BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mamiii pahoittelut menkoista. Uutta kiertoa kohti 💕

@Ness aivan mahtavia uutisia, nyt toivotaan parasta!! 🥰

Minä toivon että lämmöt jatkaa nousuaan, ovis saisi olla nyt huomenna tai ylihuomenna normaaliaikaan niin ei menisi ihan piinailuksi taas 🫣

Liitteet

• Screenshot_20251113-202122_FF App.png
    Screenshot_20251113-202122_FF App.png
    173.6 KB · Katsottu: 49
@Rollo toivotaan että ovis tulee sinne pian, miltä näyttää lämmöt tänään?

@Mamiii no niin eikun uutta matoa sitten uuden kierron myötä, ois kyl voinut mielummin kierto päättyä toisin. Mutta kiva jos tallettelut sujuu nyt tulevana kiertona paremmin ☺️

@Nukkelapsi täytyy käydä kurkkii päiväkirjaasi.onko sillä mitään väliä milloin aukkari tehdään kierron suhteen, niinkun ennen ovista tai jälkeen? Voiko samasta kierrosta yrittää? Painonlaskulle 👍 toivottavasti ruokahalu pikkuhiljaa palailee ja fiilis myös 💗

@Ness Tosi hyvä että folli oli nyt oikeankokoinen💗 Toivon nopeaa ajankulua että olis torstai pian 🙏

@Malttamaton145 Hei hyvä että onnistui, meillä myös sama taktiikka käytössä toisinaan 😍 Sit eikun odottelee, piinaillaan melko samoissa, katsotaan nyt mihin ff mulla sit päätyy, tikkuun plussa tuli keskiviikkona, mahdollisesti tiistaina myöhään oli jo plussa.

Mulla viime yönä peräti kaksi herätystä joista jälkimmäisellä oli otettava panadolia jäätävään päänsärkyyn. Joten voi olla että lämpö ei nyt oo ihan kelpo mutta näillä mennään. Eilen oli ihan snadisti jotain tuntemuksia kohdun alueella mut ei mitään semmosta toispuoleista tai paineista niinkuin yks kerta oli kun tiesin varmana että nyt tapahtuu jotain. Keton myötä on muuten menkkakivut kaikonneet jonnekin minne lie 😅 ei haittaa yhtään se. Sunnuntaina aloitan sit mini ASAn niinku viime kierrolla, tikkujen mukaan se olis dpo3.

Käppyrä tähän
D187B377-093D-4071-889A-D38DAB4FDEA3.jpeg

Kello ollu nyt pari päivää pois käytöstä, pitääkin yrittää muistaa se nyt pistää käteen et sais noita ka sykkeitä kans tänne käppyrään dataksi.

Viikonloppu alkaa , oliko ens viikolla montakin piinailijaa? Itse ajattelin perjantaina uitella dpo8 ensimmäistä 🤞🤞🤞 Terveisin selkärangaton testailija 🤭

@Mamiksx5 aika samoissa mennään! Tänään piirtyi hymynaama CB Digi ovistestiin 🤩
Vielä kun kerkeisi tänään talletella, esikoinen kipeänä ja ilta ei ole välttämättä rauhallinen..

Vertailuna tässä samaan aikaan tehty rfsu liuskatesti, joka ei tosiaan plussaa näytä vaikka CB Digi luotettavasti kertoo niin, joten minulla ei nuo liuskat toimi. 😁

Liitteet

• Screenshot_20251114-112846_FF App.png
    Screenshot_20251114-112846_FF App.png
    167.9 KB · Katsottu: 65
  • IMG_20251114_100342501_HDR.jpg
    IMG_20251114_100342501_HDR.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 67
Tervetuloa joukkoon, @Metsäkaiku!
Tsemppiä viime hetken talletteluihin @Rollo
@Mamiksx5 ei kai aikaisin testaamisessa ole mitään väärää! Meitä on monenlaisia, mä pyrin yleensä jättämään testit siihen kun menkat on myöhässä/jos tulee oireita koska se toimii itselle paremmin mutta miksei voisi testata aiemminkin. (@Mamiii :kin taisi tästä kysellä). Toivottavasti yöpäänsäryt helpottaa ❤️
@Malttamaton145 voin samaistua tuohon seesteisyyteen 😊 Mukavaa luteaalia!
@Nukkelapsi kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! En muista oliko nimimerkkisi tuttu täältä tai jostain muualta mutta anyways. Hieno juttu että painoa on saatu laskuun, toivottavasti pääsette aloittamaan toimivat hoidot pian ja mielialakin alkaa helpottamaan.
@Ness onpa hieno kuulla että aikataulu selvisi! Kivaa jännää 🌈
@Mamiii en muista onko ollut puhetta aiemmin mutta oon pahoillani että kohdallenne on sattunut keskenmenoja. Toivotaan että seuraava plussa tulee pian ja on jo pysyvä ❤️‍🩹

