BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Yrttiteetä tekisi mieli
Tsemppiä uuteen kiertoon!
@Ness Superisti tsemppiä siirtoon!

Itse kävin juuri ultrassa tarkistamassa letrozolen vastetta kun annosta nostettiin tähän kieroon 5mg päivässä. Yksi hyvän kokoinen folli oli kypsymässä, noin 19mm ja lääkäri ennusti ovista parin päivän sisään. Kuitenkin limakalvon paksuus oli vain 4.4mm...

@Yrttiteetä tekisi mieli tsemppiä uuteen kiertoon 💖🤗

@Malttamaton145 ja @Mamiksx5 siellä ollaan jo testailujen parissa, jännittävää 🤩

@Ness tsemppiä vielä kerran huomiseen 🥰

Mulla on sunnuntaina tai maanantaina dpo8 ja testejähän kaapissa on, joten varmaan pakko aloittaa silloin testailu kun ei kestä tätä piinaa.. 🙈

Liitteet

• Screenshot_20251119-144419_FF App.png
    Screenshot_20251119-144419_FF App.png
    195.7 KB · Katsottu: 31
Kiitos kaikille paljon tsempeistä huomiselle ✨💕 Nyt jo jännittää että miten menee ja mitä on käynyt noille meidän kolmelle varhaiselle! Kaikki sormet ja varpaat ristiin 🤞🤞

@Yrttiteetä tekisi mieli pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta 💔 toivottavasti pieni alkukierron tauko tekee hyvää✨

@Metsäkaiku pahoittelut kkm:sta 💔 onneksi vuoto on jo lakannut. Ovistestihän voi myös väläytellä ”plussaa” jos raskaustesti on vielä positiivisena. Toivotaan kuitenkin, että ovis sieltä tulisi pian ja pääset piinailemaan 🤞

@Mamiksx5 meillä on siis kolme varhaista blastoa, jotka jouduttiin pakastamaan viljelypäivänä 5, sillä viikonloppu tuli tielle (labra ei auki) ja ne on otettu tänään jatkoviljelyyn. Tää oli mun oma toive, et katsotaan eka mitä noille kolmelle käy, jotta tiedän mitä meillä nyt oikeasti on siirtovalmiina. jos näistä kolmesta jokin kehittyy huomiseen mennessä blastoksi, niin se siirretään. Jos kaikki kolme on kuukahtanut, niin sitten otetaan huomenna aamuna pakkasesta päivän 5 blasto siirtoon. Eli siis jännittävää on! Testailusta en vielä tiedä, täytyy katsoa kuin pitkälle se testipäivä menee 🫣 Tavallaan kyllä haluaisin tiedon mahdollisimman pian. Ja jos olisi edes jonkinlainen kiinnittymisyritys, joka jo testipäivänä nega, niin olis kiva tietää että edes jotain on koittanut tapahtua vs. saada se puhdas nega sit myöhemmin. Mä en ole koskaan nähnyt plussaa raskaustestissä, niin olisi kiva tietää kykeneekö tämä keho edes raskautumaan 😅 Ja kyselit tuosta progetuesta. Dpo7 on ehkä hieman myöhäinen aloittaa sitä. Yleensä aloitetaan dpo1-3 paikkeilla, jotta ehtii vaikuttaa ennen kun hedelmöittynyt munasolu saapuu kohtuun kiinnittymistä varten. Mutta kannattaa vielä tsekata lääkäriltä!

@Malttamatonq sanoiko lääkäri mitään tuosta ohuehkosta limiksestä? Esimerkiksi että kannattaisiko dpo7 käydä mittaamassa proge? Olisko progetuesta jotain hyötyä🧐

@

@Ness on kyllä Mielenkiintoista ei voi muuta sanoa. Täällä nyt laitan semmoset energiat sinne että kaikki sujuu hyvin ja kehottyvät nuo pikku pallerot ettei tartte sulattaa enempää ❄️

Onko @Rollo viikonlopukdi kivaa tekemistä? Me mennään varmaan katselee pikkusen kanssa ison omenan joulukuusta ja vähän lahjoja.

