BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Mamiii pahoittelut menkoista. Uutta kiertoa kohti 💕

@Ness aivan mahtavia uutisia, nyt toivotaan parasta!! đŸ„°

MinĂ€ toivon ettĂ€ lĂ€mmöt jatkaa nousuaan, ovis saisi olla nyt huomenna tai ylihuomenna normaaliaikaan niin ei menisi ihan piinailuksi taas đŸ«Ł

Liitteet

• Screenshot_20251113-202122_FF App.png
    Screenshot_20251113-202122_FF App.png
    173.6 KB · Katsottu: 30
@Rollo toivotaan ettÀ ovis tulee sinne pian, miltÀ nÀyttÀÀ lÀmmöt tÀnÀÀn?

@Mamiii no niin eikun uutta matoa sitten uuden kierron myötĂ€, ois kyl voinut mielummin kierto pÀÀttyĂ€ toisin. Mutta kiva jos tallettelut sujuu nyt tulevana kiertona paremmin â˜ș

@Nukkelapsi tĂ€ytyy kĂ€ydĂ€ kurkkii pĂ€ivĂ€kirjaasi.onko sillĂ€ mitÀÀn vĂ€liĂ€ milloin aukkari tehdÀÀn kierron suhteen, niinkun ennen ovista tai jĂ€lkeen? Voiko samasta kierrosta yrittÀÀ? Painonlaskulle 👍 toivottavasti ruokahalu pikkuhiljaa palailee ja fiilis myös 💗

@Ness Tosi hyvĂ€ ettĂ€ folli oli nyt oikeankokoinen💗 Toivon nopeaa ajankulua ettĂ€ olis torstai pian 🙏

@Malttamaton145 Hei hyvĂ€ ettĂ€ onnistui, meillĂ€ myös sama taktiikka kĂ€ytössĂ€ toisinaan 😍 Sit eikun odottelee, piinaillaan melko samoissa, katsotaan nyt mihin ff mulla sit pÀÀtyy, tikkuun plussa tuli keskiviikkona, mahdollisesti tiistaina myöhÀÀn oli jo plussa.

Mulla viime yönĂ€ perĂ€ti kaksi herĂ€tystĂ€ joista jĂ€lkimmĂ€isellĂ€ oli otettava panadolia jÀÀtĂ€vÀÀn pÀÀnsĂ€rkyyn. Joten voi olla ettĂ€ lĂ€mpö ei nyt oo ihan kelpo mutta nĂ€illĂ€ mennÀÀn. Eilen oli ihan snadisti jotain tuntemuksia kohdun alueella mut ei mitÀÀn semmosta toispuoleista tai paineista niinkuin yks kerta oli kun tiesin varmana ettĂ€ nyt tapahtuu jotain. Keton myötĂ€ on muuten menkkakivut kaikonneet jonnekin minne lie 😅 ei haittaa yhtÀÀn se. Sunnuntaina aloitan sit mini ASAn niinku viime kierrolla, tikkujen mukaan se olis dpo3.

KÀppyrÀ tÀhÀn
D187B377-093D-4071-889A-D38DAB4FDEA3.jpeg

Kello ollu nyt pari pÀivÀÀ pois kÀytöstÀ, pitÀÀkin yrittÀÀ muistaa se nyt pistÀÀ kÀteen et sais noita ka sykkeitÀ kans tÀnne kÀppyrÀÀn dataksi.

Viikonloppu alkaa , oliko ens viikolla montakin piinailijaa? Itse ajattelin perjantaina uitella dpo8 ensimmĂ€istĂ€ đŸ€žđŸ€žđŸ€ž Terveisin selkĂ€rangaton testailija đŸ€­

@Mamiksx5 aika samoissa mennÀÀn! TĂ€nÀÀn piirtyi hymynaama CB Digi ovistestiin đŸ€©
VielÀ kun kerkeisi tÀnÀÀn talletella, esikoinen kipeÀnÀ ja ilta ei ole vÀlttÀmÀttÀ rauhallinen..

Vertailuna tĂ€ssĂ€ samaan aikaan tehty rfsu liuskatesti, joka ei tosiaan plussaa nĂ€ytĂ€ vaikka CB Digi luotettavasti kertoo niin, joten minulla ei nuo liuskat toimi. 😁