Niin ja täällä ei mitään erityistä raportoitavaa. Lämmöt on jatkuneet noususuunnassa ja pientä luteaalietomista on ollut, mutta se on mulle aika tavallista myös negakierroissa. Pitää yrittää ottaa iisimmin, liian pitkä viikko takana... mutta ihanan maadoittavaa oli kun kaveriperhe pyysi meitä lapsenvahdiksi ja ainakin toistaiseksi on mennyt hyvin. Pelotti vähän ennakkoon miten ilman omaa kokemusta saadaan hyper-vilkas leikki-ikäinen ja taapero rauhoitettua nukkumaan, mutta nämä taitavatkin olla niitä lapsia jotka osaavat päiväkodissa/lapsenvahtien kanssa olla oikein kiltisti, ja meno kiihtyy enemmän silloin kun vanhemmat on kotona.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa joukkoon, @Metsäkaiku!
Tsemppiä viime hetken talletteluihin @Rollo
@Mamiksx5 ei kai aikaisin testaamisessa ole mitään väärää! Meitä on monenlaisia, mä pyrin yleensä jättämään testit siihen kun menkat on myöhässä/jos tulee oireita koska se toimii itselle paremmin mutta miksei voisi testata aiemminkin. (@Mamiii :kin taisi tästä kysellä). Toivottavasti yöpäänsäryt helpottaa ❤️
@Malttamaton145 voin samaistua tuohon seesteisyyteen 😊 Mukavaa luteaalia!
@Nukkelapsi kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! En muista oliko nimimerkkisi tuttu täältä tai jostain muualta mutta anyways. Hieno juttu että painoa on saatu laskuun, toivottavasti pääsette aloittamaan toimivat hoidot pian ja mielialakin alkaa helpottamaan.
@Ness onpa hieno kuulla että aikataulu selvisi! Kivaa jännää 🌈
@Mamiii en muista onko ollut puhetta aiemmin mutta oon pahoillani että kohdallenne on sattunut keskenmenoja. Toivotaan että seuraava plussa tulee pian ja on jo pysyvä ❤️‍🩹

Niin ja täällä ei mitään erityistä raportoitavaa. Lämmöt on jatkuneet noususuunnassa ja pientä luteaalietomista on ollut, mutta se on mulle aika tavallista myös negakierroissa. Pitää yrittää ottaa iisimmin, liian pitkä viikko takana... mutta ihanan maadoittavaa oli kun kaveriperhe pyysi meitä lapsenvahdiksi ja ainakin toistaiseksi on mennyt hyvin. Pelotti vähän ennakkoon miten ilman omaa kokemusta saadaan hyper-vilkas leikki-ikäinen ja taapero rauhoitettua nukkumaan, mutta nämä taitavatkin olla niitä lapsia jotka osaavat päiväkodissa/lapsenvahtien kanssa olla oikein kiltisti, ja meno kiihtyy enemmän silloin kun vanhemmat on kotona.
Olis kiva jos omistaisi hieman enemmän itsehillintää 😅🤭

Kiva kun lapsenvahtikeikka meni niin hyvin ❤️

Pikaisesti omanapaa iltaan. Tänän kp1. Kivut yltyneet melko koviksi, vuotoakin ihan reilusti jo. Kipulääkkeet ja tens käytössä nyt töistä tullessa. Töissä en pysty tensiä käyttämään. Meinasi jalat lähteä välillä alta, kun krampit tuntui pohkeissa asti. Ilmeisesti endo alkaa pikkuhiljaa nostaa päätään. Nyt on vuosi menty ilman hormoneita. Endoa leikattiin viimeksi 2023.

