BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@salamana miltäs siellä näyttää? Onko testailuhimo pysynyt kurissa? 😄

@Jolinda testasitko vielä tänään? Toi on kyllä niin ikävä että ovitrelle kummittelee noin kauan 🫠

@Puolikuu hyvän kuuloiset oireet ainakin päällä 🙏meinasitko aloittaa testailua missä vaiheessa, vai odotatko että alkaako menkat?

@Yrttiteetä tekisi mieli voi kun olisikin jotain muuta kuin pelkkää luteaalinippailua 🌈🌈 teitä on nyt useampi piinaviikoilla!

Huh, nyt käy jännäksi. Ovistestit vielä negaa mut tän aamun testi näyttää jo aika tummaa tähän kierron vaiheeseen. Yleensä mulla on ton kp10 vahvuista (tai vähä vahvempaa) ja päivä ennen ovis+ muuttuu tän päivän testin vahvuiseksi. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan vielä huomenna tule 😅 jotenkin hullua kun se limis oli vielä keskiviikkona 5mm ja follit 11mm. Voisiko ne oikeasti sieltä kasvaa näin nopeasti ? Vai voisiko letrozol vaikuttaa jotenkin LHiin, että näkyy vahvempana testit?

Teen inssiä varten sitä clearbluen pinkkiä jossa on vaan tyhjä tai hymynaama, mut pakko sen lisäks sekoilla näillä liuskoilla 😅
IMG_8754.jpeg

IMG_8755.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Jolinda harmi että haalistui ❤️‍🩹 tsemppiä loppukiertoon!

@Ansq hyvää oviksen tikutusta ☺️ mulla ainakin LH-testeissä viivat pamahtaa ihan yhtäkkiä täysille tosi haaleesta, toki tämä on niiin yksilöllistä.

@Puolikuu onpa todella lupaavat lämmöt ja oireet 🤩 meinaatko testailla vai odotella?

@Yrtti onpa aikamoinen pomppu, miten on tänään jatkunut?

@Ness ihanaa että miehen arvot on parantunut, sillä on varmasti iso merkitys! toivottavasti ovis pysyisi nyt lääkkeistä huolimatta vielä pari päivää loitolla ja osuisi vasta alkuviikkoon 🫣 ja ei, ei ole testailuhimot pysynyt kurissa 😆 tänään aamulla tuli nega mutta en jäänyt sen tarkemmin tihrustamaan oliko siellä jotain haamun eisasteita. oon aikaisemmissakin plussakierroissa saanut vasta 13dpo selkeen viivan, mutta todennäköisesti testaan nyt joka aamu tästä eteenpäin koska olen todella malttamaton.

Lämmöt ja sykkeet edelleen hyvässä mallissa ylöspäin, rinnat vieläkin vähän kipeät ja pari päivä ollut nyt sellainen megaväsymys päällä. Pari päivää sitten oli sellaista hassua nippailua mahassa mut ei siitäkään tiedä liittyikö tähän vai muuhun suoliston toimintaan. Nyt on se todellinen piinailu päällä 🥴
1748593737628.png

@Ness toivottavasti ovis tulis nyt otollisesti että pääsette inssiin! Mullahan oli folli silloin inssiä edeltävänä pe juuri 11mm, ma iltana ovitrelle ja ke inssi, siinä ajassa ainakin oli ehtinyt folli kasvaa täydelliseksi. Oliko teillä niin, että onko lauantai ainoa "huono päivä" ovisplussalle, vai myös sunnuntai? Kovasti tsemppiä, elän täällä mukana 🤞🌈

@salamana toivotaan, että sieltä lähtee haamua tulemaan! ✨

@minttutuuli joo lauantai on ainoa huono päivä. Ma-pe inssi tehdään samana päivänä kuin ovis+ ja jos tulee plussa testiin sunnuntaina, niin maanantaina inssiin. Ihan hyvä systeemi, niin ei oo tosiaan kuin tuo lauantai jolloin jää välistä 😄 Kuulostaa hyvältä! Mä uskoisin kans että follien koon perusteella ovis tulisi olemaan vasta ens viikolla, eikä ne nyt mitään megaspurttia voi tässä vaiheessa vielä ottaa 😅 ensikäynnin ultra osui ovispäivälle, jolloin folli oli kuitenkin 18x24mm ettei ne ihan pienenä sieltä vissiin irtoile 😆

Hmmm mitähän tästä lämpökäyrästä pitäis ajatella? FF antaa pregnancy monitorissa 68 pistettä ja sanoo että triphasic päivä ois ollut 28.5. eli nyt siitä ois jo muutama päivä mennyt. Mä olen vaan niin kärsimätön ja haluaisin tietää aina kaiken heti.

