BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen tosiaan alkoi tiputteluvuoto, ja muutenkin menkkaoireet, mut tänään taas lämmöt pomppas vähän ylös 🙄. Voi kyl johtua varmaan huonoista unistakin..

Liitteet

• IMG_1329.png
    IMG_1329.png
    163.7 KB · Katsottu: 29
Mulla tuli tuo punainen neliö niin oletan huomenna ja ylihuomenna jos lämmöt nousee niin tänään on dpo1 todennäköisesti. Tai vähän pelkään tuo pudotus lämmöissä kp10 niin voi olla dpo2 ff:n mukaan, mutta ennemmin luulen että dpo1 kuitenkin. 🤔 Kumminkin kp10 näytti vielä huippu lukemaa se clearbluen laite niin en usko että sinä päivänä ovulaatio on voinut olla.

Liitteet

• Screenshot_20260410_075730_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_327912873026837.jpg
    Screenshot_20260410_075730_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_327912873026837.jpg
    84.5 KB · Katsottu: 24
Täällä ei tapahdu mitään kovin ihmeellistä. Menkat pitäis alkaa maanantaina.
1775800226950.jpeg

Täällä toinen punainen täppä. Mittasin myöhemmin uusiksi ja lämpö oli pudonnut joten ei ollut flunssasta johtuvaa.
9E1C9E05-E179-4B5D-8B56-ED79BFB00A33.jpeg

En muista että olis näin selkeitä lämmönkohoamisia tullut aiemmin. Lauantaina ens viikolla olisi testipäivä dpo10. Tilasin iherbistä easy@home testejä läjän. Ne ei taida herkkiä olla mutta onkohan joku saanu niillä aikaisilla dpo lla haamuja?

Tyhmänä menin aamulla mittaamaan lämmöt ja nyt oon sitten huolesta soikeena, kun ne oli suorastaan romahtanut😥 Tänään kp29 dpo16 ja edellinen kierto oli juurikin 29 päivää, joten nyt pelkään, että menkat sittenkin alkaa😥 Testiviiva oli kyllä mun mielestä ihan hyvin tummunut kuitenkin...
Screenshot_20260410-114728.png
Screenshot_20260410-114643.png

@Selmiina oon nähnyt plussakäyriä, joissa lämmöt pomppivat vähän edes takasin, joten en ehkä yksittäisestä dipistä huolestuisi kun minustakin sun viimeisin testi näyttää aiempia tummemmalta 😊🙏🏻 Toivotaan vain ja ainoastaan parasta ❤️

Mulla ff vahvisti oviksen just kuten ajattelin itsekin, ja nyt vain taas odotellaan 😊
Terolutin takia täytyy testata dpo12, jotta tiedän vaihdanko lugeihin vai lopetanko lääkityksen kokonaan. Mä en lähtökohtaisesti haluaisi testata ennen vuodon alkua, se on jotenkin niin ahdistavaa joka kerta 😬

1000049379.jpg

@Nellinen kiitos mieltä rauhoittavasta kommentista❤️ Ainakaan vuodosta ei ole vielä mitään merkkejä. Täytyy taas huomenna mitata lämpö ja testata, sitten on taas vähän viisaampi.

Eilen tosiaan alkoi tiputteluvuoto, ja muutenkin menkkaoireet, mut tänään taas lämmöt pomppas vähän ylös 🙄. Voi kyl johtua varmaan huonoista unistakin..

Tiputtelu tosiaan ei muuttunutkaan menkoiksi, vaan tein eilen hailakan positiivisen testin. Tänään dpo13 ja huomenna olisi menkkojen alkamispäivä. Aamutesti on edelleen hailakka, mut toisaalta kuukautiset ei ole edes myöhässä vielä. Olisko tuo käyrällä näkyvä dippi ollut sit kiinnittymisdippi? Selvinnee ajan kanssa miten tässä käy.

Koitin tiirailla @Selmiinan testejä, ja vertailla vahvuutta 😁.

