BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No laitetaan tää nyt tänne.. Tosiaan kp10 en tajunnut edes tehdä sitä ovistestiä, kun en odottanut mitään niin aikaisin, niin en tiedä oisko jo ollut silloin plussa.. Kp11 ja kp12 oli plussat. Eli Donafertyn aloituksen jälkeen, ehkä noin 1kk käytön jälkeen ovikset ovat aikaistuneet ainakin 3 päivää ellei jopa 4. Liekö hyvä vai huono asia?

Kp10 ultrassa taas vasemmalla oletettu johtofolli (vähän lösö lääkärin sanoin) oli 16x22mm eli aivan oviksen partaalla kai.. Ovaali, muttei siis ovuloitunut vielä.. Pieni epäilys onko jäänyt edellisestä kierrosta, koska kiertopäivä oli vasta tosiaan 10, silti limakalvo oli 8mm ja kolmikaikuinen.. Eka talletus tästä ultrasta vasta 24h päästä etäsuhteen vuoksi ja hankala oli järjestää.. Niin siksi en tiiä oltiinko myöhässä. Enkä voi varmaksi sanoa tapahtuiko ovulaatio, kun ei oikein ollut kipujakaan.. Lämmöt toki ylhäällä..

Muutamia oireita on, mutta myös negakierroissa on oireita ollut monenlaisia.

Nyt käytössä Donaferty, rautalisä, Q10, kalaöljy ja raskausvitamiini.. Olikohan muita.

Kohdunsuukeskusteluun: omani on ainakin ylhäällä, mutta mulla luteaali voi parhaimmillaan ollakin 15 päivää ja tänään Dpo10, niin en tiiä. Muistaakseni on muissakin kierroissa ollut ylhäällä pitkään vaikken olisi raskaana.

Liitteet

• Screenshot_20260127_131517_FF.jpg
    Screenshot_20260127_131517_FF.jpg
    213.1 KB · Katsottu: 17
Muokattu viimeksi:
No laitetaan tää nyt tänne.. Tosiaan kp10 en tajunnut edes tehdä sitä ovistestiä, kun en odottanut mitään niin aikaisin, niin en tiedä oisko jo ollut silloin plussa.. Kp11 ja kp12 oli plussat. Eli Donafertyn aloituksen jälkeen, ehkä noin 1kk käytön jälkeen ovikset ovat aikaistuneet ainakin 3 päivää ellei jopa 4. Liekö hyvä vai huono asia?

Kp10 ultrassa taas vasemmalla oletettu johtofolli (vähän lösö lääkärin sanoin) oli 16x22mm eli aivan oviksen partaalla kai.. Ovaali, muttei siis ovuloitunut vielä.. Pieni epäilys onko jäänyt edellisestä kierrosta, koska kiertopäivä oli vasta tosiaan 10, silti limakalvo oli 8mm ja kolmikaikuinen.. Eka talletus tästä ultrasta vasta 24h päästä etäsuhteen vuoksi ja hankala oli järjestää.. Niin siksi en tiiä oltiinko myöhässä. Enkä voi varmaksi sanoa tapahtuiko ovulaatio, kun ei oikein ollut kipujakaan.. Lämmöt toki ylhäällä..

Muutamia oireita on, mutta myös negakierroissa on oireita ollut monenlaisia.

Nyt käytössä Donaferty, rautalisä, Q10, kalaöljy ja raskausvitamiini.. Olikohan muita.

Kohdunsuukeskusteluun: omani on ainakin ylhäällä, mutta mulla luteaali voi parhaimmillaan ollakin 15 päivää ja tänään Dpo10, niin en tiiä. Muistaakseni on muissakin kierroissa ollut ylhäällä pitkään vaikken olisi raskaana.
Lueskelin tätä ketjua taustalta, niin oli pakko tätä kommentoida.
Mulla oli oireiden mukaan tässä kierrossa ovis kp 14, kun yleensä on kp 17 ja nyt vasta tajusin, että se taitaa johtua siitä, kun aloitin Donafertyn tässä kierrossa. Mietin kanssa, että mahtaakohan olla hyvä vai huono juttu? Aikaisemmat raskaudet on alkaneet kyllä näistä vähän myöhemmistäkin oviksista mutta en tiedä oisko toi Donaferty tehnyt kuitenkin hyvää soluille... Täytyy toivoa parasta..

oon kuullut että monella donaferty ois vaikuttanut just että ovulaatio olisi aikaistunut, mulle ei tehnyt yhtään mitään joten lopetin sen käytön. Mulle ei näemmä edes metformiinit enää auta kierron lyhentämisessä.

