs olla miettimättä koko asiaa. Helppo sanoa, mutta vaikea toteuttaa. Ja jatkuvasti ne vauva ajatukset on tuolla takaraivossa kun pitää laskea kiertoja ja tietää millon napata lääke jne jne. Toivotaan ettei vuoto ala siellä ja olisikin jotain muuta! :) Mutta jos alkaa niin ei lannistuta! Sielläki saatta hoidot alulle niin taas jaksaa vähän aikaa ainakin :) *tsemppirutistus* :)
 
Kyllä se vuoto vaan täällä alkoi, ei siitä ollut epäilystäkään ja Clomit alkaa lauantaina.. saapi nyt sitten nähdä. kovin epäuskoinen olo niihin on. Meillä on onneksi loppu toi "tulee kun on tullakseen" puhe, mieskin jo tajuaa ettei se taida nyt ihan niin mennä. Mutta jaksaa olla positiivinen "ehkä se sitten tulee kun saadaan apua vähän" tms.. Joo ei tätä noin vaan siirretään syrjään, kyllä tämä pyörittää ihan koko elämää tavalla tai toisella.. koko ajan läsnä.
 
Nyt on ekat clomit täällä aloitettu ja huh kyllä näitä kuumia aaltoja tulee! Öisin on niin kuuma että heräilen vähän väliä vaikka normisti nukun flanellit ja villasukat päällä :D olo on hyvin toiveikas ja jotenkin helpottunut. Oli aivan mahtava viikonloppu miehen kanssa vaikka lähinnä vaan maattiin ja katsottiin telkkua :Heartred

Oon jossain tätä kysynytkin jo mutta mitä ovistestejä teillä on käytössä kun netistä tilattuja ei suositella? Loppupeleissä clearbluen dig ja apteekinviivatesteillä ei hirrmuista hintaeroa ole. Clearbluetakin sais netistä tilattua kympin halvemmalla mutta en uskaltanut kuitenkaan :D
 
Pakko omanapailla, tarvitsen apua! Onko muilla ollut clomien aikana näin vaikeaa? En nuku öisin (3 valvottua yötä), en näköjään saa nukuttua edes päivisin ja tottakai olen todella todella väsynyt ja nuutunut.. Mielialat heittää hirveästi ja tuntuu että olen ollut töissäkin suorastaan täysin k***pää..! :sad001 ja kotona vollotan sitten idioottmaisuuttani. en tunnista itseäni ollenkaan ja raivareita joutuu oikein pidättelemään.. Naama kukkii pahasti! Yksinkertaisesti on todella huono olla itseni kanssa :sad001 Väsyttää, masentaa, uuvuttaa, harmittaa... Onko nämä nyt vain jotain alkuvaiheen juttuja vai jatkuuko tämä eiminä koko hoidon ajan, mahdollisesti 5kk???
 
Hei kaikille!
ajattelin kertoa teille että meillä yritettiin luomusta noin kolme vuotta, sitten päästiin tutkimuksiin,kummassakaan ei oikein mitään vikaa, munatorvet auki, sitten söin clomifeniä kierron alussa, sitten ultraan katsomaan munia (2 oli kypsynyt) sitten pistin Pregnyl piikin, ja seuraavana päivänä inseminaatio...
Ja nyt toivotaan parasta, mutta olen RASKAANA, en oikein voi nauttia tästä, koska taustalla lapsettomuutta..hmmm noh kai tämä epävarmuus häviää?! nyt ollaan ihan alussa 5+0, mutta ainakin todettu että raskaaksi tuleminen on mahdollista! Tsemppiä teille!!!:Heartred
 
Onnea raskautumisesta ja toivottavasti kaikki menee hyvin :) kaipa sitä aina on jollain tapaa epävsrma ja varautunut varsinkin näiden kokemusten jälkeen. Varmasti jossain kohtaa uskallat nauttia raskaudestasi.
 
Heippa kaikille!

Olen 26 vuotias 1 vuotiaan lapsen äiti. Lapsemme on saatu alkuun pitkän yrityksen jälkeen clomeilla ja nyt meillä on toiveessa toinen lapsi. Yritystä takana vain nyt yksi kierto, mutta taas samat muistot ja ongelmat palaa mieleen, kun esikoista yritimme. :sad001 Onkohan edes mahdollista raskautua luomusti? minulla siis pco. Vanhentuneita clomefa kaapissa, eikä niitäkään oikein uskalla syödä, kait se on mentävä taas lääkärin juttusille.

Nyt kp 15, eikä ovulaatiosta merkkejä...
 
Mirmeli: minulla kanssa oli clomeista pääkipuja, mielialanvaihtelua, itkeskelyä, unettomuutta... Niinä päivinä aina kun söin clomeja :sad001
 
Takaisin
Top