BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Puolikuu Mulla oli kapseli ja sain sen pois lokakuun lopussa. 😊 Marraskuun kierto oli ovuloimaton ja nĂ€mĂ€ kaksi muuta on olleet tosi sahaavia! TĂ€ytyypĂ€ katsoa jos löytĂ€isin kuvia sun aiemmista kĂ€yristĂ€. HyvĂ€ tietÀÀ, ettĂ€ tĂ€llainen voi olla normaalia.

Omaa selitystĂ€ taas, naurattaa ettĂ€ ff siinĂ€ pregnancy monitor kohdassa nĂ€in dpo5 nĂ€yttÀÀ jo 53 pistettĂ€. Toki viimeksikin oli yli 70 pistettĂ€ enkĂ€ raskaana ollut niin en sitĂ€ pisteytystĂ€ pidĂ€ missÀÀn arvossa oikeastaan. 😬 Nyt ollut jotain outoa nipistelyĂ€ alavatsalla tosin oli eilenkin mutta eihĂ€n se myöskÀÀn mitÀÀn positiiviseen viittaava voi olla kun vasta dpo5. 😅 Huomasin vaan heti vĂ€hĂ€n innostuvani kunnes muistin ettĂ€ nĂ€in aikainen dpo ja myöskÀÀn mitÀÀn muuta syytĂ€kÀÀn ei ole innostua... Kun yritĂ€n pitÀÀ sen ajatuksessa ettĂ€ ei se seuraavakaan varmasti loppuun kestĂ€ kunhan vaan pÀÀstĂ€isiin lisĂ€tutkimuksiin sen avulla. 😔

@Kumpare Okei, kyllÀ mÀ uskon, et ne tuosta tasoittuu, kun elimistö oppii sÀÀtöjÀ tekemÀÀn.

@Kali Vaikeaa varmasti tasapainoilla erilaisten ajatusten ja tunteiden kanssa. Olet kyllĂ€ liian monta kertaa joutunut kohtaamaan onnistumiset ja pettymykset. Toivottavasti se toisi vĂ€hĂ€n lohtua, ettĂ€ matka tutkimuksiin on nyt mÀÀritelty. Tietenkin toivomme pysyvÀÀ positiivista tulosta ennen sitĂ€kin, mutta ymmĂ€rrĂ€n kyllĂ€, ettĂ€ on vaikeaa iloita mahdollisesta plussasta. 😔 Paljon voimia asian kĂ€sittelyyn. ❀

TÀÀllÀ lÀmmöt pysyneet hyvin ylhÀÀllÀ, ei muuta raporoitavaa tÀssÀ vaiheessa.

Liitteet

• Screenshot_2026-01-24-09-10-20-87_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2026-01-24-09-10-20-87_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    219.1 KB · Katsottu: 16
203982.jpg

EnnĂ€tyslĂ€mpötila, mulla ei koskaan oo ollut nĂ€in korkealla aamusta vaikka olisin kuinka mitannut myöhemmin đŸ«Ł Aloitin eilen rautakuurin, mut eihĂ€n se siitĂ€kÀÀn voi johtua? Ja vaikka on vĂ€hĂ€n stressiĂ€ pÀÀllĂ€, niin olo on kyllĂ€ jopa pelottavan rauhallinen, ja nukuin todella makoisasti.

@Mamiksx5 kokeilin sitĂ€ lĂ€mpötilalaskuria eilen, ja se ei toimi mulla lainkaan. Jos syötĂ€n siihen nĂ€itĂ€ viikonloppulukemia, mitĂ€ mulla yleensĂ€ on, niin joko se antaa virheilmoituksen et herÀÀmisajat liian kaukana toisistaan tai sitten se antaa niin matalan lĂ€mpötilan, ettei mulla oo edes alkukierrosta niin matalalla 😂 toimii varmaan paremmin, jos arkena ja viikonloppuna herÀÀmisajoissa ei ole niin iso ero (mulla 5-6 tuntia).

Mulla lĂ€hes tasan samat lĂ€mmöt kuin eilen.. Eilen 36.96 ja tĂ€nÀÀn 36.95. 😅 Toki voisi olla eri tai enemmĂ€n vaihtelua mutta nukuin todella huonosti kun naapurit aamuyöstĂ€ varmaan 3 tuntia riitelivĂ€t ja korvatulpatkaan ei oikein auttaneet. 🙄 Kun siis nukuin max putkeen ehkĂ€ 4 tuntia... Ja muutenkin stressiĂ€ ollut kun miehen huono työtilanne (lomautus) jatkuu ja rahahuolia sen takia. Niin se aluksi piti yöllĂ€ hereillĂ€ ja sitten naapurit aloittivatkin jo riitelyn. Joten nyt aikaisempi vĂ€hĂ€n toiveikas olo jota huomasin kyllĂ€ parina pĂ€ivĂ€nĂ€ katosi kun niin paljon muuta stressiĂ€. 😼‍💹