Liitteet

• Screenshot_20251114-112846_FF App.png
    Screenshot_20251114-112846_FF App.png
    167.9 KB · Katsottu: 47
  • IMG_20251114_100342501_HDR.jpg
    IMG_20251114_100342501_HDR.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 48
Tervetuloa joukkoon, @MetsÀkaiku!
TsemppiÀ viime hetken talletteluihin @Rollo
@Mamiksx5 ei kai aikaisin testaamisessa ole mitÀÀn vÀÀrÀÀ! MeitĂ€ on monenlaisia, mĂ€ pyrin yleensĂ€ jĂ€ttĂ€mÀÀn testit siihen kun menkat on myöhĂ€ssĂ€/jos tulee oireita koska se toimii itselle paremmin mutta miksei voisi testata aiemminkin. (@Mamiii :kin taisi tĂ€stĂ€ kysellĂ€). Toivottavasti yöpÀÀnsĂ€ryt helpottaa ❀
@Malttamaton145 voin samaistua tuohon seesteisyyteen 😊 Mukavaa luteaalia!
@Nukkelapsi kiva kuulla sinusta pitkÀstÀ aikaa! En muista oliko nimimerkkisi tuttu tÀÀltÀ tai jostain muualta mutta anyways. Hieno juttu ettÀ painoa on saatu laskuun, toivottavasti pÀÀsette aloittamaan toimivat hoidot pian ja mielialakin alkaa helpottamaan.
@Ness onpa hieno kuulla ettĂ€ aikataulu selvisi! Kivaa jĂ€nnÀÀ 🌈
@Mamiii en muista onko ollut puhetta aiemmin mutta oon pahoillani ettĂ€ kohdallenne on sattunut keskenmenoja. Toivotaan ettĂ€ seuraava plussa tulee pian ja on jo pysyvĂ€ ❀‍đŸ©č

Niin ja tÀÀllÀ ei mitÀÀn erityistÀ raportoitavaa. LÀmmöt on jatkuneet noususuunnassa ja pientÀ luteaalietomista on ollut, mutta se on mulle aika tavallista myös negakierroissa. PitÀÀ yrittÀÀ ottaa iisimmin, liian pitkÀ viikko takana... mutta ihanan maadoittavaa oli kun kaveriperhe pyysi meitÀ lapsenvahdiksi ja ainakin toistaiseksi on mennyt hyvin. Pelotti vÀhÀn ennakkoon miten ilman omaa kokemusta saadaan hyper-vilkas leikki-ikÀinen ja taapero rauhoitettua nukkumaan, mutta nÀmÀ taitavatkin olla niitÀ lapsia jotka osaavat pÀivÀkodissa/lapsenvahtien kanssa olla oikein kiltisti, ja meno kiihtyy enemmÀn silloin kun vanhemmat on kotona.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa joukkoon, @MetsÀkaiku!
TsemppiÀ viime hetken talletteluihin @Rollo
@Mamiksx5 ei kai aikaisin testaamisessa ole mitÀÀn vÀÀrÀÀ! MeitĂ€ on monenlaisia, mĂ€ pyrin yleensĂ€ jĂ€ttĂ€mÀÀn testit siihen kun menkat on myöhĂ€ssĂ€/jos tulee oireita koska se toimii itselle paremmin mutta miksei voisi testata aiemminkin. (@Mamiii :kin taisi tĂ€stĂ€ kysellĂ€). Toivottavasti yöpÀÀnsĂ€ryt helpottaa ❀
@Malttamaton145 voin samaistua tuohon seesteisyyteen 😊 Mukavaa luteaalia!
@Nukkelapsi kiva kuulla sinusta pitkÀstÀ aikaa! En muista oliko nimimerkkisi tuttu tÀÀltÀ tai jostain muualta mutta anyways. Hieno juttu ettÀ painoa on saatu laskuun, toivottavasti pÀÀsette aloittamaan toimivat hoidot pian ja mielialakin alkaa helpottamaan.
@Ness onpa hieno kuulla ettĂ€ aikataulu selvisi! Kivaa jĂ€nnÀÀ 🌈
@Mamiii en muista onko ollut puhetta aiemmin mutta oon pahoillani ettĂ€ kohdallenne on sattunut keskenmenoja. Toivotaan ettĂ€ seuraava plussa tulee pian ja on jo pysyvĂ€ ❀‍đŸ©č

Niin ja tÀÀllÀ ei mitÀÀn erityistÀ raportoitavaa. LÀmmöt on jatkuneet noususuunnassa ja pientÀ luteaalietomista on ollut, mutta se on mulle aika tavallista myös negakierroissa. PitÀÀ yrittÀÀ ottaa iisimmin, liian pitkÀ viikko takana... mutta ihanan maadoittavaa oli kun kaveriperhe pyysi meitÀ lapsenvahdiksi ja ainakin toistaiseksi on mennyt hyvin. Pelotti vÀhÀn ennakkoon miten ilman omaa kokemusta saadaan hyper-vilkas leikki-ikÀinen ja taapero rauhoitettua nukkumaan, mutta nÀmÀ taitavatkin olla niitÀ lapsia jotka osaavat pÀivÀkodissa/lapsenvahtien kanssa olla oikein kiltisti, ja meno kiihtyy enemmÀn silloin kun vanhemmat on kotona.
Olis kiva jos omistaisi hieman enemmĂ€n itsehillintÀÀ đŸ˜…đŸ€­

