BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Palailen loman jälkeen tänne päivittämään erikoisia kuulumisia. 😬
Meinasin että lomalla en testaile, mutta retkahdin kuitenkin. Metsästin ulkomailla herkkiä testejä muutaman ja ne oli negat. Loppu lomasta lauantaina tuli vähän pyyhkiessä verta ja ajattelin et menkat alkaa pari päivää etukäteen. Varasin sit eiliselle maanantaille gynen että pääsen heti uuteen kiertoon mahdollisen avun kanssa.
Sunnuntaina kotimatkalla tuli ihan selkeästi rusehtavaa pyyhkiessä.

No se gyne eilen.
Mulla on vasemmalla puolella kunnon keltarauhanen ja kohdunlimakalvo oli 13,4mm ja joku pieni nestekertymä kohdussa. 🥺 Lääkäri meinas, että sielä joku yrittää kiinnittyä tai sitten tää on kemiallinen. 😭
Kirjoitti keltarauhastuen, mutta sitä 400mg vahvuista ei ollut missään kaupungin apteekissa. Saan sen keskiviikkona. 😟

Herkkä testi oli eilen illalla haalean haalean haamu, toisen merkin herkkä testi minkä eka tein oli nega.
Nyt tänään aamulla siihen piirtyi selkeämpi haamulainen.
Mutta onkohan tää myöhäistä jo normaaliksi raskaudeksi? 😭 Mulla pitäis menkat alkaa ehkä huomenna ja nyt vasta piirtyy joku haamulainen testiin.
Eilen lämpö oli 36,84 ja tänään 36,48.
En oo reissulla mitannut ollenkaan.

Toissa kierrossa mulla oli kemiallinen ja se kyllä näkyi jo aiemmin. Samoin kevään kohdunulkoinen. 😟

Muokattu viimeksi:
@vauvahaave36 mikä dpo sulla siis on nyt? Toivottavasti olisi pysyvä plussa 🌈 mulla itselläni ei ole hyviä kokemuksia myöhäisistä kiinnittyjistä/plussista, mutta tätä foorumia seuraamalla on huomannut, että joillain ne myöhemmätkin plussat pysyy kyydissä ja raskaudet onnistuu 😊 toivotaan parasta teille ❤️

@Rollo tsemppiä oviksen odotteluun! Toivottavasti tämä kierto onnistuu talletteluiden osalta teillä 🌈

Täällä lämmöt nousi maltillisesti tänään, mutta nousivat silti - Toivottavasti noususuunta nyt jatkuu ylöspäin 😊🌈 nyt ei auta kuin odotella, onneksi tässä on työkiireitä ja olo aika rauhallinen, katotaan sit ensi viikolla alkaako piinailu vai ei 🤭

Liitteet

• Screenshot_20251007_071402_FF App.jpg
    Screenshot_20251007_071402_FF App.jpg
    129.1 KB · Katsottu: 38
@vauvahaave36 ompas jännää! En vielä luopuisi toivosta, voihan olla että myöhäinen kiinnittyminen. Olikos sulla ovulaatio tiedossa? Et oisko nyt mikä dpo? 🌈

@Puolikuu sulla on kyllä tosi hyvä asenne! Voi, miten itsekin pystyisi samaan. Tuntuu että aina lopulta sitten "retkahtaa" testaamaan, tai ajattelemaan liian pitkälle asioita 🤭

@Jolinda lähtikö siellä lämmöt paremmin nousuun?
Kiva piinailla yhdessä, kun aika samoissa mennään! 🤩

@Feronia mielenkiintoista kuulla oviksen ajankohdan tulkintaa. Olikos teillä tallettelut tässä plussakierrossa negatestipäivänä? 😁

Täällä eilen illalla hieman vahvempi testi, (toki päivällä testasin laimeammasta) ja samanlainen aamusta tänään.
Eilen yritettiin talletella, mutta taitaa tosiaan miehellä kisaväsymys painaa.

