BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No laitetaan tää nyt tänne.. Tosiaan kp10 en tajunnut edes tehdä sitä ovistestiä, kun en odottanut mitään niin aikaisin, niin en tiedä oisko jo ollut silloin plussa.. Kp11 ja kp12 oli plussat. Eli Donafertyn aloituksen jälkeen, ehkä noin 1kk käytön jälkeen ovikset ovat aikaistuneet ainakin 3 päivää ellei jopa 4. Liekö hyvä vai huono asia?

Kp10 ultrassa taas vasemmalla oletettu johtofolli (vähän lösö lääkärin sanoin) oli 16x22mm eli aivan oviksen partaalla kai.. Ovaali, muttei siis ovuloitunut vielä.. Pieni epäilys onko jäänyt edellisestä kierrosta, koska kiertopäivä oli vasta tosiaan 10, silti limakalvo oli 8mm ja kolmikaikuinen.. Eka talletus tästä ultrasta vasta 24h päästä etäsuhteen vuoksi ja hankala oli järjestää.. Niin siksi en tiiä oltiinko myöhässä. Enkä voi varmaksi sanoa tapahtuiko ovulaatio, kun ei oikein ollut kipujakaan.. Lämmöt toki ylhäällä..

Muutamia oireita on, mutta myös negakierroissa on oireita ollut monenlaisia.

Nyt käytössä Donaferty, rautalisä, Q10, kalaöljy ja raskausvitamiini.. Olikohan muita.

Kohdunsuukeskusteluun: omani on ainakin ylhäällä, mutta mulla luteaali voi parhaimmillaan ollakin 15 päivää ja tänään Dpo10, niin en tiiä. Muistaakseni on muissakin kierroissa ollut ylhäällä pitkään vaikken olisi raskaana.

Liitteet

• Screenshot_20260127_131517_FF.jpg
    Screenshot_20260127_131517_FF.jpg
    213.1 KB · Katsottu: 10
Muokattu viimeksi:
No laitetaan tää nyt tänne.. Tosiaan kp10 en tajunnut edes tehdä sitä ovistestiä, kun en odottanut mitään niin aikaisin, niin en tiedä oisko jo ollut silloin plussa.. Kp11 ja kp12 oli plussat. Eli Donafertyn aloituksen jälkeen, ehkä noin 1kk käytön jälkeen ovikset ovat aikaistuneet ainakin 3 päivää ellei jopa 4. Liekö hyvä vai huono asia?

Kp10 ultrassa taas vasemmalla oletettu johtofolli (vähän lösö lääkärin sanoin) oli 16x22mm eli aivan oviksen partaalla kai.. Ovaali, muttei siis ovuloitunut vielä.. Pieni epäilys onko jäänyt edellisestä kierrosta, koska kiertopäivä oli vasta tosiaan 10, silti limakalvo oli 8mm ja kolmikaikuinen.. Eka talletus tästä ultrasta vasta 24h päästä etäsuhteen vuoksi ja hankala oli järjestää.. Niin siksi en tiiä oltiinko myöhässä. Enkä voi varmaksi sanoa tapahtuiko ovulaatio, kun ei oikein ollut kipujakaan.. Lämmöt toki ylhäällä..

Muutamia oireita on, mutta myös negakierroissa on oireita ollut monenlaisia.

Nyt käytössä Donaferty, rautalisä, Q10, kalaöljy ja raskausvitamiini.. Olikohan muita.

