Clomifen-alkuiset monikkoraskaudet

Mirmeli: moikka taas! tänne ei mitään uutta kp9/31? ens vklna saa ruveta ovis testeilä pelaan :) täällä mies muutti kauas toiselle paikkakunnalle opiskelujen perässä ja tulee VAIN vklsin kotiin.. että sekin sitten ennestää tuo "epäonnistumis prosentteja". Niin ja mul oli tänään konrolli ultra! ja siel näky taas et tässä kierrossa irtois taas 2 munasolua! kääk :) no täytyy pysyä rauhallisena.. :happy090
 
Mua jotenki hirveesti häirittee se, että kävin ite yksityisellälääkärillä tarkistuksessa, jossa mainitsin epäsäännöllisestä kierrosta ja ovulointi ongelmista, jotka on siis todettu jo joskus nuorempana. Silloin ultrassa näkyi kypsyvä munasolu toisella puolella ja muutenkin kaikki ok...Sitte tässä jutussa se häirittevä puoli, nyt ku on lukenu tätä palstaa on se, että se gyne anto mulle siis tero+clomi yhdistelmän ja sano että syö kolme kiertoa, jonka jälkeen pidä taukoa...Eikä mitään muuta, ei siis mitään seurantaa eikä mitää, ja täältä lukiessa oonymmärtäny että sellanen "pitäis" olla noitten clomien kans...

Nyt siis söin vikaa kertaa gynen ohjeiden mukaan clomit ja ootellaan mitä tässä kierrossa tapahtuu...

Seuraavaksi aion kyllä vaihtaa toiseen gyneen, jos tällä tämmöiset tavat...

Onko muilla vastaavia kokemuksia...
 
Hei Mirjarr! mulla kävi kävi sama juttu! yksityisellä kävin ja mitään seurantaa en saanu, mut itse varasin aikaa kunnalliselle puolelle asian tiimoilta. Sen takia olis tosi tärkee toi seuranta kun sitä ei ikinä etukäteen tiedäå kuinka naisen keho reagoi noihin lääkeisiin, toisilla voi kypsyä liiaksi(liian monta tai yksimunasolu liian isoksi) jos väärä annos. ja sillä voi olla tosi kivuliaat seuraukset :sad001
 
mirmeli: Heipsan! tänne ei niin kuulu mitään uutta! mies muutti nyt sitten kauas toiseen kaupukiin opiskelemaan ja tulee vain vkl:sin kotiin :sad001 nyt kp 11/30-31? kohta saa ruveta ovista testaan, vaikka niitä talletuksia ei nyt tapahdukkaan kuin vkl:sin. Mutta täytyy ton terolutin oton takia "varmistaa" tuo ovulaatio, vaikka uskon kyllä 100 varmaksi tuntevani koska munasolu irtoaa (olen aina tuntenut, yleensä jopa herään siihen yöllä). Mut tulee vaan siitä hymynaamasta niin sika hyvä fiilis :)
 
Kizu: Nyt toivotaan että teidän talletukset riittää vaikka onkin harvakseltaan.. kyllähän ne simpat voi elellä tyytyväisenä perillä odottamassa :wink

Mirjarr: Olemme julkisella puolella hoidoissa ja he ainakin painottivat yhden seuranta ultran merkitystä, juurikin tuon vuoksi mitä kizu sanoi ja että monisikiöraskauksiin on suuri riski clomeilla. Sinuna nyt soittaisin gynelle ennen kuin aloitat käyttämään tai haet heti jonkun muun mielipiteen asiaan. Outoa..

ON: Täälläkään ei mitään uutta.. kp26 ja tissit niin julmetun kipeät.. vatsassa ollut ihme nippailuja ja jopa heräin vihlaisuun. Vaikka pieni toivo onnistumisesta kypsyy takaraivossa niin silti se järki tulee sydämen tielle. Ehkä kroppa herjaa nyt vaan aukiolotutkimuksen jäljiltä.. ja rinnat on yleensä kipetä viikon ennen menkkoja joten eiköhän ne sieltä sitten tulekin.. Oikeastaan nyt odottelen sitä ensi kiertoa ja hormoni kontrolleja että pääsen clomien kimppuun :D
 
Mirmeli: täällä tuli hymynaama ovistestiin eilen ja talletukset tehhy ahkeraan koko viikonloppu ja eilen x2! Toivottavasti tärppäis niin sullakin kun mulla! Tänää kp16/30-31? Piinaviikot julistettu alkaneeksi! :) :Heartred
 
Toivotaan kizu nyt teille parhainta onnea :))

Täällä ollaan flunssan kourissa mutta ei auta.. töihin on mentävä. Kauhea härdelli siellä :/ hyvä jos pissalle ehtii kerran päivässä.
 
