BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla pomppas lämmöt takaisin ylös. Edellisyönä nukuin vain 4 h, joka saattaa olla vaikuttanut lämpöihin. Viime yö meni normaalisti. Ei oo oireita (ei kyl normaalia tissikipuakaan), dpo 13 testi nega. En testaa enää, ja odottelen menkkoja viikonloppuna alkaviksi. Toki jos viel ma ei oo alkanut niin sit testaan. Dpo 13 oli tosi kovat mahakivut, mut aika myöhäinen kiinnittyminen ois ollut jos siitä kyse. Et eiköhän ollut jotain muuta.
Screenshot_20260508_102645_FF.jpg

Taitaa tosiaan olla ovulaatio ollut eilen, kun lämmötkin juuri ja juuri yli 37 nousivat. Kaipa se ylihuomenna vahvistuu. Lämmöt oli aamulla 37,01. Heräsin varttia yli 8 ja mittasin lämmöt, mutta nukahdin vielä kolmeksi tuntia kun nousin puoli 12. 🤣 Ihan hirveä väsymys ollut kolmatta päivää... Näin kävi toissapäivänäkin, että heräsin klo 8 aikoihin, mutta nukahdin uudestaan ja heräsin noin 11 aikaan. Mikähän lie väsyttänyt... Hirveä päänsärky myös ollut jo kolmatta päivää putkeen. 🤯

Liitteet

• Screenshot_20260508_124243_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_586474350618150.jpg
    Screenshot_20260508_124243_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_586474350618150.jpg
    91 KB · Katsottu: 18
IMG_2011.jpeg
Kurjaa kun on särkyjä @Kali . Toivottavasti menee pian ohi.

Oon nyt todella hitaassa vaiheessa kiertoa 🫠 Toisaalta viikonloppu menee varmasti aika ripeää ja sit onkin jo ensi viikko. Eli hätäilen täällä taas vaan.
Painonpudotus projekti menee ihan kivasti, maltilliset vajeet joten mitään hurjaa alkuhumpsausta ei oo päässy tapahtuu.

Tässä käyrä tänään. Onneks ne lämmöt nousi😅

View attachment 155844Kurjaa kun on särkyjä @Kali . Toivottavasti menee pian ohi.

Oon nyt todella hitaassa vaiheessa kiertoa 🫠 Toisaalta viikonloppu menee varmasti aika ripeää ja sit onkin jo ensi viikko. Eli hätäilen täällä taas vaan.
Painonpudotus projekti menee ihan kivasti, maltilliset vajeet joten mitään hurjaa alkuhumpsausta ei oo päässy tapahtuu.

Tässä käyrä tänään. Onneks ne lämmöt nousi😅
Ollaan melko samoissa, täällä dpo 6 🌷 Tsemppiä loppukiertoon, rasittavia nämä piinapäivät.

Omia mietteitä: Onko kellään luteaalivaiheessa vatsa sekaisin tai muutoksia vatsan toiminnassa? Tai niillä, jotka käyttävät lugesteroneja loppukierrossa?

Ollaan melko samoissa, täällä dpo 6 🌷 Tsemppiä loppukiertoon, rasittavia nämä piinapäivät.

Omia mietteitä: Onko kellään luteaalivaiheessa vatsa sekaisin tai muutoksia vatsan toiminnassa? Tai niillä, jotka käyttävät lugesteroneja loppukierrossa?
Mulla tuntuu että lugesteronit aiheuttaa sen just että vatsa menee sekaisin kun käyttänyt muutaman päivän. Luulin eka että enteilee kuukautisia, koska yleensä se vatsan sekaisin meneminen merkki vuodon alkamisesta, mutta kun vuoto ei oo kertaakaan alkanut ennen kuin lopettanut ne, niin pakko lugesteroneista johtua. 🤔 Plus se kun se alkaa suunnilleen dpo5-7 että vatsa menee sekaisin.

Mulla tuntuu että lugesteronit aiheuttaa sen just että vatsa menee sekaisin kun käyttänyt muutaman päivän. Luulin eka että enteilee kuukautisia, koska yleensä se vatsan sekaisin meneminen merkki vuodon alkamisesta, mutta kun vuoto ei oo kertaakaan alkanut ennen kuin lopettanut ne, niin pakko lugesteroneista johtua. 🤔 Plus se kun se alkaa suunnilleen dpo5-7 että vatsa menee sekaisin.
Kiitos, onpa hyvä tietää. Mullakin yleensä menkkojen alussa menee maha sekaisin, mutta kyllä tää varmaan johtuu noista lugeista 🫠 Ihana sivuvaikutus, kun on ärtyvä suoli muutenkin jo.