Liitteet

• Screenshot_20260124_105543_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_737753464488151.jpg
    Screenshot_20260124_105543_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_737753464488151.jpg
    73.6 KB · Katsottu: 11
Tuli mieleen, ettĂ€ onko sulla @Kali mitattu kilpirauhasarvoja? Varasin just itselle maanantaille ajan, kun mulla oli vuonna 2024 arvo 2,6 ja sen pitĂ€isi olla lasta yrittĂ€essĂ€ alle 2,5, mutta mieluiten alle 2,0. Luin, ettĂ€ liian korkea kilpirauhasarvo hankaloittaa kiinnittymistĂ€ ja aiheuttaa varhaisia keskenmenoja. đŸ€” Jos tuota ei ole mitattu niin voisit kĂ€ydĂ€ mittauttamassa!

Tuli mieleen, ettĂ€ onko sulla @Kali mitattu kilpirauhasarvoja? Varasin just itselle maanantaille ajan, kun mulla oli vuonna 2024 arvo 2,6 ja sen pitĂ€isi olla lasta yrittĂ€essĂ€ alle 2,5, mutta mieluiten alle 2,0. Luin, ettĂ€ liian korkea kilpirauhasarvo hankaloittaa kiinnittymistĂ€ ja aiheuttaa varhaisia keskenmenoja. đŸ€” Jos tuota ei ole mitattu niin voisit kĂ€ydĂ€ mittauttamassa!
Joo mulla on siis kilpirauhaseen lÀÀkitys, ollut teini-iĂ€stĂ€ asti.. Ja viimeksi tosin mitattu olikohan elokuussa jolloin alle 1 se tsh, toki pari kuukautta kesĂ€kuussa aiemmin olikin yli 5 mutta annostusta nostettiin reilusti niin tippui se tsh. Toki siinĂ€ on myös se mulla ettĂ€ noin puoli vuotta aiemmin eli 24 joulukuussa oli tsh vĂ€hĂ€n yli 2,5 kun oli normaali vuosi kontrolli ettĂ€ en tiedĂ€ miten noussun puolessa vuodessa yli viiteen se tsh. LÀÀkĂ€rikÀÀn ei mitÀÀn edes ihmetellyt sitĂ€ tai mitÀÀn.... 🙄 Omasta mielestĂ€ outoa, kun kumminkin lÀÀkitys oli koko ajan. Okei no pari tai kolmisen viikkoa kesĂ€kuussa kun kolmas raskaus meni kesken niin olin masentunut ja lÀÀkkeet kyllĂ€ otin mutta muutamia pĂ€iviĂ€ saattoi jÀÀdĂ€ vĂ€liin. Mutta en usko ettĂ€ tuo nousu 2,5 yli 5 johtuu vĂ€hĂ€n epĂ€sÀÀnnöllisestĂ€ lÀÀkkeen otosta ainoastaan. Varmasti kyllĂ€ vĂ€hĂ€n vaikutti... đŸ€” Nyt ei mitÀÀn hajua mikĂ€ tsh, kun olisi varmaan hyvĂ€ testauttaa se kun muutenkin kuin ei raskauksissa heittelee. Saati sitten raskauksissa, jolloin ei ole missÀÀn niistĂ€ sitĂ€ kontrolloitu vaikka kilpirauhasen vajaatoimintakin neuvolan tiedossa kyllĂ€. Mulla muutenkin varmaan pitĂ€isi normaalia tarkemmin sitĂ€ tarkkailla tsh:ta kun teini-iĂ€stĂ€ asti annostusta tietyin vĂ€li ajoin pitĂ€nyt nostaa aina. En edes tiennyt ennen viimeisintĂ€ keskenmenoa ettĂ€ pitĂ€isi ottaa ne verikokeet jos kilpirauhasen vajaatoiminta jos raskaana. Kivaa kun pitÀÀ kaikki itse tietÀÀ.

View attachment 152320
EnnĂ€tyslĂ€mpötila, mulla ei koskaan oo ollut nĂ€in korkealla aamusta vaikka olisin kuinka mitannut myöhemmin đŸ«Ł Aloitin eilen rautakuurin, mut eihĂ€n se siitĂ€kÀÀn voi johtua? Ja vaikka on vĂ€hĂ€n stressiĂ€ pÀÀllĂ€, niin olo on kyllĂ€ jopa pelottavan rauhallinen, ja nukuin todella makoisasti.