On aina jotenkin tosi hankalaa ajoittaa talletteluita, hirveästi mietin ja vatvon etukäteen. Nytkin on olo, että hitto pitäiskö vielä jaksaa vai pidettäiskö tänään välipäivä ja kattois vielä huomenna tilanteen. Mutta sitten taas välipäiväkin ahdistaa,varsinkin kun eilen ei onnistuttu. Tietysti tuolla alla on onnistuneita talletteluita, että mahdollisuuksia kyllä on. Mutta aina haluaisi tuplata ne mahikset jos vain mahdollista 🤭 Varsinkin kun tästä hommasta tulee taas tosi pitkä tauko sitten 🫣 On tästä kyllä kaukana mitkään spontaanit, romanttiset aloitukset /esileikit, sanonpa vaan 😂

Liitteet

• Screenshot_20251007_081205.jpg
    Screenshot_20251007_081205.jpg
    131.6 KB · Katsottu: 41
  • Screenshot_20251007_081143.jpg
    Screenshot_20251007_081143.jpg
    174.8 KB · Katsottu: 39
@Jolinda @Malttamaton145
Mulla on nyt varmaan dpo 14. Ovisplussan sain 22.9.
Oon ollu aika zen ja luottavaisin mielin, mutta nyt alkaa kyllä murentua tää oma fiilis. Miksi vasta nyt alkais kiinnittyä. Miksei jo aiemmin? 🙁 Onko myöhäisestä kiinnittymisestä mihinkään. Ja ärsyttää etten nyt eilen saanut sitä keltarauhastukea, vaikka eipä siitäkään nyt apua oo jos ei oo elinkelpoinen..
Toisaalta yritän ajatella positiivisesti, että ovulaatio on tapahtunut vasemmalta ja sieltä on joku tullut läpi ettei oo jäänyt matkalle! 🤩
Mutta jos tää ei onnistu, niin seuraava kierto on luultavasti sit oikealta ja tyhjä koska sielä ei oo sitä tuubaa. 😏

@Malttamaton145 sullakin vahvat testit monta päivää! Toi premomin luokitus on kyllä tosi outo, tuntuu tosiaan että ne on alentaneet noita "vahvuuksia" aikaisemmasta. Ymmärrän kans täysin kisaväsymyksen 😅 mulla kans aina hirveä mietintä ja ajoitusten optimointi, ettei jää parhaat päivät välistä, mutta että ei myöskään kisaväsymys ala painaa just tärkeimpänä aikana 😅 Mä päätin eilen, että saa riittää tallettelut, vaikka periaatteellisesti oon usein halunnut vielä ekalle negatestipäivälle yhden tallettelun, mutta tämmöiset pitkät ja joka päiväiset suorat syö miestä, eikä se oo sit enää kivaa kun toinen ihan poikki ja alkaa tulla liikaa suorituspaineita. Oon oppinut, että joskus parempi vain pitää tauko ja antaa asian olla 😇 tsemppiä piinailuun, sulla kyllä jännästi jo lämmöt kans olleet ylhäällä ekasta plussasta lähtien - odotatko lämpöjen nousevan tosta vielä ylöspäin?

@vauvahaave36 hyvä, että pystyt olemaan rauhallisin mielin ❤️ Toivotaan, että tämä voisi johtaa onnistuneeseen raskauteen 🌈 jos ei, niin olin luennolla kesällä, jossa käsiteltiin hedelmällisyyttä, ja siellä sanottiin, että munajohtimet eivät ole lainkaan niin kaukana toisistaan kuin moni uskoo ja ne ovat myös "joustavia ja liikkuvia", eli munajohdin voi hakea ovuloivan munan toiselta puolelta. Näin on todistetusti käynyt juuri ihmisille, joilta toinen munajohdin on poistettu ja muna irronnut toiselta puolelta, mutta silti se olemassa oleva munajohdin on sen "napannut". Eli seuraava kierto on myös raskauden kannalta mahdollinen 😊 toivotaan tietysti, että ei olisi ajankohtaista ollenkaan 🤞

@Jolinda juu, oon kans lukenut että toinen puoli voi sen napata! 🤭 Eilinen lääkäri ei kyllä sulle antanut paljon mahdollisuuksia, ja ehkä itsekin on helpompi ajatella että se oikea puoli on pois pelistä. Ettei nosta sit toiveita liian korkealle oikean puolen kierrossa. 😬 Jos sattuu et vasen sieltä nappais niin se olis vaan positiivinen ylläri! 🤩

Mieli on kyl vähä maassa tästä tän päivän haamulaisesta. Oon koko aamun lukenut eri keskusteluja ja lähteitä eikä ne kyllä hyvää ennusta myöhäiselle kiinnittyjälle. 🙁 Harmittaa myös etten sitä lugesteronia saanut eilen jo käyttöön. 😏 Miedompaa olis ollut apteekissa mutta resepti oli vahvalle. 😏
Mutta positiivista toki että ovuloin säännöllisesti ja nytkin todistetusti joku yrittää kiinnittyä. 🥺❤️ Voi kumpa kiinnittyisi nyt kunnolla! 🌈

