BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ehkä hintsusti toivuttu taas uuden yrityskierron pettymyksestä ja vuotokin ollut tiessään jo useamman päivän. Ei hirmu suurta intoa petipuuhiin mutta tallettelut joka tapauksessa aloitettu hyvissä ajoin - mulla suht-myöhäiset ovikset eli varmaan saa odotella vielä reilun viikon ennen kuin käyrää tarttee katsella tarkemmin.

Tervetuloa uusille!

Liitteet

• IMG_20251126_201148.jpg
    IMG_20251126_201148.jpg
    125.3 KB · Katsottu: 39
197696.jpg

Täällä pohdin et olenko ovuloinut vai en 🫣 Testit oli kokoajan negaa, mutta niissä näkyi väriä ovulaation aikoihin (pyöri siinä 0,3-0,4 arvoissa), ja oletetun oviksen jälkeen haaleni kokonaan. Sovellus oli sitä mieltä, että jos eilisen lämpö olisi ollut 0,1 astetta korkeampi, niin sitten olisi ovulaatio tapahtunut.

Mitä sanoo arvon raati 😅

@Syssymyssy toivottavasti oli ovis! Lämmöt ainakin vaikuttaisi olevan ihan ylhäällä!

Itsellä FF vahvisti oviksen, nyt odotellaan vielä ensi ma verikokeesta vahvistusta.

Liitteet

• Screenshot_2025-11-27-06-54-25-60_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-11-27-06-54-25-60_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    114.8 KB · Katsottu: 34
@Metsäkaiku ja @Syssymyssy näyttää olevan molemmilla ovis tapahtunut! 🤩

@Yrttiteetä tekisi mieli perässä tullaan, jostain pitäisi kaivaa inspiraatiota ensi kiertoon taas 😵‍💫
Tsemppiä tärppipäiviin!

@Malttamatonq hyvin noussut lämpö! 😍

@Ness mitkä fiilikset siellä ja miltä näyttää lämmöt? 😍

Minulla lämmöt toista päivää laskussa eli perinteinen menkkakaavio. Tänään pitäisi alkaa ja ei muutakun uutta kiertoa kohti.. Ensi kierrosta jos nappaa niin laskettu aika menee todella lähelle esikoisen syntymäpäivää, mikä olisi ihanaa 🤩
Lievää pettymystä ilmassa kun kaavio näytti niin lupaavalle alkuun.. 🥲

Liitteet

• Screenshot_20251127-072253_FF App.png
    Screenshot_20251127-072253_FF App.png
    202.8 KB · Katsottu: 27
@Rollo voi hitsi että lämmöt lähti laskemaan 💔 Toivotaan, että pääset uuteen kiertoon pian ja kohta taas piinailemaan. Ainakin sulla tulee ovis aika pian kierrossa, niin ei tarvitse hirmu kauan odotella ovisplussaa ✨

@Yrttiteetä tekisi mieli kiva että ovis lähestyy niin pääsee taas ”tekemään jotain” projektin eteen. Alkukierron kooma on aika pitkästyttävää aikaa 😅Toivottavasti ovis tulee sieltä pian ✨

@Metsäkaiku tosi hyvä että lämmöt lähti nousuun päin! Se ovistesti oli kyllä plussalla 🌈

@Syssymyssy eli siis minä kierron päivänä se ovistesti näytti väriä? Joku noista mihin olet merkannut ovulaatiokipua? Tosi vaikea vielä ottaa käyrän perusteella kantaa, kun selkeetä nousua ei ole tapahtunut 😅Onko sulla usein ovistestit negaa, vai oliko spesiaalikierto?

Höh mulla jäi eilisen lämpöpomppu yksittäiseksi ja tänään palasi hinuttamaan tuohon luteaalilinjalle 😅 Edelleen olo tosi hyvä, ajattelin lähteä taas tänään jumpalle ettei pää ihan hajoa. Jostain syystä heräsin tänään ennen kuutta ilman kelloa, mut kuitenkin unta tuli melkein 6h, niin ei pitäisi olla vaikutusta lämpöihin. On kyllä vähän sellainen olo, että ihme jos tästä plussa tulee. Luulisi, että tässä vaiheessa pitäisi olla edes jotain oireita tai tuntemuksia 😅
IMG_2128.jpeg

