BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
1000308467.jpg
Dpo 12, tässä pelkkä käyrä. Kissa herätti sopivasti 6:30 niin mittasin ennenkuin jatkoin unia 😂 Testi nega et eiköhän tää kierto ollut tässä.

@Islala Varovaiset onnittelut, toivotaan että plussa pysyy ja vahvistuu! 💖

@Pantis Toivotaan uuden kierron alkua pian ja että olisi normaalimpi. 🙏

@Syssymyssy Pahoittelut negasta. ♥️

Täällä alkoi kp1 heti aamusta, lämmöt oli edelleen koholla, mutta tää oli nyt tämmöinen hassu kierto sitten, ilman etukäteistä lämpöjen laskua. Nyt kun mittasin päivälämmön, niin se olikin jo laskenut.

Kiitos kaikille onnitteluista 🫶🏻 pahoittelut teille uudesta kierrosta ja negasta @Rollo, @Puolikuu, @Syssymyssy

Oot varmaan @Pantis ihan oikeassa tosta Onestepien herkkyydestä. Testasin tänäaamuna eri merkin herkällä, ja oli kyllä paljon selkeämpi tämä viiva. Päätin nyt nauttia täysillä tästä toivonkipinästä, kävi lopulta miten kävi 😊 tuntuu ihan käsittämättömältä, että nyt sitten tärppäsikin just kun olin varautunut henkisesti siihen, että ei ilman lisäapuja enää raskauduta 🥹

Liitteet

• IMG_3388.jpeg
    IMG_3388.jpeg
    827.1 KB · Katsottu: 76
  • IMG_3387.jpeg
    IMG_3387.jpeg
    294.7 KB · Katsottu: 74
Pahoittelut niille jotka uuteen kiertoon lähtivät ja niille jotka negan testanneet 🥺

@Islala onnittelut plussasta! Ihana, että päätit nauttia plussasta. Toivotaan että tosiaankin saat nauttia siitä ihan sinne loppuun saakka! ✨😍

Täällä ei mitään kovin ihmeellistä. Onneksi paljon puuhaa joten saa ajatuksia muualle.
Tällä hetkellä testausmieli on sitä mieltä et voisi kokeilla dpo9 tai 10, riippuen vähän lämmöistäkin. Eli loppuviikosta 😁 Katsotaan taas 🤭

Liitteet

• Screenshot_20250908_074029.jpg
    Screenshot_20250908_074029.jpg
    166.4 KB · Katsottu: 39
Mä hermoilen kun tänä aamuna lämpö oli 36,83 ja yleensä kun hittaan tuon tienoon niin mulla alkanut kuukautiset seuraavana päivänä 😩 kolmas kierto mittauksessa ja aiemmissa oli selkeä trendi että vasta 1 kp päivänä tipahtaa ekaa kertaa lämpö. Sitä ennen ei minkäänlaista laskua.

On ollut myös aivan ihme kierto kun ovulaatio viikko myöhässä ja edelleen sattuu vatsaan ja selkään ja hirveästi finnejä ja hiukset likaantuu… ihan kuin olisin palannut takaisin murrosikään. Ei oo ollut vuosiin näin äkäisiä hormonaaleista johtuvia ongelmia. Terveydenhuollosta käskettiin jatkaa tarkkailua kotona.

Edit en usko että mikään näistä olisi raskauden merkki, enemmän epänormaalin kierron merkkejä… turhauttavaa kun vaikuttaa siltä etten tuu koskaan selvittää että mitä oikeastaan tapahtui kehossa kun keho hävittää niin nopeasti merkit. Pitäisi olla viikon sisään tutkituttamassa, jos olisi ollut esim kysta ja haluaisi varmuuden.

Muokattu viimeksi:
Omituista seilailua lämmöissä, jos on tapahtunut se toinen ovulaatioyritys niin varmaan tuossa viimeisimmän laskun kohdalla, itse toivon ettei olisi ja kääntyisi kohta lämmöt laskuun ja päästäisiin uutta (toivottavasti normaalia 🤞🏻) kiertoa kohti.

Nyt ei ole pariin päivään rinnatkaan olleet kipeät ja turpeat, eli lievä toivo progen vähenemisestä ja luteaalivaiheen lopusta elää vaikka nuo lämmöt nyt kääntyivätkin hetkelliseen nousuun.