@Mamiksx5 kokeilin sitĂ€ lĂ€mpötilalaskuria eilen, ja se ei toimi mulla lainkaan. Jos syötĂ€n siihen nĂ€itĂ€ viikonloppulukemia, mitĂ€ mulla yleensĂ€ on, niin joko se antaa virheilmoituksen et herÀÀmisajat liian kaukana toisistaan tai sitten se antaa niin matalan lĂ€mpötilan, ettei mulla oo edes alkukierrosta niin matalalla 😂 toimii varmaan paremmin, jos arkena ja viikonloppuna herÀÀmisajoissa ei ole niin iso ero (mulla 5-6 tuntia).
Joo ei toimi jos on liian pitkĂ€ aika. Mulla siis pari tuntia saattaa heittÀÀ niin toimii siks 👍

Me ollaankin ainakin @Kali kanssa sitten samoissa pĂ€ivissĂ€ menossa đŸ€—

TsemppiĂ€ @Pogo uuden kierron odotukseen ❀‍đŸ©č Lupaavalta kyllĂ€ nĂ€ytti sun tĂ€mĂ€n kierron kĂ€yrĂ€.

@Syssymyssy kĂ€yrĂ€ssĂ€ hieno nousu! 📈

Mulla lĂ€mmöissĂ€ ei kyllĂ€ tunnu olevan mitÀÀn logiikkaa 😅 Hyvin mielenkiintoista mittailla kierto loppuun ja katsoa millainen kĂ€ppyrĂ€ lopulta muodostuu. Onhan nuo nyt alkukierron lĂ€mpöjĂ€ korkeammalla, mutta jotenkin olisin olettanut ettĂ€ trendi pysyisi vielĂ€ korkeammalla.
Mulla luteaali on aina vakkariin ollut 14 pĂ€ivÀÀ, eli vielĂ€ on aamuja jĂ€ljellĂ€ 😊

1000040054.jpg

Oon ollut taas epÀaktiivinen keskustelija, vaikka yritÀn kyllÀ kÀydÀ lukemassa teidÀn kuulumisia. TÀÀllÀ odotetaan menkkoja, jotka jo kaksi pÀivÀÀ myöhÀssÀ.

Liitteet

• IMG_9835.jpeg
    IMG_9835.jpeg
    420.7 KB · Katsottu: 21
@Pogo pahoittelut ja tsemppiĂ€ uuteen kiertoon 🙏

@Nellinen mihin asti maltat odottaa testausta? Vai jopa jos menkat myöhĂ€ssĂ€đŸ«ŁVoi olla et kyselen samoja mutta ei vaan aina muista mitĂ€ sitĂ€ on jo kyselly 😅

@dootti Ă€rsyttĂ€vÀÀ jos menkat myöhĂ€styy ja ei tuu sit toivottavaa lopputulosta, toivottavasti uus kierto starttaa pian eikĂ€ tartte turhia odotella 🙏

TÀnÀÀn tuli eka kohonnut lÀmpö, saattaa eiliselle merkata oviksen , tÀytyykin kurkata edelliset chartit milloin aloitin baby aspirinin. Ihan ok talletukset, x tosin on yrityksiÀ tai vÀÀrÀÀn osoitteeseen menneitÀ. TÀllÀ kierrolla jÀivÀt yritykseksi , pm sitten oikeat osoitteet joten ihan hyvÀt pÀivÀt jos kp11 ois ovis ollut.

IMG_9472.jpeg

@Mamiksx5 en oo yleensĂ€ testaillut juurikaan ennen menkkojen alkua, ellei ole ollut joku ihan pakollinen tarve tietÀÀ onko plussa vai ei 😊
Nyt kuitenkin meinasin, ettĂ€ testaisin tarkistuksen kp25 eli dpo12, kun on terolut-kuurin viimeinen pĂ€ivĂ€ đŸ€—
TÀssÀ nÀin yk7 ei jotenkin enÀÀ ole niin kÀrsimÀtön ja ennemmin odottelee menkkoja kuin uskoisi suuresti muuhun lopputulokseen.

TĂ€nÀÀn lĂ€mmöt oli taas vĂ€hĂ€n ylöspĂ€in 📈

1000040094.jpg

1000042019.png

Mulla oli eilen aivan jÀÀtĂ€vĂ€t kivut. KĂ€velin kumarassa ja tooosi hitaasti... Illalla vasta helpotti. Liekö sitten kaikki kolme follikkelia puhjenneet samanaikaisesti đŸ€Ł JĂ€nnÀÀ tĂ€ssĂ€ on toi, ettĂ€ lĂ€mmöt nĂ€yttÀÀ nousseen jo ennen ovisplussaa. Tai no, tulevat pĂ€ivĂ€t nĂ€yttÀÀ. Ens pe vielĂ„ labrat niin nĂ€kee onko ovis tosiaan tapahtunut. Tosin alkaa yövuorot huomenna niin jÀÀ taas lĂ€mmöt parilta pĂ€ivĂ€ltĂ€ mittaamatta.