Maananraina olis työyhteisöpäivä ja smaalla pitöisi soittaa polille. Kiva, kun on paikalla esimies ja hänen esimiehensä ja saattaa olla vielä hänenkin esimiehensä. Saati kaikki työkaverit. Ja paikka on semmonen, missä ei oikein pääse karkuun puhumaam puhelimessa. 🤣 näinköhän asia tulee koko työyhteisölle julki.

@Nukkelapsi kuulostaa kauheilta kivuilta 🥺 Toivottavastp saat puhelurauhan kuitenkin maanantaina 🙏

No minähän odotin hyvää lämpötilan nousua tälle aamulle että vahvistaisi oviksen, paskanmarjat. Laitanpa kuvat, eli tää eka kuva sillee että mulla on siellä merkattuna se varmasti posi ovistesti, ja ff ei ole sit havainnut ovista.

Toinen sitten, ajattelin kokeilla jos laitan sen ekan oviksen joka silloin illalla oli lähes tasavahva viiva. Niin sitten piirsi mulle viivat ja laittoi jopa oviksen samalle päivälle lähes plussa ovistestin kanssa. Mä nyt kikkailen täs vielä että otan screenshotit molemmista vaihtoehdoista. Ja katsellaan miten lämpötilat sitten menee lähipäivinä. Edellistä kiertoa ei oikein voi katsella kun mulla oli viallinen mittari,annoin sen tyttärelleni hällä mittasiyhtäkkiä yli 40 astetta vaikka vaihdoin patterin silloin. Eli sieltäkään ei saa apuja et mitä ne luteaalilämmöt voisi olla.
IMG_8098.jpeg

Ideoita mitä nyt 😅😆

Liitteet

• IMG_8099.jpeg
    IMG_8099.jpeg
    769.2 KB · Katsottu: 44
Muokattu viimeksi:
@Mamiksx5 Mä menisin tuon mukaan missä FF vahvistaa oviksen, eli onko siis tuo isompi kuva ja kp10 päivä? Mullakin tänään lämmöt tuli alaspäin ja ihan normaalia ainakin mulle että vähän sahaillaan tässä kohtaa. FF saattaa vielä lämpöjen edetessä muuttaa omaa käsitystään oviksen ajankohdasta. Ehkä tärkeintä kuitenkin että ite tiedät milloin on posia ollut. Toivotaan että lämmöt sieltä lähtee uuteen nousuun 🌈🫶

@Nukkelapsi voi että, kurja kuuloiset kivut kyllä. Tsemppiä! ❤️

@Yrttiteetä tekisi mieli Kiitos ☺️ Mukava että sai jotain erilaista tekemistä, toivottavasti viikon piina tosiaan menisi huomaamattomasti ja nopeasti.

@Rollo jokos siellä ollaan luteaalin puolella? 😊

Täälläpä ei mitään kovin erityistä, lämmöt tänään tosiaan hieman droppas mutta ihan normaalia. Oon nyt tullut siihen tulokseen että mulla on hormoneista johtuva nenä tukkoisuus, vuoto ja aivastelu. Tätä samaa nyt toistunut useamman kierron ajan. Aina oviksen kohdalla /jälkeen sekä ennen menkkoja. Tästä tekoälyltäkin kysyin, niin on mahdollista. Ja mulla on muutenkin tosi herkkä nenä allergioineen päivineen.
Ai niin, mies joutui pitkälle sairaslomalle tapaturman vuoksi ja hällä nyt antibiootit ja särkylääke kuuri. Voi toivon niin plussaa tästä kierrosta, ettei nuo edellä mainitut vaikuttaisi tulevaan yritykseen 😏

Liitteet

• Screenshot_20251116_070706.jpg
    Screenshot_20251116_070706.jpg
    155.4 KB · Katsottu: 43
@Mamiksx5 Mä menisin tuon mukaan missä FF vahvistaa oviksen, eli onko siis tuo isompi kuva ja kp10 päivä? Mullakin tänään lämmöt tuli alaspäin ja ihan normaalia ainakin mulle että vähän sahaillaan tässä kohtaa. FF saattaa vielä lämpöjen edetessä muuttaa omaa käsitystään oviksen ajankohdasta. Ehkä tärkeintä kuitenkin että ite tiedät milloin on posia ollut. Toivotaan että lämmöt sieltä lähtee uuteen nousuun 🌈🫶

@Nukkelapsi voi että, kurja kuuloiset kivut kyllä. Tsemppiä! ❤️

@Yrttiteetä tekisi mieli Kiitos ☺️ Mukava että sai jotain erilaista tekemistä, toivottavasti viikon piina tosiaan menisi huomaamattomasti ja nopeasti.