Liitteet

• Screenshot_2025-05-31-06-13-46-62_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-05-31-06-13-46-62_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    237 KB · Katsottu: 57
@salamana jännää! Toivottavasti siellä nyt tulisi plussa 😍

@Ness tosi hyvä, että lauantai on ainoa huonopäivä! Miltä testi tänään näytti?

@Yrttiteetä tekisi mieli lupaavaan näköinen käyrä 😍🌈

@Puolikuu siellä vaikuttaa kans lupaavalta 🌈😍

Omaa napaa: Täällä alkoi kierto tänään, 1.5 päivää cyclojen lopetuksesta ☺️ omalla tavallaan harmittaa, mutta mulla oli heti oviksen jälkeen aika vahva "tämä ei ole meidän kierto"-olo, niin ei kyllä yllättänyt lopputulos.. vaikka olin toivonut, että akupunktio, uusi lääkitys ja muut poppaskonstit olisi tehneet ihmeitä 😅 aion tässä kierrossa ottaa lämmöt vain kellon kautta, niin tulee vähemmän stressiä lämpöjen otosta, jos on huonoja öitä. Aloitan letrot kp3 ja aloitin taas donafertyn pienen viikon tauon jälkeen.. palailen vähän yli viikon päästä varmaan taas aktiivisemmin mukaan, nyt tarvii pienen paussin 😅

Tsemppiä kaikille oviksen odottajille ja kaikille piinailijoille 😍🌈

@salamana Jatkuuko lupaavat olot ja käyrät? ☺️

@Ness Miltä siellä tänään viivat näyttää..? 🫣

@Pogo Ihan lupaava nousu lämpökäyrässä! Sehän se on se halu tietää kaikki heti ja analysoida joka mutka ja pomppu.. Siksi kai me täällä ryhmässä ollaan. Olisipa vaan viisautta tietää.. 🤭

@Jolinda Tsemppiä sinne, kyllähän se aina harmittaa ja saakin harmittaa, vaikka olisi asian aavistanut. Palataan sopivan ja tarpeellisen ajan päästä jännän äärelle. 💖

Mulla on lämmöt tullut vähän alaspäin ja eilinen oli melko oireeton. Rintojen arkuus on ollut poissa jo ainakin pari päivää.. Nyt just tunne, että ei varmaan tapahtunut ihmettä. Huomenna jos lämpökäyrä edelleen menee alaspäin, niin sitten sen jo tietää. 😬

Liitteet

• IMG_20250531_094006.jpg
    IMG_20250531_094006.jpg
    219.2 KB · Katsottu: 55
@Puolikuu No voihan kurjuus😩 toivotaan kuitenkin että käyrä lähtis vielä ylöspäin ja oireet palaisi🤞🏼

@Yrttiteetä tekisi mieli Hyvä nousu kyllä👏🏼 nyt jännät päivät 🙈

@Ness Ohho sehän lähti tummumaan🫣🫣 tuliko jo plussa?

@salamana Lämmöillä ainakin on oikea suunta, jatkuko nousu tänäänkin?🤞🏼 Tai miltäs testi näytti?🙈

@Jolinda Tsemppiä uuteen kiertoon🩷

Täällä tuli selkeä plussa alle tunnin pidätyksellä kun en jaksanut odottaa kauempaa, olin varma että tulee posi kun tuli limatkin aamulla 😂 aika nopeasti se sit tulee kun on tullakseen, ei paljoa välissä tummentunu testit.
IMG_9834.jpeg
IMG_9833.jpeg

Kiitokset taas kaikille ❤️

Tsemppiä testailuun ja toivotaan lisää positiivisia tuloksia 🤞🏻❤️

Mulla edelleen flunssa painaa päälle niin en tiiä mikä oire johtuu flunssasta ja mikä raskaudesta. Sykkeet on kyl niin korkeella ja koiran lenkityksestä menee hapoille. Turvotusta on ollu. Kerroin eilen vihdoin miehelle ku testi oli vahvistunu. Nyt ei oo enempää testejä kotona niin kattoo sit ensviikolla. Noista lämmöistäkään nyt oikee voi sanoo mitää ku ne saattaa heittää tän flunssan takii jo. Pitäs varmaan merkata ne pois tuolta. Vertasin myös viime plussa kiertoon niin näyttäis paremmalta. Saapi nähdä miten käy 🤞🏻
IMG_5053.jpeg
IMG_5054.jpeg