Heräsin jo vähän yli 7 tänään niin lämmöt ei ihan oikeat varmaan ole, kun tuntia aiemmin kuin normaalisti. 🥴 Mutta kaipa ne sillä tasolla vielä on, että ovulaation huomenna varmistaaa toi ff... Kun nuo punaiset neliöt nyt kahtena päivänä vielä kaiken lisäksi. Ellei sitten huomenna tippuisi lämmöt ja paljon, jota toivotaan ettei tapahdu!! 🤞

Ainakin päänsärky poissa. Ehkä johtui jotenkin ovulaatiosta?? 🤔 Ja sen jälkeen kun se oli niin pahimmillaan ja nyt kun tasaantunut niin ehkä siksi hävisi koko päänsärky?

Liitteet

• Screenshot_20260509_075337_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_618200708837505.jpg
    Screenshot_20260509_075337_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_618200708837505.jpg
    84.9 KB · Katsottu: 10
Täällä dpo13 enkä ole tehnyt tänään testiä, kun oon varma ettei se tästäkään kierrosta tärpännyt. Viimeistään dpo15 pitäis tulla lämmöt alas ja menkat alkaa dpo16.

IMG_7840.png

IMG_7841.png

Geleet aloitin viime kierrossa dpo13 ja ne pidensi luteaalia yhdellä päivällä ja nosti lämpötilaa. Ehkä mä syön niitä vielä pari kiertoa ja sitten jätän pois. 😌

Toisaalta jos tämä tästä pitkittyisi vielä muutamalla kierrolla niin tulis kevätvauva. Sehän olisi ihanaa! Muistan kun esikoinen syntyi joulukuun pimeyteen ja olin aina ihan sekaisin, kun herätessä katsoin seinäkelloa enkä tiennyt yhtään onko päivä vai yö, kun aina oli pimeää ulkona. 😆

Täällä ei kummempaa, huomenna saan (ehkä)nukkuu pidempään kuin 4 🫠 kaksi aikaista herätystä kun aamut oli. Hetken päikkärit sohvalla ja nyt kahvia, ahhh. Jahka pikkuneiti herää ni jaksaisko pihahommiin. Olis kaikkea puuhaa 😊

IMG_1555.jpeg

En tiedä voiko se lugen annosnosto näin hyvin vaikuttaa. Sen näkee sit miten loppukierto menee. Yövuorot tulee taas loppukiertoon joten sekoittaa lämpöjä sit.

Ei ”oireita” no ei varmaan pitäiskää vielä .

Joku kommentoi hajua mitä luget tekee. Huomasin saman. Vähän samantyylinen kuin hapan maito jossain vaatteessa 🤢 Luulin sillo kun sen haistoin ekaa kertaa et oli jääny lapsen oksennuksia vielä johki muhun ku oksensi mun päälle mutta sama haju oli myöhemminkin ja vessakäynnillä haistoin 🤮 Karmee. Täytyy kyllä miestä varoittaa jos tulee lähempää kanssakäymistä 😆😆
Tuntuu kans kuivattavan , hyvä kun sen saa laitettua ku tuntuu että hiekkapaperia olis värkki täynnä.

Täällä ei kummempaa, huomenna saan (ehkä)nukkuu pidempään kuin 4 🫠 kaksi aikaista herätystä kun aamut oli. Hetken päikkärit sohvalla ja nyt kahvia, ahhh. Jahka pikkuneiti herää ni jaksaisko pihahommiin. Olis kaikkea puuhaa 😊

View attachment 155869
En tiedä voiko se lugen annosnosto näin hyvin vaikuttaa. Sen näkee sit miten loppukierto menee. Yövuorot tulee taas loppukiertoon joten sekoittaa lämpöjä sit.

Ei ”oireita” no ei varmaan pitäiskää vielä .

Joku kommentoi hajua mitä luget tekee. Huomasin saman. Vähän samantyylinen kuin hapan maito jossain vaatteessa 🤢 Luulin sillo kun sen haistoin ekaa kertaa et oli jääny lapsen oksennuksia vielä johki muhun ku oksensi mun päälle mutta sama haju oli myöhemminkin ja vessakäynnillä haistoin 🤮 Karmee. Täytyy kyllä miestä varoittaa jos tulee lähempää kanssakäymistä 😆😆
Tuntuu kans kuivattavan , hyvä kun sen saa laitettua ku tuntuu että hiekkapaperia olis värkki täynnä.
Millä annoksella sulla menee luge nyt? Mielenkiinnosta, kun itselläkin on. Mulla on 400 mg 2 krt päivässä

Mulla siis on "ongelma", että hedelmöitys kyllä tapahtuu mikäli sille on luotu mahdollisuus, mutta raskaus keskeytyy samantien. Tämän johdosta en viitsi raportoida plussia tänne, ja aiheuttaa turhaa hämminkiä. Ke sain siis hyvin haalean plussan. Pe aamulla plussa oli jo täysin selkeä, mutta pe iltapäivällä jo haaleampi. Tiedän, ettei yhdestä haaleammasta tuloksesta kannata heittää kirvestä kaivoon, mutta tämä on jo mulle rutiininomaista. Tästä johtuen en viitsi raportoida jokaista ajankohtaista käännettä. Tässäkin tapauksessa, kuten olettaa saatoin, niin viivat testeissä oli tänään jo lähes kadonneet. Arvioin vuodon alkavan viimeistään alkuviikosta. 🙃