Tässä mun tämä kierto, lopulta ovis oli kp39. Tallettelut tehtiin kp38, joten voi jopa piinailla. Apple watch oli tästä myös samaa mieltä. Dpo7 tänään, mulla on ollut luteaali nyt näissä bbt kierroissa 11 päivää, joten testaan varmaan perjantaina dpo10 :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.
IMG_3707.jpeg

Henkisesti tää oottaminen ei ole ollut nyt niin paha kun mennään ensi viikolla sairaalan ensikäynnille, joten apuja on saatavilla. Toive elää että saisi jopa ensi kiertoon letrot suoraan tai jos ensi kierto pitää vielä odotella niin edes terot tai jotain muuta jolla lyhentää tuo kierto ettei tarvi taas 1,5kk odotella uutta kiertoa.

Lueskelin tätä ketjua taustalta, niin oli pakko tätä kommentoida.
Mulla oli oireiden mukaan tässä kierrossa ovis kp 14, kun yleensä on kp 17 ja nyt vasta tajusin, että se taitaa johtua siitä, kun aloitin Donafertyn tässä kierrossa. Mietin kanssa, että mahtaakohan olla hyvä vai huono juttu? Aikaisemmat raskaudet on alkaneet kyllä näistä vähän myöhemmistäkin oviksista mutta en tiedä oisko toi Donaferty tehnyt kuitenkin hyvää soluille... Täytyy toivoa parasta..

Joo piti ihan katsoa, niin näköjään marraskuun alussa olen tilannut ja saanut Donafertya. Tosin silloin en koko kiertoa syönyt sitä, koska olin matkalla enkä halunnut ottaa mitään valkoista jauhetta sit turvatarkastukseen 🤣

Mutta jo heti joulukuun kierrossa ovis tuli aikaisemmin kuten myös nyt tässä tammikuun kierrossa. Kp12 arviolta. Eli ovistesti plussa jo kp11. Nyt vaan vaikeampi yrittää etäsuhteessa, koska ennen pystyi tietämään että ovisplussa parin viikon päästä menkoista.

Ei tämä kaiketi liian aikaista ole 😊 Ovis kp8-9 olisi kai jo liian aikaista?? Mutta mulla oli myös limakalvo jo sen 8mm ja kolmikaikuinen kp10 ultrassa vaikka gyne sitä ihmetteli että ovis ois tulossa niin aikaisin. Luultavasti sullakin siitä kyse, että Donaferty aikaistaa ovista 😊 En vaan ymmärrä mistä se sit johtuu.

Käsittääkseni Donaferty kyllä parantaa solujen laatua jollakin tavalla 😊 Mutta kai myös Q10 on hyvä kaveri myös.

Tässä hupina kollaasi joulu- ja tammikuiden kierroista. On hyvin samanlaiset Donaferty-kierrot kyllä.

Jospa tämä Donaferty korjaisi myös luteaaliongelmat, joita epäilen.. Toki mulla labroissa nyt FSH oli 9,6, että mun kroppakin saattanut näissä kierroissa vaan piiskata niitä vähiin käyviä munasoluja..

Kävin eilen progemittauksessa Dpo9. Tämän pyysin yksityiseltä kp10.. Viikonloppuna ois ollut se Dpo7, niin ei ollut mahdollista. En vaan saanut vastausta vielä.

Unohdin muuten kertoa, että kp10 ultrassa vasemmalla tämän johtofollin lisäksi oli 10mm folli. En tiedä miksi 😅

Kofeiinista oli täällä puhetta. Itse olen nyt taas vaihteeksi ollut käyttämättä kofeiinia ihan totaalisesti lähes 2kk. Käsittääkseni se supistaa verisuonia, jolloin sillä voisi teoriassa olla jokin negatiivinen vaikutus raskautumiseen esim. kohdun ja munasarjojen verenkiertoon koska kofeiini supistaa verisuonia. Ja kai se sit taistelee hormonien kanssa samoista "paikoista" kropassa. Koen olevani kefeiiniherkkä ja sen nostavan verenpainettani myös. Mieli kyllä tekisi esim. mustaa teetä.. Nyt olen tyytynyt rooibos-"teehen."