Liitteet

• IMG_1341.png
    IMG_1341.png
    166.2 KB · Katsottu: 67
  • IMG_1345.jpeg
    IMG_1345.jpeg
    1.7 MB · Katsottu: 69
Täällä nyt dpo3?? Kuten arvelinkin, että ff merkitsee sen tuohon kp10, vaikka en jotenkin usko kun kp10 vielä huippu lukema siinä clearbluen laitteessa? 🤨 No suhtaudun varauksella tuohon dpo3. Todennäköisemmin dpo2 vasta. Korkealle vaan lämmöt nousi jo... 😂 Normaalisti ei ne kyllä noin korkealle yht äkkiä nouse vaan hitaammin. Aloitin myös kyllä nyt varmuuden vuoksi lugesteronit, koska ovulaatio nyt on ainakin ollut. Eri asia onko dpo2 vai dpo3.

Liitteet

• Screenshot_20260411_090837_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_389757431775173.jpg
    Screenshot_20260411_090837_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_389757431775173.jpg
    98.2 KB · Katsottu: 23
Onnea @Moosee ja paljon tarrasukkia❤️

Nyt mennään ihan samoissa @Kali ainakin ff mukaan. Mulla on dpo3 varmasti koska oli ovuskivut oikeaan aikaan.

Nyt sitten taas odotellaan. Aloitin baby aspirinin tänään ja illalla laitan ekan lugen. Mitäs sitä keksis tässä puolikuntoisena tälle päivälle, lasta on ainakin ulkoilutettava🤣 Onneksi menee jo aika hyvin tuolla puistossa niin ei tartte käyttää omaa energiaa paljonkaan. Ja isompia lapsia mukaan kaveriksi niin eiköhän sitä tästäkin päivästä selviä.

0B32E54C-9DB6-4E0A-9ED6-848E8F882B57.jpeg

Kivaa viikonloppua ! Piinailut alkakoon, againnnnnnn….yk16 olkoon nyt the kierto, pliiiiiis.

@Mamiksx5 Juu näemmä mennään. 🙈 Ja katsoin juuri ff ennustusta lasketulle ajalle niin menisi 30 päivä joulukuuta. Milloin sä muuten meinasit testata?? Itse yritän ensi viikon olla testaamatta ja sitten vasta siitä seuraavana maanantaina. 😂 Eli se ois dpo12??

Oi onnea @Moosee😍

Täällä odotetaan menkkoja huomiselle. Lämmötkin laski taas joten ei kovin korkealla odotukset…
1775898550412.jpeg

Onnea @Moosee ja paljon tarrasukkia❤️

Nyt mennään ihan samoissa @Kali ainakin ff mukaan. Mulla on dpo3 varmasti koska oli ovuskivut oikeaan aikaan.

Nyt sitten taas odotellaan. Aloitin baby aspirinin tänään ja illalla laitan ekan lugen. Mitäs sitä keksis tässä puolikuntoisena tälle päivälle, lasta on ainakin ulkoilutettava🤣 Onneksi menee jo aika hyvin tuolla puistossa niin ei tartte käyttää omaa energiaa paljonkaan. Ja isompia lapsia mukaan kaveriksi niin eiköhän sitä tästäkin päivästä selviä.

View attachment 155030

Kivaa viikonloppua ! Piinailut alkakoon, againnnnnnn….yk16 olkoon nyt the kierto, pliiiiiis.
Käytätkö tuota baby aspiriinia omatoimisesti vai lääkärin ohjeesta? Mielenkiinnosta kysyn kun siitä on paljon juttua keskusteluissa 😊

@Kali aion testaa dpo 10 eli ens lauantaina. Ja 30.joulukuuta kans laskettu oviksesta.

@Pakkanen aloitin sen joo omatoimisesti, varmistin reumalta ettei ole haittaa ja kerkesin sitä käyttää luteaalissa jonkun aikaa. Sit kun käytiin yksi kierto tsekkaa mun tilanne ultrassa ovumialla, varmistin vielä että on Ok ja ei nähnyt syytä miksi en käyttäisi. Aloitan dpo3 ja lopetan dpo13 negatestiin, eli siitä en enää jatka. Tuossa lehtijuttu jossa mainitaan myös tää mini asa.