Kohdunsuukeskusteluun: omani on ainakin ylhäällä, mutta mulla luteaali voi parhaimmillaan ollakin 15 päivää ja tänään Dpo10, niin en tiiä. Muistaakseni on muissakin kierroissa ollut ylhäällä pitkään vaikken olisi raskaana.
Lueskelin tätä ketjua taustalta, niin oli pakko tätä kommentoida.
Mulla oli oireiden mukaan tässä kierrossa ovis kp 14, kun yleensä on kp 17 ja nyt vasta tajusin, että se taitaa johtua siitä, kun aloitin Donafertyn tässä kierrossa. Mietin kanssa, että mahtaakohan olla hyvä vai huono juttu? Aikaisemmat raskaudet on alkaneet kyllä näistä vähän myöhemmistäkin oviksista mutta en tiedä oisko toi Donaferty tehnyt kuitenkin hyvää soluille... Täytyy toivoa parasta..

oon kuullut että monella donaferty ois vaikuttanut just että ovulaatio olisi aikaistunut, mulle ei tehnyt yhtään mitään joten lopetin sen käytön. Mulle ei näemmä edes metformiinit enää auta kierron lyhentämisessä.

Tässä mun tämä kierto, lopulta ovis oli kp39. Tallettelut tehtiin kp38, joten voi jopa piinailla. Apple watch oli tästä myös samaa mieltä. Dpo7 tänään, mulla on ollut luteaali nyt näissä bbt kierroissa 11 päivää, joten testaan varmaan perjantaina dpo10 :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.
IMG_3707.jpeg

Henkisesti tää oottaminen ei ole ollut nyt niin paha kun mennään ensi viikolla sairaalan ensikäynnille, joten apuja on saatavilla. Toive elää että saisi jopa ensi kiertoon letrot suoraan tai jos ensi kierto pitää vielä odotella niin edes terot tai jotain muuta jolla lyhentää tuo kierto ettei tarvi taas 1,5kk odotella uutta kiertoa.

Lueskelin tätä ketjua taustalta, niin oli pakko tätä kommentoida.
Mulla oli oireiden mukaan tässä kierrossa ovis kp 14, kun yleensä on kp 17 ja nyt vasta tajusin, että se taitaa johtua siitä, kun aloitin Donafertyn tässä kierrossa. Mietin kanssa, että mahtaakohan olla hyvä vai huono juttu? Aikaisemmat raskaudet on alkaneet kyllä näistä vähän myöhemmistäkin oviksista mutta en tiedä oisko toi Donaferty tehnyt kuitenkin hyvää soluille... Täytyy toivoa parasta..

Joo piti ihan katsoa, niin näköjään marraskuun alussa olen tilannut ja saanut Donafertya. Tosin silloin en koko kiertoa syönyt sitä, koska olin matkalla enkä halunnut ottaa mitään valkoista jauhetta sit turvatarkastukseen 🤣

Mutta jo heti joulukuun kierrossa ovis tuli aikaisemmin kuten myös nyt tässä tammikuun kierrossa. Kp12 arviolta. Eli ovistesti plussa jo kp11. Nyt vaan vaikeampi yrittää etäsuhteessa, koska ennen pystyi tietämään että ovisplussa parin viikon päästä menkoista.

Ei tämä kaiketi liian aikaista ole 😊 Ovis kp8-9 olisi kai jo liian aikaista?? Mutta mulla oli myös limakalvo jo sen 8mm ja kolmikaikuinen kp10 ultrassa vaikka gyne sitä ihmetteli että ovis ois tulossa niin aikaisin. Luultavasti sullakin siitä kyse, että Donaferty aikaistaa ovista 😊 En vaan ymmärrä mistä se sit johtuu.

Käsittääkseni Donaferty kyllä parantaa solujen laatua jollakin tavalla 😊 Mutta kai myös Q10 on hyvä kaveri myös.

Tässä hupina kollaasi joulu- ja tammikuiden kierroista. On hyvin samanlaiset Donaferty-kierrot kyllä.

Jospa tämä Donaferty korjaisi myös luteaaliongelmat, joita epäilen.. Toki mulla labroissa nyt FSH oli 9,6, että mun kroppakin saattanut näissä kierroissa vaan piiskata niitä vähiin käyviä munasoluja..

Kävin eilen progemittauksessa Dpo9. Viikonloppuna ois ollut se Dpo7, niin ei ollut mahdollista. En vaan saanut vastausta vielä.

Liitteet

• 20260127_172342.jpg
    20260127_172342.jpg
    668.5 KB · Katsottu: 1
Takaisin