@Rollo jokos siellä ollaan luteaalin puolella? 😊

Täälläpä ei mitään kovin erityistä, lämmöt tänään tosiaan hieman droppas mutta ihan normaalia. Oon nyt tullut siihen tulokseen että mulla on hormoneista johtuva nenä tukkoisuus, vuoto ja aivastelu. Tätä samaa nyt toistunut useamman kierron ajan. Aina oviksen kohdalla /jälkeen sekä ennen menkkoja. Tästä tekoälyltäkin kysyin, niin on mahdollista. Ja mulla on muutenkin tosi herkkä nenä allergioineen päivineen.
Ai niin, mies joutui pitkälle sairaslomalle tapaturman vuoksi ja hällä nyt antibiootit ja särkylääke kuuri. Voi toivon niin plussaa tästä kierrosta, ettei nuo edellä mainitut vaikuttaisi tulevaan yritykseen 😏
Joo mä en saanut noita kuvia enää laitettua oikein enkä kirjoitettuakaan vaikka yritin muokata 🤣
Eli nyt sit vielä korjasin sen manuaalisesti koska eihän ovispäivä voi olla samana päivänä ku plussa joten uusi chart on sit tän näköinen.

Ja miehelle sinne pikaisia paranemisia 🙏
IMG_8104.jpeg

Kiitos @Yrttiteetä tekisi mieli ♥️ Huolestuttaa omien munasolujen laatu ja määrä. Otan osaa teidän menetykseen/menetyksiin. En osaa edes asettua asemaanne ♥️

Oon lueskellut kaikki viestit täällä vaikken oo vastannut. Päivitän vaan nyt oman tilanteen ja toivotan muillekin tsemppiä 🤗

Onko sit mahdollista ettei ovulaatiota tullut @Mamiksx5 ? Tosin vaikka lämmöt kävisi hetkellisesti punaisen viivan alla, ei tarkoita etteikö voi ollut olla. Mulla 2020 tärppäsi ja Dpo4 oli dippi.

Kävimme hetken pohdittuamme yksityisellä gynellä tsekkaamassa tilanteen kp2. Kohtu ja kaikki näytti normaalilta, munasarjat olivat terveet ja hyvän kokoiset.. ja halusin että antraalifollikkeleiden määrä katsotaan.

Lääkärin mielestä oli hyvä AFC 4 + 4, olen juuri 36. Google taas sanoo, että 8 ois ehkä skaalan alalaidassa, mutta oli erittäin kokenut lääkäri, joten pakko kai luottaa siihen kun on todellisuudessa nähnyt paljon ja on siihen erikoistunut 😊 Tämän halusin tietää, että jos vaikka olisi erityisen huono tilanne, niin tietäisi sitten jo hakeutua hoitoihin heti. Mutta luulen että munasoluni ovat kuitenkin laadullisesti huonontuneet jo reippaasti..

Yritys jatkuu.. Yk3 tyhjennyksen jälkeen 🤗 Hassusti 13.10 alkoi edellinen kierto ja nyt 13.11. Sarakkeet kohdassa I loppuu kesken, ei oo vaihtoehtoa että 3x päivässä 🤣

No tässä tämä. Haastavaa on mitata, kun nukun aamuyöstä tosi huonosti pätkissä. Koko viikko ollut tällaista ja sit näen unia ja herään niihin. Onneksi on nyt helpot menkat eikä tolkuttoman runsaat. Oon niin paljon jo menettänyt verta syys-lokakuussa..

Liitteet

• Screenshot_20251116_092108_FF App.jpg
    Screenshot_20251116_092108_FF App.jpg
    139.8 KB · Katsottu: 45
Muokattu viimeksi:
@Nukkelapsi i feel you 💕 Toivottavasti saat puhelurauhan, tekaiset vaikka jonkun muun syyn miksi poistua hetkeksi etäämmälle puhumaan! 🤗

@Mamiksx5 jospa se olisi tuo kp11 ovispäivä, eiköhän se lämpö lähde siitä nousuun!