Mirmeli: kiitos ja voimia työhön!

Miten menee mirjarr??


On: täällä iha älyttömät munasolun kypsymis/ irtoomis kivut! Nyt kp 17/31 huomisen puolella varmaan irtoo viimeistään kivuista päätellen(edellisessä kierrossa munasolu irtosi kp18). Mieskin tulee "yllätys" visiitille kotiin kesken kouluviikon :) :Heartred saa tehdä viime hetken talletukset :Heartred ja ARVATKAA MITÄ? Kysyin tänään mieheltäni että jos en tästä kierrosta raskaudu niin suostuisiko hän simppa testeteihin ja hän vasta heti et " joo tottakai!" Ihana :Heartred mutta toivottavasti ei tarvitse nyt sinne asti mennä. Täällä starttasi yötyö osa 1/3 -_-

ONKO MUIDEN MIEHET KÄYNY SPERMA-ANALYYSISSÄ? Onko kokemuksia kuinka pian saa vastauksen? Muuten näytteenotto jutut plakkarissa. :)
 
Sulle kizu vastailin jo tuolla toisella palstalla :) Mutta pistän tännekkin että mun mies on käynyt ja vastauksissa kesti julkisella se 3 vk.. Simpat kotona purkkiin ja tunnin sisällä sairaalaan. pitää pitää lämpimänä. ei iso juttu. :)

ON: kp 29/29-37.. Vatsa ollut kipeä eilisestä asti, yöllä jopa heräsin ja otin buranan.. tissit on kipeämmät kuin normaalisti. Tänään uutena oireena issiasmainen kipu selässä, välillä pistää yhdestä kohtaa ja välillä koko alaselkä tuntuu väsyneeltä.. en tiedä mitä tarkoittaa mutta tädin kyläilystä ole varma.. :sad001 vielä ei ole tullut mutta ehkä tässä kohta.
 
Moikka kizu! Tulihan se ja rajusti.. :/ sunnuntaina alkoi ja vuosi kun hanasta kera klönttien, tiedä sitten mikä sekin oli.. Eiliseen aamuun asti olen ollut niin kipeä etten kävelemään ole pystynyt.. :/ nyt jo helpottaa :) laskujeni mukaan yk 27 lähti käyntiin.. kuulostaa hurjalta. Aika syvään kuiluun putosin ja maanantai oli ehkä pahin, teki mieli luovuttaa :'( varsinkin kun facebookin etusivulla oli aina ensimmäisenä vanhan kaverin ultrakuva.. :/ en haluaisi pahoittaa mieltä toisten onnesta mutta sille ei nyt voinut mitään..Nyt jo olen päässyt vähän kohti valoa taas :)


Tänään kävin labrassa prolaktiinin ja C 12-5 arvojen kontrollissa. Prolaktiinin tulokseen saattaa vaikuttaa edellis iltana ollut yhdyntä ja/tai rintojen tutkinta.. no mitäpäs muutakaan sitten eilen iltapäivällä kipujen helpotettua kun petiin miehen kanssa.. ja muistin ton vasta sen jälkeen. Kyllä niin typerä taas voi olla :D Mutta katsotaan mitä se näyttää.

Mitäpäs tänne teille kuuluu??
 
Mimeli: oi voi! Mullakin oli viime kuukautiset ihan armottoman kipeet, hyvät et hiljaa hiihtäen pääs sänkyyn. Ja ihan samat fiilikset tännekkin tuli, edelleen pieni masis päällänsä koko homman suhteen oikein ei jaksa uskoa että sitä tässäkään kierrossa raskautuisi ;( Pistää kans masentaen ystävien ja pulituttujen masu ka vauva kuvat fb:ssä. Kun tietää että ne ei oo joutunu kauheesti ootteleen et rakkaudensiemen läks kasvaan...ja se et miten jengi kuvittelee et lapsettomuudesta kärsii vaan jotkut hedelmällisen iän ohittaneet tai et nuoret ei kävis hoidoissa! Päh kun tän vauva-asian sais vaan laitettua syrjään :sad001
Täällä eletään kp25/31 dpo7 toiveet korkeella, mut silti ei kauheen positiivin mielin jaksa uskoa etteikö ne kuukautiset sieltä taasen normaalisti tulis. Stemppiä uuteen kiertoon ! Täällä "vasta" yk 9
 
Joo tuntuu kyllä että ei sitä lapsettomuutta niin ymmärretä, ainakaan mun ystäväpiirissä tai ainakaan he eivät osaa suhtautua siihen. No toisaalta, en minä sitä heiltä odotakkaan.