Kiva kun lapsenvahtikeikka meni niin hyvin ❀

Pikaisesti omanapaa iltaan. TÀnÀn kp1. Kivut yltyneet melko koviksi, vuotoakin ihan reilusti jo. KipulÀÀkkeet ja tens kÀytössÀ nyt töistÀ tullessa. TöissÀ en pysty tensiÀ kÀyttÀmÀÀn. Meinasi jalat lÀhteÀ vÀlillÀ alta, kun krampit tuntui pohkeissa asti. Ilmeisesti endo alkaa pikkuhiljaa nostaa pÀÀtÀÀn. Nyt on vuosi menty ilman hormoneita. Endoa leikattiin viimeksi 2023.

Maananraina olis työyhteisöpĂ€ivĂ€ ja smaalla pitöisi soittaa polille. Kiva, kun on paikalla esimies ja hĂ€nen esimiehensĂ€ ja saattaa olla vielĂ€ hĂ€nenkin esimiehensĂ€. Saati kaikki työkaverit. Ja paikka on semmonen, missĂ€ ei oikein pÀÀse karkuun puhumaam puhelimessa. đŸ€Ł nĂ€inköhĂ€n asia tulee koko työyhteisölle julki.

@Nukkelapsi kuulostaa kauheilta kivuilta đŸ„ș Toivottavastp saat puhelurauhan kuitenkin maanantaina 🙏

No minÀhÀn odotin hyvÀÀ lÀmpötilan nousua tÀlle aamulle ettÀ vahvistaisi oviksen, paskanmarjat. Laitanpa kuvat, eli tÀÀ eka kuva sillee ettÀ mulla on siellÀ merkattuna se varmasti posi ovistesti, ja ff ei ole sit havainnut ovista.

Toinen sitten, ajattelin kokeilla jos laitan sen ekan oviksen joka silloin illalla oli lÀhes tasavahva viiva. Niin sitten piirsi mulle viivat ja laittoi jopa oviksen samalle pÀivÀlle lÀhes plussa ovistestin kanssa. MÀ nyt kikkailen tÀs vielÀ ettÀ otan screenshotit molemmista vaihtoehdoista. Ja katsellaan miten lÀmpötilat sitten menee lÀhipÀivinÀ. EdellistÀ kiertoa ei oikein voi katsella kun mulla oli viallinen mittari,annoin sen tyttÀrelleni hÀllÀ mittasiyhtÀkkiÀ yli 40 astetta vaikka vaihdoin patterin silloin. Eli sieltÀkÀÀn ei saa apuja et mitÀ ne luteaalilÀmmöt voisi olla.
IMG_8098.jpeg

Ideoita mitĂ€ nyt 😅😆

Liitteet

• IMG_8099.jpeg
    IMG_8099.jpeg
    769.2 KB · Katsottu: 31
Muokattu viimeksi:
@Mamiksx5 MĂ€ menisin tuon mukaan missĂ€ FF vahvistaa oviksen, eli onko siis tuo isompi kuva ja kp10 pĂ€ivĂ€? Mullakin tĂ€nÀÀn lĂ€mmöt tuli alaspĂ€in ja ihan normaalia ainakin mulle ettĂ€ vĂ€hĂ€n sahaillaan tĂ€ssĂ€ kohtaa. FF saattaa vielĂ€ lĂ€mpöjen edetessĂ€ muuttaa omaa kĂ€sitystÀÀn oviksen ajankohdasta. EhkĂ€ tĂ€rkeintĂ€ kuitenkin ettĂ€ ite tiedĂ€t milloin on posia ollut. Toivotaan ettĂ€ lĂ€mmöt sieltĂ€ lĂ€htee uuteen nousuun đŸŒˆđŸ«¶

@Nukkelapsi voi ettĂ€, kurja kuuloiset kivut kyllĂ€. TsemppiĂ€! ❀

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli Kiitos â˜ș Mukava ettĂ€ sai jotain erilaista tekemistĂ€, toivottavasti viikon piina tosiaan menisi huomaamattomasti ja nopeasti.