@Malttamaton145 sulla jo hyvällä mallilla piinapäivät menossa 🙈
Minäkin pääsin luteaalin puolle ja ovis oli luultavasti eilen, huomenna odotan lämpöjen nousua 🤞

Liitteet

• Screenshot_20251116-094252_FF App.png
    Screenshot_20251116-094252_FF App.png
    165.4 KB · Katsottu: 42
Kiitos @Yrttiteetä tekisi mieli ♥️ Huolestuttaa omien munasolujen laatu ja määrä. Otan osaa teidän menetykseen/menetyksiin. En osaa edes asettua asemaanne ♥️

Oon lueskellut kaikki viestit täällä vaikken oo vastannut. Päivitän vaan nyt oman tilanteen ja toivotan muillekin tsemppiä 🤗

Onko sit mahdollista ettei ovulaatiota tullut @Mamiksx5 ? Tosin vaikka lämmöt kävisi hetkellisesti punaisen viivan alla, ei tarkoita etteikö voi ollut olla. Mulla 2020 tärppäsi ja Dpo4 oli dippi.

Kävimme hetken pohdittuamme yksityisellä gynellä tsekkaamassa tilanteen kp2. Kohtu ja kaikki näytti normaalilta, munasarjat olivat terveet ja hyvän kokoiset.. ja halusin että antraalifollikkeleiden määrä katsotaan.

Lääkärin mielestä oli hyvä AFC 4 + 4, olen juuri 36. Google taas sanoo, että 8 ois ehkä skaalan alalaidassa, mutta oli erittäin kokenut lääkäri, joten pakko kai luottaa siihen kun on todellisuudessa nähnyt paljon ja on siihen erikoistunut 😊 Tämän halusin tietää, että jos vaikka olisi erityisen huono tilanne, niin tietäisi sitten jo hakeutua hoitoihin heti. Mutta luulen että munasoluni ovat kuitenkin laadullisesti huonontuneet jo reippaasti..

Yritys jatkuu.. Yk3 tyhjennyksen jälkeen 🤗 Hassusti 13.10 alkoi edellinen kierto ja nyt 13.11. Sarakkeet kohdassa I loppuu kesken, ei oo vaihtoehtoa että 3x päivässä 🤣

No tässä tämä. Haastavaa on mitata, kun nukun aamuyöstä tosi huonosti pätkissä. Koko viikko ollut tällaista ja sit näen unia ja herään niihin. Onneksi on nyt helpot menkat eikä tolkuttoman runsaat. Oon niin paljon jo menettänyt verta syys-lokakuussa..
Heippa, tulin pitkästä aikaa tänne lukemaan ku mun on pitäny jo monta kertaa aloittaa lämpöjen mittailu ja vähän oon alotellukin mut sit joka kerta tullu joku ongelma mukamas eteen 🙄

Mutta tämä sun kirjoitus kiinnitti huomion että gyne oli sanonu AFC 4+4 olevan hyvä tulos 36v nimittäin mulla oli pari kk sit AFC 2+6 ja oon 40v ja lääkäri oli todella huolissaan meiän mahdollisuudesta saada enää lasta. Maalaisjärjellä musta toi 4+4 on sama tilanne ku 2+6 kun molemmistahan tulee sama kokonaismäärä. Niin jäi nyt kiinnostaa että eikö tosiaan yhtään ollu sun lääkäri tosta lukemasta huolissaan? Vai voiko jotenkin olla että 36v sama tulos on parempi kuin 40v? Luulin että ikä lähinnä vaikuttaa sit munasolujen laatuun mutta tossa AFC:ssä arvioitaisiin vaan sitä määrää. Mä oon nimittäin ollu ihan maani myyny sen lääkärikäynnin jälkeen että haaveilenko tosiaan ihan turhaan enää. Oispa ihanaa jos se mut tutkinu lääkäri oliski ollu jotenki väärässä mutta ota näistä nyt selvää 😳

@Mamiksx5 oliko tuolla aspiriinilla jotakin tieteellistä näyttöä, että auttaa kiinnittymisessä vai onko enemmän sellainen ”poppaskonsti”? Olen vaan täällä foorumilla aina välillä lukenut just että osa käyttää sitä luteaalissa 😁