Sulla on nyt viiminen piinaviikko menossa.. nyt yrität työntää asian syrjään ja keksit jotain muuta ihanaa tekemistä :) Äläkä vähättelen yk:si :angry1 Toivon että se luku ei sinulla enää kasvaisi :Heartred

Mä odotan että parannun flunssasta ja saan ottaa syksyn vastaan ja tietty kynttilät :Heartred

3. joulu tulee nyt niin kun ollaan ajateltu että ehkä ensi jouluna meitä on jo kolme.. Eikä tälläkään kertaa. Muutenkin joulu on sellasta vähän tuskasta aikaa kun siellä aina herää ne kysymykset sukulaisilta, no että koskas teille sitten saa ostella lasten lahjoja ja hihih.. ja itsellä vaan sydän rutistuu rinnassa..
 
Ite käsin gynellä eilen, kun tuli kuukautiset kp 16 alkaen...clomien vikahan se sitten oli...Jatkettiin puolella vuodella clomi, terolut lääkitystä, ja jos ei raskaaksi tule sinä aikana..Niin sittenlähete keskussairaalaan lapsettomuus tutkimuksiin..joten semmoistapa tänne kuuluupi...Ja seurantoja ei edelleenkään, gyne sanoi, että ei tarvita..En sitten kyseenalaistanut, koska olin siis eri gynellä ja tätä kehuttu kovasti näissä asioissa. Sanoi mahdollisuuden olevan kuitenkin niin pieni, että ei tarpeellista...

Noh, ei se toki ongelma olisi se tupla raskauskaan, vaikka sellainen tulisi..riskinsä toki aina...Mutta joo..

Katsotaan nyt tämä lääkitys ja toivotaan parasta
 
No kai se on tapansa kullakin. Mä rupean juoksemaan polilla joka kuukausi seuranta ultrissa koska riski on niin suuri..??
MUOKS: siis on suuri riski sekä kaksois-, että kolmois- tai nelosraskauksiinkin.

Miten noi kuukautiset oli clomien aiheuttamaa? Olisi kiva tietää vähän tälläsista ongelmista
ennen ku lähtee itse niitä popsimaan :)
 
Mirjarr: Siis mitä? kuukautiset kp 16? ja clomeista johtuvaa? en kyllä ole ikinä tuollaiseen tarinaan törmännyt njiin tosielämässä kun netissäkään... mitä gynekologi sanoi? nostettiinko annosta? mun mielestä aika välinpitämätöntä touhua ettei seurantaa vaatinut, koska clomeilla se monikko raskaus riski on kohonnut! Mutta eipä mullekkaan yksityiseltä sitä sanottu, itse varailin aikaa julkiselle puolelle kontrolloleihin.Täälläkään se tupla raskaus ei haittaiosi yhtää, se onkin ollut aina meidän molempien salainen haave. tokiha siinä on riskinsä jne.

Mirmeli: Mulla on kuukautiset ihan jämptit noiden pillereiden avulla kaks edellistä kiertoa 31 pvää. alkuu noi hormoonit pisti pään ihan pyörälle mut onneks tasottu nopeesti :)

on:Rinnat kipeytyneet pikkuhiljaa kauttaaltaan, toki voi myös johtua siitä että olen sisulla pitänyt "normi" rintaliivejä kun normaalisti kierron tässä kohtaa olen käyttänyt niitä urheiluliivejä. Toiveet tietty taasen korkeella, mut jotenkin niin vahva fiilis siitä et kyllä ne kuukautiset sieltä taas ajallaan saapuu... :/ plääh.. Ruvennu koko vauvan teko homma niin masentaan,,,tänään dpo 8 hetken saa viellä varrota alkaako kuukautiset vai ei. 25.9 tai 26.9 pitäis alkaa olettaen et ovulaation ja kuukautisten välinen aika on sama kuin viime kierrossa eli 15 pvää.


