BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Ness Kiitos selvennyksestä! Ja ihana kuulla että siellä mennyt hyvin, nyt me saadaan täällä yhdessä jännäillä 🥹

@Syssymyssy Iso halaus sinne! 💔🫂🥺

Okei, tän aamun testi ja nyt meinaa viivalasini olla päässä hieman liian tiukassa etten pysty katsomaan ilman niitä 🫣 Toinen puoliskoni on varma että tässä on haamujen esihaamu ja toinen puolisko taas ei halua nähdä mitään ettei vain pety. Mitä on arvon raati mieltä?

Muoks. Lisäsin kuvat vielä kuivuneena, eli nuo missä on kaksi testiä. Tuo sininen testi on joku Amazonin älyhalpa, jota ei ennen oo ollut.

Liitteet

• IMG_20251121_062926.jpg
    IMG_20251121_062926.jpg
    422.8 KB · Katsottu: 82
  • Screenshot_20251121_064556_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_42471602704942.jpg
    Screenshot_20251121_064556_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_42471602704942.jpg
    140.9 KB · Katsottu: 82
  • IMG_20251121_071735.jpg
    IMG_20251121_071735.jpg
    628.1 KB · Katsottu: 78
  • IMG_20251121_071840.jpg
    IMG_20251121_071840.jpg
    438.3 KB · Katsottu: 77
Muokattu viimeksi:
@Ness Kiitos selvennyksestä! Ja ihana kuulla että siellä mennyt hyvin, nyt me saadaan täällä yhdessä jännäillä 🥹

@Syssymyssy Iso halaus sinne! 💔🫂🥺

Okei, tän aamun testi ja nyt meinaa viivalasini olla päässä hieman liian tiukassa etten pysty katsomaan ilman niitä 🫣 Toinen puoliskoni on varma että tässä on haamujen esihaamu ja toinen puolisko taas ei halua nähdä mitään ettei vain pety. Mitä on arvon raati mieltä?

Muoks. Lisäsin kuvat vielä kuivuneena, eli nuo missä on kaksi testiä. Tuo sininen testi on joku Amazonin älyhalpa, jota ei ennen oo ollut.
Tässä muokattu ja siinä e@h testissä on jotain. Se missä oli vain e@h niin siinä ei näkyny mutta tässä näkyy tosi hailakka 🙂🙂🙂🙂

Liitteet

• IMG_8214.jpeg
    IMG_8214.jpeg
    144.6 KB · Katsottu: 45
Tässä muokattu ja siinä e@h testissä on jotain. Se missä oli vain e@h niin siinä ei näkyny mutta tässä näkyy tosi hailakka 🙂🙂🙂🙂
Voi oispa nyt plussa! ✨ Tästä se todellinen piina nyt alkaa, onneksi kuitenkin muutaman päivän sisällä jo tiedetään enemmän.

Mitäs sinne testasitko?

@Ansq mulla oli edellisessä kierrossa tosi pientä tiputtelua dpo8-10(yhtenä päivänä merkannut vaaleanpunaista yhdellä vessareissulla liman seassa), kemiallinen kierto dpo10 oli tuhrua.

Nyt ei ole vielä tähän kiertoon ollut. Ja dpo9 tai Dpo8 tänään. Meen tolla dpo9 mutta voi olla kans se dpo8.
Luteaali ollut kkm jälkeen 11-13 päivää. Viimeisimmät ollu 12 ja 13 päivää.

@Malttamaton145 meinaatko illalla tehdä uusiksi? Vai huomenna. Toivottavasti olis plussa! Ja tuun perässä taas hienosti käppyrä osalta ainakin 🤣
IMG_8218.jpeg

IMG_8217.jpeg

Testissä taas ei näy mitään.