@Rollo toi on kyllä jännä kun osalla ei näy plussa ollenkaan liuskoilla. Onneksi kuitenkin hymynaamatesti antaa posin! Turhahan noita liuskoja on sit tehdä jos sieltä tulee vaan negaa 😆 onhan ne hymynaamat vähän kalliimpia, mut niissä se tulos on selkeä kyllä tai ei, niin eipä jää arvailujen varaa 😆

@Yrttiteetä tekisi mieli ihana kuulla, että lapsenvahtikeikka meni hyvin❤️Noi on aina jänniä tapauksia kun ei tiedä miten siitä selviää! 😅

@Nukkelapsi tsempit kierron alkuun, kuulostaa kyllä tosi ikäviltä nuo oireet 🥺 Toivottavasti pääsisit puhumaan rauhassa, onhan se vähän meh puhua omia terveysjuttujaan koko firman edessä, vaikkei olisikaan mitään huippusalaista asiaa 😅

@Mamiii tosi hyvä, että kävitte tsekkaamassa tilanteen ultrassa. Just oikea myös tuo aika. AFC voi myös vaihdella kierrosta toiseen, eli vaikka nyt on 4+4 niin seuraavassa kierrossa tilanne voi olla taas toinen. Ei olisi eka keissi kun täältä palstalta lukenut, että AFC ollut ensin 1+2 ja parin kk päästä esim 4+6. Mun korvaan tuo kuulostaa just sellaiselta määrältä, et jos lapsia vielä haluaa niin ei ehkä kannata enää montaa vuotta odotella. Toki laatuahan ei AFC tai AMH kerro ja sitä on vaikea ilman hoitoja edes arvioida. Mutta tosi hyvä, että lääkärin mielestä teillä hyvä tilanne ja kaikki edellytykset raskautua luomuna ✨🌈🤞

Otin triggerin to-iltana ja lauantaina olis pitänyt olla ovis (yleensä 36h kuluessa ovitrellestä). Ei kyllä nyt ihan vielä lämmöt näytä siltä, et eilen olis ovista tapahtunut. Voisko tää lämpöjen nousu voi olla vähän hitaampaa jos ei ole luomuovis, vaan lääkkeellinen? Noh, ehkä huomenna näkyy jo käyrällä 😅 Tänään ekat proget otettu, ei mitään oiretta vielä. Aika isolla annoksella mennään (2x2 tero ja 2x1 cyclo). Annoin miehelle jo psykovaroituksen, kun varoittelivat klinikalla mielialavaihteluista 😂
IMG_2020.jpeg

@Ness katoin just omaa plussakäyrää missä oli ovitrelle käytössä, mie laitoin sen maanantai-iltana ja torstainakaan ei ollu vielä lämmöt noussut normi-luteaalilukemiin, eli uskon et voi olla vaikutusta! Siitä eteenpäin en osaakaan lämmöistä sanoa, kun iski se järkyttävä kuumetauti. Tsemppiä kovasti siirtoon, täällä elellään vahvasti mukana ja toivotaan teille parasta mahdollista lopputulosta 🌈🥰 ja toivottavasti selviät vähin oirein progetukien kanssa.

Muokattu viimeksi:
Heippa, tulin pitkästä aikaa tänne lukemaan ku mun on pitäny jo monta kertaa aloittaa lämpöjen mittailu ja vähän oon alotellukin mut sit joka kerta tullu joku ongelma mukamas eteen 🙄

Mutta tämä sun kirjoitus kiinnitti huomion että gyne oli sanonu AFC 4+4 olevan hyvä tulos 36v nimittäin mulla oli pari kk sit AFC 2+6 ja oon 40v ja lääkäri oli todella huolissaan meiän mahdollisuudesta saada enää lasta. Maalaisjärjellä musta toi 4+4 on sama tilanne ku 2+6 kun molemmistahan tulee sama kokonaismäärä. Niin jäi nyt kiinnostaa että eikö tosiaan yhtään ollu sun lääkäri tosta lukemasta huolissaan? Vai voiko jotenkin olla että 36v sama tulos on parempi kuin 40v? Luulin että ikä lähinnä vaikuttaa sit munasolujen laatuun mutta tossa AFC:ssä arvioitaisiin vaan sitä määrää. Mä oon nimittäin ollu ihan maani myyny sen lääkärikäynnin jälkeen että haaveilenko tosiaan ihan turhaan enää. Oispa ihanaa jos se mut tutkinu lääkäri oliski ollu jotenki väärässä mutta ota näistä nyt selvää 😳

En pahastu vaikka muutkin kommentoi. Itse asiassa meinasin kysyä tätä täällä lapsettomuuspalstalta vielä, vaikkei ainakaan vielä olla hoidoissa. Mutta siellä on porukkaa jolla on kokemusta.