Liitteet

• IMG_20250909_105129.jpg
    IMG_20250909_105129.jpg
    141.5 KB · Katsottu: 49
@Syssymyssy Mulla ei lomafiilis, mutta muuten aivot nollilla aamusta jo kahtena aamuna, kun en ole muistanut nyt ottaa lukemia ollenkaan kp2/3. 😬 Eli ei vielä yhtään normilämpöä tähän uuteen kiertoon. 🙈 No, onneksi on pitkä kierto, niin ehtii vielä. 😅

Tsemppiä piinailijoille ja teille, jotka odottelette jo uuden kierron alkua tai muuten on epävarmaa oloa.. 🙏♥️

Toinen bbt kierto takana ja tänään kp 2 uutta kiertoa. 😏
Laitoin alle kuvan mun viime kierrosta. Voisko olla ettei siinä oo tullu ovulaatiota? 🤔 Laitan vielä verrokiksi heinäkuun kierron, josta sain plussan, mutta oli kemiallinen.
Tässä elokuun just päättyneessä kierrossa ovistesti oli todella todella selvä plussa. Toki eihän se kerro vielä mitään, mutta joissain kierrossa se on saattanut jäädä siinä ja siinä posiksi, esim tuo heinäkuu mistä kemiallinen plussa sit tuli. Lh liuskat oli siinä ja siinä tulkittavan positiivisiksi. 🤷🏼‍♀️

Mutta, ei se taas auta ku uutta kiertoa kohti! ❣️

Liitteet

• 1000091730.jpg
    1000091730.jpg
    431.7 KB · Katsottu: 64
  • 1000090872.jpg
    1000090872.jpg
    638 KB · Katsottu: 65
@vauvahaave36 noh mulla ei oo mitään kunnollisia tutkimuksia anovulaatisista kierroista kun en oo tyystin varma onko vai eikö mulla oo ollut sellaisia ja sattuivatko tulee mitatuiksi… mutta mulla sahasi tuon tyyppisesti lämpö ennen kuin oli niin jäätävät kivut että toivottavasti jotain irtosi (oranssi viiva). Nyt (36,66-36,83) ollut neljä päivää ilman sahausta ja nousussa lämpö, joten oon toiveikas. Juiliminen oli alkanut jo tuossa 36,18 tienoolla ja se kyllä jatkuu edelleen. Toivon vaan kauheasti ettei kuukautiset iske liian aikaisin kun ovulaatio oli myöhässä jos oli lainkaan.

Image 9.9.2025 at 9.45.jpeg

Edit
@Misa ja @Ness olivat laittaneet tän keskustelun sivulla 650 kivoja esimerkki kuvia heidän ovuloimattomista kierroistaan ja ylipäätään aiheen tienoilta keskustelua. En onnistunut niitä nyt nätisti tähän liittää… (en tiiä vaikuttaako mobiililaite montako viestiä näkyy sivulla mutta sellaisella täällä pörrään).

Muokattu viimeksi:
Kunnon droppi lämmöissä ja uusi kierto pyörähti käyntiin. Olen tosi onnellinen, että lääkkeellinen tyhjennys ja ovuloimattomuus ei sekoittaneet kiertoa enempää. 🙏🏻 Harvoin on menkoista näin iloinen kuin tänään 😅

Ja jos joku kaipasi lisää anovulatoristen kiertojen charteja, niin tässä siis yksi. Mulla todennäköisesti se kystaksi muuttunut follikkeli kyllä tuotti progea jonkin verran, jonka takia lämmötkin nousi ja pysyu korkeammalla, eli "melkein normaalilta" tämäkin voi näyttää. Ovista ei ff merkannut varmaan siksi, että merkkasin joka päivälle negatiivisen ovistestin (joita ne kyllä olivatkin).

Liitteet

• IMG_20250910_082454.jpg
    IMG_20250910_082454.jpg
    171.5 KB · Katsottu: 60
Täällä mennään jo dpo12. Menkat pitäisi alkaa vkonloppuna. (Toivottavasti ei)😄

Aloitin viimekierrossa mittailemaan mutta vasta ovulaation jälkeen ja lämmöt eivät olleet kyllä näin korkeat. Korkeimmillaan 36.6.

Onko kukaan samassa kierron vaiheessa kun minä?😃

Liitteet

• 1000058023.jpg
    1000058023.jpg
    341.5 KB · Katsottu: 50
Hei ihanat! Lupasin tehdä vielä tällaisen käppyräseurannan positiivisesta kierrosta, joten täältä tulee. Tämän aamun jälkeen mittari menee kaappiin ja pysyy siellä! 🤭

Nyt meneillään dpo16, ja menkkojen arvioitu alkamispäivä. Kuten näkyy, niitä ei ole kuulunut ja lämpökäyrä on pysynyt ylhäällä tasaisesti. Liitän kuviin vielä tämän päivän r-testin kuvan, ei vielä ihan dye stealer, mutta hyvään suuntaan menossa. ☺️

✨Plussa-tuulia ja vauvapölyä jokaiselle teistä! ✨

Liitteet

• IMG_8444.png
    IMG_8444.png
    231.5 KB · Katsottu: 79
  • IMG_8446.jpeg
    IMG_8446.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 78
@Misheliini täällä on dpo 9 et vähän jäljessä päin tullaan 😅 Hyvältä näyttää lämmöt! Ajattelitko testailla?