STEMPPIÄ JA PLUSSA TUULIA :Heartred
 
Pitää varmaan varotella miestä vähän hormoni hirviöstä.. Mulla tulee menkkojen alussakin sellasia raivon puuskia ja kiukuttelen ku pikkukakara :D

Mulla tuli kans pari päivää sitten se olo että voi kun voisi unohtaa koko vauvajutun, olisi niin paljon helmpompaa kun aina kuukausi toisen perään kaikki alkaa alusta. Piina mikä jatkuu ja kun luulee pääsevänsä loppuun niin uusi kierros.. kaikki oireiden miettimiset, kehon tutkiskelut, piina viikkojen pitkät päivät.. Ja vaikka ei niitä niin miettisi niin niitä miettii kuitenkin.

No tein päätöksen että keskityn itseeni ja harrastuksiini ja yritän olla mahdollisimman paljon ajattelematta. Tä päivittäinen forumilla pyöriminen siihen auttaakin :DDD
 
Siis clomeista johtuvat kuukautiset sen vuoksi, että tässä viimeisessä kierrossa ennen taukoa oli käytössä vain clomit, ei terolutteja ollenkaan..joten gynen mukaan jotenkin siitä meni sekaisin kierto ja normaali tyhjennysvuoto tuli....nyt siis tauon jälkeen taas jatketaan molemmilla lääkkeillä ensiviikolla...Yksi kierto siis pelkillä clomeilla ja nyt terot ja clomit seuraavaan kiertoon...Älkääkä kysykö miks, ei mitään hajua...:D

Kizu: Meillä on kunnalliselle puolelle ihan turha yrittää mihinkään seurantoihin täälä pikkukaupungis mennä, ku tk lääkärit ei ees osaa ultrata mitää tämmösiä...joten...ja itekki kyllä oon ymmärtäny että riski ois melko suuri, mutta gyne ei siihen sitten mitään muuta kuin totes että ei tarvitse tässä tilanteessa, kun kysin että ei seurantojako...
Ja juu, clomi annosta nosti tuplaan, sanoi vaan että jos sivuvaikutuksena tulee kovaa huimausta, niin tiputtaa annos takas yhteen tabuun...

Mirmeli: Toi kaiken muun ajatteleminen oliski ihan huippu juttu ku se käytännös ois helppo toteuttaa...itellä ainaki kokoajan mielessä vaikka kuinka yrittää siirtää sivuun..varsinki ku ovulaatio lähestyy niin rupee laskeskeleen päiviä ja miettiin koska pitää olla toimintaa makkarin puolella...täähän ei kyllä mitenkää edistä välttämättä prosessia, mutta ite en ainakaa voi sille mitää..se tulee jotenkin alitajunnasta...
 
Mirjarr: Joo se on tätä joka kuukausittaista höpinää mihin ei usko itsekään :D Tällä hetkellä kyllä ihmeen rauhallinen mieli ja onnellinen olo :) Tästä flunssasta huolimatta :/ Posket jomottaa niin että päästä heittää ja korva poksuu :sad001 en jaksa kuitenkaan sairaalan päivystykseen lähteä istumaan.
Ja ensi viikolla taas pääsen toivottavasti kiinni arkeen mikä tarkoittaa paljon agilitya eri muodoissa :D

Meillä on tuota rakkautta niin paljon tässä talossa että jaetaan sitä ilman ovulaatiokelloja :D Tietty vähän yritetään sihdata mutta kun mulla ei niitä oviksia näy testeissä, mutta kuten sanoin, pupuilua on aina ollut paljon ja jos ei haluta niin ei haluta. pupuilua en halua vääntää pakko pullaksi :D

Ja tämä forumi on ollut itselle kyllä sellainen vertaistuki mitä en saa muualta, en edes mieheltä saa näin paljon keskustelua asiasta!

Ja sitten ymmärrän tuon sinun kuukautispyörityksen jos syöt vielä terojakin. Plussatuulia :Heartred
 
hei.tää on ihan uusi paikka en ole ennen käynyt mut onneksi löysin tämän ketjun.itse olen aloittanut lapsettomuushoidot mieheni kanssa ensimmäinen käynti hämeenlinnaan naistenklinigalle on 8.11.2013.meillä on yritystä takana reilu 3 vuotta jos joku kertoisi vähän omista kokemuksista.kiitos jo etukäteen:hug013
 
Takaisin
Top