@Rollo jokos siellĂ€ ollaan luteaalin puolella? 😊

TÀÀllÀpÀ ei mitÀÀn kovin erityistÀ, lÀmmöt tÀnÀÀn tosiaan hieman droppas mutta ihan normaalia. Oon nyt tullut siihen tulokseen ettÀ mulla on hormoneista johtuva nenÀ tukkoisuus, vuoto ja aivastelu. TÀtÀ samaa nyt toistunut useamman kierron ajan. Aina oviksen kohdalla /jÀlkeen sekÀ ennen menkkoja. TÀstÀ tekoÀlyltÀkin kysyin, niin on mahdollista. Ja mulla on muutenkin tosi herkkÀ nenÀ allergioineen pÀivineen.
Ai niin, mies joutui pitkĂ€lle sairaslomalle tapaturman vuoksi ja hĂ€llĂ€ nyt antibiootit ja sĂ€rkylÀÀke kuuri. Voi toivon niin plussaa tĂ€stĂ€ kierrosta, ettei nuo edellĂ€ mainitut vaikuttaisi tulevaan yritykseen 😏

Liitteet

• Screenshot_20251116_070706.jpg
    Screenshot_20251116_070706.jpg
    155.4 KB · Katsottu: 30
@Mamiksx5 MĂ€ menisin tuon mukaan missĂ€ FF vahvistaa oviksen, eli onko siis tuo isompi kuva ja kp10 pĂ€ivĂ€? Mullakin tĂ€nÀÀn lĂ€mmöt tuli alaspĂ€in ja ihan normaalia ainakin mulle ettĂ€ vĂ€hĂ€n sahaillaan tĂ€ssĂ€ kohtaa. FF saattaa vielĂ€ lĂ€mpöjen edetessĂ€ muuttaa omaa kĂ€sitystÀÀn oviksen ajankohdasta. EhkĂ€ tĂ€rkeintĂ€ kuitenkin ettĂ€ ite tiedĂ€t milloin on posia ollut. Toivotaan ettĂ€ lĂ€mmöt sieltĂ€ lĂ€htee uuteen nousuun đŸŒˆđŸ«¶

@Nukkelapsi voi ettĂ€, kurja kuuloiset kivut kyllĂ€. TsemppiĂ€! ❀

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli Kiitos â˜ș Mukava ettĂ€ sai jotain erilaista tekemistĂ€, toivottavasti viikon piina tosiaan menisi huomaamattomasti ja nopeasti.

@Rollo jokos siellĂ€ ollaan luteaalin puolella? 😊

TÀÀllÀpÀ ei mitÀÀn kovin erityistÀ, lÀmmöt tÀnÀÀn tosiaan hieman droppas mutta ihan normaalia. Oon nyt tullut siihen tulokseen ettÀ mulla on hormoneista johtuva nenÀ tukkoisuus, vuoto ja aivastelu. TÀtÀ samaa nyt toistunut useamman kierron ajan. Aina oviksen kohdalla /jÀlkeen sekÀ ennen menkkoja. TÀstÀ tekoÀlyltÀkin kysyin, niin on mahdollista. Ja mulla on muutenkin tosi herkkÀ nenÀ allergioineen pÀivineen.
Ai niin, mies joutui pitkĂ€lle sairaslomalle tapaturman vuoksi ja hĂ€llĂ€ nyt antibiootit ja sĂ€rkylÀÀke kuuri. Voi toivon niin plussaa tĂ€stĂ€ kierrosta, ettei nuo edellĂ€ mainitut vaikuttaisi tulevaan yritykseen 😏
Joo mĂ€ en saanut noita kuvia enÀÀ laitettua oikein enkĂ€ kirjoitettuakaan vaikka yritin muokata đŸ€Ł
Eli nyt sit vielÀ korjasin sen manuaalisesti koska eihÀn ovispÀivÀ voi olla samana pÀivÀnÀ ku plussa joten uusi chart on sit tÀn nÀköinen.

Ja miehelle sinne pikaisia paranemisia 🙏
IMG_8104.jpeg

Kiitos @YrttiteetĂ€ tekisi mieli ♄ Huolestuttaa omien munasolujen laatu ja mÀÀrĂ€. Otan osaa teidĂ€n menetykseen/menetyksiin. En osaa edes asettua asemaanne ♄

Oon lueskellut kaikki viestit tÀÀllĂ€ vaikken oo vastannut. PĂ€ivitĂ€n vaan nyt oman tilanteen ja toivotan muillekin tsemppiĂ€ đŸ€—

Onko sit mahdollista ettei ovulaatiota tullut @Mamiksx5 ? Tosin vaikka lÀmmöt kÀvisi hetkellisesti punaisen viivan alla, ei tarkoita etteikö voi ollut olla. Mulla 2020 tÀrppÀsi ja Dpo4 oli dippi.

KÀvimme hetken pohdittuamme yksityisellÀ gynellÀ tsekkaamassa tilanteen kp2. Kohtu ja kaikki nÀytti normaalilta, munasarjat olivat terveet ja hyvÀn kokoiset.. ja halusin ettÀ antraalifollikkeleiden mÀÀrÀ katsotaan.