@ohdake Kiitos käyrästä, hienosti tasaista lämpöä. Ja onnittelut vielä 😍

@Pantis Tunnistan tuon että on suorastaan iloinen että uusi kierto alkaa. Toivotaan tähän seuraavaan kiertoon selkeyttä 🌈

Täällä tosiaan dpo 9 ja lämmöt otti pientä nousua ylöspäin. Hieman toiveikas olo. Toissayönä näin unta et tein niin räikeän plussan, niin uitimpa sit jo eilen päivällä hetken mielijohteesta testin. Loppupäivä sit menikin sitä testiä tuijotellessa 😂 Ei siinä kyllä testiajalla mitään näkynyt, kuivuneena toinen hailakka viiva näkyy. En kuitenkaan luota siihen niin että innostuisin.

Liitteet

• Screenshot_20250911_071404.jpg
    Screenshot_20250911_071404.jpg
    182.1 KB · Katsottu: 38
@Malttamaton145 päätin eilen että en testaa ennenkuin vasta jos menkat eivät ala ajallaan😃 On tää kyllä hirveän stressaavaa tämäkin miettiä alkaako vai eikö ku nyt saisi varmasti jo selvyyden asiaan testillä🤭
Sulla näyttää kierto menevän toiveikkaasti ylöspäin😍

@ohdake tosi hienosti on vahvistunut viiva 😍🤩 Onnellista odotusta ja paljon tarrasukkia matkaan ❤️

@Islala voi ihanaa onnea sinnekin plussasta 😍 tämä oli mennyt multa ihan ohitse! 🤩 paaaaljon tarrasukkia matkaan ❤️

@vauvahaave36 hirmu vaikea sanoa, kyllä mä melkeen ton kierron ovulaatiokierroksi laskisin.. voihan se olla, ettei keltarauhanen oo toiminut ihan yhtä ärhäkästi 😆 toivotaan kuitenkin että seuraava kierto on jo parempi 🙏

@Pantis tsempit uuteen kiertoon! Kiva, että pääset nyt puhtaalta pöydältä etenemään 🌈

@Syssymyssy ihanaa lomaa sinne ❤️

@Malttamaton145 oiiii jännäksi käy miten seuraavat testit… 🌈 kyllähän tuo testiajan jälkeenkin väriä jättänyt testi antaa vähän toivoa. Ellei ollut rfsu:n jotka antaa niitä törkeitä viivanpaikkoja 😅 koskas lähtee seuraava testi uittoon?

@Misheliini tervetuloa mukaan mittailemaan!

Oon vähän elellyt hiljaiseloa kun ei ole tässä ollut paljon raportoitavaa 😆Eilen kävin ultrassa ja IVF-hoitojen pistelyt alkaa viikonloppuna 🙏Näin ollen ei lämmöllä tai ovismittailulla ole mitään merkitystä tässä kierrossa, kun tulee niin paljon lääkkeitä mukaan, eikä luonnollista yritystä ole 😅 Siksi myös hiljaiseloa täältä ja olen kokenut tuon lapsettomien puolen luonnollisemmaksi paikaksi jutella, kun hoitokierto alkamassa. Ihanaa kun jotakin vihdoinkin tapahtuu. Toivotaan että saadaan useampi hedelmöittynyt munasolu kehittymään blastoksi 🌈 Todennäköisesti tässä ketjussa siis hiljaisempaa mun osalta jatkossa. Jos PASiin asti päästään, niin ehkä tulen sitten taas mittailemaan. Mut nyt vaan asia kerrallaan ✨ Paljon plussatuulia kaikille 💕

@Misheliini Tuttu tunne 😅 Mä oon vähän sellainen on off testailija. Joskus innostun liiankin aikaisin ja toisinaan sit taas odottelen enkä enää uskallakaan testata 😁

@Ness easy@home testit käytössä, joten toisaalta joo ne ei oo kuivuneena kovinkaan paljon antaneet viivanpaikkoja. Mulla on itseasiassa muutamat varmasti negat testit säästettynä et saa vertailla 😅🫣
Jaa a, jos vannon että tänään en testaa niin petän kaikki ja varmasti huomaan päivän aikana kuinka sitten taas tuijottelen tämän päivän testiä 😂😂 Katsotaan siis! 🤭
Oi, tsemppiä teille hoitokiertoon ja toivotaan kovasti että onnistuu! Ja ihanaa tosiaan että vihdoin jotain konkreettista alkaa tapahtumaan! 🌈Tuuthan silti tänne kertoilemaan uutisia? 🥹

Takaisin