@Jolinda tsempit uuteen kiertoon 🙏Ihan hyvä idis vähän höllentää seuraavaan kiertoon, ihan varmasti yks lämpömittaus riittää ✨ etenkin jos on sekavaa yötä ym. Kyllä sieltä sen trendin näkee 😄

@Puolikuu toivotaan et lähtisi lämmöt huomenna takasin ylös! Vielä kuitenkin hyvällä tasolla ✨

@Ansq no todellakin oli nopea nousu siellä! Illalla vielä noin haalea. Mut ei kai siinä, hyvä et ovis tuli ja tallettelut osuneet myös kohdilleen 🌈

@Opahc tosi hyvää vahvistumista kun katsoo viivoja joka toinen päivä! Toivottavasti flunssa hellittää pian 🙏

Ovistestit vielä tänään negaa🙌 ja itseasiassa liuskatesti selvästi vaaleampi kuin tuo eilisen aamun testi. Mikä lie hormonipomppu ennen aikojaan 🤣 mun Oura on ihan finaalissa. Nyt parin viikon ajan sen akku on romahtanut ihan tyystin. Kestänyt kaksi päivää ja nyt eilen illalla latasin sen ja tänään puolen päivän aikaan jo tyhjä. Ei näköjään kestä akku hyvänä kuin 2.5 vuotta tässä gen 3 mallissa 😅 uutta tilaukseen vaan kun takuukin on jo umpeutunut (ja tää laite on itseasiassa jo mun ekan Ouran takuuseen mennyt uusi laite) 😅

Mut hei nyt sit vaan ovista odottamaan ja toivotaan et tulee pe mennessä plussa 🌈🌈

IMG_8772.jpeg

@Ansq No niin, hieno homma! 👌🤩 Nyt vain piinailemaan. 🤭

@Opahc Hyvältä näyttää tosiaan viivojen vahvistuminen! 😍 Pikaista paranemista!

@Ness Onpa hyvä juttu, eiköhän se viikon aikana ehdi jo sitten tulla..! 🙏☺️

Täällä taas ilmaantunut osittain uusia oireita tänään.. Fiksumpaa varmaan olis jo testata kuin arvuutella, negankin uhalla.. Mutta jääräpäänä kai sitten kuitenkaan odotan. 😆 Aivan uutena koskaan on nyt tullut parilla wc-käynnillä pyyhittäessä vaaleanpunertavaa limaista vuotoa.. Ja pientä kramppitunnetta alavatsalla. Voihan se olla jo alkavia menkkoja, mutta tosiaan ei koskaan ole tällaista ollut ja tiistai olis vasta sovellusten mukaan the päivä.. 😯

Söin ne lisäletrot (tällä kertaa tuli päänsärkyä väsymyksen sijaan mutta lähti aina yön aikana pois) ja hyvä kun on se uusi ultra huomenna koska oon vähän hämmentynyt näistä lämmöistä?? Toi dippi ja sen jälkeinen nousu näyttää siltä kuin ovis olisi jo tullut? 😅 Mutta molemmat ovistestit (CB ja liuska) on näyttänyt ihan haaleaa koko ajan. Itse asiassa tänään molemmat testit oli vielä haaleampia kuin eilen! Ei kai tää nyt vielä ollut ovis? Ehkä tää nyt oli joku hetkellinen dippi ja hetkellinen nousu, katsotaan huomenna miltä lämpö ja ultra näyttää 🤞

Miltä @Ness näyttää tänään, saitko vielä positiivista vai saako jännittää alkuviikkoon? Toivon mukaan tulis nyt lähipäivinä 🤞 Kerro sitten mitä ultrassa tällä kertaa näkyy!

@Jolinda Voi ei, onpa harmi kun alkoi uusi kierto! 😩 Hyvää pientä paussia ja jos nyt kesätuulet tois plussia mukanaan! 🤞

@Ansq Jes, tikutusurakka siellä ohi siis! 😍 Osuiko hyvin tallettelut?