LÀÀkĂ€rin mielestĂ€ oli hyvĂ€ AFC 4 + 4, olen juuri 36. Google taas sanoo, ettĂ€ 8 ois ehkĂ€ skaalan alalaidassa, mutta oli erittĂ€in kokenut lÀÀkĂ€ri, joten pakko kai luottaa siihen kun on todellisuudessa nĂ€hnyt paljon ja on siihen erikoistunut 😊 TĂ€mĂ€n halusin tietÀÀ, ettĂ€ jos vaikka olisi erityisen huono tilanne, niin tietĂ€isi sitten jo hakeutua hoitoihin heti. Mutta luulen ettĂ€ munasoluni ovat kuitenkin laadullisesti huonontuneet jo reippaasti..

Yritys jatkuu.. Yk3 tyhjennyksen jĂ€lkeen đŸ€— Hassusti 13.10 alkoi edellinen kierto ja nyt 13.11. Sarakkeet kohdassa I loppuu kesken, ei oo vaihtoehtoa ettĂ€ 3x pĂ€ivĂ€ssĂ€ đŸ€Ł

No tÀssÀ tÀmÀ. Haastavaa on mitata, kun nukun aamuyöstÀ tosi huonosti pÀtkissÀ. Koko viikko ollut tÀllaista ja sit nÀen unia ja herÀÀn niihin. Onneksi on nyt helpot menkat eikÀ tolkuttoman runsaat. Oon niin paljon jo menettÀnyt verta syys-lokakuussa..

Liitteet

• Screenshot_20251116_092108_FF App.jpg
    Screenshot_20251116_092108_FF App.jpg
    139.8 KB · Katsottu: 29
Muokattu viimeksi:
@Nukkelapsi i feel you 💕 Toivottavasti saat puhelurauhan, tekaiset vaikka jonkun muun syyn miksi poistua hetkeksi etÀÀmmĂ€lle puhumaan! đŸ€—

@Mamiksx5 jospa se olisi tuo kp11 ovispÀivÀ, eiköhÀn se lÀmpö lÀhde siitÀ nousuun!

@Malttamaton145 sulla jo hyvĂ€llĂ€ mallilla piinapĂ€ivĂ€t menossa 🙈
MinĂ€kin pÀÀsin luteaalin puolle ja ovis oli luultavasti eilen, huomenna odotan lĂ€mpöjen nousua đŸ€ž

Liitteet

• Screenshot_20251116-094252_FF App.png
    Screenshot_20251116-094252_FF App.png
    165.4 KB · Katsottu: 24
@Rollo ongelma on siis siinĂ€, ettĂ€ paikassa ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ ole puhelinkenttÀÀ muualla kuin vahvistetussa juhlatilassa. Ollaan maan alla 😅

Kiitos @YrttiteetĂ€ tekisi mieli ♄ Huolestuttaa omien munasolujen laatu ja mÀÀrĂ€. Otan osaa teidĂ€n menetykseen/menetyksiin. En osaa edes asettua asemaanne ♄

Oon lueskellut kaikki viestit tÀÀllĂ€ vaikken oo vastannut. PĂ€ivitĂ€n vaan nyt oman tilanteen ja toivotan muillekin tsemppiĂ€ đŸ€—

Onko sit mahdollista ettei ovulaatiota tullut @Mamiksx5 ? Tosin vaikka lÀmmöt kÀvisi hetkellisesti punaisen viivan alla, ei tarkoita etteikö voi ollut olla. Mulla 2020 tÀrppÀsi ja Dpo4 oli dippi.

KÀvimme hetken pohdittuamme yksityisellÀ gynellÀ tsekkaamassa tilanteen kp2. Kohtu ja kaikki nÀytti normaalilta, munasarjat olivat terveet ja hyvÀn kokoiset.. ja halusin ettÀ antraalifollikkeleiden mÀÀrÀ katsotaan.

LÀÀkĂ€rin mielestĂ€ oli hyvĂ€ AFC 4 + 4, olen juuri 36. Google taas sanoo, ettĂ€ 8 ois ehkĂ€ skaalan alalaidassa, mutta oli erittĂ€in kokenut lÀÀkĂ€ri, joten pakko kai luottaa siihen kun on todellisuudessa nĂ€hnyt paljon ja on siihen erikoistunut 😊 TĂ€mĂ€n halusin tietÀÀ, ettĂ€ jos vaikka olisi erityisen huono tilanne, niin tietĂ€isi sitten jo hakeutua hoitoihin heti. Mutta luulen ettĂ€ munasoluni ovat kuitenkin laadullisesti huonontuneet jo reippaasti..

