BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Syssymyssy Jos sulla uusi kierto alkamassa (toivottavasti ei mutta itsehän sen parhaiten tietää) tänään vielä mentäisiin sitten taas samoissa. 🤣 Kun mulla tänään kp1...

Täällä lämmöt ei kyllä vieläkään pudonneet hirveästi, meni kyllä alle 37 onneksi. Mutta normaalia korkeammalla kyllä vielä kuin normaalisti vuodon alettua jo. 😵

@Kali mulla eilen tiputteli jo, ja pitäisi alkaa tänään, joten ehkä päästään taas jännäilemään samoissa 😂

Koska mun osalta kierto on varmasti jo tässä, niin tulin salille houkuttelemaan menkkoja alkavaksi 😁

Huhhuh, ei mennyt FFn tiedot hukkaan, pääsin viimein takas tillleni. Sen kunniaksi liitin viimein Fitbitin FFn ja otin premiumin. @Syssymyssy n käppyrä on aikasta tasasta menoo. Samaa ei voi sanoa meikän käppyrästä 😂 Milenkiintoista päästä seuraamaan lämpöjä. Veikkaan kyl ettei tää oo luotettavin mittauslaite, mut tällä mennään.
Screenshot_20260425_144332_FF.jpg

@Syssymyssy sun käyrä on kyl ihan omaan luokkaansa.

@Zebra ja mä kun luulin, että mulla on pomppiva käyrä… 😅

Ff:n mukaan mul testipäivä olis ylihuomenna eli ma, mutta yritän malttaa ainakin keskiviikkoon, kun olisi dpo 14. Luget loppuu perjantaina, mut haluan ennen vappua tietää, saanko syödä kylmäsavulohta. Oireita ei ole, ei pms:tä sen paremmin kuin alkuraskaudestakaan johtuviksi tulkittavia.

Liitteet

• IMG_0081.jpeg
    IMG_0081.jpeg
    244.9 KB · Katsottu: 13
Jep jep… eiköhän ne menkat sieltä ala, kun lopetan luget. Helppo pysyä tyynenä, kun tietää, että en näköjään vain voi tulla raskaaksi. Jotenkin tuntuu turhalta tehdä testiäkään ensi viikolla, kun lämmöt lugenkin kanssa näin droppas.

Liitteet

• IMG_0082.jpeg
    IMG_0082.jpeg
    243.2 KB · Katsottu: 18
Jep jep… eiköhän ne menkat sieltä ala, kun lopetan luget. Helppo pysyä tyynenä, kun tietää, että en näköjään vain voi tulla raskaaksi. Jotenkin tuntuu turhalta tehdä testiäkään ensi viikolla, kun lämmöt lugenkin kanssa näin droppas.

Mä yritän jostakin vielä löytää toivoa, että mahdollisuus raskauteen on, mutta se kestää mm. iästä johtuen pidempään. Toki sit viikon päästä voi ollakin jo eri fiilis kun kierto lähenee loppuaan.

@Zebra onneks pääsit kirjautuu tuolt uudest väärin kirjoittamastasi sähköpostista FF:ään — ja tuo säpo-osoite oli vielä vapaana! 🫶

Ja oot oikeassa, pakkohan se on rakentaa toivo uudestaan, jotta jaksaa tätä samaa toistuvaa kierrettä vielä jatkaa. Mut ainakin tällä hetkellä se tuntuu vaikealta, kun pitää samalla päästää irti myös toiveesta loppuvuoden vauvalle. Mut kai tää tästä. ❤️

Munkin kyllä pitäisi löytää jostain toivoa taas, kun toivottomana mennyt monta kiertoa. Sen verran toivottomissa merkeissä kyllä edelliset ainakin 2 kiertoa mennyt, että ei edes yllättänyt nega testit vaan tiesin sen jo etukäteen sisimmässäni. Ja lähinnä odotin vaan että alkaisi jo vuoto. 🙄 Melkeinpä olisi parempi taas olla edes jotain toivoa jossain vaiheessa itsellekkin kun todella kuormittavaa vaan mennä koko kierron ajan samat jutut läpi ilman että innostuu missään vaiheessa toivomaan. Toki siinähän sitten on se että tippuu korkealta kun nega tulee joka tapauksessa, mutta olisi edes vähän parempia hetkiä kuin koko kierron ajan synkkyydessä vaellella. 😭 Jotenkin vaan kieltänyt itseäni enään toivomaan.... Ja oonkin onnistunut pitäytymään siinä aika hyvin. Joka huono juttu.

Lämmöt mulla tosin vasta tänään tippuivat alas, normaalia alemmas melkeinpä jopa.... 36,59 tänään kun eilen vielä 36,90.

Munkin kyllä pitäisi löytää jostain toivoa taas, kun toivottomana mennyt monta kiertoa. Sen verran toivottomissa merkeissä kyllä edelliset ainakin 2 kiertoa mennyt, että ei edes yllättänyt nega testit vaan tiesin sen jo etukäteen sisimmässäni. Ja lähinnä odotin vaan että alkaisi jo vuoto. 🙄 Melkeinpä olisi parempi taas olla edes jotain toivoa jossain vaiheessa itsellekkin kun todella kuormittavaa vaan mennä koko kierron ajan samat jutut läpi ilman että innostuu missään vaiheessa toivomaan. Toki siinähän sitten on se että tippuu korkealta kun nega tulee joka tapauksessa, mutta olisi edes vähän parempia hetkiä kuin koko kierron ajan synkkyydessä vaellella. 😭 Jotenkin vaan kieltänyt itseäni enään toivomaan.... Ja oonkin onnistunut pitäytymään siinä aika hyvin. Joka huono juttu.