@Puolikuu Joo ne 43-46 päivän kierrot on kyllä niin pitkäveteisiä, 18-23 päivän tikutus alkaa jo puuduttaa 😅 Jos ei nyt tarvitsisi odottaa yhtä pitkään! Mikä DPO siellä on menossa, luinko kaaviota oikein että nyt olisi DPO12? Milloin on sulla testipäivä? 😊

@salamana myös piina jo pitkällä, joko on testissä ollut jotakin näkyvissä?🤞

Liitteet

• Screenshot_20250601_100741_Ovy.jpg
    Screenshot_20250601_100741_Ovy.jpg
    146.5 KB · Katsottu: 43
@Haaveilija25 Juu ei tuo lämpöpumppu vielä ole ihan niin suuri, että näyttäisi ovis olleen.. Mutta toivottavasti tulisi nyt ajoissa. 🙏☺️

Mulla dpo13, tuo pienennetty yhdelle näytölle sopiva kaaviokuva on vähän epäselkeä. Mä luulen, et odotan yli menkkojen alkamispäivä ennen testiä, tiistaina pitäisi alkaa. On tässä nyt pari päivää vielä aikaa lämpöjen tippua. Hassua vain, kun ei ole laskusuunta vielä alkanut. Mutta pidän jäitä hatussa. 😅

Mulla lämmöt dippas nyt tänä aamuna mutta taustalla on tosi huonosti nukuttu yö ja heräily pitkin yötä. Näitä tän aamun lämpöjä ei pysty vertaamaan mitenkään aiempiin lämpöihin. FF:n mukaan nyt ois dpo 11 mutta premomin mukaan dpo 8. Lämpöjen perusteella premomin lukema ei voi olla oikea mutta testien mukaan voi. En tiedä kumpaa uskois nyt. Jos FF dpo on oikein niin ainakin nyt ois parempi luteaali kuin aiemmat.

@Haaveilija25 tsemppiä huomisen ultraan! Hyvä ettei päänsärky kestänyt pidempään.

@Puolikuu hyvältä näyttää käyrä! Mulla aika harvoin ehtii käyrä selvästi tippumaan ennen menkkojen alkua mutta toivotaan että sulla olisi nyt joku muu syy siihen että pysyvät ylhäällä 🌈 Parin päivän sisällä varmaan alkaa nähdä...

@Ness jei ettei ovis tullut liian aikaisin. Olispa siellä nyt hyvä munasolu kasvamassa!

@Opahc ihania testikuvia 😍

@Jolinda tsemppiä uuteen kiertoon ❤️ Kevennetty seurailu tekee varmasti hyvää josyhtään siltä tuntuu.

@Ansq leppoisaa alkuluteaalia.

@salamana kuulostaa lupaavilta oireet! Tiedän tuon tunteen kun testihyrrä pyörähtää käytiin, miten se voikaan alkaa niin yllättäen 🫣

Täällä lämmöt palasi pompun jälkeen normiluteaali-tasolle. Suositeltu testipäivä on vasta torstaina, menkat saattaisi alkaa tiistaina... mutta eilen aamulla ehdin niin pitkään kuulostelemaan lupailevia nippailuja että testasin ekan negan. Epäherkällä dpo9 testaaminen on kyllä hyvä tapa laittaa jäitä hattuun 🤣 Mutta ei ne (jäät) siellä pitkään pysyneet, perinteinen lievä luteaalietominen alkoi pahentumaan illasta alkaen ja tätä aamua on vietetty oksennusta nieleskellen... mutta pe-illan istujaisissaoli kyllä yksi kaveri joka ei ollut oikein kunnolla toipunut mahataudista, joten voi olla sekin. Pari herkkää testiä olisi mutta en tiedä uskallanko testata kun toiveet/negapelko on niin kova - ehkä yritän odottaa vielä muutaman päivän niin ei tartte olla siinä 'edelleen nega'-kituutuskierteessä.

Liitteet

• IMG_20250601_111220.jpg
    IMG_20250601_111220.jpg
    165.4 KB · Katsottu: 52
@Puolikuu hei mahtavaa että lämmöt tuli takasin ylös 🌈toivotaan että siellä tapahtuu jotain ja tietty et menkat ei ala tiistaina 🙏

@Haaveilija25 vielä negaa näyttää! Toivotaan et huomenna vielä nega aamusta, haluaisin kovasti nähdä mitä siellä ultrassa sanotaan huomenna 😄 tän aamun liuska oli ainakin vielä ihan haalea, aika epätodennäköistä, et huomiselle tulis LH-piikki. Innolla odottelen miltä sun huomisen ultrassa näyttää etenkin noiden lisäletrojen jälkeen! Onnneksi nyt oireena pelkkää pientä päänsärkyä 🙏 Mä sanoisin että ei oo sulla vielä ovis ollut, voi olla myös et letrot vaikuttaa lämpöihin nostavasti. Mulla on tän koko kierron ollut vähän normaalia korkeammat lämmöt.. olisko sit letrot vai kesä vai mikä 😆