Yritys jatkuu.. Yk3 tyhjennyksen jĂ€lkeen đŸ€— Hassusti 13.10 alkoi edellinen kierto ja nyt 13.11. Sarakkeet kohdassa I loppuu kesken, ei oo vaihtoehtoa ettĂ€ 3x pĂ€ivĂ€ssĂ€ đŸ€Ł

No tÀssÀ tÀmÀ. Haastavaa on mitata, kun nukun aamuyöstÀ tosi huonosti pÀtkissÀ. Koko viikko ollut tÀllaista ja sit nÀen unia ja herÀÀn niihin. Onneksi on nyt helpot menkat eikÀ tolkuttoman runsaat. Oon niin paljon jo menettÀnyt verta syys-lokakuussa..
Heippa, tulin pitkĂ€stĂ€ aikaa tĂ€nne lukemaan ku mun on pitĂ€ny jo monta kertaa aloittaa lĂ€mpöjen mittailu ja vĂ€hĂ€n oon alotellukin mut sit joka kerta tullu joku ongelma mukamas eteen 🙄

Mutta tĂ€mĂ€ sun kirjoitus kiinnitti huomion ettĂ€ gyne oli sanonu AFC 4+4 olevan hyvĂ€ tulos 36v nimittĂ€in mulla oli pari kk sit AFC 2+6 ja oon 40v ja lÀÀkĂ€ri oli todella huolissaan meiĂ€n mahdollisuudesta saada enÀÀ lasta. MaalaisjĂ€rjellĂ€ musta toi 4+4 on sama tilanne ku 2+6 kun molemmistahan tulee sama kokonaismÀÀrĂ€. Niin jĂ€i nyt kiinnostaa ettĂ€ eikö tosiaan yhtÀÀn ollu sun lÀÀkĂ€ri tosta lukemasta huolissaan? Vai voiko jotenkin olla ettĂ€ 36v sama tulos on parempi kuin 40v? Luulin ettĂ€ ikĂ€ lĂ€hinnĂ€ vaikuttaa sit munasolujen laatuun mutta tossa AFC:ssĂ€ arvioitaisiin vaan sitĂ€ mÀÀrÀÀ. MĂ€ oon nimittĂ€in ollu ihan maani myyny sen lÀÀkĂ€rikĂ€ynnin jĂ€lkeen ettĂ€ haaveilenko tosiaan ihan turhaan enÀÀ. Oispa ihanaa jos se mut tutkinu lÀÀkĂ€ri oliski ollu jotenki vÀÀrĂ€ssĂ€ mutta ota nĂ€istĂ€ nyt selvÀÀ 😳

@Mamiksx5 oliko tuolla aspiriinilla jotakin tieteellistĂ€ nĂ€yttöÀ, ettĂ€ auttaa kiinnittymisessĂ€ vai onko enemmĂ€n sellainen ”poppaskonsti”? Olen vaan tÀÀllĂ€ foorumilla aina vĂ€lillĂ€ lukenut just ettĂ€ osa kĂ€yttÀÀ sitĂ€ luteaalissa 😁

@Rollo toi on kyllĂ€ jĂ€nnĂ€ kun osalla ei nĂ€y plussa ollenkaan liuskoilla. Onneksi kuitenkin hymynaamatesti antaa posin! Turhahan noita liuskoja on sit tehdĂ€ jos sieltĂ€ tulee vaan negaa 😆 onhan ne hymynaamat vĂ€hĂ€n kalliimpia, mut niissĂ€ se tulos on selkeĂ€ kyllĂ€ tai ei, niin eipĂ€ jÀÀ arvailujen varaa 😆

@YrttiteetĂ€ tekisi mieli ihana kuulla, ettĂ€ lapsenvahtikeikka meni hyvin❀Noi on aina jĂ€nniĂ€ tapauksia kun ei tiedĂ€ miten siitĂ€ selviÀÀ! 😅

@Nukkelapsi tsempit kierron alkuun, kuulostaa kyllĂ€ tosi ikĂ€viltĂ€ nuo oireet đŸ„ș Toivottavasti pÀÀsisit puhumaan rauhassa, onhan se vĂ€hĂ€n meh puhua omia terveysjuttujaan koko firman edessĂ€, vaikkei olisikaan mitÀÀn huippusalaista asiaa 😅

@Mamiii tosi hyvĂ€, ettĂ€ kĂ€vitte tsekkaamassa tilanteen ultrassa. Just oikea myös tuo aika. AFC voi myös vaihdella kierrosta toiseen, eli vaikka nyt on 4+4 niin seuraavassa kierrossa tilanne voi olla taas toinen. Ei olisi eka keissi kun tÀÀltĂ€ palstalta lukenut, ettĂ€ AFC ollut ensin 1+2 ja parin kk pÀÀstĂ€ esim 4+6. Mun korvaan tuo kuulostaa just sellaiselta mÀÀrĂ€ltĂ€, et jos lapsia vielĂ€ haluaa niin ei ehkĂ€ kannata enÀÀ montaa vuotta odotella. Toki laatuahan ei AFC tai AMH kerro ja sitĂ€ on vaikea ilman hoitoja edes arvioida. Mutta tosi hyvĂ€, ettĂ€ lÀÀkĂ€rin mielestĂ€ teillĂ€ hyvĂ€ tilanne ja kaikki edellytykset raskautua luomuna âœšđŸŒˆđŸ€ž