@Jolinda juu, oon kans lukenut että toinen puoli voi sen napata! 🤭 Eilinen lääkäri ei kyllä sulle antanut paljon mahdollisuuksia, ja ehkä itsekin on helpompi ajatella että se oikea puoli on pois pelistä. Ettei nosta sit toiveita liian korkealle oikean puolen kierrossa. 😬 Jos sattuu et vasen sieltä nappais niin se olis vaan positiivinen ylläri! 🤩

Mieli on kyl vähä maassa tästä tän päivän haamulaisesta. Oon koko aamun lukenut eri keskusteluja ja lähteitä eikä ne kyllä hyvää ennusta myöhäiselle kiinnittyjälle. 🙁 Harmittaa myös etten sitä lugesteronia saanut eilen jo käyttöön. 😏 Miedompaa olis ollut apteekissa mutta resepti oli vahvalle. 😏
Mutta positiivista toki että ovuloin säännöllisesti ja nytkin todistetusti joku yrittää kiinnittyä. 🥺❤️ Voi kumpa kiinnittyisi nyt kunnolla! 🌈
Iso halaus ❤️ muistan niin ton tunteen kesäkuulta, kun sain myöhäisen ja haalean plussan dpo13.. lueskelin keskusteluja ja tutkimuksia ja itkin, että miksi taas minä, vaikka samalla oli pieni toivonkipinä tietysti.. no eihän se hyvin mennyt ja tuli paljon pidempi prosessi kuin uskalsin edes pelätä 😅 onneksi sulla on näkynyt jo jotain kohdussa, eli ulkoinen se ei varmaankaan ainakaan ole 🤞 ja pitää muistaa, että asiat voi tietysti aina mennä myös hyvin, mutta itseäni sellainen yltiö-optimistisuus vaan ärsyttää, kun tietää, että realiteetit ei oo omalla puolella 😩 toivon silti, että kiinnittyy kunnolla ja on "viable" yksilö ❤️🌈

Iso halaus ❤️ muistan niin ton tunteen kesäkuulta, kun sain myöhäisen ja haalean plussan dpo13.. lueskelin keskusteluja ja tutkimuksia ja itkin, että miksi taas minä, vaikka samalla oli pieni toivonkipinä tietysti.. no eihän se hyvin mennyt ja tuli paljon pidempi prosessi kuin uskalsin edes pelätä 😅 onneksi sulla on näkynyt jo jotain kohdussa, eli ulkoinen se ei varmaankaan ainakaan ole 🤞 ja pitää muistaa, että asiat voi tietysti aina mennä myös hyvin, mutta itseäni sellainen yltiö-optimistisuus vaan ärsyttää, kun tietää, että realiteetit ei oo omalla puolella 😩 toivon silti, että kiinnittyy kunnolla ja on "viable" yksilö ❤️🌈
Joo, tällä kertaa jotain näkyy kohdussa että ei tosiaan matkan varrelle oo jääny, toivottavasti! Wuhuu! 🙌🏻😂
Enkä kyl itsekään halua olla mitenkään yltiöpositiivisen optimistinen koska historia on mitä on.
Ei auta ku 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

@vauvahaave36 kans samaan positiiviseen ajatteluun tuudittautuisin tässä vaiheessa, että tosiaan kohdussa jotain näkynyt. Helpottaa varmasti paljon, ettei ehkä se ulkoinen kuitenkaan olisi. Piinaavaa kylläkin sun tilanne, onko mitään oireita?
Onko testit erilaisia millä oot testaillut vai samoja?
Mieli on kyllä siitä erikoinen, että se löytää helposti juuri negatiivisia juttuja tietoa etsiessään. Jotenkin alitajuntaisesti kai sellaista pomppaa enemmän esille. Myös se, että onnistuneita tarinoita ei välttämättä niin paljoa jaeta, kuin epäonnistuneita.
Tsemppiä kovasti!