Täällä lämpöjen kans ihan @Malttamaton145 perässä😅On kyl hauska ☺️
Testinkin tein ja tuossa käännetyssä versiossa oon bongaavinani viivanpaikan, tosin tummana eikä värillisenä .

Mitään muuta ei oikein ole mainittavaa täällä. Akupunktio ja hieronta oli ihana. Tehtiin yläselälle ja hartioille kuivakuppausta.

Liitteet

• IMG_8180.jpeg
    IMG_8180.jpeg
    400.2 KB · Katsottu: 46
  • IMG_8181.jpeg
    IMG_8181.jpeg
    448.5 KB · Katsottu: 44
  • IMG_8182.jpeg
    IMG_8182.jpeg
    156.3 KB · Katsottu: 47
@Ness Jännittäviä aikoja edessä sulla, päivittele tänne tietoja miten meni!

Ja tosiaan lääkäri ei puhunut progetuesta mitään enkä siitä tajunnut kysyä 🫤 ainoastaan selvisi että ensi kierrosta myös ultra vaikka annostus pysyisi samana, jotta voidaan seurata tuota limiksen paksuutta. Pitääkin silloin kysellä tarkemmin sitten jos sinne joudutaan (ei kyllä itsellä suuria toiveita enää tähän kiertoon johtuen tuosta huonosta limiksen paksuudesta).

@Ness en tiedä näistä niin hyvin, joten voi olla tyhmäkin kysymys 🫣 Mutta mitä jos kaikki 3 kehittyisi tai onko se ees mahdollista, siirrettäisiinkö kaikki tällöin?

@Mamiksx5 on kyllä hauska miten identtisesti käyrä menee 😅 Mä kyllä kans nään tos muokatussa jotain, mutta se että onko viivan paikka niin en mee sanomaan. Tokihan aikaista vielä.

@Rollo siellä ainakin hienosti noususuuntainen käyrä. Odottelen innolla viikonlopun testauksia 😁

Lämmöt pikkusen droppas, ei hälyttävää. Menee aikalailla samoja ratoja pitkin kun mun aiemmatkin kierrot. Dippasin sit heti aamusta testiä, ei oo yhtään mun tapaista. Taitaa @Mamiksx5 opettaa nyt "huonoille" tavoille 😂😆
Mutta en tiedä, ihan kuin ois joku häivähdys näkynyt testissä 🤔
Tää menee taas siihen, että testiä sit tulee tuijoteltua vähän väliä 😂

Liitteet

• IMG_20251120_065713.jpg
    IMG_20251120_065713.jpg
    498 KB · Katsottu: 57
  • Screenshot_20251120_070723_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity.jpg
    Screenshot_20251120_070723_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity.jpg
    164.5 KB · Katsottu: 58
@Ness niin mielenkiintoista ja jännittävää! 🤩

@Mamiksx5 hyvännäköinen käyrä, harmi kun ei näy väriä testissä 💕
Meillä ihan perus viikonloppu edessä, eli kahdestaan esikoisen kanssa kotona kun mies hirvimetsällä. Lähdetään mukaan passiin mikäli keli suosii ja esikoinen on suotuisalla päällä 🫣
Mukava olisi keksiä jotain muuta ajateltavaa..

@Malttamaton145 pysyy lämmöt kuitenkin sulla luteaali linjalla 🤞

Minun kaavio erilainen kun kaikki aikaisemmat tällä kertaa, mene ja tiedä mitä se tarkoittaa jos tarkoittaa mitään.. Pessimisti minussa nostaa päätään 🫣
Aikaisemmin luteaalivaiheen aikaan isoa siksakkia ja nyt vain tasaista nousua 🤞

Liitteet

• Screenshot_20251120-074109_FF App.png
    Screenshot_20251120-074109_FF App.png
    195.6 KB · Katsottu: 21
@Ness On kyllä jännittävää. Kaikki peukut ja isovarpaat pystyssä! 👍👍😅🌈 Ei varmaan/välttämättä ole uusi tieto sinulle, mutta tiedän joidenkin siirron jälkeen testanneen dpoX - viralliseen testauspäivään asti joka päivä, niin näkyy lääkkeiden vaikutuksen hiipuminen myös. Eli jossain kohtaa viiva lähtee vahvistumaan, jos raskaus on alkanut ja hiipuu, jos ei. En tiedä, voiko mitään päätellä kiinnittymisyrityksestä siltikään.