Otin triggerin to-iltana ja lauantaina olis pitĂ€nyt olla ovis (yleensĂ€ 36h kuluessa ovitrellestĂ€). Ei kyllĂ€ nyt ihan vielĂ€ lĂ€mmöt nĂ€ytĂ€ siltĂ€, et eilen olis ovista tapahtunut. Voisko tÀÀ lĂ€mpöjen nousu voi olla vĂ€hĂ€n hitaampaa jos ei ole luomuovis, vaan lÀÀkkeellinen? Noh, ehkĂ€ huomenna nĂ€kyy jo kĂ€yrĂ€llĂ€ 😅 TĂ€nÀÀn ekat proget otettu, ei mitÀÀn oiretta vielĂ€. Aika isolla annoksella mennÀÀn (2x2 tero ja 2x1 cyclo). Annoin miehelle jo psykovaroituksen, kun varoittelivat klinikalla mielialavaihteluista 😂
IMG_2020.jpeg

@Ness katoin just omaa plussakĂ€yrÀÀ missĂ€ oli ovitrelle kĂ€ytössĂ€, mie laitoin sen maanantai-iltana ja torstainakaan ei ollu vielĂ€ lĂ€mmöt noussut normi-luteaalilukemiin, eli uskon et voi olla vaikutusta! SiitĂ€ eteenpĂ€in en osaakaan lĂ€mmöistĂ€ sanoa, kun iski se jĂ€rkyttĂ€vĂ€ kuumetauti. TsemppiĂ€ kovasti siirtoon, tÀÀllĂ€ elellÀÀn vahvasti mukana ja toivotaan teille parasta mahdollista lopputulosta đŸŒˆđŸ„° ja toivottavasti selviĂ€t vĂ€hin oirein progetukien kanssa.

Muokattu viimeksi:
Heippa, tulin pitkĂ€stĂ€ aikaa tĂ€nne lukemaan ku mun on pitĂ€ny jo monta kertaa aloittaa lĂ€mpöjen mittailu ja vĂ€hĂ€n oon alotellukin mut sit joka kerta tullu joku ongelma mukamas eteen 🙄

Mutta tĂ€mĂ€ sun kirjoitus kiinnitti huomion ettĂ€ gyne oli sanonu AFC 4+4 olevan hyvĂ€ tulos 36v nimittĂ€in mulla oli pari kk sit AFC 2+6 ja oon 40v ja lÀÀkĂ€ri oli todella huolissaan meiĂ€n mahdollisuudesta saada enÀÀ lasta. MaalaisjĂ€rjellĂ€ musta toi 4+4 on sama tilanne ku 2+6 kun molemmistahan tulee sama kokonaismÀÀrĂ€. Niin jĂ€i nyt kiinnostaa ettĂ€ eikö tosiaan yhtÀÀn ollu sun lÀÀkĂ€ri tosta lukemasta huolissaan? Vai voiko jotenkin olla ettĂ€ 36v sama tulos on parempi kuin 40v? Luulin ettĂ€ ikĂ€ lĂ€hinnĂ€ vaikuttaa sit munasolujen laatuun mutta tossa AFC:ssĂ€ arvioitaisiin vaan sitĂ€ mÀÀrÀÀ. MĂ€ oon nimittĂ€in ollu ihan maani myyny sen lÀÀkĂ€rikĂ€ynnin jĂ€lkeen ettĂ€ haaveilenko tosiaan ihan turhaan enÀÀ. Oispa ihanaa jos se mut tutkinu lÀÀkĂ€ri oliski ollu jotenki vÀÀrĂ€ssĂ€ mutta ota nĂ€istĂ€ nyt selvÀÀ 😳

En pahastu vaikka muutkin kommentoi. Itse asiassa meinasin kysyÀ tÀtÀ tÀÀllÀ lapsettomuuspalstalta vielÀ, vaikkei ainakaan vielÀ olla hoidoissa. Mutta siellÀ on porukkaa jolla on kokemusta.

LÀÀkÀri ei ollut siitÀ luvusta 4 + 4 huolissaan. Piti sitÀ hyvÀnÀ ja riittÀvÀnÀ. Mutta tosiaan itse pelkÀÀn onnistummeko saamaan lapsen.. Koska mulla on vahva tunne, ettÀ tÀÀ ei tule nyt helpolla ja Google sanoo, ettÀ esim. 5 per puoli tai enemmÀn olisi normaalimpi.