@Jolinda suorituspaineet täällä tuntuu aikakin olevan se suurin syy, miksei homma onnistu aina ns maaliin saakka. Vaikka oon yrittänyt monesti olla ovistesteistä kertomatta, mutta en aina malta mieltäni. 😅 Kiva toisaalta kuulla, että muillakin samaa ajoitusten pohdintaa. Katsotaan, millä mielellä ollaan oliko kisat tässä vai vieläkö mennään loppusuoralle 😂
Mulle tyypillisesti lämmöt hieman nousseet oviksen kohdalla, ja tuosta sitten lähtevät uuteen nousuun kunhan ovis kunnolla ohi. ☺️

@Malttamaton145 Joo ja positiivista tietysti se että jotain tapahtuu. Oon jo epäillyt et oliko se kohdunulkoinen ja kemiallinen mun viimeiset munasolut. 😂
Rintoja kivistää... 😬 Ei oikein muuta.
Oon nyt lukenu niin paljon eri lähteitä, että internet riittäis tältä päivältä. 😵‍💫
Jossain on et kiinnittymisvuotoa voi tulla just dpo 10-14, mikä sopis just omaan aikatauluun kun viikonloppuna tuli jotain pientä vuotoa ja luulin et menkat tulee vähä etuajassa. Mut sit kiinnittyminen tässä vaiheessa olis kuitenkin myöhäistä? Ja oikeesti ei auta ku odottaa!
Ne ekat negat mitä viime viikolla tein oli jotain ulkomaan testejä.
Nyt eilen ja tänään tein sit itselle tutulla rfsu herkällä. 🤔 Johon tuli aamulla se haamulaisen haamulainen.

@Jolinda tsemppiä piinapäiviin 🤞

@Malttamaton145 vähän samat ajatukset yrittämisestä, mulla menee herkästi fiilis kun tietää että olis "pakko" touhuilla. Ajattelen liikaa sopivia päiviä, kun ei tosiaan tule muuten vaan noita hetkiä ihan turhan usein..

@vauvahaave36 itselläkin aina Google pauhaa, mutta nyt ehkä sinuna en liikaa lukisi muiden kokemuksia. Ne kun on aina yksilöllisiä asioita ja tarinoita löytyy laidasta laitaan.
Toivottavasti olisi nyt kaikki hyvin ja testi vahvistuisi 🤞🥰

@Jolinda Hieno juttu, että lämmöt nousussa!👌

@vauvahaave36 Mä pidän kovasti peukkuja ja varpaita pystyssä teidän puolesta, että lopputulos voisi silti olla hyvä. 🙏 Mitä oon ymmärtänyt, niin kiinnittyminen voi myöhästyä erinäisistä syistä, mm. kehon stressitilan vuoksi tai jonkin muun häiriötekijän. Olihan kyllä ylläri varmasti gynekäynnin yhteydessä! 🥹

@Rollo ja @Malttamaton145 Samaistun tuohon yrittämisen ajoituksen miettimiseen. Oon hyväksynyt realiteetit ja meillä se on 1 / max 2 kertaa hedelmällisessä ikkunassa. Sit vaan koitan pelata peliä niin, että en suoraan sanoisi miehelle, et "nyt pitäis". Yleensä on toiminut ihan hyvin tai jos ei jostain syystä, niin sit seuraavana päivänä on tullut aloite mieheltä.

ON: Lämmöt pomppasi ylös päin, muuten oireettomin päivä tähän mennessä.. Ei siis kovin korkealla ole odotukset. 😐

Liitteet

• IMG_20251007_203355.jpg
    IMG_20251007_203355.jpg
    221.2 KB · Katsottu: 51
Tän aamun testi oli vielä haaleampi mitä eilen. 😔 Herkkään hyvä ku haamu, samoin epäherkkään.
Eiköhän ne sieltä pian ala. Lämpö oli toki vielä ylhäällä tänään.
Harmittaa. Oliskohan se pelastanut tilanteen jos olisin saanut maanantaina aloitettua sen keltarauhastuen. Menkat olis pitänyt alkaa eilen/tänään, ja testiin tulee hyvä ku haamu.
Elokuun kemiallisessa sentään tuli parina päivänä ihan selkeät viivat mitä ei tarvinnut tihrustella. Sanoinko jo että harmittaa. 😭

Tykkäsin itse lukea päivityksiä ketjusta poistuneilta, joten ehkä uskallan päivittää kuulumisia. Kaikki oli tänään varhaisultrassa hyvin ja pikkuinen vastasi täydellisesti FF:n arvioimaa ovispäivää 🥰

Paljon voimia ja onnenpotkuja kaikille yritykseen!

Muokattu viimeksi:
@vauvahaave36 No voi harmi..! 😢 Voimahali 🫂♥️

@Malttamaton145 Hyvä juttu, hyviä hermoja piinailuun! 😅

@Islala Ihanaa kuulla, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia! 💕

Täällä lämmöt tuli pari pykälää alas päin tänään.. Ja melko oireeton päivä ollut. Jotain pientä alavatsatuntemusta ollut (muka) pari-kolme päivää iltaisin, mut se nyt voi olla mitä vaan. Ei ole odotukset korkealla.