Näin taas niin eläväistä unta että testasin tikkuun tosi selvän plussan ja sanoin miehelle että tää pitää varmentaa jollain toisella testillä. No se oli niin monimutkainen testi että mies sen sitten osasi kasata. Jostain kumman syystä olimme mun lapsuuden kerrostalokodissa jossa ammeessa kylpi mun lapsuuden tuttu joka samassa kerrostalossa asui, eilen moikattiin kun kaupassa törmättiin🤣 No testin tulos jäi näkemättä siitä toisesta koska mun housujen ulkoasauma ratkesi mun istuessa pöntöllä 🤣 Ja siis erittäin todentuntuinen uni 😆 En tajua tekeekö proge nää unet vai mikä kun lopuukiertoon tämmöisiä tulee 🤪

eilen tuli viiltäviä pistoja keskelle kohtua, ja tänään on pientä fiilistä mutta aika vaimeaa. Oon lisännyt tässä luteaalissa hiilaria bataatista, porkkanasta, punaisista linssistä. Tehnyt sosekeittoa. Nyt vitskuja naamariin.
Myo inositol+ d chiro , ubikinoli, c, d, omega, A, b complex, b1, calsium, sinkki, boswellia(yrtti nivelille koska reuma), magnesium bisglysinaatti. Nää otan päivän mittaan juomalla joka vitamiinijauhe, L karnitiini, ja nac sekä elektrolyyttijauhe. Lisäksi lääkkeet ja homeopaattiset 😅

@Malttamaton145 Täällä toivotaan kovasti sulle plussaa!
@Mamiksx5 Toivottavasti toi sun uni oli enne uni! Vaikuttaisi ainakin lupaavilta merkeiltä!

Itsellä ei vielä tullut positiivista ovulaatiotestiä vaikka lääkäri ennusti parin päivän sisään tapahtuvan. Toisaalta hyvä niin limis ehkä ehtisi vielä paksuuntua, mutta aloin miettimään voiko folli kasvaa liian isoksi. Kun tosiaan toissapäivänä koko oli jo 19mm. Googlailin follin optimaalisia mittoja niin ilmeisesti 18-24mm olisi ihanteellinen koko.

Liitteet

• Screenshot_2025-11-21-10-38-31-88_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-11-21-10-38-31-88_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    53 KB · Katsottu: 31
  • Screenshot_2025-11-21-10-45-19-53_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2025-11-21-10-45-19-53_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    102 KB · Katsottu: 28
@Mamiksx5 hahaaa tuo sun uni! Voi kun nää villit unet + eiliset vatsakivut nyt enteilisivät plussaa 🥹🙏💕 Sormet ja varpaat ristissä! Mä oon myös huomannut saman että luteaalissa nukun huonommin/ herään aikaseen aamulla ilman kelloa ja unet on villejä 😅 ja sit menkkojen ja ovulaation välinen aika on tosi seesteistä. Mäkin tein eilen linssikeittoa❤️ Ihana sielua lämmittävä ruoka🍜

@Malttamatonq letrot voi myös kasvattaa follia suuremmaksi, mitä normikierrossa. Mulla oli letrokierron inssipäivänä folli vielä paikallaan ja 24.5mm 😅 aika jäätävän kokoinen. Mut esim lapsettomuushoidoissa punktiossa olis hyvä et follit on >16mm. Varmasti tuo 18-24 kuitenkin normikierrossa just optimaali✨🙏

Meille tuli alkiolabrasta viesti, että myös se kolmas alkio on saavuttanut blastokystivaiheen ja laitettu tänään pakkaseen ☺️❤️ ihan mahtava juttu. Mun varovainen toive oli, että edes yksi kehittyisi, mutta että kaikki jatkoivat! 🥹 Kyllä nyt on universumi ollut meidän puolella ✨🙏

@Mamiksx5 no tota noin, testasin äsken jo uusiksi. N. 2h pidätyksellä 🫣 alla tulos, testiajalla otettu kuva 🥹
Livenä näkyy kyllä haalea punakka, tuntuu että kamera heti väärentää kuvaa
Siis ihanaa! Kyllä siellä joku nyt on 😍😍😍 Ja niin mäkin oisin testannut jos edes pieni mahis että näkyy jotain. Meinaan illalla tehdä itse uutta. Eilen sain järkeiltyä että kun viiltelyä tuntui illalla niin ei mitenkään voi testissä näkyä samana iltana jos jotain on. Enempää en sit saanut järkeiltyä että ois aamull jättänyt testaamatta 🤣