@Malttamatonq tosiaan se on tuosta 0,1 asteen notkahduksesta kiinni ilmeisesti, joten eiköhän se sitten ole tapahtunut 😅

@Rollo tosiaan toivon että olis, tähän kiertoon on satsattu niin paljon 🥹

@Ness Mulla se lämmön nousu on yleensä tosi maltillinen, ja jos eilen ei olisi ollut tota 0,1 asteen notkahdusta, niin sovellus olisi laskenut sen ovulaatioksi. Kp 15-17 näytti väriä, kp 18 väri katosi kokonaan, eikä enää palannut. Oon vain yhdessä kierrossa saanut ovulaatioplussan.

En pysty ees jäljittämään, onko tässä kierrossa tapahtunut ns. ovisdippiä, kun viikonloppuisin en jaksa herätä puoli kuudelta mittaamaan lämpöä (en tosin tiedä olisko se edes vertailukelpoinen siltikään, koska meen monesti nukkumaan joskus 03...).

@Ness ihan normaalia vaihtelua vielä kuitenkin sun lämmöt! 🤞
Minullahan ei ole missään raskaudessa ollut mitään oireita, kun vasta rv8 -> väsymystä ja lisääntynyt nälän tunne, plussa on aina ollut suuri yllätys 😁

@Syssymyssy voi vitsit, oletko myös kokeillut ne clear bluen hymynaamatestit? Missä testataan kerran päivässä ja tulos on joko kyllä tai ei 😆 Jos olisi toimivampi kuin nuo liuskat. Nyt siis vielä päivä tai pari niin FF:n pitäisi vahvistaa sun ovis 🤞

@Rollo joo hyvissä lukemissa vielä on lämmöt! Ymmärtääkseni proget pitää lämmöt ylhäällä jokatapauksessa ja lämmöt laskee vasta, jos lopetan ne ja annan menkkojen tulla (jos siis olisikin negakierto). Lohduttavaa kuulla, että sulla ollut alkuraskaudet täysin oireettomia. Täällä kuulee näitä tarinoita, kuinka ihmisillä ollut heti sellainen kuudes aisti, että nyt on jotain erilaista. Mulla ei kyllä tunnu mitään yhteyttä tälläiseen korkeamman tietoisuuden tilaan 🤣

@Syssymyssy komppaan Nessiä, itselläni esim ei näytä ovista mikään muu testi kuin clearblue ovistestit! Selkeä ja luotettava tulos!

@Ness aivan, en muistanut taaskaan että on ne proget siellä vaikuttamassa lämpöihin 🙈
Sillähän tässä aina extra piinailut onkin kun oireet on ei niin mitään, oli sitten nega tai plussakierto! Menkoista tulee varoituskrampit tyyliin tasan silloin kun ne alkaa 🙈

@Yrttiteetä tekisi mieli kiva kun siellä ohitettu alkukierto ja päästy jo talletteleenkin.

@Metsäkaiku kiva kun pääsee testailee ennen pikkujouluja , ois ihana kun olis pikku salaisuus siellä mukana 💗

@Syssymyssy en uskalla arvioida kun ei ole niin paljon vielä kokemusta näistä lämmöistä. Mutta varmasti saat apuja näiltä ihanilta bbt läisiltä🥰

@Malttamatonq mä kävin myös verikokeessa edellisessä kierrossa, oli kiva saada se vahvistus. Kivoja piinailuja sinne 🙏

@Rollo voi harmi jos uusi kierto sieltä nyt starttaa, mulla menis kyllä kans nyt tosi lähelle seuraava laskettu aika tämän meidän kuopuksen kanssa. Riippuu miten laskee, menkoista laskettuna olis sittenkin vielä elokuiseen mahdollisuus ja ovulaatiosta arvioitu taitaa mennä syyskuun alkuun. Koska kierto mulla lyhyt niin en tajunnutkaan sitä et olis elokuinen ehkä. Meillä on touko, kesä, heinä ja syyskuinen❤️