@Malttamatonq toki se limis siitä ehtii vielä vähän paksuuntua, jos ovis on vasta tulossa. Mut silti voisi olla hyvä jos sitä vaikka ensi kierrossa tukisi jotenkin, etenkin jos on edelleen ohuehko. Onneksi kuitenkin letroilla tullut vastetta ✨✨

@Malttamaton145 ei oo tyhmiä kysymyksiä! Nää lapsettomuushoito-asiat on niin next level ja sisältää vaikka millaista kiemuraa, ettei ihme jos ei kaikki ihan aukea 😆 Jos noista kolmesta varhaisesta enemmän kuin yksi kehittyy blastoksi, niin ylimääräiset laitetaan pakkaseen ❄️ Suomessa ei taideta edes siirtää useampia blastoja kerralla, jossain Jenkeissähän saa laittaa ties kuin monta samaan aikaan, ja sit tulee näitä ”nainen synnytti 12 lasta kerralla” keissejä 😂😂 mutta lääketiede on ihmeellistä, kun vauvanalkuja voi pakastaa, sulattaa, jatkoviljellä ja pakastaa taas uudelleen eikä mene siitä miksikään. Toki on aika joku pieni ~5% mahdollisuus, ettei alkio selviä sulatuksesta/ uudelleen pakastuksesta.

@Rollo toivotaan, että poikkeava käyrä ja tasainen nousu olisivat hyviä ennusmerkkejä tulevasta 😍😍

@Puolikuu joo näin oon ymmärtänyt et toiset testaa sitä ovitrellen poistumista ihan päivittäin! Mä testasin tänään vasta ekaa kertaa, en nähnyt tarpeelliseksi heti ovitrellen laittamisesta alkaen testata kun vähän turhaa. Ihan hyvin voi aloittaa nyt 😅 Katsotaan mihin päädyn, et jatkanko testailua vai… miten 😅

Tämmöinen haamu on ovitrellestä jäljellä. Piikki pistetty viikko sitten. Eli vois vielä olettaa väläyttelevän posia ~3-4 päivää. Toki joku on palstalla myös sanonut, että ovitrelle on näyttänyt posia 14 päivää pistosta 😅se on aika pitkä aika. Siirto lähestyy… täytyy muistaa olla pissaamatta 2h ennen siirtoa. Sinne pitää mennä täydellä rakolla, jotta näkyvyys kohtuun on parempi 😅 ja ei saa laittaa mitään hajusteita ettei alkio häiriinny! Kaikkea sitä pitää tietää ja muistaa 🙈
IMG_2042.jpeg

@Malttamatonq toki se limis siitä ehtii vielä vähän paksuuntua, jos ovis on vasta tulossa. Mut silti voisi olla hyvä jos sitä vaikka ensi kierrossa tukisi jotenkin, etenkin jos on edelleen ohuehko. Onneksi kuitenkin letroilla tullut vastetta ✨✨

@Malttamaton145 ei oo tyhmiä kysymyksiä! Nää lapsettomuushoito-asiat on niin next level ja sisältää vaikka millaista kiemuraa, ettei ihme jos ei kaikki ihan aukea 😆 Jos noista kolmesta varhaisesta enemmän kuin yksi kehittyy blastoksi, niin ylimääräiset laitetaan pakkaseen ❄️ Suomessa ei taideta edes siirtää useampia blastoja kerralla, jossain Jenkeissähän saa laittaa ties kuin monta samaan aikaan, ja sit tulee näitä ”nainen synnytti 12 lasta kerralla” keissejä 😂😂 mutta lääketiede on ihmeellistä, kun vauvanalkuja voi pakastaa, sulattaa, jatkoviljellä ja pakastaa taas uudelleen eikä mene siitä miksikään. Toki on aika joku pieni ~5% mahdollisuus, ettei alkio selviä sulatuksesta/ uudelleen pakastuksesta.