Kyllä mietin, että ei tässä yrittämisessä ole mitään järkeä, jos solut on mitä on. Tätä ei lääketiede korjaa. Yritän silti. 😁

Mulla siis on "ongelma", että hedelmöitys kyllä tapahtuu mikäli sille on luotu mahdollisuus, mutta raskaus keskeytyy samantien. Tämän johdosta en viitsi raportoida plussia tänne, ja aiheuttaa turhaa hämminkiä. Ke sain siis hyvin haalean plussan. Pe aamulla plussa oli jo täysin selkeä, mutta pe iltapäivällä jo haaleampi. Tiedän, ettei yhdestä haaleammasta tuloksesta kannata heittää kirvestä kaivoon, mutta tämä on jo mulle rutiininomaista. Tästä johtuen en viitsi raportoida jokaista ajankohtaista käännettä. Tässäkin tapauksessa, kuten olettaa saatoin, niin viivat testeissä oli tänään jo lähes kadonneet. Arvioin vuodon alkavan viimeistään alkuviikosta. 🙃

Kyllä mietin, että ei tässä yrittämisessä ole mitään järkeä, jos solut on mitä on. Tätä ei lääketiede korjaa. Yritän silti. 😁
Onko sulla mitään tukilääkettä, esimerkiksi lugesteron joka tukee luteaalivaiheessa?

Onko sulla mitään tukilääkettä, esimerkiksi lugesteron joka tukee luteaalivaiheessa?
Kävin Felicitaksessa, ja mulle oli tulossa tuo tai vastaava. Lääkäri halusi otattaa ensin progesteroni arvot oviksen jälkeen, jotka oli sen n. 6 pv positiivisen ovistestin jälkeen kutakuinkin erinomaiset (suhteessa vertailuarvoihin). En varannut uutta aikaa, koska tuon johdosta mietin ettei toi olisi kuitenkaan ongelma. Nyt aloin tosin miettiä, että voisiko se sittenkin olla... eli jos ongelma ilmestyykin vasta kiinnittymisen jälkeen, kun istukan pitäisi ottaa homma hoitoon. Mulla kuitenkin on onnistuneita raskauksia (vuosia sitten), mutta voikohan ikä aiheuttaa myöhemmin ongelmia tähän vaiheeseen. 🤔 Itse nimittäin olen tullut päätelmään, että solut on vain *askoja, ja kehitys loppuu sitten aina tuohon hetkeen. En ole nyt kustannussyistä raaskinut varata uutta aikaa, kun olen epäillyt ettei tälle ehkä voi kuitenkaan tehdä mitään.

Ihmettelen ettei menkat alkaneet eilen ja lämmötkin pomppas tänään hämäävästi ylöspäin. Tietysti ne alkaa sit tänään äitienpäivän kunniaksi🫠 Mulla ei ollut kuin yksi onestepin testi jonka tein, mut se oli aivan vitivalkoinen. Jos nyt kävis niin et menkat ei tänään alkaiskaan niin käyn ostaa pc testejä, mut oon aika varma et tänään ne alkaa…
1778390555773.jpeg

Vähän hämärä tämä kierto (kai?)
Testeillä ei ole plussaa vielä tullut, muttei ole kyllä ihan haalistuneetkaan, eggikset jatkuu, mutta lämmöt nousi?
Toki oli keskiviikkona sellainen tuikkasu, että mietin jo oliko ovis siinä. 🙈

No olisi välillä normiaikoihin tämä sit tapahtunut.

Liitteet

• Screenshot_20260510_091204_FF.jpg
    Screenshot_20260510_091204_FF.jpg
    296.1 KB · Katsottu: 13
@Wellllu käyrä ainakin näyttää vahvasti siltä, että ovis olisi tapahtunut! 😊

Siis mulla nousi eilen illalla kuume ja yöllä kävi ihan yli 38 asteessa 😩 Heti tulee sellainen olo, että nyt tää kierto ainakin oli tässä kun piti sairastua. Tänään dpo 7, aamulämpö oli 37,3 varmasti taudista johtuen... Kuume onneksi laski panadolilla, toivottavasti ei enää nousekaan. Vitsit tää on kyllä tylsää, kun kaikesta tuntuu vaan menettävän toivonsa 🫠 Tietenkin sitä toivoisi, että kaikki olisi koko ajan optimaalisesti - etenkin kun nyt syö noita tukilääkkeitäkin. Onneksi mies jaksaa tukea ja tsempata, että kaikki on ihan koko ajan mahdollista.

Takaisin