Liitteet

• 20260127_172342.jpg
    20260127_172342.jpg
    668.5 KB · Katsottu: 22
Muokattu viimeksi:
1000042051.png

Mulla tänään pomppu. Mut toki olin yövuorossa viime yön ja meen ensi yöksikin. Lämmön mittasin pisimmän n. 3h unipätkän jälkeen epänormaaliin aikaan, koska yövuoron jälkeen nukun aina tosi katkonaisesti. Poliltakin soiteltiin mun vointia kun laitoin viestiä tosta hartiapistoksesta. Halusivat varmistaa, ettei vointi oo mennyt huonompaan.

Katselin just noiden uusien lääkkeiden saatavuutta ja kaikki pitää tilata erikseen. Toivon siis, että reseptit tulee uuden kierron alkaessa tosi pian. Lähin apteekki, jossa ainakin tällä hetkellä oli saatavissa on 80km päässä.

Pohdin myös tota käppyrää, että tekeekö muilla letrokuurin päättyminen tommosen ensimmäisen nousun lämpöihin? Vois kuvitella, että johtuu estrogeenin äkillisestä lisäääntymisestä.

IMG_9822.jpeg
Täällä vaan edelleen lämmöt alhaalla. Oura ennusti ovulaation kierron alussa ti 27.1., eilen siirsi ennusteen tälle päivälle ja nyt aamulla huomiselle. Tekee usein tän, ja kun vahvistaa ovulaation, se asettuu sit johonki. Joskus saattaa vaihataa viel paljon myöhemminkin kierron aikana ovulaatiopäivää. 😅

Mutta siis muuten oireet osoittaa, että ovis on mennyt eilen tai toissa päivänä. Eilen aamulla oli vielä vähän venyvää kohdunkaulan lima, tänään jo ihan voidemaista. Myös sylkitestissä pisteitä, ei saniaisia. Leposyke oli kans eilen vähän koholla, mikä vois kertoa ovulaatiosta, tänään taas normaali.

Josko tuo käyrä huomenna jo lähtisi nousuun. Pääsis piinailemaan. 🙏

Mä tein olevinaan viisaasti tänään ja mittasin lämmöt eka ennen kuin ajattelin edes että teen testin. No lämmöt tähän kiertoon ennätys korkealla.. Mutta tein sitten testin koska ajattelin että kun lämmöt korkeimmillaan tähän asti tässä kierrossa, että sen on pakko olla lupaavaa. Etenkin kun heräsin nyt melkein puolitoista tuntia kierron normaali heräämis/mittaus ajasta. 🙊 Ajattelin että myöhemminhän se olisi voinut olla vielä korkeampi. Ja lisäksi heräilin yöllä vähän väliä, aivan umpi surkea yö takana. Painajainen, vatsa aivan helvetin kipeä yhdessä vaiheessa... Sitä tunnin kahden ajan vihloi oudosti. En tiedä mitä oli, ei normaalisti edes ennen kuukautisia tuollainen vatsakipu ole. Aivan outoa... 🙈 Anteeksi pitkä selitys... No joka tapauksessa testi aivan negatiivinen. Yritin hetken tiirailla katsoen eri valoissa ja kulmissa, mutta ei mitään. 😞 Nyt olisin toivonut että lämmöt olisivat edes alkaneet jo tippumaan kun en raskaana kyllä ole kun dpo10 tänään jo. Vaikka toki joskus saanut myöhempäänkin positiivisen, tosin ne oli kemiallisia kaikki pitsi eka keskenmeno jossa en kyllä kuin testannut yhtenä päivänä ja vasta kun kuukautiset jo selkeästi myöhässä.