@Ness on kyllä jännittävää, vitsit en malta odottaa sun testiä 🤭😅

On kyllä vähän sellainen olo, että ihme jos tästä plussa tulee. Luulisi, että tässä vaiheessa pitäisi olla edes jotain oireita tai tuntemuksia 😅
Mulla se plussakierto oli juuri se kun ei ollut mitään oireita - ei PMS-mielialoja, ei rintojen aristusta, ei pahoinvointia, ei oikein mitään. Korkeintaan ihan vähän jotain epämääräistä alaselkäkipua ja mulla on niin epäergonomiset asennot koneella istuessa että pistin sen piikkiin. Vasta plussan jälkeen sit huomasi että hengästytti ja sykkeet oli korkealla ja heräsin aamuisin monta tuntia liian aikaisin. Monta viikkoa oli myös menkkajomotuksia niin olin ihan varma että kohta menee kesken mutta sekin ilmeisesti sitten kuuluu asiaan. Pahoinvointia sen sijaan ei koskaan tullut. Nää on niin yksilöllisiä! 🤯

Voi että, pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä! 🤞🥺 Tärppäisipä nyt ekasta siirrosta!!

@Yrttiteetä tekisi mieli Tsemppiä sinne alkukiertoon ja talletteluihin. ♥️

@Metsäkaiku No niin, hyvä! 👍 Toivotaan, että joudut olla pikkujouluissa selvin päin. 😜 Mähän feikkasin omissa plussan jälkeen, olo oli kuin vakoojalla konsanaan. 😅 Jäi mieleen, vaikka plussa ei ollutkaan pysyvä.

@Syssymyssy ja @Malttamatonq Toivottavasti on ovikset molemmilla tapahtuneet. 🙏 Vaikea aina sanoa käyrästä, jos on pieniä eroja lämmöissä.

@Rollo Tsemppiä sinne uuteen kiertoon. ♥️

@Ness Ei mulla ainakaan ollut mitään isompia oireita vähän ennen luteaalin loppua. Ennemmin oli silloin kiinnittymisvaiheessa pieniä alavatsatuntemuksia. Vatsan toiminta hidasteli, mutta muuten niin tasaista, että todella epäuskoinen mieli oli ennen kierron loppua ja testin tekoa. Lämmöt vaan antoi osviittaa plussasta. Kyllä jännittää sun puolesta!! 🥹

Mä tein tänään negan raskaustestin ja ovistestissä oli jo haalea viiva. Pitää nyt seurata, mihin suuntaan se siitä lähtee, haaleneeko vielä ennen oikeaa ovista. Luultavasti ei näin nopeasti tule, vaikka alkaa olemaan kierron pituuden verran edellisestä oviksesta. Sain riesaksi enterorokon, ilmeisesti viime viikon tauti lapsella oli enteroa. Mulla kai oli vastustuskyky heikoilla keskenmenon jälkeen, niin kivat rakkulat käsissä ja jaloissa ollut maanantaista lähtien. Nyt alkaa onneksi helpottaa molempien osalta. 🙏 Lämmöt on kans palautunut normaaleihin alkukierron arvoihin.

@Syssymyssy hyvä että vahvistu! minkä merkin ovisliuskoja oot käyttäny, jos ei oo niihin ovis tarttunut?

@Puolikuu inhottava kyllä tuo enterorokko, toivottavasti rakkulat häviää nopeesti. Testeihin liittyen, mulla näytti ovistestit viivaa vielä kkm jälkeen vaikka raskaustesti nega, eikä kyllä ovistesteistä viivat kokonaan haihtunut. vahvistu vaan sitten oikeaa ovista lähestyessä, joten varmaan kannattaa sitkeesti jatkaa testailua:Face Without Mouth:

vieläkö @Ness malttaa olla testaamatta, kuinka pitkään pidät täällä hulluja jännityksessä?:Face With Tears Of Joy:

Mulla eilen lämmöt 36,17C ja tänään 36,36C eli kiva pomppu :D oletettavasti siis dpo2.