Liitteet

• F69040D4-C0BF-4A6F-A13D-E7ECB4E3E5DB.jpeg
    F69040D4-C0BF-4A6F-A13D-E7ECB4E3E5DB.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 32
  • 1004151F-A5CC-4C46-8383-2D0778F76C29.jpeg
    1004151F-A5CC-4C46-8383-2D0778F76C29.jpeg
    857.7 KB · Katsottu: 32
@Moosee onnea vielä täälläkin!😍 Mun mielestä sun testi näyttää aika saman vahvuiselta kuin mun dpo14 testi.👍🏻Toivottavasti lähtee vahvistumaan!🌈🌈🤞🏻

Mulla oli tänään lämpö hieman nousussa ja testi oli taas vähän tummempi. Toissapäiväiseen verrattuna tummunut ihan ok. Menkkajomottelua alavatsalla ja alaselässä, mikä pelottaa. Ilmeisesti ihan normaalia, mutta ahdistaa se silti.😬 Onneksi ei ole vuotoa (ainakaan vielä) näkynyt.🤞🏻

@Moosee onnea vielä täälläkin!😍 Mun mielestä sun testi näyttää aika saman vahvuiselta kuin mun dpo14 testi.👍🏻Toivottavasti lähtee vahvistumaan!🌈🌈🤞🏻

Mulla oli tänään lämpö hieman nousussa ja testi oli taas vähän tummempi. Toissapäiväiseen verrattuna tummunut ihan ok. Menkkajomottelua alavatsalla ja alaselässä, mikä pelottaa. Ilmeisesti ihan normaalia, mutta ahdistaa se silti.😬 Onneksi ei ole vuotoa (ainakaan vielä) näkynyt.🤞🏻

Niin mäkin katsoin! Toivotaan et lähtisi tosiaan vahvistumaan 🤞🏼. Ajattelin tehdä seuraavan testin vasta ma, niin tulee se pari vuorokautta väliin.

Mulla samanlaisia jomotuksia. Eilen varsinkin, mutta tänään vähemmän. Tänään on sit taas pistänyt kylkeen 😬. Kaikkia merkkejä sitä kyl tarkkailee..

@Moosee Toivotaan !🌈🤞🏻Ihan viisas päätös odottaa testin kanssa ylihuomiseen, jos vaan maltat.👍🏻 Ite en malttanut ja ahdistuin, kun ei viiva ollut juurikaan vahvistunut. Ja nyt sitten ahdistaa nämä kivut, vaikka näitäkin on kyllä tässä ollut jo ainakin viikon. Mutta tuntuu, että olisivat tänään pahentuneet. Huomenna sitten ahdistaa varmaan taas joku muu asia.😅 Ei mitään hyötyä tästä murehtimisesta, mutta kun ei voi itselleen mitään.😕 Onko sulla muita oireita?

@Selmiina joo, täytyy koittaa ottaa rauhassa ☺️. Ei mulla kyl oikein ole.. aiemmista turvotti vatsaa ja nännit oli tosi herkät. Mut ihmeen rauhassa oon kyl jotenkin. Ehkä tää oli iso yllätys näin nopeasti, että pelkästään se, et jotain tapahtuu on kotiinpäin.

Mulla putosi lämmöt ja dpo4, vaikka lugesteronitkin aloitin eilen. Jotenkin tässä vaiheessa vasta niin tuntuu erittäin huonolta merkiltä, kun noin paljon putosivat jo nyt siis... 😔 Ja samanlainen paskaolo mitä viime kierrosta asti ollut jatkuu...

Liitteet

• Screenshot_20260412_081223_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_409954818781999.jpg
    Screenshot_20260412_081223_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_409954818781999.jpg
    97.4 KB · Katsottu: 19
Takaisin