// Keksin muuten hyvän tavan miten ei voi testejä tiirailla enään myöhemmin ja varsinkaan kuivuneena!! Raaputtaa sen testikohdan pois sormilla tai jollain muulla ja kun siihen ei jää mitään nähtävää heittää vaan pois. 🤣

Liitteet

• Screenshot_20260128_091350_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_54468970444533.jpg
    Screenshot_20260128_091350_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_54468970444533.jpg
    87 KB · Katsottu: 13
Mä tein olevinaan viisaasti tänään ja mittasin lämmöt eka ennen kuin ajattelin edes että teen testin. No lämmöt tähän kiertoon ennätys korkealla.. Mutta tein sitten testin koska ajattelin että kun lämmöt korkeimmillaan tähän asti tässä kierrossa, että sen on pakko olla lupaavaa. Etenkin kun heräsin nyt melkein puolitoista tuntia kierron normaali heräämis/mittaus ajasta. 🙊 Ajattelin että myöhemminhän se olisi voinut olla vielä korkeampi. Ja lisäksi heräilin yöllä vähän väliä, aivan umpi surkea yö takana. Painajainen, vatsa aivan helvetin kipeä yhdessä vaiheessa... Sitä tunnin kahden ajan vihloi oudosti. En tiedä mitä oli, ei normaalisti edes ennen kuukautisia tuollainen vatsakipu ole. Aivan outoa... 🙈 Anteeksi pitkä selitys... No joka tapauksessa testi aivan negatiivinen. Yritin hetken tiirailla katsoen eri valoissa ja kulmissa, mutta ei mitään. 😞 Nyt olisin toivonut että lämmöt olisivat edes alkaneet jo tippumaan kun en raskaana kyllä ole kun dpo10 tänään jo. Vaikka toki joskus saanut myöhempäänkin positiivisen, tosin ne oli kemiallisia kaikki pitsi eka keskenmeno jossa en kyllä kuin testannut yhtenä päivänä ja vasta kun kuukautiset jo selkeästi myöhässä.

// Keksin muuten hyvän tavan miten ei voi testejä tiirailla enään myöhemmin ja varsinkaan kuivuneena!! Raaputtaa sen testikohdan pois sormilla tai jollain muulla ja kun siihen ei jää mitään nähtävää heittää vaan pois. 🤣
Mulla täällä heräsi puolestasi pieni toivonkipinä, jos vaikka kiinnittymiskipua olisi ollut tuo öinen vihlonta! 🙏

Myös itse huonosti nukkunut, joten empatiaa päivääsi lähetän. ❤️

Mulla täällä heräsi puolestasi pieni toivonkipinä, jos vaikka kiinnittymiskipua olisi ollut tuo öinen vihlonta! 🙏

Myös itse huonosti nukkunut, joten empatiaa päivääsi lähetän. ❤️
Voihan se olla pitää toivoa parasta! 🤞 En toki ennen ole kiinnittymiskipua huomannut vaikka olen raskaana ollut. Niin ei mitään hajua miltä pitäisi tuntua... 😂 Tai no 1 teoria mikä nyt tuli mieleen on että jos nyt tuntisin sen takia jos oli kiinnittymiskipua niin vaikka edellisestä keskenmenosta kohta 2 kuukautta että keho reagoisi herkemmin siihen sen takia koska oli tähän mennessä kyllä pahin/rajuin keskenmeno...

No tässä taas päivitys.. Samaa näyttää kuin eilen. Tänään Dpo11.. Ei oo testejä enkä tiedä tahdonko itsekseen testata sit 😊 Testikammo iskee kyllä taas. Muuttaako se mitään vaikka testais..

Näköjään luteaali ois nyt ainakin sen 10 päivää. Luulen kyllä, että mulla alkiot kiinnittyy jo Dpo6, jos ylipäätään kiinnittyy, koska jopa viallinenkin alkio kesällä näytti plussaa Dpo10.

Kaikissa kierroissa ollut omanlaisia oireita, negakierroissakin.. Kai menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina, viimeistään maanantaina.

Liitteet

• Screenshot_20260128_105433_FF.jpg
    Screenshot_20260128_105433_FF.jpg
    182.7 KB · Katsottu: 13
1000042075.png

Tässä näkyy hyvin nuo yövuoropäivien korkeat lämmöt. 😅 oviksen ff piirsi kp 14, vaikka omien tuntemusten ja testien mukaan olis olllut kp 13. Ollaan kiltisti noudatettu panokieltoa, mutta pikkuhiljaa alkaa kyllä olla aika iso läheisyydenkaipuu. Mies ei oo halunnut kauhwesti muutenkaan nyt helliä kun on vaikeaa sit olla ilman seksiä.