Siis ihanaa! Kyllä siellä joku nyt on 😍😍😍 Ja niin mäkin oisin testannut jos edes pieni mahis että näkyy jotain. Meinaan illalla tehdä itse uutta. Eilen sain järkeiltyä että kun viiltelyä tuntui illalla niin ei mitenkään voi testissä näkyä samana iltana jos jotain on. Enempää en sit saanut järkeiltyä että ois aamull jättänyt testaamatta 🤣
Mullakin varmaan vielä testi illalla kastuu uudestaan 😅 Miehelle en vielä kertonut mitään, kun ei kuitenkaan mitään näe. Siskolle jo laitoin viestiä ja näkee myös 🥹
Tissejä ehkä kihelmöi, mutta nyt on jotenkin tosi skeptinen olo kaikkien mahdollisten oireiden kanssa että onko se vain ajatusten tuomaa vai ihan oikeaa.
Voi, toivotaan nyt kovasti että siellä myös testissä jotain näkyisi. Mutta oot sen päivän tai kaksi mua jäljessä joten kaikki on vielä mahdollista 🫶

@Malttamaton145 nyt alkaa jo näkymään! Jännä, että aamupissan testi oli tulkinnanvarainen, mutta 2h pidätyksen kanssa on jo selkeä haamu! Varovaiset onnittelut ja paljon tarrasukkia matkaan 🙏💕

Muokattu viimeksi:
Alkaa jännitys taas olemaan ihan kauheaa, miten nämä luteaalipäivät voi mennä näin hitaasti vaikka on kaikkea puuhaa! 🫣
Erikoinen linja minulle jatkuu kaaviossa..

Liitteet

• Screenshot_20251121-070004_FF App.png
    Screenshot_20251121-070004_FF App.png
    199.4 KB · Katsottu: 32
Tsemppiä ja tarrasukkia @Malttamaton145 .

Mä pöäsit just aukkarista kotiin. Tilanne oli keskinkertainen. Vasen tuuba oli täysin tukossa. Oikeaan ilmakuplat meni, mutta täyttä varmuutta aukiolosta ei saatu. Vasemmalla folleja yli 20 ja oikealla yli 10, joista yksi mahdollinen johtofolli. Liwöksi oikealla 3x4cm kysta. Pcos-diagnoosi napsahti vihdoin virallisesti. Onhan sitä nyt 10v odoteltukin.

Oon edelleen aivan hiton kipeä. Sama oli n. 10v sitten kun ekaa kertaa tehtiin. Hartiapistos on ikävä. Levossa helpottaa, mutta vähänkin liikkuessa alkaa jomottamaan ikävästi. Loppupäivä köllitään tytön kanssa sohvalla ja syödään sushia. Trin myös kauppatilauksen robolla niin ei tartte lähteä kauppaan asti. Tuskim selviäisin hengissä kotiin, koska huono olo muutenkin on edelleen. Jouduttiin kovasti kaivelemaan ja kätilö painoi koko voimallaan mun mahaa, että ovariot saatiin nökyviin. Samalla anturia piti runnoa kunnolla. Tää ollut mulla hankalaa jo aiemminkin, vaikka painoa ollut esikoista yrittäessä paljon vähemmän.

Suunnitelma siis meillä seuraava. Joulukuussa vielä lisää labroja. Paino ei saa nousta, vaan trendin pitää olla laskeva niinkuin tähänkin asti. Nyt lähtenyt semmoinen viitisen kiloa tälle syksylle. Alkuvuodesra tehdään letroilla 2x OI ja tämän jälkeen siirrytään endon ja pcos takia suoraan ivf, jos ei tule tulosta.

@Nukkelapsi saako niitä johtimia auki mitenkään? Onko aina sit tukossa? Voiko se kysta haitata siellä?
Onneksi on kauppatilaukset ja robotit, just hyvä tommoselle päivälle. Toivottavasti oli mukavat lepoilut särystä huolimatta ❤️

Täällä ei ihmeempiä, seuraan @Malttamaton145 käyrää, mutta oma testi oli tänään nega. Katsotaan illemmalla uusiks. Unitiedot kellon mukaan on huonoja, päivät kuulemma stressaavaa. Ei kyl omasta mielestä oo. Sitten herään tosi aikaisin. Tänäänkin ennen viittä jo.
C88622ED-0D86-4BF6-A91B-A988A9B6E3E9.jpeg

Liitteet

• 22993635-643E-42C1-A04C-AD7FA9B23700.jpeg
    22993635-643E-42C1-A04C-AD7FA9B23700.jpeg
    3.2 MB · Katsottu: 48
@Rollo jännää kyllä on! Onko sulla siis käyrän lämmöt korkeammalla kuin normaalisti, vai miten poikkeaa edellisistä?