TÀÀllÀ alkoi menkat heti aamusta ihan jÀÀtÀvÀn kipujen kans. Mulla oli ennen lapsia tosi kovat menkkakivut ja nyt ne on ollu pois kunnes viime kesÀn kemiallisten jÀlkeen on kipuja ollut enemmÀn.

LÀmmöt tippui vielÀ eilisestÀ lisÀÀ ja tÀstÀ on nyt hyvÀ lÀhteÀ uuteen kiertoon vaikka harmittaakin jÀÀtÀvÀsti.

View attachment 152350

Mulla oli eilen aivan jÀÀtĂ€vĂ€t kivut. KĂ€velin kumarassa ja tooosi hitaasti... Illalla vasta helpotti. Liekö sitten kaikki kolme follikkelia puhjenneet samanaikaisesti đŸ€Ł JĂ€nnÀÀ tĂ€ssĂ€ on toi, ettĂ€ lĂ€mmöt nĂ€yttÀÀ nousseen jo ennen ovisplussaa. Tai no, tulevat pĂ€ivĂ€t nĂ€yttÀÀ. Ens pe vielĂ„ labrat niin nĂ€kee onko ovis tosiaan tapahtunut. Tosin alkaa yövuorot huomenna niin jÀÀ taas lĂ€mmöt parilta pĂ€ivĂ€ltĂ€ mittaamatta.
Mulla toivottavasti töihinpaluu ens kuun puolella ja vuorotyö, ajattelin kokeilla jos vielÀ tarvii, ettÀ mitÀ ne lÀmmöt on yövuoron jÀlkeen kun herÀilee. Jos mitÀ sattuu niin poistan sit. Haluis silti jatkaa mittailuja, jos ei plussaa kuulu.

TÀÀllĂ€ ei kyllĂ€ mitÀÀn ihmeellistĂ€, lĂ€mmöt nousi samalle korkealle tasolle kuin kerran jo mahdollisen ovulaation jĂ€lkeen olleet. TĂ€ysin sama lukemakin. Joka tapauksessa eilen herĂ€si vĂ€hĂ€n toivoa kun outoja tuntemuksia vatsassa, vihloi sillĂ€ tavalla oudosti. Ja vĂ€lillĂ€ tuli sellaisia pistelyn tunteita. Eilen siis vasta dpo6 ja tĂ€nÀÀn dpo7. No en tiedĂ€ miksi toivo vĂ€hĂ€n herĂ€si koska vaikka olisinkin raskaana ei se tule hyvin pÀÀttymÀÀn, tai siis tuntuu ettĂ€ en edes saa alkaa ajattelemaan muuta lopputulosta seuraavalle raskaudelle kuin keskenmeno. 😔 EttĂ€ se on jotenkin vÀÀrin jos lĂ€hden toivomaan muuta.... Kuulostaa varmaan typerĂ€ltĂ€, koska ei kukaan tuota ole mulle sanonut muu kuin itselle toitottanut tĂ€ssĂ€ edellisestĂ€ keskenmenosta asti. Tuntuu siis ettĂ€ en ansaitse tai saa edes ajatella ettĂ€ seuraava menisi hyvin koska jos ei mene niin sitten olen taas itselleni ettĂ€ olisihan tĂ€mĂ€ pitĂ€nyt tietÀÀ, miksi olit niin tyhmĂ€ ettĂ€ uskoit siihen taas.... 😓 No itse itseni pahin vihollinen tĂ€ssĂ€ olen kyllĂ€.

Liitteet

• 8790.png
    8790.png
    55.4 KB · Katsottu: 4
@Syssymyssy nyt sormet ristissĂ€ et olis kiinnittyminen siellĂ€ đŸ€žđŸ€žđŸ€ž MitĂ€ sun oma intuitio sanoo?

TÀÀllÀ tÀnÀÀn oletettavasti dpo2, aloitin mini ASAN nyt aamulla. Huomenna sitten lugesteroni illalla. Toivotaan ettÀ varmistuu ovis sit.

Mulla on 42v synttÀrit 4.helmikuuta ja silloin olis dpo11. Taidan kyllÀ sortua ennen sitÀ, en millÀÀn kykene odottelee sinne asti!

TÀÀ pikku flunssa sais nyt vÀistyy, ei viitti mennÀ vesijumppaan taikka salillekkaan. Mun treeni on kyl todella kevyttÀ kun rannetta samalla kuntouttaa. No kyllÀ tÀssÀ saa kotonakin nyt tehtyÀ ainakin ne liikkuvuusharjoitteet.

Mut kyllĂ€ olis aivan ihana lahja jos sais positiivisen testin đŸ„č
IMG_9479.jpeg

Takaisin