IMG_2848.jpeg

Ensimmäisenä pyydän anteeksi ihan kauheata kuvaajaa, mutta tein tän nyt aamuyöllä puhelimella käsin 😅 oon vähän tuskaillut sen kanssa että alanko huomenna syömään teroluteja vai en, koska jos ovulaatiota ei oo tapahtunut niin turha syödä niitä oman logiikan mukaan ja säästän kiertoon, missä on irronnut.

26. päivä oli positiivinen lh testi. Sen jälkeen lämmöt on ehkä yrittäneet nousta mun mittavirheestä huolimatta. 6:30 on mittausaika mihin tähtään.

Vois etsiä mun tietokoneen niin sais kauniimman käppyrän piirrettyä isommalla näytöllä… tuossa sininen on korjattu, vihreä on mitattu ja punainen merkkaa lh positiivista.

Mutta mielipiteitä? Lottoaisitteko noilla numeroilla ovulaation puolesta, vastaan vai ei pysty sanomaan?

@Syssymyssy Toivotaan, että sieltä vielä kipuaa. 🌈

@Suskikitten Kyllä mä veikkaisin oviksen puolesta, on kokonaisuutena alkukiertoa ylempänä. ☺️

Täällä tipahti nyt lämmöt kolme pykälää alas. Eilisen Ovumian käynnin jälkeen en enää odottanutkaan muuta, kun oli myös se negatesti alla.. Miehen sairastamat pari kuumetautia näkyi tuloksissa, oli paljon kuolleita siittiöitä, ja tilanne on varmaan ollut vielä huonompi pari viikkoa sitten. Kuulemma ne kuolleet jää vähän kuin kampittamaan liikkuvia. Mutta nyt on onneksi hoitosuunnitelma, pidetään yksi välikierto ja sitten alkaa hoitokierto. AFC oli 8+(7-8) eli ikäisekseen hyvä. 🌈

Kp 16 ja lämmöt edelleen alhaalla, tosin nyt vain 0,1 astetta, kun eilen ja toissa päivänä oli 0,2 ja vähän alempana. Hyvä kirjoitella fiiliksiä tänne ylös, niin voi sit ens kierrossa tulla katsomaan, mitä on kirjoittanut (vaikka toivon tietysti, ettei tarvi enää silloin tässä valossa lämpöjä seurailla). En muista, että olisin aiemmin näin kovasti odottanut lämpöä nousevaksi. Ovulaati oon tosiaan mennyt, se on selvä, mutta nyt Oura ennustelee, että se olisi huomenna. Toivottavasti viikonlopun aikana vahvistaa sen tänne kuluvalle viikolle (vaikka voihan ovulaatio tapahtua, vaikka Oura ei sitä tunnistaisikaan).

Ensi viikon lopussa ollaan vähän viisaampia ja parin viikon päästä tiedän joka tapauksessa enemmän.

Yritän ajatella, että ei tästä varmaan mitään tullut tälläkään kertaa, niin en sitten niin malttamattomana tarkkaile oireita ja arvaile niiden aiheuttajaa.

Täl hetkel rintoja ehkä ihan hivenen aristaa, pari finniä tullut (mul ei yleensä ole niitä missään vaiheessa kiertoa) ja välillä alavatsalla erilaisia tuntemuksia. Tosin niitä ei nyt pariin päivään sen kummemmin.
IMG_9824.jpg

Täällä dpo11 nega testattu ja lämmötkin lähti jo alas niin huomenna kun sama jatkunee että lämmöt tippuu lisää. Toki mittasin tänään yli 2 tuntia aiemmin. 😂 Mutta nukuin putkeen yli 8 tuntia niin eiköhän lämmöt ihan oikeassa ole. Joten huomenna en enään taida edes testata raskautta siis. Mittaan nyt lämmöt kierron loppuun normaalisti, vaikka tuntuu kyllä turhalta...

Liitteet

• Screenshot_20260129_075329_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_81814382473164.jpg
    Screenshot_20260129_075329_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_81814382473164.jpg
    79.8 KB · Katsottu: 8
Takaisin