@Nukkelapsi onpa harmi kuulla, että aukkari oli noin kivulias ja sieltä tuli vielä ikäviä uutisia aukiolon suhteen 💔 Onneksi sait nyt kuitenkin virallisen diagnoosin, vaikkei se tietysti lohduta, mutta ehkä lääkärit suhtautuvat nyt eritavalla hoitoihin, kun tietävät, että mistä kyse. Jännä että ehdottivat OI, etenkin kun toinen puoli täysin tukossa ja oikealle ei varmuutta. Tuleeko teillä siihen myös IUI? Onneksi kuitenkin olivat sitä mieltä, että pääsette pian IVF-jonoon. Hurjasti tsemppiä. Jonottelu, tutkimukset ym vaativat todella paljon kisakestävyyttä. Me oltiin melkein vuosi tutkimuksissa ennen kuin pääsi aloittaman hoitoja - se vaati ihan hirveästi mielen lujuutta ja oli toisinaan tosi tuskallista lillua sellaisessa epämääräisessä tiedottomuuden ja odottelun limbossa. Lämmin halaus 💕

@Mamiksx5 Toi on kyllä välillä hauskaa kun älylaite ilmoittaa jotain että on nukkunut huonosti ja ollut stressaantunut että nyt pitäisi ottaa iisisti - ja sit samalla itse tuntee olevansa elämänsä kunnossa 😁 Meen kyllä aina omilla tuntemuksilla. Mut joskus kai noita varoituksia tulee esim yön aikaisiin sykkeisiin ja edellispäivän sykkeisen perusteella. Toivotaan että sulla hälytykset enteilisivät hyvää ✨💕 Harmi että tuli puhdas nega, mutta vielä on aikaista🌈

Täällä on meneillään dpo7/dpt2, eipä mitään ihmeellistä. Jos tuo pallero on kiinnittyäkseen, niin tässä seuraavien päivien aikana se pitäisi tapahtua ja dpt5-7 sen pitäisi olla kokonaan kiinnittynyt. FF-apissa on oma laskenta tuolle dpt(days past transfer) hommalle mut jotenkin häiritsee kun taustaväri on tuollainen haalea oranssi ja numerot valkoisella 🤣 saakohan näitä muutettua jostain haha. Ovitrellestä näkyi vielä tänään ihan haalea haamu.
IMG_2064.jpeg

@Rollo komppaan täysin päivien hitauden kanssa 😁

@Ness oi mahtavaa, että kaikki 3 olivat kehityskelpoisia ✨🫶 Hurjan jännää! Voi kumpa 🥹

@Nukkelapsi Kuulostaapa kurjalta kivut, Tsemppiä!

@Mamiksx5 Hauska kyllä miten seuraat mun käyrää, toivottavasti myös testit seuraa perässä 🥹✨ Mäkin oon nyt herännyt ihmeen ajoissa ja virkeänä, pidän sitä jonkinlaisena oireena myös 🤭 Odotan innolla sun illan testiä!

Tänään nyt dpo 11 ja ei tarvi enää tihrustaa 🥹 Samaan aikaan hiipii jo pieni epätoivo ja epävarmuus. Voi kunpa nyt kehittyisi oikeassa paikassa ja viivat vahvistuisi hyvin 🙏 Viihdyn varmasti vielä täällä ryhmässä tovin ja toivottavasti nappaan monta täältä mukaani! 🌈❤️
Miehelle en vieläkään kertonut, haluaisin tehdä siitä taas jotenkin spesiaalia mutta en ole vielä keksinyt tapaa. Ajattelin, että laitanko tuon meidän taaperon juoksemaan digitesti kädessä jossain kohtaa tässä 🤔🤭

Liitteet

• IMG_20251122_095606.jpg
    IMG_20251122_095606.jpg
    390.3 KB · Katsottu: 73
  • IMG_20251122_095601_edit_91614261391144.jpg
    IMG_20251122_095601_edit_91614261391144.jpg
    879.8 KB · Katsottu: 76
  • Screenshot_20251122_065513_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity.jpg
    Screenshot_20251122_065513_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity.jpg
    164.9 KB · Katsottu: 75
Takaisin