@Rollo toivotaan, että poikkeava käyrä ja tasainen nousu olisivat hyviä ennusmerkkejä tulevasta 😍😍

@Puolikuu joo näin oon ymmärtänyt et toiset testaa sitä ovitrellen poistumista ihan päivittäin! Mä testasin tänään vasta ekaa kertaa, en nähnyt tarpeelliseksi heti ovitrellen laittamisesta alkaen testata kun vähän turhaa. Ihan hyvin voi aloittaa nyt 😅 Katsotaan mihin päädyn, et jatkanko testailua vai… miten 😅

Tämmöinen haamu on ovitrellestä jäljellä. Piikki pistetty viikko sitten. Eli vois vielä olettaa väläyttelevän posia ~3-4 päivää. Toki joku on palstalla myös sanonut, että ovitrelle on näyttänyt posia 14 päivää pistosta 😅se on aika pitkä aika. Siirto lähestyy… täytyy muistaa olla pissaamatta 2h ennen siirtoa. Sinne pitää mennä täydellä rakolla, jotta näkyvyys kohtuun on parempi 😅 ja ei saa laittaa mitään hajusteita ettei alkio häiriinny! Kaikkea sitä pitää tietää ja muistaa 🙈
View attachment 150243
Tsemppiä siirtoon! Hyvin on alkanut ovitrelle häipyä jo 😊 mulla ollut usein vielä aika selkeä pos. 11 päivää pistosta. Mutta toi kuva on nyt hyvä vertailu testi, johon verrata jos siirron jälkeen tulee plussaa tai haamua ❤️🌈

Noniin nyt on siirrosta selvitty 🙏 Ei tuntunut missään! Tai no ihan samalta mitä inssi. Helppo homma kaiken kaikkiaan. Meidän kolmesta varhaisesta blastosta kaksi oli kehittynyt blastoksi tänään, parempi niistä siirrettiin ja toinen laitettiin pakkaseen 🥹🥹❤️❤️ Kolmas blasto vielä kehittymässä ja tarkkailussa, että tuleeko siitä mitään. On kehittynyt vähän hitaammin kuin nuo kaksi muuta. Dextralla viljelevät jopa päivään 7 asti, mutta onnistumisprosentti ei välttämättä noissa niin hyvä kuin päivän 5 ja 6 blastoissa. Mut siis ihanaa, nyt on yksi pallero kyydissä ja kolme pakkasessa 💕 Testipäiväksi tuli 1.12. joten katsotaan jaksanko tuohon asti.. 😆 Onnellinen ja helpottunut olo, että näistä kolmesta ainakin kaksi jatkoi kehitystä 🥹❤️🙏✨

@Jolinda kiitos ovitrellevertailusta! Ehkä mä pari päivää vielä testaan tota, luulis sen pian häviävän kun on jo noin haalea.

@Mamiksx5 joo toi proge-arvo vaikuttaisi normaalilta ja indikoi, että ovis on tapahtunut. Mulla oli inssikierrossa proge 30nmol/l dpo9 ja siitä eivät julkisella sanoneet muuta kuin että arvo normaali ja ovis tapahtunut.

Mun progesteroni tulos tuli, 26,29nmol/l. Ja tää otettu oletettuna dpo7, voi toki olla kans dpo6 jos ovis tulikin silloin jälkimmäisellä kunnon plussalla. Mut tää on vissiin ihan hyvä arvo ☺️
Ite oon joistain lähteistä lukenut, että 30nmol/l on sellainen ns alaraja mikä pitäisi olla, jotta raskaus voi alkaa ja jatkuakkin. Mutta toi toki kertoo sen, että ovis on tapahtunut. Viitearvoihinhan tuo menee kuitenkin joten viiterajoissa oleva=normaali arvo monesti hoitotahon mielestä😄

Oliko sulla miten pitkä luteaali ja onko sulla mitään tiputteluvuotoja ennen kun vuoto alkaa kunnolla? Tai muuta alhasempaan progetasoon viittaavaa muuta kun mahdollisesti tuo kkm ja kemiallinen raskaus (joista nyt ei voi sanoa varmaksi että mistä on johtuneet)?

Takaisin