Muokattu viimeksi:
@Ness onko testipäivä? 🧐

@Syssymyssy rattoisia piinapäiviä 🤞

Menkkoja odotellessa, lämmöt nousee.. Alkaispa nyt jos on alkaakseen 🥱

Liitteet

• Screenshot_20251128-073034_FF App.png
    Screenshot_20251128-073034_FF App.png
    205.5 KB · Katsottu: 20
@Metsäkaiku tässä kierrossa käytin RFSU:n, en muista mitkä mulla oli siinä kierrossa käytössä kun sain mun ainoan ovisplussan. Viime kierto meillä oli taukoa, jossain kohtaa oli ehkä pregchekin liuskoja 😅

Laskeskelin, että ekan testin voisin tehdä viikon päästä. Onneksi olin kaukaa viisas ja lupauduin työpaikan viikon päästä oleviin pikkujouluihin varalta kuskiksi, niin ei tarvitse selitellä juomattomuutta, jos sattuisikin tärppäämään 🤭

@Puolikuu pikaista paranemista!!! Voi kun nyt ei pahemmaksi yltyisi ❤️✨🙏 Ihana kuulla että kierto ja keho alkaa palautumaan 💕

@Syssymyssy tuohan on hyvä taktiikka, ei tarvitse selitellä kenellekään miksi ei juo.. jos olisikin ihana salaisuus ❤️

No siis en kestänyt enää olla testaamatta! Pakko oli uittaa tikkua. Ja siis, haamujahan siellä näkyy, mitä olette mieltä? 🥹🥹 eihän mulla sit ollut muuta kuin nää kaksi parjattua testiä, alempi OneStep ja ylempi Pregcheck. Mutta ei ole kyllä mulle koskaan näyttäneet viivanpaikkoja, ihan on täysblanko ollut.
IMG_2153.jpeg

Tää on mun ensimmäinen haamu koskaan koko yli kahden vuoden yrityksen aikana - tuntuu ihan uskomattomalta 😭 Ja iso paino lähti myös hartioilta, kun pohtinut, että onko keho edes kykenevä, kun yhtäkään plussaa ei ole saanut kokea. Nyt sitten pää alkaa pohtimaan et mitä jos noi onkin ovitrellen jämät (siitä on jo yli kaks viikkoa niin ei tietenkään ole) tai onko liian haaleat näille päiville.. mut PASissa tää koko kiinnittymisshow voi tapahtua aika myöhään anyways. Mut jeeeeee🙏🙏💕💕🥳

Loppuun vielä käyrä. Oura varoitteli tänään että leposykkeet korkealla.
IMG_2155.jpeg

@Puolikuu pikaista paranemista!!! Voi kun nyt ei pahemmaksi yltyisi ❤️✨🙏 Ihana kuulla että kierto ja keho alkaa palautumaan 💕

@Syssymyssy tuohan on hyvä taktiikka, ei tarvitse selitellä kenellekään miksi ei juo.. jos olisikin ihana salaisuus ❤️

No siis en kestänyt enää olla testaamatta! Pakko oli uittaa tikkua. Ja siis, haamujahan siellä näkyy, mitä olette mieltä? 🥹🥹 eihän mulla sit ollut muuta kuin nää kaksi parjattua testiä, alempi OneStep ja ylempi Pregcheck. Mutta ei ole kyllä mulle koskaan näyttäneet viivanpaikkoja, ihan on täysblanko ollut.
View attachment 150507

Tää on mun ensimmäinen haamu koskaan koko yli kahden vuoden yrityksen aikana - tuntuu ihan uskomattomalta 😭 Ja iso paino lähti myös hartioilta, kun pohtinut, että onko keho edes kykenevä, kun yhtäkään plussaa ei ole saanut kokea. Nyt sitten pää alkaa pohtimaan et mitä jos noi onkin ovitrellen jämät (siitä on jo yli kaks viikkoa niin ei tietenkään ole) tai onko liian haaleat näille päiville.. mut PASissa tää koko kiinnittymisshow voi tapahtua aika myöhään anyways. Mut jeeeeee🙏🙏💕💕🥳

Loppuun vielä käyrä. Oura varoitteli tänään että leposykkeet korkealla.
View attachment 150508
IHANAA!!!! 😍😍😍😍 oon niin onnellinen teidän puolesta ❤️😍 suuresti onnea 😍❤️ näyttää hyvältä viivat, ihan selkeä haamu, ei kaikilla luonnollisissakaan kierroissa oo ton vahvempia. Milloin teillä olikaan se virallinen testipäivä?

@Ness Oi ihanaa, en kestä, on näkyvät haamulaiset!! 😍😍 Ja lämmöt ja sykkeet puoltaa myös! Toivon sinne testien vahvistumista ja tarrasukkia!! ♥️♥️

Takaisin