Lämmöt mulla tosin vasta tänään tippuivat alas, normaalia alemmas melkeinpä jopa.... 36,59 tänään kun eilen vielä 36,90.
Toivottavasti löytäisit toivoa jostakin ❤️ Sillä voisi jaksaa taas vähän helpommin raskasta taivalta. Mut se on paljon helpommin sanottu kuin tehty. Jossakin tilanteissa itselläni vähän auttaa sellainen fake it till u make it -tyylinen itsensä hämääminen, mut eihän se mitään taikasauva ole eikä toimi kaikkeen.

Jos nyt jotain toivoa herättäviä ajatuksia sun tilanteesta tähän kirjoittelen: ikä on vielä sun puolella, toki nää on yksilöllisiä juttuja. Ja se, että raskauksia on alkanut. Toki se on myös tosi raskas asia kaikkine menetyksineen, mutta jotain ainakin on yrittänyt tapahtua. Koska tässä voi taustalla olla joku suht pienellä puuttumisella oleva juttu, jonka hoitamisen jälkeen raskaus onnistuukin loppuun asti. Ja sit se, että toivottavasti saisitte jo apua tähän. Ootko jaksanut jo yrittää hakeutua taas tutkimuksiin? Ja mä yritän vaan tuoda näkökulmia esiin, jotta et toivoa kokonaan vielä menettäisi.

Eilen unohdin mitata aamulla lämmöt ja illalla ovulaatiotesti näytti räikeetä plussaa. Nyt lämmöt pomppas myös ylös, joten eiköhän se ovulaatio eilen sit ollut🤔
1777270326680.jpeg

@Oikkuu , eikö ovis ole yleensä 24-48 tuntia ovisplussasta?

Mulla kävi nyt nimittäin näin:
DPO -3: 36.3
DPO -2: 36.6
DPO -1: 36.7 (Ovisplussa)
DPO 0: 36.8
DPO 1: 36.6
DPO 2: 36.8

Mun lämmöt oli siis olleet jo 2 pv nousussa, kunnes sain vasta ovisplussan. En kuitenkaan usko oviksen tapahtuneen tuolla sekunnilla, vaan vasta seuraavana päivänä. En siis ajattele, että toivo olis sulla menetetty, vaan hyvin voi vielä tänään keretä hyödyntää.

Lisään vielä, että kannattaa koittaa tarkkailla limoja, jos niitä vähän vielä on, niin on mahdollisuuksia mielestäni.

(Mittaan tosiaan vain 1 desimaalin tarkkuudella, kuten näkyy.)

Muokattu viimeksi:
Ovulaatiohan juu tapahtuu vasta ovulaatioplussasta seuraavana päivänä mun käsittääkseni aikaisintaan. Ihan minimissään se taitaa olla noin 12 tuntia siitä? 🤔

Ja ovulaation tapahtuessakin munasolu on kai hedelmöityskykyinen sen n. 12 tuntia.

Mutta joo, ehkä kerkesittekin hyödyntää, sillä ethän @Oikkuu tosiaan kirjoittanut että ette olisi. ☺️ Joka tapauksessa, tänäänkin on vielä mahdollisuus.

Ja taas mennään🤣 Ovuloinko teidän mielestä ennen vai jälkeen posin? Ei oo koskaan lämmöt noussu jo noin aikasi..
No siis mullahan lämmöt nous myös ennen positiivista ovistestiä. En laittanut tähän kuvaa, mutta kirjoitin ne tohon ylös. Koitin katsella kuvia plussauskäyristä (raskaus), ja kyllä plussia on tullut, vaikka lämmöt on nousseet ennen ovisplussaa.
Käsitän itse, että ovis tapahtuis aina vasta ovisplussan jälkeen... 🙃

Mulla monesti se ovulaatio tulee tosi äkkiä plussan jälkeen. Varmaan just se 12h menee. Yleensä testaan 13:00 maissa, mutta eilen tuli testattua vasta illalla ja silloin oli jo tosi räikee plussa. Luultavasti ois ollut plussa jo sillon päivällä jos ois voinut testata. Joten on mahdollista että se ovulaatio on tullut jo viime yönä ja siksi lämmöt aamulla nousi. Esikoisen yrityksen aikaan lähes aina lämmöt nousi jo seuraavana päivänä ovis plussasta ja oli tuntuma että se tuli yöllä. Niinpä oon aina ajatellut et mulla se ovis tulee ennemmin tosi aikaisin kuin myöhään plussasta. Siksi tuo viime kierto oli itelle tosi outo, kun ovis tuliki vasta 2 päivää plussan jälkeen. Ei oo koskaan ennen käynyt mulla silleen🤭 Ja eilen kyllä hyödynnettiin tuo ovisplussa ja vielä tänään aikomus olisi varmuuden vuoksi. Koska jos se ov on tullut yöllä niin tänäänhän sitä olisi vielä mahdollista hyödyntää😌
Ps. Kirjoitin ehkä vähän hämäävästi että ovulaatio olisi ollut eilen…tarkoitin lähinnä viime yötä joten kaipa se menee ennemminkin tän päivän puolelle😂

Takaisin