@vauvahaave36 olen pahoillani, jos vahvistuu nyt kemialliseksi 😞

@Puolikuu miltä lämmöt näytti tänään? Mä vielä jännään sun puolesta 🌈

@Islala onnea hyvistä ultra-kuulumisista ❤️

@Pantis mikä siellä tilanne? ❤️

On; täällä lämmöt lähti nousuun kunnolla 🌈😊 opk-tulkinnan mukaan dpo4, FF:n advanced monitorin mukaan dpo3.. Jotenkin ton pitkän ovis-plussan takia haluaisin uskoa enemmän testeihin ja ajatella, että on dpo4 😅 Mä jo kerran sanoin, että en aio aloittaa cycloja tässä kierrossa, mutta samalla mietin pitäiskö silti, kun ei ne raskaudet oo koskaan alkaneet ilman ja luteaali on tähän mennessä ollut tosi lyhyt ilman niitä.. samalla tekisi mieli katsoa nyt varmennetulla oviksella ja täydellä luomukierrolla mikä se luteaalin pituus oikeasti on nyt, mutta haluanko tuhlata siihen mahdollisuuden raskauteen? En ihan 😅 Huoh.. tämä päivä aikaa miettiä, illalla ne olisi hyvä sit viimeistään aloittaa..

Liitteet

• Screenshot_20251009_064245_FF App.jpg
    Screenshot_20251009_064245_FF App.jpg
    130.4 KB · Katsottu: 33
@Jolinda, ymmärrän päätöksen hankaluuden, molemmissa mahdollisuuksissa on puolensa! Kerro sit mihin päädyit.

@Puolikuu kurjaa että lämmöt lähti laskusuuntaan :sad001 Muistanko oikein että meinasit testailla vasta sitten jos menkat ei ala ajallaan? Milloin se olikaan?

@Malttamaton145 tsemppiä piinailuihin!

@vauvahaave36 oon tosi pahoillani, jos/kun nyt näyttää osoittautuvan kemialliseksi. Hurjasti voimia sinne ❤️

Miltä @Rollo :lla näyttää, vahvistuiko ovis alkuviikosta?

Kalenterin seuraaminen ja strategiset tallettelut tuovat kyllä yrittämiseen omat ongelmansa, ja se että yrittäisi hellittää yrityksen intensiteettiä tai pitää välikierron 'tulee jos on tullakseen'-mentaliteetilla on helpommin sanottu kuin tehty. Monta isoa asiaa pelissä kun samalla haluaisi säilyttää suhteessa leikkisyyden ja keveyden, ja samalla kuitenkin varmistaa että yksikään kierto ei mene ns. 'hukkaan' (jos on pelkoja että aika loppuu kesken). @Puolikuu :n strategia tähän kuulosti kyllä toimivalta!

Täällä vaivuttu todennäköisesti ovuloimattoman kierron koomaan, kalenterin mukaan menkat saattaisi alkaa tänään tai huomenna mutta ei vielä kovin selviä merkkejä tiputtelun alkamisesta. Ihan hienoisia kramppeja alavatsassa, ja eilisen nälkäkiukku oli kyllä sitä luokkaa että PMS:n mahdollisuus kävi mielessä. Kumppani lähti juuri 10 päiväksi reissuun joten nyt olis kätevä väli menkkojen potemiseen, vaikka eihän näitä voi kalenteroida.

Heippa taas kaikille. Täälä mennään dpo9 ja ihmeellisen sahalaitaisesti menee. Odotin vähän että vain noususuuntaan😃 En tiedä mihinpäin se vaikuttaa jos valvoo ennen mittausta tai käy vessassa tuntia ennen mittausta. Alaspäin vai ylöspäin lämmöissä? Jokatapauksessa menkkoihin on vielä matkaa ainakin 5päivää. Olen ollut ajatuksissa testailla huomenna. Ja jos en huomenna kykene jännityksestä niin menee sitten maanantaille testipäivä🙂

@vauvahaave36 voimia paljon sinne.❣️ Harmillista että testit alkaneet haalenemaan😔

Tsemppiä kaikille piinapäiviin!☺️

On kyllä huojentavaa lukea kuinka monella samoja ajatuksia ja tuntemuksia tästä yrittämisestä. Tuo kiin paljon lohtua. Ja tuo Googlen selailu aina tiettyinä hetkinä😃

Liitteet

• 1000060548.jpg
    1000060548.jpg
    305.3 KB · Katsottu: 48
Takaisin