MaalaisjÀrjellÀ ajateltuna, sulla on ikÀsuhteutettuna parempi tilanne, jos pelkkÀÀ mÀÀrÀÀ ajattelee, ja mÀÀrÀÀ siinÀ mitataankin, vai kertooko sitten puoliero tossa jotakin? Oliko sulla minkÀkokoiset munasarjat? Kirjattiinko sitÀ ylös?

EnemmÀn lÀÀkÀri oli huolissaan siitÀ, ettÀ aivolisÀkkeeni puuhailee omiaan, koska prolaktiini on koholla (650) ja myös tsh (3,11) liian korkea yrittÀvÀlle. EttÀ se voi olla se ratkaiseva tekijÀ. Kerranhan tÀssÀ jo raskauduin yk1, mutta se ei kehittynyt alkua pidemmÀlle. Eli ainakin teoriassa on mahdollisuus onnistua uudestaan, jos vaan sattuu hyvÀ munasolu kohdalle. Joulukuussa katsotaan uudestaan mitÀ arvot on ja ultrataan ihan polilla.

Mun pahin pelko on ettei saada yhteistÀ lasta, joten viimeinen asia mitÀ tekisin, olisi vuosien aikailu. YmmÀrrÀn hyvin, ettÀ aika on rajallista ja otamme jokaisen yrityskerran tosissaan, mutta koitan olla stressaamatta vaikka vaikeaa se onkin. Olen 36v ja minulla on 4 raskautta ja 2 lasta. Todella toivon, ettÀ todennÀköisyydet ovat puolellamme vielÀ. Jos olisin vanhempi, olisin jo tÀysin paskat housussa. Tiedostan, ettÀ ovet alkavat sulkeutua jo tÀssÀ iÀssÀ.

En sinuna heittĂ€isi vielĂ€ kirvestĂ€ kaivoon.. Oliko teillĂ€ sitten se tilanne, ettĂ€ hoitoihin ette hakeutuisi? đŸ˜„ HyvĂ€ ettĂ€ kommentoit.. TsemppiĂ€ teille yritykseen. YmmĂ€rrĂ€n ettĂ€ on raastavaa ja samassa veneessĂ€ ollaan, jos nĂ€in saa sanoa.

@Mamiii tosi hyvĂ€, ettĂ€ kĂ€vitte tsekkaamassa tilanteen ultrassa. Just oikea myös tuo aika. AFC voi myös vaihdella kierrosta toiseen, eli vaikka nyt on 4+4 niin seuraavassa kierrossa tilanne voi olla taas toinen. Ei olisi eka keissi kun tÀÀltĂ€ palstalta lukenut, ettĂ€ AFC ollut ensin 1+2 ja parin kk pÀÀstĂ€ esim 4+6. Mun korvaan tuo kuulostaa just sellaiselta mÀÀrĂ€ltĂ€, et jos lapsia vielĂ€ haluaa niin ei ehkĂ€ kannata enÀÀ montaa vuotta odotella. Toki laatuahan ei AFC tai AMH kerro ja sitĂ€ on vaikea ilman hoitoja edes arvioida. Mutta tosi hyvĂ€, ettĂ€ lÀÀkĂ€rin mielestĂ€ teillĂ€ hyvĂ€ tilanne ja kaikki edellytykset raskautua luomuna âœšđŸŒˆđŸ€ž

Joo tieto lisÀÀ tuskaa tavallaan, mutta hyvÀ ettÀ kÀytiin. Onneksi ollaan tÀssÀ nyt eikÀ vasta 5 vuoden pÀÀstÀ. EhkÀ saamme edes yhden yhteisen lapsen. Hoidolla ja alkiotestauksella voisimme kenties parantaa mahdollisuuksiamme. Mutta tilanne ei ehkÀ ole nyt tÀysin toivoton meille, vaikkei siihen voi tuudittautua. Aika kuluu nopeasti ja vuodet vierii.

@Rollo ongelma on siis siinĂ€, ettĂ€ paikassa ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ ole puhelinkenttÀÀ muualla kuin vahvistetussa juhlatilassa. Ollaan maan alla 😅
Ounou, sitten on vĂ€hĂ€n kinkkisempi tilanne 🙈
SaikkupĂ€ivĂ€ tai sitten vaan kaikkien kuullen đŸ«Ł

@Ness kysyin chatista ja laitan kuvat vastauksesta â˜ș

Liitteet

• IMG_8125.jpeg
    IMG_8125.jpeg
    462.5 KB · Katsottu: 47
  • IMG_8126.jpeg
    IMG_8126.jpeg
    334.1 KB · Katsottu: 44
  • IMG_8127.jpeg
    IMG_8127.jpeg