@Yrttiteetä tekisi mieli voi hitsit, harmi että näytti testi negaa💔 tosin vielä on hirmuisen aikaista ja etenkin epäherkällä testillä. Varmasti tosi vaikee olla testaamatta, kun saanut aikaisemmin viivoja testiin ja sit jos tulee oireitakin, jotka voisi olla aikaisia raskausoireita. Mut sit se nega kuitenkin aina sattuu 💔 Toivotaan et sun pahoinvoinnit olisi kuitenkin hyvä merkki 🌈

Täällä on limat jo vähän muuttuneet juoksevaksi, ehkä kertoo lähestyvästä oviksesta? Tosin en tiedä kuin paljon letrot vaikuttaa.. mä en oo mikään megalimailija, pari pv ennen ovista vetistä ja sit stop 😆

Huomisesta alkaen pitäis alkaa sit heräämään super aikaseen testaamaan. Fuskasin koko vklp ja nukuin 8-9 asti, vaikka ohje oli että toi clearblue pitäisi tehdä ”joka päivä samaan aikaan”.. no jaa, tuskin se nyt niin justiinsa on. Etenkin kun teen näitä liuskoja tässä ohjella ja jotenkin turha herätä klo 6:30 uittamaan tikkua vklp, jos sieltä plussa tulisikin niin mitä sitten.. kun ei tässä minnekään lähteä tarvitse 😆
IMG_8818.jpeg

@Jolinda varmasti helpompaa ottaa vaan yhdestä laitteesta lämpöjä, ja varmasti niistä näkee kierron vaiheet vaikka olisikin levottomia öitä :) hyvää paussia sinne <3

@Puolikuu nuo lämmöt näyttää tosi lupaavilta, oot kärsivällinen kun jaksat sinne asti odottaa ennen testejä 😁

@Ansq hyvin on talletteluita alla, ei muuta kun hyvää piinailua ✨

@Opahc hyvin ne näyttää vahvistuvan :) pidetään peukkuja että kaikki menisi hyvin <3

@Ness mulla myös ouran takuukappale menossa, tässä onneksi kestää akku vielä useamman yön kerrallaan 😅 miehellä oli hetken sellainen kun asui laturissa päivät ja sen voimin kesti just ja just yhden yön. hyvä että ovis jaksoi odottaa viikonlopun yli!

@Haaveilija25 tsemppiä huomiseen ultraan 🤞

@Yrttiteetä tekisi mieli tiedän hyvin tunteen, oon joku kerta siinä 7-8dpo testannut epäherkällä tietäen ihan tarkkaan ettei siellä VOI näkyä mitään ja pettynyt kun on nega 😅 tsemppiä sinnekin odotteluun <3

Täällä piinailu jatkuu, en tiedä oikein miten päin olisi koko asian kanssa. Lämmöt ei mitenkään erityisen hyviä lupaa mutta vielä kitkuttelee viivan yläpuolella, olettaisin että huomenna sitten laskee kunnolla jos loppukierto häämöttää. Ei ole oikein mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, aamun testistä sain tihrustettua joko viivanpaikan tai haamun esiasteen esi-isän - luulisi että jos 8/9dpo on jotain kiinnittynyt niin se näkyisi jo nyt herkissä testeissä. Normaalisti kierto on 26 päivää, mutta myöhäisempi ovis voi tietty tähänkin vaikuttaa ja sen perusteella huomenna voisi hyvin olla taas kp1. huomista siis odotellessa 😅

1748803800123.png

Jätän tän vaan tähän pikaisesti ennen töihin lähtöä. Luotto tän kierron suhteen on mennyt koska tänään ei herkällä testillä mun silmään nega. Toki muistan aiemmista raskauksista että mulla testit on olleet aina vahvempia poseja päivällä tai illalla eikä näin aamusta mutta eipä se tätä tilannetta mihinkään muuta. Ja silti toivon että olisin raskaana eikä vaan jostain kumman syystä näkyisi vielä testissä.

Liitteet

• Screenshot_2025-06-02-06-18-55-25_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-06-02-06-18-55-25_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    246.7 KB · Katsottu: 50
  • Screenshot_2025-06-02-06-19-43-37_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-06-02-06-19-43-37_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    127 KB · Katsottu: 48
Takaisin