Lääkäri ei ollut siitä luvusta 4 + 4 huolissaan. Piti sitä hyvänä ja riittävänä. Mutta tosiaan itse pelkään onnistummeko saamaan lapsen.. Koska mulla on vahva tunne, että tää ei tule nyt helpolla ja Google sanoo, että esim. 5 per puoli tai enemmän olisi normaalimpi.

Maalaisjärjellä ajateltuna, sulla on ikäsuhteutettuna parempi tilanne, jos pelkkää määrää ajattelee, ja määrää siinä mitataankin, vai kertooko sitten puoliero tossa jotakin? Oliko sulla minkäkokoiset munasarjat? Kirjattiinko sitä ylös?

Enemmän lääkäri oli huolissaan siitä, että aivolisäkkeeni puuhailee omiaan, koska prolaktiini on koholla (650) ja myös tsh (3,11) liian korkea yrittävälle. Että se voi olla se ratkaiseva tekijä. Kerranhan tässä jo raskauduin yk1, mutta se ei kehittynyt alkua pidemmälle. Eli ainakin teoriassa on mahdollisuus onnistua uudestaan, jos vaan sattuu hyvä munasolu kohdalle. Joulukuussa katsotaan uudestaan mitä arvot on ja ultrataan ihan polilla.

Mun pahin pelko on ettei saada yhteistä lasta, joten viimeinen asia mitä tekisin, olisi vuosien aikailu. Ymmärrän hyvin, että aika on rajallista ja otamme jokaisen yrityskerran tosissaan, mutta koitan olla stressaamatta vaikka vaikeaa se onkin. Olen 36v ja minulla on 4 raskautta ja 2 lasta. Todella toivon, että todennäköisyydet ovat puolellamme vielä. Jos olisin vanhempi, olisin jo täysin paskat housussa. Tiedostan, että ovet alkavat sulkeutua jo tässä iässä.

En sinuna heittäisi vielä kirvestä kaivoon.. Oliko teillä sitten se tilanne, että hoitoihin ette hakeutuisi? 😥 Hyvä että kommentoit.. Tsemppiä teille yritykseen. Ymmärrän että on raastavaa ja samassa veneessä ollaan, jos näin saa sanoa.

@Mamiii tosi hyvä, että kävitte tsekkaamassa tilanteen ultrassa. Just oikea myös tuo aika. AFC voi myös vaihdella kierrosta toiseen, eli vaikka nyt on 4+4 niin seuraavassa kierrossa tilanne voi olla taas toinen. Ei olisi eka keissi kun täältä palstalta lukenut, että AFC ollut ensin 1+2 ja parin kk päästä esim 4+6. Mun korvaan tuo kuulostaa just sellaiselta määrältä, et jos lapsia vielä haluaa niin ei ehkä kannata enää montaa vuotta odotella. Toki laatuahan ei AFC tai AMH kerro ja sitä on vaikea ilman hoitoja edes arvioida. Mutta tosi hyvä, että lääkärin mielestä teillä hyvä tilanne ja kaikki edellytykset raskautua luomuna ✨🌈🤞

Joo tieto lisää tuskaa tavallaan, mutta hyvä että käytiin. Onneksi ollaan tässä nyt eikä vasta 5 vuoden päästä. Ehkä saamme edes yhden yhteisen lapsen. Hoidolla ja alkiotestauksella voisimme kenties parantaa mahdollisuuksiamme. Mutta tilanne ei ehkä ole nyt täysin toivoton meille, vaikkei siihen voi tuudittautua. Aika kuluu nopeasti ja vuodet vierii.

@Ness kysyin chatista ja laitan kuvat vastauksesta ☺️

Liitteet

• IMG_8125.jpeg
    IMG_8125.jpeg
    462.5 KB · Katsottu: 63
  • IMG_8126.jpeg
    IMG_8126.jpeg
    334.1 KB · Katsottu: 58
  • IMG_8127.jpeg
    IMG_8127.jpeg
    293.3 KB · Katsottu: 58
  • IMG_8128.jpeg